Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Drugs & Alcohol (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=38)
-   -   Waarom zijn Cubaanse sigaren eigenlijk illegaal? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1672225)

Paranoide 23-02-2008 23:22

Waarom zijn Cubaanse sigaren eigenlijk illegaal?
 
En zijn ze alleen illegaal in Amerika of ook elders? Als het alleen in Amerika is dan kan ik het wellicht begrijpen, want dan heeft het misschien politieke redenen, maar voor de rest?

deadlock 24-02-2008 00:13

Alleen in de VS. En dat zijn ze omdat alle import van Cubaanse produkten daar verboden is.
In Nederland mag het wel.

Paranoide 24-02-2008 00:23

Ah, politiek dus. Als ik 't niet dacht!

En hoe duur zijn ze eigenlijk? En worden ze ook per stuk verkocht? Ik wil er best één proberen op zich. (Ik heb net een aflevering Seinfeld gezien die draaide om Cubaanse sigaren, vandaar de plotselinge interesse :D)

Mephisto 24-02-2008 11:44

die dingen zijn lekker (y)

Dittrich 24-02-2008 14:52

Ga gewoon even langs de lokale sigarenboer, die weet dat allemaal wel (y)

deadlock 24-02-2008 16:09

Citaat:

Paranoide schreef: (Bericht 27090473)
Ah, politiek dus. Als ik 't niet dacht!

En hoe duur zijn ze eigenlijk? En worden ze ook per stuk verkocht? Ik wil er best één proberen op zich. (Ik heb net een aflevering Seinfeld gezien die draaide om Cubaanse sigaren, vandaar de plotselinge interesse :D)

van 5€ als je geluk hebt, tot enkele honderden euro's per stuk.
http://www.alfonsthart.nl/dealers/10...12hajenius.htm PGC Hajenus in Amsterdam op het Rokin is zo'n beetje de bekendste verkoper van sigaren in Nederland. Als het er is, is het er daar, als het er niet is, kan hij het krijgen.

Paranoide 24-02-2008 17:51

Citaat:

Dittrich schreef: (Bericht 27092659)
Ga gewoon even langs de lokale sigarenboer, die weet dat allemaal wel (y)

Er waren om half twee 's nachts niet echt sigarenboeren voor de hand ;) Bovendien was het een spontane interesse. En ja, op zich had ik 't ook zelf kunnen opzoeken op het internet, maar dan kun je alle fora wel opdoeken, dus ach.

@deadlock: dank, die zaak ken ik volgens mij wel. Ik zal er eens kijken.

Als er mensen zijn die weleens Cubaanse sigaren gerookt hebben, voel je vrij om te vertellen hoe dat was en of er verschil is met gewone enzo. (Niet dat ik verstand heb van sigaren want ik rook ze eigenlijk uberhaupt niet, maar goed. :D)

Dittrich 24-02-2008 18:27

Citaat:

Paranoide schreef: (Bericht 27093884)
Er waren om half twee 's nachts niet echt sigarenboeren voor de hand ;) Bovendien was het een spontane interesse. En ja, op zich had ik 't ook zelf kunnen opzoeken op het internet, maar dan kun je alle fora wel opdoeken, dus ach.

Ik kijk eigenlijk nooit naar data/tijden :o
Van mij mag je het vragen hoor, ik ben niet zo "OMG GOOGLE HET EERST FFS" type :p

Mephisto 24-02-2008 20:17

Citaat:

Paranoide schreef: (Bericht 27093884)
Er waren om half twee 's nachts niet echt sigarenboeren voor de hand ;) Bovendien was het een spontane interesse. En ja, op zich had ik 't ook zelf kunnen opzoeken op het internet, maar dan kun je alle fora wel opdoeken, dus ach.

@deadlock: dank, die zaak ken ik volgens mij wel. Ik zal er eens kijken.

Als er mensen zijn die weleens Cubaanse sigaren gerookt hebben, voel je vrij om te vertellen hoe dat was en of er verschil is met gewone enzo. (Niet dat ik verstand heb van sigaren want ik rook ze eigenlijk uberhaupt niet, maar goed. :D)

een 18 dollar kostende cubaanse sigaar op een mooi strand op aruba was erg fijn, uitstekende sigaar

Reverend 24-02-2008 20:57

Mijn oom was naar cuba geweest en heeft daar inderdaad een flink aantal -echt- dure sigaren gekocht. Ikzelf rook geen sigaar maar je zag dat hij het wel erg lekker vond, ja, de liefhebber.

MetalliCat 01-03-2008 18:52

Het belangrijkste verschil dat je moet maken met sigaren is niet zozeer 'Cuba-andere sigaren', maar shortfiller-longfiller. Cubanen zijn longfillers, dat wil zeggen dat ze uit hele tabaksbladeren zijn opgemaakt. Nederlandse sigaren zijn shortfillers, dus met versnipperde tabak. Longfillers komen meestal uit Zuid-Amerika, vooral uit de Dominicaanse Republiek, Honduras, Nicaragua en dus ook Cuba. Cuba heeft de langste historie en volgens velen de beste omstandigheden voor de groei van tabaksplanten; tel daarbij op de allure van bekende rokers van Cubanen als Castro, Churchill en anderen en het is duidelijk waarom Cuba de naam heeft 'de beste' te zijn. Meestal verdiend, maar er zijn ook uitzonderlijk goede Dominicanen die makkelijk kunnen wedijveren met de beste sigaren uit Cuba.

Verboden zijn ze idd alleen in de V.S., vanwege de boycot die in 1963 werd uitgevaardigd door J.F. Kennedy. Saillant detail is overigens dat JFK de dag voor het tekenen van de wet die deze boycot officieel maakte nog even snel duizend exemplaren van zijn favoriete merk (Petit H.Upmann's) liet inkopen.

Lenny K 03-03-2008 21:38

treffend verwoord, er zijn zat deftige sigaren uit andere landen die een hoop cubanen achter zich laten. in het kwalitatief hoogste segment, waar alle bovengenoemde landen zijn vertegenwoordigd, zijn termen als "de beste" louter nog subjectief.

Paranoide 03-03-2008 22:25

Interessant. Nu de volgende vraag: waarom zijn(/worden) longfillers dan (algemeen geaccepteerd als) beter? En als het zo veel verschil maakt, waarom maken ze er dan niet meer van? Lijkt me nog goedkoper ook, omdat je dan geen hakselmachines hoeft te kopen.

Lenny K 03-03-2008 23:09

Ze smaken beter omdat de smaak verfijnder is door het gebruik van hele bladeren, omdat de smaken beter tot hun recht blijken te komen, raken de betere en dus duurdere bladeren in de longfillers. Ook omdat longfillers handmatig gerold moeten worden en shortfillers bijna geheel machinaal gemaakt worden, zijn de kosten hoger, een machine is ondanks de aanschafprijs al snel duurder voor het eindproduct dan mensenwerk. Sigaren blijven, zeker boven de 5 euro per stuk een vrij exclusief luxeproduct. Het exclusieve imago wordt in sommige uitgebuit door de populaire sigaren nog duurder en daarmee exclusiever en vaak gewilder te maken. Het zou een dure hobby zijn.

musti1994 14-03-2009 16:39

ik heb en vraag zij die Cubaanse sigaren ook verboden in België ????

b00mbap 14-03-2009 18:33

Citaat:

musti1994 schreef: (Bericht 29006432)
ik heb en vraag zij die Cubaanse sigaren ook verboden in België ????

Dude, leest de fucking eerste reactie op de openingspost.

Citaat:

deadlock schreef:
Alleen in de VS. En dat zijn ze omdat alle import van Cubaanse produkten daar verboden is.
In Nederland mag het wel.

Ze zijn dus alleen in de VS verboden.

Zao 14-03-2009 19:14

Citaat:

Mephisto schreef: (Bericht 27091306)
die dingen zijn lekker (y)


Wammus 15-03-2009 18:01

Ik heb het plaatje even weg gehaald omdat ik dat niet nodig vind.

Ik weet in Haarlem ook een sigarenboer die Cubaanse sigaren verkoopt. Even snel uit m'n hoofd zit ie tegenover de Bristol vlakbij het station (ik weet zo snel even niet hoe die straat heet). Ik zal er morgen even langs lopen en kijken waar precies.

Wammus 16-03-2009 09:54

Ik heb even gekeken en het is in de Kruisstraat tegenover de Bristol.

Reverend 17-03-2009 00:49

Goeie zaak, dat.

MTpower 19-03-2009 16:39

Ik vind cigaren altijd lekkerder ruiken dan roken :P

Tar Anárion 07-04-2009 09:22

Tijd terug 3 cubaanse Monte Cristo's gekocht voor 21 euro (geloof ik) die heel goed te roken waren.

Een goed adress om eens te bezoeken is het Rokerspaleis WJ Lensen Sigarenmagazijn in Nijmegen, Molenstraat 144. Daar haal ik mijn cigaren, kunnen ze je sowieso een heel eind op weg helpen.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:54.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.