Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   altijd te laat (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1822450)

Rentam 14-12-2010 18:51

altijd te laat
 
sorry ik wist niet waar ik het in moest zetten
maar ik kom vaak te laat op school omdat ik nogal veel tijd besteed aan mn uiterlijk:bloos:
en ik douche elke ochtend
maar ik zet altijd mn kleren en tas alvast klaar en sta 2uur van te voren op en als ik nog een keer te laat kom dan moet ik een boete betalen van de inspectie:s

iemand nog tips?:bloos:

Lotte^^ 14-12-2010 19:23

sta nog vroeger op.
zet een wekker voor op de tijd dat je uiterlijk echt weg moet gaan, en dan ook echt gaan. denk ook niet dat iemand het verschil ziet of je 5 minuten langer of korter met je uiterlijk bezig bent.

Em. 14-12-2010 19:30

Douche 's avonds, ga écht een kwartier eerder weg dan normaal, zorg dat je wat zelfvertrouwen verzamelt, en probeer elke ochtend net iets minder lang met je uiterlijk bezig te zijn/af te bouwen?

Kikaa 15-12-2010 07:49

Sta vroeger op en douche inderdaad 's avonds. En je kan misschien ook wat minder lang met je uiterlijk bezig zijn?

Andijvie 15-12-2010 09:34

Misschien van te voren bedenken hoe lang je nodig hebt om te douchen etc en dan een wekkertje in de badkamer zetten zodat je ziet hoe lang je nog hebt? Als je dan uitloopt met douchen, dan zie je dat je dus bv andere dingen sneller moet doen of moet overslaan (dan maar een keer geen uitgebreide make-up op, bijvoorbeeld).

Scholier 15-12-2010 15:15

Douche inderdaad 's avonds.
En ga als je er slecht uit kunt komen 's morgens eerder naar bed.

Apate 15-12-2010 17:11

Ben je gewoon echt meer dan anderhalf uur met je uiterlijk bezig :O? Wauw :bloos:

Kun je niet bijvoorbeeld make up meenemen, en het in de loop van de dag rustig bijwerken? Ik had vroeger vaak dat het regende, en dan deed ik mijn make-up op school. Dan ging ik eerder naar school, kon ik daar mijn make-up bijwerken. Misschien zelfs dat je dan sneller gaat werken/make-uppen, omdat er constant mensen bij zijn. Ik ging er in ieder geval wel sneller van werken :P.

Scholier 15-12-2010 19:22

Even een aanvulling op Interglot:

Als je thuis bent weet je niet, NU moet ik echt stoppen, maar op school hoor je een bel en dan denk je: "pech".

Associated 21-12-2010 09:04

Sjezus, iemand vraagt hier tips om niet te laat te komen:|. --> Sta eerder op.

Scholier 23-12-2010 19:32

Citaat:

Associated schreef: (Bericht 31191008)
iemand vraagt hier tips om niet te laat te komen:|. --> Sta eerder op.

Inderdaad!

Picidae 23-12-2010 23:47

Sta eerder op, ga niet naar bed, of blijf op school. :o

Nona 24-12-2010 08:51

Zet maar een alarm voor jezelf: precies dan moet je stoppen met je make up. Niet klaar? Jammer. Niet mooi genoeg? Jammer. Als je jezelf vertelt dat alles perfect moet zijn betreft je uiterlijk en je laat je school ervoor liggen, dan ben je verkeerd bezig. School is veel belangrijker dan een beetje mascara, en je zult eraan moeten wennen dat je dingen niet altijd op je eigen voorwaarden zult kunnen doen. Dat dit nu gebeurt is vervelend, maar misschien ook niet zo erg voor je. Nu zul je moeten nadenken over waar je prioriteiten liggen en hoe je jezelf daarin terug kunt vinden.

Verplicht jezelf in ieder geval niet teveel, zeker niet als het op onbelangrijke dingen aankomt. Make up is niet belangrijk, en als je er wel stress om hebt maak je je eigen leven niet leuker.

Duckdoggy 24-12-2010 11:42

beloon jezelf ook als je optijd bent dat helpt, niet door een flatscreen tv te kopen of van die overdreven dingen, maar door de volgende keer 5 minuten langer te douchen of iets anders simpels(dan wel savonds natuurlijk)
en ik ben al jaren heilig van overtuigd dat brood eten op de fiets ook best gemakkelijk is.

Associated 27-12-2010 19:59

Citaat:

Duckdog96 schreef: (Bericht 31199948)
ik ben al jaren heilig van overtuigd dat brood eten op de fiets ook best gemakkelijk is.

Niet met dit weer, ik ga al onderuit met 2 handen aan mijn stuur laat staan met 1!

Sabir 28-12-2010 01:57

Eet dan gewoon terwijl je door de gang rent om niet te laat te komen :D

Ontopic: Ik moest vorig jaar bijna naar HALT voor een taakstraf omdat ik al zo vaak te laat was gekomen, het was wel een eyeopener. Sindsdien zorg ik dat ik altijd om kwart over negen al op school ben. Ik slaap een half uur minder, maar ik hoef me tenminste niet zo te haasten

Edit: kwart over acht moet het zijn

Duckdoggy 28-12-2010 15:22

@sabir96
Begint jou school pas zo laat?
Of heb je gewoon een tikfout gemaakt?
Anders wil ik wel weten welke school dat is dan ga ik dr ook heen:P

Sabir 28-12-2010 22:21

Was het maar zo :D, Onze lessen beginnen gewoon om half negen


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:36.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.