Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verkeer & Vervoer (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=104)
-   -   Hoe leer je voor je scooter theorie!? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1910755)

TheMagicMan2.0 24-01-2016 13:40

Hoe leer je voor je scooter theorie!?
 
Hey,

Ik heb woensdag weer mijn scooter theorie nadat ik ben gezakt.

Alleen loop ik vast ergens, ik ben heel slecht in leren dus als iemand tips heeft of iets anders ben ik daar echt heel erg dankbaar voor!

Groetjes
Magic!

Axel11 24-01-2016 13:57

Is er een bepaald onderwerp/onderdeel waardoor je gezakt bent?

N!nja 24-01-2016 14:12

Het boekje 2 a 3 x goed door lezen en daarna een paar oefenexamens maken (als je die erbij kreeg, ik in ieder geval wel). Kijk naar welke onderdelen je goed en wat je fout hebt gedaan en leer dan nog ff voor de onderdelen die je fout deed. Maak daarna nog een paar oefenexamens om te kijken of je alles goed hebt gedaan.
Heb ik ook gedaan en was voor mn examen in 1 keer geslaagd :)

TheMagicMan2.0 24-01-2016 14:12

Citaat:

Axel11 schreef: (Bericht 34005175)
Is er een bepaald onderwerp/onderdeel waardoor je gezakt bent?

Ja,

Onderdelen van beoordeling
D Techniek, onderhoud en controle van voertuigen
J Risico's ivm aanwezigheid en gedrag ander verkeer
L Handelen bij ongevallen en pech onderweg
M Voor laten gaan op kruispunten
N Voor laten gaan bij afslaan
O Voor laten gaan van blinden, gehandicapten en voetgangers
P Voorrangsvoertuigen, militaire kolonnes, uitvaartstoeten en trams T Snelheid
U Stilstaan en parkeren

Elk onderwerp 1 vraag fout

Maar ik ben slecht in leren en daar komt het door, hoe leren jullie

TheMagicMan2.0 24-01-2016 14:13

Citaat:

N!nja schreef: (Bericht 34005181)
Het boekje 2 a 3 x goed door lezen en daarna een paar oefenexamens maken (als je die erbij kreeg, ik in ieder geval wel). Kijk naar welke onderdelen je goed en wat je fout hebt gedaan en leer dan nog ff voor de onderdelen die je fout deed. Maak daarna nog een paar oefenexamens om te kijken of je alles goed hebt gedaan.
Heb ik ook gedaan en was voor mn examen in 1 keer geslaagd :)

Bedoel je "lezen" of "leren"

Want zit groot verschil in :p

N!nja 24-01-2016 14:31

Mja dat klopt.
In principe leer je tijdens het lezen dus ehhh.... bij de 1e keer gewoon lezen en bij de 2e keer (proberen) te leren?
Als het goed is kun je bij de oefenexamens zien welke vragen je fout deed dus dat maakt het makkelijker om te leren.

N!nja 24-01-2016 14:36

Ik leerde op deze manier:
wat deed ik fout?
Wat moest het goede antwoord zijn? Waarom moest het dat antwoord zijn?

Weet wel dat mijn manier van leren misschien niet bij jou werkt.

TheMagicMan2.0 24-01-2016 15:00

Citaat:

N!nja schreef: (Bericht 34005205)
Ik leerde op deze manier:
wat deed ik fout?
Wat moest het goede antwoord zijn? Waarom moest het dat antwoord zijn?

Weet wel dat mijn manier van leren misschien niet bij jou werkt.

Ga het proberen! Thanks

Daantje_0705 24-01-2016 15:18

Een theoriecursus zou wat voor je kunnen zijn maar dat is nu te vroeg dag als je woensdag al examen moet doen. Misschien een tip voor als het woensdag weer niet lukt. Verder misschien nog veel oefenexamens op internet oefenen.

Elin3 24-01-2016 16:07

Heel veel oefententamens maken! Door steeds vragen te herhalen blijft het beter hangen dan door droge theorie door te lezen/ te leren. Misschien wil één van je ouders je ook wel overhoren over de feitjes? Schrijf op wat je niet weet, zodat je aan het einde een soort samenvatting hebt van alle feitjes die je nog niet weet.

TheMagicMan2.0 24-01-2016 19:21

Citaat:

Daantje_0705 schreef: (Bericht 34005256)
Een theoriecursus zou wat voor je kunnen zijn maar dat is nu te vroeg dag als je woensdag al examen moet doen. Misschien een tip voor als het woensdag weer niet lukt. Verder misschien nog veel oefenexamens op internet oefenen.

Ja ik ga denk ik als ik zak een cursus opzoeken:)
En natuurlijk de oefenexamens ook!

TheMagicMan2.0 24-01-2016 19:22

Citaat:

Elin3 schreef: (Bericht 34005292)
Heel veel oefententamens maken! Door steeds vragen te herhalen blijft het beter hangen dan door droge theorie door te lezen/ te leren. Misschien wil één van je ouders je ook wel overhoren over de feitjes? Schrijf op wat je niet weet, zodat je aan het einde een soort samenvatting hebt van alle feitjes die je nog niet weet.

Zal het proberen!

feniks 25-01-2016 09:19

Wees niet te zenuwachtig. Die verkeersexamens zitten over het algemeen zo in elkaar dat ook iemand die niet zo goed leren kan, ze kan halen. Anders zouden er heel erg veel mensen de weg niet op kunnen.
Probeer bij elke vraag (en ja, dat duurt lang, maar je "leert" er het meeste van) de praktische kant te nemen. Hoe zou je het in de praktijk doen. En dan kijken of dat klopt met wat er in je boeken staat. En dat ook weer in de praktijk voor je te zien.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:12.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.