Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Seksualiteit (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=28)
-   -   omegle (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1903757)

Oke 01-10-2015 13:34

omegle
 
Ik zat laatst naakt op omegle ik ben een jongen van 14 en die persoon zei dat als ik hen zou skippen of niet zou foen wat hij zei dat hij me had gefilmd en op internet zou zetten en dat hij mijn ip had maar mijn vraag is dus of je met een ip adres iemands echte naam kan achterhalen?

nthn3d 01-10-2015 13:44

Volgens mij kan hij niet weten wie je bent met alleen een IP-adres. Heb je wel geskipt?

Elin3 01-10-2015 13:49

Waarschijnlijk blufte deze persoon en hoef je je nergens druk over te maken. Het is voor normale gebruikers namelijk helemaal niet te zien welk IP adres jij hebt. Ook is een IP adres niet terug te koppelen naar een specifiek persoon.

Als je de webcam aan hebt staan, zorg dan dat je gezicht nooit zichtbaar is en dat hele persoonlijke kenmerken (familiefoto's op de achtergrond, een hele herkenbare moedervlek of tatoeage) niet in beeld zijn. Staat je webcam uit, maar ben je bang dat een hacker op afstand je cam inschakelt, plak dan gewoon een klein stickertje over de cam wanneer je deze niet gebruikt. Dan weet je 100% zeker dat jij niet ongewenst opgenomen wordt.

Dekaloog 01-10-2015 17:51

Nee, dat kan hij niet.

Maar met je gezicht herkenbaar in beeld blijven als je naakt aan het webcammen bent is wel onverstandig.

Overdoz 01-10-2015 19:34

Hij kan je alleen je hacken en je info achterhalen door bijvoorbeeld te kijken wat je facebook is, al lijkt het me uberhaupt sterk dat hij je IP heeft. dat gaat via servers van omegle die ze goed beveiligd hebben, dat wat diegeen zegt is gewoon groot gepraat denk ik.

Heb je toen je naakt achter de cam zat ook je hoofd laten zien? Dat kan echter wel wat riskanter zijn.

Verder is wat Elin3 zegt heel verstandig!

bikinigek 01-10-2015 22:03

das een zielig gastje wat aandacht zoekt gewoon negeren

Svn 03-10-2015 17:41

Citaat:

Elin3 schreef: (Bericht 33854321)
Waarschijnlijk blufte deze persoon en hoef je je nergens druk over te maken. Het is voor normale gebruikers namelijk helemaal niet te zien welk IP adres jij hebt. Ook is een IP adres niet terug te koppelen naar een specifiek persoon.

Als je de webcam aan hebt staan, zorg dan dat je gezicht nooit zichtbaar is en dat hele persoonlijke kenmerken (familiefoto's op de achtergrond, een hele herkenbare moedervlek of tatoeage) niet in beeld zijn. Staat je webcam uit, maar ben je bang dat een hacker op afstand je cam inschakelt, plak dan gewoon een klein stickertje over de cam wanneer je deze niet gebruikt. Dan weet je 100% zeker dat jij niet ongewenst opgenomen wordt.

Jawel hoor, met wireshark kun je iemands IP gewoon zien.

Overdoz 04-10-2015 20:36

Citaat:

Svn schreef: (Bericht 33856025)
Jawel hoor, met wireshark kun je iemands IP gewoon zien.

Dat geld alleen voor een verbinding direct naar een persoon, niet als je verbinding maakt door een server van Omegle.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:22.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.