Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Huiswerkvragen: Exacte vakken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Biologie Olympiade (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=751025)

Saycheese 16-02-2004 20:33

Biologie Olympiade
 
Binnenkort moeten wij weer, net als vorig jaar, verplicht meedoen met de Biologie Olympiade. De Olympiades van wiskunde, scheikunde en natuurkunde zijn altijd vrijwillig bij ons op school, alleen die van biologie niet.
Nou vroeg ik me af of er veel scholen zijn die hier, al dan niet verplicht, aan meedoen. Zo ja, denken jullie dat het een nuttige (examen) training is, of is het alleen maar nutteloos tijdverdrijf? En zou je uit jezelf meedoen met de Olympiade als hij niet verplicht is?
Ik zelf vind de Olympiade wel nuttig en ook wel leuk, maar ik heb uit mezelf nooit meegedaan met die van wiskunde, natuurkunde of scheikunde. Bij mij in de klas verschillen de meningen hierover behoorlijk, en ik was gewoon geinteresseerd hoe dat bij anderen is.

Young Grow Old 16-02-2004 21:02

ik heb er zelf nooit aan meegedaan, was dus nooit verplicht, maar ken wel de mensen die vorig jaar de biologie- en de wiskundeolympiade hebben gewonnen. Lijkt me op zich best grappig achteraf gezien, maar daar dacht ik op de middelbare school anders over :)

tandenborstel 17-02-2004 09:32

Bij ons was Wiskunde olympiade verplicht in 1 jaar, tentamenonderdeel zelfs.

De rest niet, hoewel ik me van onze bio leraren ook heel goed kan indenken dat ze zoiets verplicht wilden stellen :s.

Tampert 17-02-2004 12:27

ik kan het me niet herinneren :o

pure_evil 17-02-2004 18:07

bij ons is het vrijwillig, die bio olympiade..maar iedereen doet er ook vrijwillig aan mee. :)

Sherco 17-02-2004 18:34

Wij hebben heel veel van die olympiades niet, bij ons doen ze alleen aan wiskunde en natuurkunde en dat is beide geheel vrijwillig.

Rabbi Daniel 17-02-2004 19:28

Wat is dat? :o :confused:

DMC 17-02-2004 19:42

Citaat:

Fleet Admiral schreef op 17-02-2004 @ 20:28:
Wat is dat? :o :confused:
http://www.biologieolympiade.nl/

Snees 17-02-2004 20:07

Vorig jaar meegedaan met de Junior Olympiade, nog een diploma gekregen vanwege het aardige resultaat (beste 50 o.i.d.).

iemand of niemand 17-02-2004 20:24

Ik zie wel eens posters op school daarvoor hangen, maar mijn leraar bio heeft er nog nooit wat over gezegd. Ik ben wel eens gevraagd voor de scheikunde olympiade. Daarnaast doet de school wel altijd mee aan de wiskunde-olympiade.

Olafant 18-02-2004 15:22

Bij ons op school zijn de olympiades niet verplicht, maar toch heb ik met wiskunde, natuur- en scheikunde meegedaan en ga ik ook met biologie meedoen.
Gewoon omdat het leuk is, je wat uitdagendere opgaven krijgt en je je eigen kennis kan testen. Af en toe neem ik ook wat onbehandelde stof door, wat best nuttig is.
Of het een goede examenoefening is? Geen idee, ik weet niet waar het niveau van het examen ligt.

Daantje_0705 18-02-2004 15:55

Mijn bio leraar vroeg of er bij ons iemand mee wilde doen aan de biologie olympiade maar er doet volgens mij niemand mee. Bij wiskunde is de wiskunde A olympiade bij ons altijd PO in klas 4 en verder zijn alle Olympiades vrijwilig (tenzij de wiskunde B-dag ook als wiskunde olympiade gezien wordt?)

Breg 18-02-2004 16:24

Bij mij op school is alleen de scheikunde olympiade verplicht.

Guinevere03 18-02-2004 18:53

De biologie Olympiade is verplicht. Onze bio-leraar heeft nl het idee op gevat om door het hele jaar door 10 punten uit te delen, dia dan aan het eind van het jaar bij elkaar opgeteld als 1 cijfer tellen. Met de Olympiade is 1 punt te verdienen..

Ik heb dit jaar meegedaan met de scheikunde Olympiade. 32 punten van de 100, maar vond het nog redelijk als je zag waar dat allemaal over ging en hoeveel ik nog niet gehad had...

Natuurkunde, Wiskunde, Informatica zijn allemaal vrijwillig en heb ik niet aan meegedaan...

W1A 19-02-2004 20:40

Wij mogen meedoen aan de biologie Olympiade. Het is niet verplicht, maar de lerares pusht ons wel heel erg. We mogen misschien zelfs één van onze eerdere PTA's vervangen door deze Olympiade als we beter scoren. Ik vind het op zich wel een nuttige herhaling voor het eindexamen, daarom doe ik ook mee. Ik verwacht niet dat ik al te hoog zal scoren.

ironflower 21-02-2004 15:43

verplicht is:

- klas 5/6 wiskunde olympiade, telt mee als schoolexamen (wiA en wiB 1/1,2)
- klas 6 natuurkunde olympiade, telt mee als schoolexamen (N1 en N1,2)

- klas 6 biologie olympiade, telt niet mee.
- klas 6 aardrijkskunde olympiade, telt niet mee.
- klas 6 scheikunde olympiade, telt niet mee (sk1,2)

In klas 5 kun je vrijwillig mee doen.

Ik vind het wel leuk om te doen, en ook nuttig als voorbereiding.
Zelf wil ik biologie gaan studeren, dus dat geeft het wel iets extra´s.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:28.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.