Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   E-reader of echte boeken? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1912733)

flyaway 01-03-2016 18:34

E-reader of echte boeken?
 
Wanneer lees jij liever een 'echt' boek, en wanneer maak je liever gebruik van je e-reader?

luci2 01-03-2016 18:35

Echt boek ver boven e-reader. Je leest een boek of je leest het niet. ;)

Waarschijnlijk ben ik nog ouderwets :D

Elin3 01-03-2016 18:46

Een e-reader leest verrassend prettig, maar ik houd tegelijkertijd ook wel van het gevoel en de geur van papier. Voor onderweg en 's avonds in bed (want makkelijk vasthouden) vind ik mijn e-reader echt geweldig. Als ik in een boek iets wil opzoeken blader ik weer liever door een papieren variant.

Miekje* 01-03-2016 19:35

Papier. Ik bezit geen e-reader en wil er ook geen.

flyaway 03-03-2016 00:09

Ik vind het gevoel van een papieren boek veel prettiger. Een e-reader heeft toch een scherm-gevoel en daar wil ik juist aan ontkomen als ik een boek lees. Wel heeft een e-reader voordelen: lichtgewicht onderweg, boeken gelijk in huis en ze zijn goedkoper. Voor boeken die ik 'nodig heb voor iets' gebruik ik mijn e-reader, en boeken die ik 'lekker wil lezen' heb ik op papier.

Elin3 03-03-2016 06:00

Ik weet niet wat voor e-reader jij hebt flyaway, maar die van mij leest echt als papier :o

Sarah 03-03-2016 10:39

Ik heb geen e-reader, maar wil er wel ooit een, vooral voor op vakantie. Ik heb daarvoor wel eens de e-reader van mijn ouders geleend en dat was wel praktisch! Prettig scherm ook. Maar ik hou toch van boeken in de kast.

WolterB 03-03-2016 10:41

Citaat:

Miekje* schreef: (Bericht 34041986)
Papier. Ik bezit geen e-reader en wil er ook geen.

Heb ooit wel Kobo geïnstalleerd op mijn tablet, maar vond het maar niets.

Elin3 03-03-2016 10:43

Citaat:

WolterB schreef: (Bericht 34043840)
Heb ooit wel Kobo geïnstalleerd op mijn tablet, maar vond het maar niets.

Een tablet-scherm is ook absoluut niet vergelijkbaar met het scherm van een e-reader :ghe:

flyaway 03-03-2016 11:44

Citaat:

Elin3 schreef: (Bericht 34043621)
Ik weet niet wat voor e-reader jij hebt flyaway, maar die van mij leest echt als papier :o

Ik heb een Amazon Kindle, heel fijn scherm. Het is denk ik meer het idee dat het elektronisch is. En het licht kan niet volledig uit, dat vind ik wel jammer. En als je een bladzijde omslaat is het scherm even wit, instant had ik fijner gevonden.

Welke heb jij?

Elin3 03-03-2016 11:55

Ik heb er één van Sony, derde generatie. Heeft geen eigen verlichting en leest daardoor heel papier-waardig. Van lang laden heb ik last tijdens het bladeren. Het is trager dan bijvoorbeeld op mijn telefoon door een documentje scrollen, maar niet storend langzaam.

Koen-js 03-03-2016 21:15

Een echt boek. Zit gevoel in en een klein kastje met interessante, leuk, spannende en mooie boeken is altijd mooi en prettig om te zien.

Andijvie 04-03-2016 10:27

Ik hou van papieren boeken, maar in de praktijk lees ik veel meer op m'n ereader. Ik gooi 'm in m'n tas en heb altijd iets te lezen, 's avonds in bed vind ik het veel prettiger, en overdag pak ik 'm er ook veel sneller bij dan ik met papieren boeken doe.

Robbe Van Roey 04-03-2016 22:05

Ik zou niet weten welke ik liever had. Ik ben gewoon ontzettend onhandig op vlak van boeken en ze vasthouden. Als ik 's nachts lees heb ik liever een boek op mijn hoofd vallen dan een e-reader. Op vlak van lezen zit er weinig verschil. Ik vind bij beide geen goede positie. Ik draai maar rond terwijl ik lees in de hoop die perfect positie te vinden.

ikxxx 09-04-2016 16:24

Citaat:

Robbe Van Roey schreef: (Bericht 34044872)
Ik draai maar rond terwijl ik lees in de hoop die perfect positie te vinden.

De perfecte positie is inderdaad moeilijk om te vinden, misschien kan je een bookseat aanschaffen voor je papieren boeken? https://encrypted-tbn0.gstatic.com/i...4W8Gd3he1uwoww

Uitwaaien 04-01-2017 15:37

Ik heb geen ereader vooral omdat ik het zo fijn vind om een echt boek vast te houden met papier en zo'n typische boekengeur.

Maarrrrr ik reis ook veel en ik logeer vaak overal en nergens en ik ga best snel door boeken heen dus meestal ligt er standaard een tas in mijn auto met boeken die ik al gelezen heb of nieuwe boeken voor als ik een uit heb. En mijn vriendje vindt het niet leuk dat we al vier keer een extra kast hebben moeten kopen voor mijn boeken. Praktisch gezien zou ik dus beter ook een ereader kunnen kopen.

fizzle-fluffy 04-01-2017 15:44

Ik lees veel liever papier, maar ik bezit niet graag dingen dus ik ben gek op de bibliotheek. De tijdsdruk maakt ook dat ik het lezen meer prioriteit maak en het boek sneller uitlees.

Uitwaaien 04-01-2017 21:08

Hm ja dat heb ik ook wel, dat ik door de bieb boeken sneller uitlees dan anders, maar het is ook zo leuk om je favoriete boeken altijd bij de hand te hebben. Ik herlees graag want ik ontdek altijd wel weer iets moois en nieuws.

En m'n nieuwe nanny gezin heeft aangeboden dat ik van hun een kindle mag gebruiken om te kijken hoe het bevalt dus ik denk dat ik dat maar gewoon doe.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:42.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.