Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Wanneer 1e kus? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1947018)

anoniem010 09-09-2018 20:23

Wanneer 1e kus?
 
Ola,
Ik heb nu zo'n 2 weken met mn vriendin en we krijgen allebei steeds te horen al gezoend? enz. Tis mijn 1e echte relatie en ik weet niet hoe ik de stap moet zetten. Kan iemand tips geven?

A.v. thanks
Anoniem0102, 16jr

Elin3 09-09-2018 20:52

Citaat:

anoniem010 schreef: (Bericht 34519455)
Ola,
Ik heb nu zo'n 2 weken met mn vriendin en we krijgen allebei steeds te horen al gezoend? enz. Tis mijn 1e echte relatie en ik weet niet hoe ik de stap moet zetten. Kan iemand tips geven?

A.v. thanks
Anoniem0102, 16jr

Je moet pas zoenen als jullie daar allebei aan toe zijn. Wat je vrienden/ ouders of klasgenoten zeggen maakt niks uit, het is jullie relatie.

Lopen jullie weleens hand in hand, geef je haar wel eens een knuffel of een kus op de wang? Van een kus op de wang is de stap naar een kus op de mond niet zo groot. En de stap van een kus op de mond naar zoenen is nog kleiner ;)

anoniem010 10-09-2018 09:35

Knuffel elke x als we elkaar zien. Kus op de wang nog niet

Martinnnn 10-09-2018 16:00

Als kerel moet jij de stap zetten :P

Elin3 10-09-2018 16:26

Citaat:

Martinnnn schreef: (Bericht 34519557)
Als kerel moet jij de stap zetten :P

Dat moet helemaal niet. Een relatie heb je samen en daarin kan je prima gelijk zijn (dat lijkt me zelfs beter dan dat er allemaal onuitgesproken verwachtingen zijn op basis van geslacht). Niemand die verplicht het initiatief moet nemen.

Tunahan Kuzu 10-09-2018 16:58

Citaat:

Elin3 schreef: (Bericht 34519569)
Dat moet helemaal niet. Een relatie heb je samen en daarin kan je prima gelijk zijn (dat lijkt me zelfs beter dan dat er allemaal onuitgesproken verwachtingen zijn op basis van geslacht). Niemand die verplicht het initiatief moet nemen.

Je kunt dat nu wel braaf opdissen, geheel conform sociaalmaatschappelijke wensen en idealen, maar het neemt niet weg dat íemand toch het initiatief moet nemen -- might as well be you because why not. Daarnaast heb ik het vermoeden dat je te zwaar tilt aan het concept "verplicht" in dit geval. Het is nou eenmaal niet zo dat dit soort dingen het gouden weegschaaltje in balans is of gaat komen -- er zíjn verschillen tussen mannen en vrouwen en dat is helemaal niet erg. Gelijkwaardig is wat anders dan sec gelijk.

Bovendien kan het best zijn dat de dame in kwestie (al dan niet onbewust) van mening is dat de man initiatief hoort te nemen. Als dat 't geval is, ben je mooi de sjaak als je gaat wachten tot zíj eens in actie komt.. Voor je 't weet ben je d'r gay best friend.

Ergo: voel de situatie aan en dóe het als je wil zoenen. Néém dat initiatief. Niet per se als man, maar als pragmatisch mens. Wanneer? Op het moment dat je denkt dat het suitable is. Dat merk/voel je vanzelf. Let op hoe ze reageert qua lichaamstaal nog vóór jij je natte lap in haar mond propt.

Martinnnn 11-09-2018 07:32

Amen

Dekaloog 11-09-2018 16:07

Praat erover? 'Krijg jij ook vragen van mensen,' 'wanneer vind jij een goed moment om te zoenen', etc.

Wie de eerste stap zet kun je ook bespreken. De norm is dat jongens dat doen, maar veel mensen vinden dat verouderd, dus praat gewoon met elkaar over de meningen die je hierover hebt.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:17.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.