Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Studeren (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=88)
-   -   Econometrie studeren in Tilburg of in Maastricht? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1944555)

vwo6-leerling 04-06-2018 12:52

Econometrie studeren in Tilburg of in Maastricht?
 
Hallo,

Ik ben een leerling uit vwo 6 (profiel NT, keuzevak: wiskunde D en vrije deel: economie) en heb me ingeschreven voor Econometrie en OR in Tilburg ën in Maastricht, omdat ik een affiniteit heb voor wiskunde. Ik vind vooral de toepassing van wiskunde leuk, met name op het vak economie. Ik sta een 9,5 voor wiskunde B, 9 voor wiskunde D en een 8 voor economie. Bovendien vind ik het leuk om met wiskundige vraagstukken te puzzelen, dat is datgene waarmee ik me in mijn profielwerkstuk heb beziggehouden.
Voor het profielwerkstuk heb ik uiteindelijk een 10 ontvangen.

Ik ben iemand die graag zelfstandig leer: ik heb veel zelfdiscipline. Op de middelbare school heb ik altijd geleerd door zo efficiënt mogelijk te werken en planningen te maken. Ik ben iemand die weet van aanpakken en ik probeer altijd het maximale uit mezelf te halen, ook al sta ik ruim voldoende voor een vak. Op de middelbare school liep ik vaak tegen het probleem aan dat ik sommige lessen niet zinvol vond. In de lessen werd dan niet veel nieuws behandeld of zaken die net zo goed thuis had kunnen doornemen. Ook waren lessen soms niet zo productief omdat veel leerlingen niets deden en daarmee mijn concentratie verpestten. Omdat ik toch verplicht naar school moest verloor ik alleen maar tijd, want ik had net zo goed thuis met een betere concentratie kunnen leren. Het liefste zie ik de mogelijkheid dat ik gewoon bijvoorbeeld de hele examenstof zelfstandig kan doornemen en als ik vragen heb dan meld ik me wel. Dit was mijn grootste frustratie aan de middelbare school.