Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eten & Drinken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=62)
-   -   Wat te eten na voedselvergiftiging? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1606834)

Laen 12-07-2007 18:38

Wat te eten na voedselvergiftiging?
 
Ik heb dinsdagavond een voedselvergifitiging opgelopen, waar ik voornamelijk gisteren erg ziek van was. Nu voel ik me gelukkig al wat beter en begin ik weer wat eetlust te krijgen. Mijn vraag is alleen.. wat is nu goed om te eten naast rijst en beschuit?

Miracle 12-07-2007 19:05

Wit brood? :o

Tenminste, dat moest ik altijd eten na een flinke buikgriep. :D

Quis 12-07-2007 19:13

Lijkt me dat vezelf juist gezond zijn.
Ik denk dat je alles wat heel gezond is goed kunt eten, maar ook op een of ander manier heel neutraal. Dus geen dingen als sinaasappelsap, omdat dat heel zuur is en je verteringstelsel erg belast. Ook geen erg vettige of suikerrijke producten.
Om te beginnen muesli, rijstwafels, voorzichtig (ongekruide) groente... Veel (thee/water) drinken.

dennis018 12-07-2007 19:27

meestal (als ik net last van mn buik heb gehad ofzo) dan valt witte rijst, kipfilet, crackers, rijstwafels, geroosterd brood het lekkerste en vind dan water met een heel klein beetje limonadesiroop het lekkerste vallen.

Clemenzia 12-07-2007 19:47

Houtskool mixen met water tot je een papje hebt en zuupen maar! (y)

Laen 12-07-2007 19:53

Citaat:

Clemenzia schreef op 12-07-2007 @ 20:47 :
Houtskool mixen met water tot je een papje hebt en zuupen maar! (y)
Heb al norit, maar wil graag wat eten..

Andijvie 12-07-2007 19:55

Als je nu nog last hebt van diarree/overgeven, dan zou ik gaan voor beschuitjes en slappe thee, verder vooral niet veel doen; beetje in bed/op de bank hangen. Als je geen last meer hebt van diarree/overgeven, dan zou ik gewoon weer voorzichting normaal gaan eten. Dus brood - maar misschien voor de zekerheid 't even bij wit houden - en een beetje avondeten. Blijf wel gewoon rustig aan doen. Gaat dat goed, dan kan je weer helemaal normaal gaan eten :)

Tijdje geleden las ik nog dat het blijkbaar helemaal niet helpt om anders te eten bij een buikgriep; dat is gewoon onzin. Maar toch ervaar ik het niet zo; 'stoppend' eten (met weinig vezels dus) helpt bij mij echt beter na/tijdens buikgriep dan 'laxerend' eten (met veel vezels dus).

Andijvie 12-07-2007 19:56

Citaat:

Laen schreef op 12-07-2007 @ 20:53 :
Heb al norit, maar wil graag wat eten..
Meestal is het teken dat je wíl eten al een teken dat je ook best wat kán eten :)
Als je echt nog heel ziek zou zijn, dan zou je helemaal geen zin hebben in meer dan een paar hapjes slap voedsel :D

Dus gewoon een boterham met iets proberen, ga niet meteen aan de vettige dingen, gewoon brood met jam ofzo. Of je maakt boullion, dat is ook heel goed en vult ook wel lekker als je ziekig bent :)

Ga niet overmoedig doen en eet kleine hoeveelheden een paar keer op de dag, in plaats van 3 keer veel. Dan kan je rustig kijken hoe het valt :)


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:37.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.