Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Huiswerkvragen: Exacte vakken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Profielwerkstuk ADHD (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1284177)

*Supergirlll* 13-10-2005 18:57

Profielwerkstuk ADHD
 
Ik doe dus mijn profielwerstuk over ADHD (lekker standaard dus;)) maar omdat ik Natuur Gezondheid als profiel heb moet er een practicum bij zitten alleen heb ik dus geen idee wat.. Iemand ideeen? Alvast Dank

Go 13-10-2005 19:17

Testje hoe een groepje met ADHD en een groepje zonder ADHD een tekst leest en vervolgens zonder tekst vragen over die tekst beantwoordt? Ik heb er geen verstand van, maar het lijkt me dat het groepje met ADHD veel minder over de grote lijnen en details leest, om ADHD'ers zich moeilijker kunnen concentreren.

nietzijweer 13-10-2005 20:28

dude, als ik mijn medicijnen neem lees ik net zo goed als jij.
dus dan moeten ze er al zonder medicatie zitten.
en van hetzelfde scholingsniveau zijn.
Ik doe vwo, maar er zijn ook mensen met adhd die vmbo doen.
en een vmbo'er en een vwo'er lezen meestal niet even snel.
Met of zonder adhd ;)
beetje lastig dus.

@ts: ik zou het riagg om informatie vragen. Mocht je een intervieuw nodig hebben ofzo, PM me maar. er zijn btw meer ADHD'ers op het forum..

Chloe Siere 13-10-2005 22:49

Wat een ongelofelijk saai onderwerp inderdaad. Ik word nu op mn opleiding ook dood gegooid met ADHD, buh (n)

Evatjuhhhh 14-10-2005 07:38

Omdat het gaat over een practicum voor Natuur en Gezondheid plaats ik hem op exacte vakken :)

LiqqY 14-10-2005 07:50

Citaat:

*Supergirlll* schreef op 13-10-2005 @ 18:57 :
Ik doe dus mijn profielwerstuk over ADHD (lekker standaard dus;)) maar omdat ik Natuur Gezondheid als profiel heb moet er een practicum bij zitten alleen heb ik dus geen idee wat.. Iemand ideeen? Alvast Dank
Offtopic: Ik heb adhd, je mag wel onderzoekje plegen mwhahaha ;)

Even serieus, zoals andere al zeggen kijk hoelang ongeveerde de adhdr's zich kunnen concentreren zonder medicijnen ofzo :)

Hanneke 14-10-2005 19:30

idd, als je iemand nodig hebt bied ik me ook aan (A)
en verder heb ik eigenlijk geen idee.

I love stars 15-10-2005 09:00

Er zijn ook andere redenen waarom iemand minder zo kunnen lezen, dyslexie bijvoorbeeld.

Ik ken bijvoorbeeld niet goed intensief lezen . Wiskunde vraag kost mij veel moeite. Terwijl ik globaal net zo goed lees als iedere VWO leerling en mischien zelfs nog wel beter ( lees namelijk 2 uur per dag gemiddeld buiten schooltijd (vooral in het engels))

Maar soms vraag ik me af of mn concentratie niveau het intensief lezen ook niet verlaagd en het feit dat ik niet zo lang kan stil zitten. dit word versterkt door het feit dat als ik in een erge goede concentratie ben in mindere mate moeite heb met het lezen van bijv. wiskunde teksten.

erg goede concentratie = niet weten dat dat de buitenwereld bestaat, niks meer horen etc.
zelfde als normaal wegdromen alleen dan gericht op een taak.

wat ik hiermee duidelijk wilde maken dat je met veel kenmerken rekening moet houden wil je een practicum houden die adhd kenmerken test.

Het aanwezig zijn van veel geluid kan een enorme invloed hebbene etc. En je moet ook rekening houden dat adhd in 70% gevallen met een andere stoornis voorkomt.

I love stars 15-10-2005 09:03

Citaat:

LiqqY schreef op 14-10-2005 @ 07:50 :
Offtopic: Ik heb adhd, je mag wel onderzoekje plegen mwhahaha ;)

Even serieus, zoals andere al zeggen kijk hoelang ongeveerde de adhdr's zich kunnen concentreren zonder medicijnen ofzo :)

en mischien dezelfde mensen erna met medicijnen. Kan je gelijk de werking van medicijnen testen. :)

Omdat je van dezelfde persoon uitgaat heb je hier minder te maken met de invloed die andere stoornissen kunnen hebben op de resultaten. Je vergelijkt immers dezelfde persoon..

Als je adhd met "normaal"gaat vergelijken.
Moet je eigelijk mensen met pure ADHD heben en normale mensen zonder een stoornis die invloed kan hebben op de taak. Bovendien mogen de personen met ADHD dan geen medicijnen in nemen.

Fog 17-10-2005 20:17

test bloeddruk bij gebruik van ritalin ;)


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:19.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.