Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   Arbeidsovereenkomst student (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1944141)

Jodejonas 24-05-2018 11:50

Arbeidsovereenkomst student
 
Beste lezers,

Ik ben gisteren (23/05/2018) gaan proefdraaien in een tuin en hobbycenter nu heb ik op het einde van die dag een arbeidsovereenkomst gekregen waar ik niet echt aan uit kan. Bij artikel 1 staat bv:

De werkgever neemt de werknemer in dienst vanaf: (ingevuld door werkgever) 23/5 tot 23/5. Betekent dit dat ik niet mag terug komen?

Nog iets dat ik niet begrijp is het uurrooster daar heeft de werkgever alleen bij woensdag ingevuld: 13:00 tot 18:30u

Moet ik bij die andere dagen dan nog schrijven wanneer ik kan etc?

Mvg
Jonas

Jan Marijnissen 24-05-2018 12:01

Citaat:

Jodejonas schreef: (Bericht 34478856)
Betekent dit dat ik niet mag terug komen?

Dat zou kunnen, maar dat kun je beter aan hem vragen.


Citaat:

Jodejonas schreef: (Bericht 34478856)
Moet ik bij die andere dagen dan nog schrijven wanneer ik kan etc?

Ik denk niet dat het de bedoeling is van de werkgever dat je aanpassingen aan het contract gaat doen. Dus nee, dat moet je niet.



Wellicht geen goed advies, maar ik heb voor mijn bijbaantjes eigenlijk nooit de contracten goed gelezen. Wat verwacht je te ontdekken? :confused:

Als je wilt weten of de proef bevallen is en ze je in dienst gaan nemen moet je toch echt bij hen zijn. Dan zal ook wel besproken worden wanneer je wel en niet beschikbaar bent.

Elin3 24-05-2018 12:38

Misschien even bellen en om toelichting vragen?

Jodejonas 24-05-2018 13:56

Bedankt voor de reacties, ik zal gewoon wachten tot ze me een mail sturen om terug te komen dan zal ik daar om hulp vragen.

Jan Marijnissen 24-05-2018 13:58

Waarom wachten? Bel er zelf achteraan. Bellen, niet mailen. Dat staat ook niet verkeerd, geeft aan dat je graag wilt.

deadlock 24-05-2018 19:55

Citaat:

Jodejonas schreef: (Bericht 34478856)
Beste lezers,

Ik ben gisteren (23/05/2018) gaan proefdraaien in een tuin en hobbycenter nu heb ik op het einde van die dag een arbeidsovereenkomst gekregen waar ik niet echt aan uit kan. Bij artikel 1 staat bv:

De werkgever neemt de werknemer in dienst vanaf: (ingevuld door werkgever) 23/5 tot 23/5. Betekent dit dat ik niet mag terug komen?

Nee, dat betekent dat de overeenkomst alleen bij die werkdag hoorde. Dat betekent niet dat je niet terug mág komen maar het kan ook prima betekenen dat het zo administratief en belastingtechnisch allemaal geregeld is voor die ene dag en dat voor de toekomst een andere arbeidsovereenkomst opgesteld gaat worden.

Citaat:

Nog iets dat ik niet begrijp is het uurrooster daar heeft de werkgever alleen bij woensdag ingevuld: 13:00 tot 18:30u
Daar heb je gisteren voor gewerkt, dus dat klopt.

Citaat:

Moet ik bij die andere dagen dan nog schrijven wanneer ik kan etc?
Nee, want hij geldt alleen voor 23-5-2018, daarnaast is een arbeidsovereenkomst geen werkrooster.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:36.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.