Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Vrije tijd (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=31)
-   -   Vakantieee deze zomer (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1957264)

FishStick007 09-01-2020 17:00

Vakantieee deze zomer
 
Hoi,
Aankomend voorjaar ga ik op vakantie met een vriendin. Nu zoek ik een bestemming die niet al te duur is en waar je "veel activiteiten kunt doen. Ik ben niet zo ervaren op het gebied van reizen, dus vandaar dit topic. Heeft iemand leuke plekken waar hij/zij geweest is of heb je een ander idee? Dan hoor ik graag van je. Zelf zag ik al zaken als Croatië of Spanje, maar er is zo veel reclame online dat ik door de bomen het bos niet meer zie :p

B.v.d.
Groetjees
F.S.

LaReina 09-01-2020 17:43

Wat voor activiteiten wil je doen?

FishStick007 09-01-2020 17:45

Citaat:

LaReina schreef: (Bericht 34716223)
Wat voor activiteiten wil je doen?

Nou ja, iets in de richting als duiken, klimmen etc. Zaken als wandelen zijn ook wel leuk, maar niet gelijk een volledige "wandelvakantie", als je begrijpt wat ik bedoel. Persoonlijk vind ik een strandvakantie ook heerlijk, maar daar is mijn reisgenoot niet zo van haha

LaReina 09-01-2020 19:03

Ja dat kan overal wel... hoewel er wel verschillen zitten in duikscholen qua veiligheid en kwaliteit.

Als je specifiek wil duiken dan kun je net zo goed hier leren duiken en dan de mooiste duikplekken opzoeken.

Wandelen kan ook overal. Klimmen bijv in Portugal... daarnaast wil jij graag zonnen en je reisgenoot wil actieve dingen doen. Je moet dus ergens een compromis maken. En je kan wat beter specifiek zijn. Welke landen lijkt je mooi om nog eens heen te gaan en bekijken?

Jan Marijnissen 10-01-2020 10:05

Wat je beschrijft (zon, duiken, wandelen) kan in praktisch heel het middelandse zeegebied (en ver er buiten) maar heel specifiek heb ik meerdere collega's die wel eens naar de Baai van Roses gaan - om te wandelen en te duiken. Het ligt tegen de uitlopers van Pyreneeën aan dus klimmen moet ook geen probleem zijn.

Daantje_0705 10-01-2020 18:44

Ardennen?

FishStick007 11-01-2020 11:59

Citaat:

Jan Marijnissen schreef: (Bericht 34716556)
Wat je beschrijft (zon, duiken, wandelen) kan in praktisch heel het middelandse zeegebied (en ver er buiten) maar heel specifiek heb ik meerdere collega's die wel eens naar de Baai van Roses gaan - om te wandelen en te duiken. Het ligt tegen de uitlopers van Pyreneeën aan dus klimmen moet ook geen probleem zijn.

Daar heb ik niet van gehoord, maar na wat opzoeken zie ik dat het me erg mooi lijkt daar, goed idee :) Thnx

FishStick007 11-01-2020 11:59

Citaat:

Daantje_0705 schreef: (Bericht 34716904)
Ardennen?

Ohjaa kan ik ook eens kijken

FishStick007 11-01-2020 12:01

Citaat:

LaReina schreef: (Bericht 34716280)
Ja dat kan overal wel... hoewel er wel verschillen zitten in duikscholen qua veiligheid en kwaliteit.

Als je specifiek wil duiken dan kun je net zo goed hier leren duiken en dan de mooiste duikplekken opzoeken.

Wandelen kan ook overal. Klimmen bijv in Portugal... daarnaast wil jij graag zonnen en je reisgenoot wil actieve dingen doen. Je moet dus ergens een compromis maken. En je kan wat beter specifiek zijn. Welke landen lijkt je mooi om nog eens heen te gaan en bekijken?

Nou ja gezien mijn matige ervaring, dacht ik hier wat leuke ideeen op te doen, vandaar dat ik het vrij breed houdt. Ik zal daarom de zaken die in dit topic gereageerd zijn voorstellen
(Na wat verdere research natuurlijk hah)

LieverAnoniemmm 22-01-2020 21:25

Egypte is voor duiken perfect, is alleen volgensmij extreem lang reizen. Ibiza is ook heel leuk om mooie herrineringen te maken met de stranden, wandelingen, boottochten, clubs en ga zo maar door. En dan had ik nog Griekenland, ben er zelf nog nooit geweest, dus kan er niet veel over zeggen, maar schijnt vooral heel mooi en lekker eten te zijn.

LaReina 22-01-2020 21:28

Egypte is niet voor duiken perfect.

Destruct! 22-01-2020 21:33

Citaat:

LaReina schreef: (Bericht 34723165)
Egypte is niet voor duiken perfect.

Wel voor kamelenverkoop

Haller 22-01-2020 21:43

Duitse Eiffel, Luxemburg of Belgische Ardennen. Niet ver, wel mooi en relatief goedkoop.

Mariekevanh 29-01-2020 11:22

Wij gaan ook dit jaar weer naar de Canarische eilanden, specifiek Gran Canaria. Garantie op zon, maar nooit echt te gek warm. Genoeg te doen.

LegoSteve2009 08-05-2020 11:50

Ik ga dit jaar naar Tuinesië

lola_fabulous 19-05-2020 07:54

Ik ga nergens naar toe want er is #corona ...

Erwinprins 11-06-2020 08:21

Ik zou naar Canarische eilanden gaan en dan naar Gran Canaria. Altijd lekker weer en zeer leuk om te zijn.

paardebloem54 17-03-2021 14:44

Ik kan Kos heel erg aanraden, is een klein eiland bij griekenland, soort klein chersonissos. Veel jeugd en Nederlanders, ligt uiteraard bij de zee dus je kunt er ook duiken / snorkelen / wateractiviteiten doen. Zitten veel mooie vissen en zelfs zeeschildpadden. Ook kun je met de boot naar omringende eilanden. In het binnenland kun je bijvoorbeeld een quad of scooter huren en het eiland rondreiden. Ook zijn er de algemene dingen zoals waterpark, midgetgolf, etc etc.
En natuurlijk een feeststad dus 's avonds lekker goedkoop uitgaan :)

luciawesterster 18-06-2021 10:22

Ik ging vroeger altijd met mijn ouders op vakantie naar Kaapverdie. Mijn familie komt hiervandaan dus we gingen vaak op bezoek maar ook voor een gewone vakantie is het een super mooie bestemming!
Het is maar 4 uur vliegen en de archipel bestaat uit 12 eilanden waarvan er 9 bewoond zijn. Zelf gingen we altijd naar Santa Maria op Sal omdat daar familie woont. Maar daarna gingen we vaak ook andere eilanden bezoeken. Mijn favorieten zijn São Vicente (super veel muziek, leuke markten en restaurants. Ik hou ook heel erg van Santo Antão. Daar heb je echt bizarre natuur! Super mooie groene valleien en ruige kustlijnen enzo. Op Sal heb je trouwens hele mooie witte zandstranden :)


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:43.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.