Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Vragen over Basicfit (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1934879)

Jake2000 31-07-2017 20:46

Vragen over Basicfit
 
Allereerst ik krijg binnenkort een smart abonnement van mijn ouders en Ik weet niet waar deze topic thuis hoort maar ik heb in ieder geval een paar vragen over Basicfit namelijk:
1 hoe zit het met kleedkamers?
Zijn het grote kleedkamers zoals op sportverenigingen
2 wat voor douches hebben ze daar?
Openbaar of aparte hokjes
3 zijn er kluisjes waarin je je waardevolle spullen kan bewaren?
4 krijg je een handdoek bij de eerste dag of moet je die zelf meenemen.
5 krijg je een rondleiding op de eerste dag?
6 zijn er afspraken in de zin van verplichte uren waaraan je je moet houden of mag je vrijuit trainen?
7 mag je in het begin zelf kiezen wat voor toestel je wilt gebruiken of moet je bij een bepaald toestel beginnen?
8 zijn er nog verplichtingen of beter gezegd bepaalde regelingen waaraan je je moet houden?
9 zijn er ook kranen waar je je flesje met water kunt vullen?
als laatste hebben jullie nog tips voor trainen (waarmee je het beste kunt beginnen) of andere tips voor Basicfit zoals aanraders van bijv het meenemen van een handdoek en misschien is een flesje of bidon water ook wel handig om mee te nemen.
Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden en verder kunnen helpen met train/overige tips
Ps als deze topic niet op zn plek staat kunnen de moderators mij dan helpen door hem bij de goede thema te zetten

Megatron 31-07-2017 21:27

1) Geen idee. Ik had altijd de gewoonte om fully prepared binnen te stappen. Is dit echt belangrijk voor je?
2) Geen idee. Ik douch thuis. Los daarvan; is het relevant?
3) Ja.
4) Nee. Wat denk je zelf; het is geen wellness-resort.
5) Nee. Wat denk je zelf; dat er hooggekwalificeerd personeel rondloopt?
6) Nee. Je mag doen en laten wat je wil.
7) Zie 6.
8) Zie 7.
9) Ja, bij bepaalde abonnementsvormen mag je meen ik sportjuice tappen. Daarnaast zullen er vast kranen zijn.

Een handdoek meenemen is raadzaam, evenals een bidon. De Basicfits waar ik ben geweest hebben voor het schoonmaken van de apparatuur een spray met doekjes liggen.

Als je een n00b bent op gebied van trainen en je wilt het enigszins serieus ende verantwoord aanpakken ga je in den beginne níet naar Basicfit.

Positive mind 01-08-2017 18:38

Citaat:

Jake2000 schreef: (Bericht 34381568)
Ik weet niet waar deze topic thuis hoort maar ik heb in ieder geval een paar vragen over Basicfit namelijk:
1 hoe zit het met kleedkamers?
Zijn het grote kleedkamers zoals op sportverenigingen
2 wat voor douches hebben ze daar?
Openbaar of aparte hokjes
3 zijn er kluisjes waarin je je waardevolle spullen kan bewaren?
4 krijg je een handdoek bij de eerste dag of moet je die zelf meenemen.
5 krijg je een rondleiding op de eerste dag?
6 zijn er afspraken in de zin van verplichte uren waaraan je je moet houden of mag je vrijuit trainen?
7 mag je in het begin zelf kiezen wat voor toestel je wilt gebruiken of moet je bij een bepaald toestel beginnen?
8 zijn er nog verplichtingen of beter gezegd bepaalde regelingen waaraan je je moet houden?
9 zijn er ook kranen waar je je flesje met water kunt vullen?
als laatste hebben jullie nog tips voor trainen (waarmee je het beste kunt beginnen) of andere tips voor Basicfit zoals aanraders van bijv het meenemen van een handdoek en misschien is een flesje of bidon water ook wel handig om mee te nemen.
Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden en verder kunnen helpen met train/overige tips
Ps als deze topic niet op zn plek staat kunnen de moderators mij dan helpen door hem bij de goede thema te zetten

In de basic fit vestigingen waar ik geweest ben (ik weet niet of het overal gelijk is)

1) Er zijn grote gezamenlijke kleedkamers, waarbij mannen en vrouwen wel gescheiden zijn.
2) Een gezamenlijke doucheruimte.
3) Ja die zijn er.
4) Dit weet ik niet meer zeker, volgens mij moet je 'm gewoon zelf meenemen. Gebruik van een handoek op toestellen is verplicht.
5) Nee, misschien als je er om vraagt wel.
6) Dat ligt aan het type abonnement wat je afsluit. Informatie over abonnementen vind je hier: https://www.basic-fit.com/nl-nl.
7) Alle toestellen zijn vrij en in willekeurige volgorde te gebruiken.
8) Ik kan zo alleen bedenken dat je altijd een handdoek mee moet nemen. En dat je zelf gewichten ed terugzet als je die gebruikt hebt.
9) Ja je kunt je flesje altijd vullen met kraanwater. Ze hebben ook een automaat waar je je flesje kunt vullen met sportwater (water met een fruitsmaakje) maar daarop moet je geabonneerd zijn.

Jake2000 01-08-2017 19:23

Oke dank je wel ik heb nu wel een soort van beeld van basicfit maar even kijken wat andere zeggen.

deadlock 01-08-2017 21:08

Citaat:

Megatron schreef: (Bericht 34381580)
1) Geen idee. Ik had altijd de gewoonte om fully prepared binnen te stappen. Is dit echt belangrijk voor je?
2) Geen idee. Ik douch thuis. Los daarvan; is het relevant?
3) Ja.
4) Nee. Wat denk je zelf; het is geen wellness-resort.
5) Nee. Wat denk je zelf; dat er hooggekwalificeerd personeel rondloopt?
6) Nee. Je mag doen en laten wat je wil.
7) Zie 6.
8) Zie 7.
9) Ja, bij bepaalde abonnementsvormen mag je meen ik sportjuice tappen. Daarnaast zullen er vast kranen zijn.

Een handdoek meenemen is raadzaam, evenals een bidon. De Basicfits waar ik ben geweest hebben voor het schoonmaken van de apparatuur een spray met doekjes liggen.

Als je een n00b bent op gebied van trainen en je wilt het enigszins serieus ende verantwoord aanpakken ga je in den beginne níet naar Basicfit.

Geloof deze gozer niet, hij is alleen geweest om abonnee te worden :D

Mr Soija 02-08-2017 09:09

Megatron weet inderdaad niks. :)

Een aanvulling op Positive Mind:

1) Er zijn grote gezamenlijke kleedkamers, waarbij mannen en vrouwen wel gescheiden zijn.
2) Een gezamenlijke doucheruimte. Een aantal jaren geleden zijn bij meerdere vestigingen de douchehokjes en -scheidingen opengebroken, waardoor alles open staat. Het verschilt nog wel per vestiging of er tussenschotten zijn, maar meestal niet.
3) Ja die zijn er. Waardevolle spullen moet je NIET in je kluisje bewaren. Er wordt zo nu en dan gestolen.
4) Dit weet ik niet meer zeker, volgens mij moet je 'm gewoon zelf meenemen. Gebruik van een handoek op toestellen is verplicht. Inderdaad verplicht zelf meenemen.
5) Nee, misschien als je er om vraagt wel. In principe wel bij het afsluiten van je abonnement ter plekke. Verder laten ze je met rust, maar je kan om een rondleiding vragen je eerste keer.
6) Dat ligt aan het type abonnement wat je afsluit. Informatie over abonnementen vind je hier: https://www.basic-fit.com/nl-nl. Nee, je mag elk moment komen sporten zolang ze geopend zijn (en in elke vestiging).
7) Alle toestellen zijn vrij en in willekeurige volgorde te gebruiken.
8) Ik kan zo alleen bedenken dat je altijd een handdoek mee moet nemen. En dat je zelf gewichten ed terugzet als je die gebruikt hebt. Je moet ook (cardio)apparaten schoonmaken na gebruik. Bellen mag niet in de zaal en ik dacht ook gene petje. Maar huisregels hangen daar. En ohja, aparte binnensportschoenen verplicht. Dus niet met de schoenen waarmee je aan komt lopen gaan sporten.
9) Ja je kunt je flesje altijd vullen met kraanwater. Ze hebben ook een automaat waar je je flesje kunt vullen met sportwater (water met een fruitsmaakje) maar daarop moet je geabonneerd zijn.

Positive mind 02-08-2017 17:55

Goede aanvulling (y)
Ben er trouwens ook al in geen tijden meer geweest

Mr Soija 04-08-2017 09:10

Zelf ook al jaren geen lid meer.

Megatron 04-08-2017 10:13

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 34381937)
Geloof deze gozer niet, hij is alleen geweest om abonnee te worden :D

Citaat:

Mr Soija schreef: (Bericht 34382045)
Megatron weet inderdaad niks. :)

Jullie zuster op een houtvlot, takketuig.

@TS

Serieus though, je bent 17 volgens je profiel. Dat is jong. Wanneer je verkeerd te werk gaan met bijvoorbeeld krachttraining doe je meer kwaad dan goed en de kans dat iemand bij BasicFit ingrijpt bij verkeerde techniek is nul.

Doe jezelf een lol en begin bij een zaak waar je een enigszins fatsoenlijk programma en begeleiding krijgt.

Jake2000 04-08-2017 20:58

Ik heb als advies van fysioterapeut gehad dat ik naar basicfit moet.

Daantje_0705 04-08-2017 21:04

Kan je dan niet beter beginnen met begeleid sporten bij een fysiotherapeut? Dat kan in grote fysiotherapie praktijken of een medisch trainingscentrum.

Megatron 04-08-2017 21:45

Citaat:

Jake2000 schreef: (Bericht 34383869)
Ik heb als advies van fysioterapeut gehad dat ik naar basicfit moet.

Als je alleen cardio moest gaan doen, soit. Maar krachttraining? Ik zou dan een andere fysiotherapeut gaan zoeken..

Turk February 07-08-2017 01:12

Beetje laat, maar volgens mij heb je bij Basicfit echt geen kranen hoor.

Positive mind 07-08-2017 06:22

Ik weet niet of elke vestiging ze heeft, maar de vestiging waar ik altijd naartoe ging had ze wel.

Erturkoetjelief 07-08-2017 07:39

Citaat:

Jake2000 schreef: (Bericht 34383869)
Ik heb als advies van fysioterapeut gehad dat ik naar basicfit moet.

Tijd voor een fatsoenlijke fysiotherapeut dan.

Elin3 07-08-2017 08:50

Citaat:

Jake2000 schreef: (Bericht 34383869)
Ik heb als advies van fysioterapeut gehad dat ik naar basicfit moet.

Bedoelde je fysiotherapeut een sportschool in het algemeen?

Dakduif 07-08-2017 09:47

Of dat er toevallig een basicfit zit in het dorp waar jullie wonen en dat het daarom een beetje synoniem staat aan "sportschool"?

Turk February 07-08-2017 12:34

Citaat:

Positive mind schreef: (Bericht 34384580)
Ik weet niet of elke vestiging ze heeft, maar de vestiging waar ik altijd naartoe ging had ze wel.

Was ook maar een grapje. Elke sportschool heeft kranen.

Erturkoetjelief 07-08-2017 12:41

Ja, maar de vraag was wel naar een specifiek type kranen, namelijk: kranen waar je je flesje met water kunt vullen.

Turk February 07-08-2017 13:37

Citaat:

Erturkoetjelief schreef: (Bericht 34384670)
Ja, maar de vraag was wel naar een specifiek type kranen, namelijk: kranen waar je je flesje met water kunt vullen.

oh ja, uit de kranen bij basicfit komt melk.

Elin3 07-08-2017 14:23

Citaat:

Turk February schreef: (Bericht 34384694)
oh ja, uit de kranen bij basicfit komt melk.

Je hebt wel totaal waardeloze kranen waar geen drinkwater uit komt of die zo gemonteerd zijn dat wen flesje vullen vrij lastig is.

Turk February 07-08-2017 14:29

Citaat:

Elin3 schreef: (Bericht 34384718)
Je hebt wel totaal waardeloze kranen waar geen drinkwater uit komt of die zo gemonteerd zijn dat wen flesje vullen vrij lastig is.

Dat is waar. Maar ik kan me niet voorstellen dat een sportschool geen drinkwaterkraantjes heeft.

Positive mind 07-08-2017 19:45

Citaat:

Turk February schreef: (Bericht 34384667)
Was ook maar een grapje. Elke sportschool heeft kranen.

O ha oeps :d

Fitematrulle 08-08-2017 09:29

Citaat:

Turk February schreef: (Bericht 34384559)
Beetje laat, maar volgens mij heb je bij Basicfit echt geen kranen hoor.

:D

Jake2000 25-10-2017 01:45

Citaat:

Mr Soija schreef: (Bericht 34382045)
Megatron weet inderdaad niks. :)

Een aanvulling op Positive Mind:

1) Er zijn grote gezamenlijke kleedkamers, waarbij mannen en vrouwen wel gescheiden zijn.
2) Een gezamenlijke doucheruimte. Een aantal jaren geleden zijn bij meerdere vestigingen de douchehokjes en -scheidingen opengebroken, waardoor alles open staat. Het verschilt nog wel per vestiging of er tussenschotten zijn, maar meestal niet.
3) Ja die zijn er. Waardevolle spullen moet je NIET in je kluisje bewaren. Er wordt zo nu en dan gestolen.
4) Dit weet ik niet meer zeker, volgens mij moet je 'm gewoon zelf meenemen. Gebruik van een handoek op toestellen is verplicht. Inderdaad verplicht zelf meenemen.
5) Nee, misschien als je er om vraagt wel. In principe wel bij het afsluiten van je abonnement ter plekke. Verder laten ze je met rust, maar je kan om een rondleiding vragen je eerste keer.
6) Dat ligt aan het type abonnement wat je afsluit. Informatie over abonnementen vind je hier: https://www.basic-fit.com/nl-nl. Nee, je mag elk moment komen sporten zolang ze geopend zijn (en in elke vestiging).
7) Alle toestellen zijn vrij en in willekeurige volgorde te gebruiken.
8) Ik kan zo alleen bedenken dat je altijd een handdoek mee moet nemen. En dat je zelf gewichten ed terugzet als je die gebruikt hebt. Je moet ook (cardio)apparaten schoonmaken na gebruik. Bellen mag niet in de zaal en ik dacht ook gene petje. Maar huisregels hangen daar. En ohja, aparte binnensportschoenen verplicht. Dus niet met de schoenen waarmee je aan komt lopen gaan sporten.
9) Ja je kunt je flesje altijd vullen met kraanwater. Ze hebben ook een automaat waar je je flesje kunt vullen met sportwater (water met een fruitsmaakje) maar daarop moet je geabonneerd zijn.

Dankjewel voor de aanvullende informatie

Jake2000 25-10-2017 01:47

Citaat:

Enilorac schreef: (Bericht 34384607)
Of dat er toevallig een basicfit zit in het dorp waar jullie wonen en dat het daarom een beetje synoniem staat aan "sportschool"?

Wij hebben er inderdaad sinds 2 jaar geleden een basicfit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:10.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.