Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   niets ophouden (eten) (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=540975)

druiveke 14-07-2003 19:56

niets ophouden (eten)
 
dit is wel wat genant maar toch vraag/meld ik het even

de laatste weken gebeurd het enorm vaak wanneer ik eet dat ik binnen 5minuten ofzo onmiddelijk naar het toilet moet (niet voor over tegeven)
hoe kan dit?
je hebt honger dus ge neemt voedingsstoffen in je op maar ze verlaten onmiddelijk zen lichaam
dit kan toch niet gezond zijn?
heeft nog iemand dit?
oorzaken?

another supergirl 14-07-2003 20:00

pffff uhhh... gebeurd t zovaak nadat je eet??? damn... das wel errug dan.. ik heb dit glukkig niet, kan het met stress hebben te make?? en wel gewoon normaal door blijven eten hoor, ookal ben je bang dat je dan gelijk naar de wc moet.. als t nog langer doorgaat = huisarts bezoekje misschien wel errug handig
succes!!

Sarah 14-07-2003 20:05

Je spijsverteringsstelsel is 9 tot 11 meter lang, dus dat zou betekenten dat het voedsel in jouw buik twee meter per minuut reist. Dat lijkt mij sterk, en je zou er ook ontzettende diarree door krijgen. Waarschijnlijk is het gewoon toeval.

Andijvie 14-07-2003 20:06

't Lijkt me dat je dan gewoon vol zit en de rest naar beneden zakt, zeg maar. Veel mensen hebben dat hoor. Heb je diarree dan? Of is het gewoon?

druiveke 14-07-2003 20:10

diaree

het kan niet dat het het eten is van de dag

zoals vandaag had ik tussen 12en 6niets gegeten enkel water gedronken

faith666 15-07-2003 21:54

Het lijkt me niet dat je eten zo snel verwerkt wordt, denk dus dat het ander, eerder eten is dat er weer uit komt....


Misschien heb je anders een nieuw wereldrecord gevestigd van snelste spijsvertering ;)

zonnebloemke 16-07-2003 12:44

Ik heb hier ook last van gehad en ben er al voor naar de dokter geweest. Ik had alleen niet elke dag diarree, maar ongeveer 3-4 x/week. Dokter: je darmen werken te traag, en daarom ben je van onder verstopt. Als je dan savonds gaat eten, prikkel je je maag, en die prikkelt weer je dunne darm. En daardoor gaat de inhoud vj dunne darm (=diarree) langs de inhoud vj dikke darm. Hiervoor heb ik 2 weken vezels gehad, dit hielp me wel. (zo'n 4 weken geleden gestopt) Sindsdien nog wel enkele keren last van gehad hoor. Maar bij mij is het dus gewoon een questie van erg lang de tijd nemen voor de ontlasting :-s..en ja, voldoende bruin brood enzo natuurlijk!
Maar ik kan natuurlijk niet weten of het bij jou hetzelfde is. Ik hoop dat je er trouwens wel iets een beeld van krijgt zo, en je dr iets aan hebt! Succes!

poesiefox 16-07-2003 12:48

Het feit dat je eten in je maag krijgt, stimuleert je spijsverteringsstelsel om aan het werk te gaan. Dat gedeelte van het eten van gisteren of eergisteren wat al op de nominatie stond om het lichaam te verlaten, krijgt dan een zetje.

Zolang het geen diarree wordt is er niets aan de hand.

Andijvie 16-07-2003 13:29

Citaat:

druiveke schreef op 14-07-2003 @ 20:10:
diaree

het kan niet dat het het eten is van de dag

zoals vandaag had ik tussen 12en 6niets gegeten enkel water gedronken

Je moet wel iets eten natuurlijk, probeer eens een banaan.. of een geraspte appel met kaneel op een beschuitje. Eet niet te veel vette dingen en zorg dat je genoeg drinkt, maar geen te koude of te warme dingen.
Als je de hele dag niets eet en dan ineens een hele warme maaltijd, dan is het ook moeilijk voor je spijsverteringsstelsel dat ineens te gaan verwerken. Bouw het dus in de loop van de dag op. Begin met een halve banaan en een glas water/lauwe thee. Eet daarna de andere helft van de banaan en weet een glas water/lauwe thee, er er een kaal beschuitje bij (prak bv de halve banaan op dat beschuitje). Rasp een appel en doe het met wat kaneel op een twee beschuitje zo tegen de middag. Drink er weer een glas water of lauwe thee bij. En bouw het zo op. Als het goed gaat, eet dan wat meer. Maar geen donuts ofzo, die zijn veel te vet natuurlijk. Als je de hele dag geen tot erg weinig last van diarree hebt gehad, probeer dan eens een beetje avondeten te eten, maar overdrijf niet. Kijk hoe het valt. Als het goed gaat niet ineens weer wel 'normaal' gaan eten, blijf het opbouwen. Probeer een beschuitje met jam, of misschien een boterham met jam. Gebruik niet teveel boter.
Je merkt vanzelf wel wanneer het zo goed gaat dan je weer normaal kan eten.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:47.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.