Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Onzin (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=49)
-   -   Hoi, is it this topic you're looking for? #1916 (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1940187)

Holland Oates 16-01-2018 15:25

Hoi, is it this topic you're looking for? #1916
 
Want niemand opent verdulleme een nieuwe. :bob:

Holland Oates 16-01-2018 15:27

Nieuws: Ik moest vanochtend op controle bij de tandarts en ik heb m'n allereerste gaatje ever. Dus nu gaan ze in m'n bek boren en ik kijk er niet bepaald naar uit. :)

deadlock 16-01-2018 17:46

Als je huisbaas dat niet betaalt heeft en hij moet het wel doen, dan moet je je nergens druk om maken. Bellen met de afzender van de brief, zeggen dat het per abuis bij jou terecht is gekomen en dat je het naar de verantwoordelijke persoon doorstuurt. Schrijf daarna een korte brief naar je huisbaas met:
Geachte Huisbaas NV,

Vandaag ontving ik, tot mijn grote verbazing, een aanmaning met een verhoging voor rekening XYZ. Bijgevoegd vindt u een kopie. Eerder hebben wij afgesproken dat u het volledige bedrag zou voldoen. Ik heb contact opgenomen met de afzender en ze van dit feit op de hoogte gesteld.

Ik ga er vanuit dat u de rekening inclusief verhoging voldoet voor het verstrijken van de in de aanmaning genoemde termijn.

Met vriendelijke groet,

Je huurhoer

deadlock 16-01-2018 17:46

Fuck mensen, het leven is echt helemaal niet zo moeilijk.

zoef de haas 16-01-2018 17:57

Het leven is zo fiiiiiiiijjjjjjjjjn :lief:

Tigerly 16-01-2018 18:03

Citaat:

zoef de haas schreef: (Bericht 34432227)
Het leven is zo fiiiiiiiijjjjjjjjjn :lief:

Waddan??? :lief: Is het je nieuwe baan? Of iets anders?

zoef de haas 16-01-2018 19:01

Ja m'n nieuwe baan is ook een goeie :y
Maar eigenlijk gewoon alles! Voor her eerst in heel veel jaar is m'n leven niet heel veel moeilijker dan dat jullie lekkere bekkies eigenlijk veel te ver weg zijn en dat de DE, Zaanse mayo, appelmoes, kaas en koffiemelk op zijn, that's it. En dat bevalt echt prima :cool:

deadlock 16-01-2018 19:19

Ik kom snel nieuwe brengen! Ik moet voor April nog 10 retourtjes :lisa:

Dakduif 16-01-2018 19:21

Wat kan twee uur alleen in de auto zitten toch therapeutisch werken.

deadlock 16-01-2018 19:32

Citaat:

zoef de haas schreef: (Bericht 34432227)
Het leven is zo fiiiiiiiijjjjjjjjjn :lief:

Ooooooooh Peter stuurt net foto's van een ziekenhuisbezoek. Ze hebben een of ander ding laten doen waardoor ze de baby kunnen visualiseren. MN EIERSTOKKEN :D

zoef de haas 16-01-2018 19:41

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 34432272)
Ik kom snel nieuwe brengen! Ik moet voor April nog 10 retourtjes :lisa:

Ik ben tot april 3 weekenden weg. Kun je elk ander weekend nieuwe koffie komen brengen!

zoef de haas 16-01-2018 19:47

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 34432278)
Ooooooooh Peter stuurt net foto's van een ziekenhuisbezoek. Ze hebben een of ander ding laten doen waardoor ze de baby kunnen visualiseren. MN EIERSTOKKEN :D

Hehhehehe :D
Misschien kunnen J&L nu ze toch zo lekker bezig zijn er gewoon 1 voor jou maken, die je mag houden enzo :D

Ik ga een week met de hele schoonfamilie incluis neefje op fuhkansie. Mijn eierstokken kunnen het nu al niet aan.

deadlock 16-01-2018 19:49

Haha, sneeuwvakantie geloof ik eah? Leuk joh!

En J&L zien me aankomen :D J is straks allang blij dat hij er weer dagelijks op mag :D

zoef de haas 16-01-2018 20:04

Ja! Lekker vies decadent naar Oberlech :bloos:

Daar hebben ze straks toch helemaal geen tijd meer voor met 2 keer baby. Of L is echt een soort van turbovrouw.

deadlock 16-01-2018 20:12

Die loopt echt alsof het niets is met 6 gehandicapte kinderen om zich heen alles te regelen; voedsel geven, medicatie, naar bed. En 's avonds nog tijd en zin om te sporten ook. Ik moet er niet aan denken maarja, kinderen/babies is gewoon echt compleet haar ding. Ze doet het ook echt zo ongelofelijk makkelijk.

En ik moet ook wel zeggen dat haar ouders echt ontzettend makkelijk zijn met oppassen. Liever wel dan niet en liever vaker dan minder. Dus als ze hier een avond komen echt compleet komen doorzakken en stonen dan gaat de kleine naar hen. En ze slepen Bowen ook overal mee naartoe trouwens, die slaapt overal (als hij maar TWEE HELE FUCKING POTJES KAN LEEGETEN).

df 16-01-2018 21:10

Nederlandse visserij kapoet gemaakt! https://www.businessinsider.nl/eu-pa...ndse-visserij/

Wel interessante methode, had er nog nooit van gehoord :o

deadlock 16-01-2018 21:32

Haha, de keerzijde natuurlijk weer:
"Volgens Bas Eickhout (GroenLinks) heeft Nederland zich in eigen voet geschoten door veel meer vergunningen af te geven dan Europees was afgesproken. “Dat heeft kwaad bloed gezet bij onder anderen Franse vissers die hun viswater leeggevist zien worden door Nederlandse schepen.”"

Stelletje graaiende prutsers :D

Ieke 17-01-2018 02:03

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 34432278)
Ooooooooh Peter stuurt net foto's van een ziekenhuisbezoek. Ze hebben een of ander ding laten doen waardoor ze de baby kunnen visualiseren. MN EIERSTOKKEN :D

:D :D

Korreltjezout 17-01-2018 05:34

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 34432218)
Fuck mensen, het leven is echt helemaal niet zo moeilijk.

Wel

zoef de haas 17-01-2018 06:15

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 34432302)
Die loopt echt alsof het niets is met 6 gehandicapte kinderen om zich heen alles te regelen; voedsel geven, medicatie, naar bed. En 's avonds nog tijd en zin om te sporten ook. Ik moet er niet aan denken maarja, kinderen/babies is gewoon echt compleet haar ding. Ze doet het ook echt zo ongelofelijk makkelijk.

En ik moet ook wel zeggen dat haar ouders echt ontzettend makkelijk zijn met oppassen. Liever wel dan niet en liever vaker dan minder. Dus als ze hier een avond komen echt compleet komen doorzakken en stonen dan gaat de kleine naar hen. En ze slepen Bowen ook overal mee naartoe trouwens, die slaapt overal (als hij maar TWEE HELE FUCKING POTJES KAN LEEGETEN).

Ja maar 2 baby’s onder de 1 24/7 :/
Maar ja als nr 1 lekker doorslaapt en opa en oma helpen graag scheelt dat natuurlijk al de helft.
Alhoewel, misschien moet je me niet vertellen dat t zo makkelijk kan zijn ook, want ik kijk nu naar schoonbroertje en zusje en denk ooooooh wat fijn dat ik nog gewoon kan doen what the fuck ik wil zonder jengelende kleuter die aandacht wil van mama, of weeeeer ziek is, of weeeer slecht slaapt. Dat trapt een lekkere rem op die klapperende stokken nog zo af en toe :p

deadlock 17-01-2018 07:00

Oooh jah, maar het is natuurlijk haar werk :D Dat maakt het wel echt makkelijker (heeft ze zelf gezegd) en J is gewend aan zwaar afzien. Ze zijn beiden ook fysiek per stuk sterker dan alle zeven de kadavers die hier op dit moment in huis wonen bij elkaar. Het échte afzien is op dit moment aan de hand want L als ze zwanger is :D:D:D

Colonel Sanders 17-01-2018 07:55

Deadlockje ik heb de ubiquiti AP besteld. Wat een gedoe was dat zeg. :D Keurig de pricewatch gevolgd. Eerste keuze: Amazon punkt DE. AP in winkelmandje, cat6 draadje erbij, fatsoenlijke netwerkadapter. Afrekenen. Wat blijkt? Die AP "mag" niet buiten Duitsland en Oostenrijk verkocht worden. Zucht. Tweede optie had geen fatsoenlijke kabels of netwerkadapter, derde optie precies andersom. Vierde optie kon niet betalen met credit card of zoiets, vijfde optie (ubiquiti zelf) geen kabels én geen netwerkadapter. Let wel, we hebben het over drie euro prijsverschil tot nog toe :D Toen maar besloten om van verschillende leveranciers te bestellen. Maar door al die sites bezocht te hebben was ik wel nogal specifiek in wat ik wilde en niet alle sites zijn even duidelijk in welke kabel ze nou precies leveren, bijvoorbeeld. Of een site die doodleuk 5 euro kosten rekent voor betalen met credit card. Ben er uiteindelijk denk ik drie kwartier mee bezig geweest, meerdere keren dat ik al ergens bij afrekenen zat en toch er vanaf zat.

deadlock 17-01-2018 08:37

Waarom niet gewoon Azerty?

Colonel Sanders 17-01-2018 08:48

Azerty stond 7e of zo op pricewatch. Ik ben keurig van boven naar beneden gaan klikken. Ik heb uiteindelijk de kabel en de AP bij azerty besteld en de netwerkadapter ergens anders, maar achteraf gezien had ik meteen alles daar moeten bestellen ja, die paar centen extra zijn me de tijdbesparing echt wel waard. Lesson learned.

Megatron 17-01-2018 10:00

Sinds een verhuizing kom ik om in netwerkkabels; de vorige bewoner heeft het ganse huis voorzien van nette aansluitingen die uitkomen in de meterkast. Moeilijk relaxt. En Ziggo heeft mij van ipv6-DS Lite afgehaald, scheelt wat bufferbloat maar nog niet genoeg. Belachelijk.

WolterB 17-01-2018 11:05

Citaat:

Colonel Sanders schreef: (Bericht 34432437)
Azerty stond 7e of zo op pricewatch. Ik ben keurig van boven naar beneden gaan klikken. Ik heb uiteindelijk de kabel en de AP bij azerty besteld en de netwerkadapter ergens anders, maar achteraf gezien had ik meteen alles daar moeten bestellen ja, die paar centen extra zijn me de tijdbesparing echt wel waard. Lesson learned.

Ik bestel de laatste jaren alles bij Azerty, tenzij het prijsverschil belachelijk groot is (is praktisch nooit zo) of wanneer een artikel daar niet of slecht leverbaar is. Bevalt prima (y)

Megatron 17-01-2018 11:27

Speaking of, misschien over een poosje eens kijken naar een grote upgrade van m'n workstation.. CPU/mobo/RAM upgraden, wellicht ook voeding als intussen de ATX-standaarden gewijzigd zijn. Stiekem al een beetje zin in uitzoeken, Ryzens vs Core ix-yyy etc. Ben wel benieuwd wat de GTX1070 kan wanneer er niet een i5-760 achter zit :D

Colonel Sanders 17-01-2018 11:29

Ja heb echt al jaren niets qua computers (buiten games/andere software dan) besteld, denk dat mijn duurste computergerelateerde aankoop van de laatste vier jaar de huidige netwerkadapter van een paar tientjes was, daarvoor ben ik gewoon even een winkel binnengelopen. Maar lesson learned zoals ik zei :p

Denk binnen een jaar een nieuwe desktop te kopen, huidige is 7 jaar oud en begin te merken dat sommige dingen eigenlijk een upgrade nodig hebben, heb eens zitten rekenen wat upgraden naar acceptabel niveau met bestaand moederbord zou kosten (RAM, videokaart, CPU en grotere SSD) en dan zit ik al richting de 700 euro. Met een nieuw moederbord zou ik een betere CPU voor minder geld kunnen kopen dan de upgrade-versie :herp: Dus moet eens rustig rekenen maar denk dat een volledig nieuwe gewoon economisch gezien een betere keuze is. Die upgrade van 700 euro helpt me misschien twee jaar vooruit, een volledig nieuwe voor 900 euro kan wellicht weer een jaar of 7 mee :o

deadlock 17-01-2018 11:37

Citaat:

Megatron schreef: (Bericht 34432476)
Speaking of, misschien over een poosje eens kijken naar een grote upgrade van m'n workstation.. CPU/mobo/RAM upgraden, wellicht ook voeding als intussen de ATX-standaarden gewijzigd zijn. Stiekem al een beetje zin in uitzoeken, Ryzens vs Core ix-yyy etc. Ben wel benieuwd wat de GTX1070 kan wanneer er niet een i5-760 achter zit :D

Ik zou even wachten op de nieuwe generatie chippies :P

Colonel Sanders 17-01-2018 11:50

Wanneer komen die? Dan ga ik daar ook op wachten :o

Megatron 17-01-2018 12:04

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 34432485)
Ik zou even wachten op de nieuwe generatie chippies :P

Ach, zo tegen de tijd dat het zo ver is zal het er al wel zijn.

Anderzijds heb ik een beetje afgeleerd om te blijven wachten op nieuwe generaties (m.n. na de komt van Ryzen en een stuk antwoord van Intel heb ik niet echt het idee dat het een verschil gaat opleveren zoals dat rondom de GTX1070/1080 wel was, t.o.v. huidige marktaanbod).. Daarnaast; je zult ze de kost moeten geven, mensen die weken zo niet maanden moeten wachten op een (pre-)order.

WolterB 17-01-2018 12:21

Mijn laatste upgrade was 2 maanden geleden, ook na 6-7 jaar en met een vrij beperkt budget gedaan omdat ik ook niet zwaar wilde investeren en ook geen waarde hecht aan de hoogste FPS en snelste laadtijden.

Kast, geheugen (8GB DDR3 1066), voeding (450W Corsair ATX) en SSD (128GB OCZ Vertex 3) behouden.

Nieuw moederbord (Gigabyte GA-970A-DS3P), Processor (AMD FX 8300), Harde schijf (1TB WD10EZRZ) en DVD-station (ASUS DRW-24D5MT) aangeschaft voor €240,-

En tweeehands een videokaart (GTX 960 voor €100,-) en nog 8GB geheugen (DDR3 1066 voor €20,-) over kunnen nemen.

Heb bewust voor een moederbord met DDR3 gekozen omdat de geheugenprijzen belachelijk hoog zijn, daar had ik nu de meerinvestering niet voor over :o

Megatron 17-01-2018 12:29

Mijn meest recente upgrade van workstation is de GTX1070, waar voorheen een HD5850 in zat.. Daarnaast nog een laptop van SSD voorzien. Eigenlijk wil ik ook wel een nieuwe laptop, want meer resources voor VMs, en een wat handzamer formaat.

Colonel Sanders 17-01-2018 12:46

Ja geheugen is extreem duur geworden voor mijn gevoel, wat is daar gebeurd?? Een beetje leuk geheugen kost bijna evenveel als de beste CPU's. Ik overdrijf een beetje maar het scheelt niet veel :o

Ik merk met de spellen die ik speel (Total War genre, HOI4, FIFA en NBA) dat het langzaam penibel begint te worden. Op verschillende punten voor mijn gevoel. Denk dat FIFA en NBA vooral betere grafische kaart nodig hebben (volgens de requirements voldoet mijn huidige kaart al niet maar het werkt :p) al laden die ook maar erg traag. HOI4 en Total War worden redelijk snel erg langzaam wat denk ik juist niet aan de grafische kaart ligt. HOI4 lijkt de processor richting 100% te stampen en vraag bij beiden af of meer RAM ook zou helpen. En/of juist betere/nieuwere RAM

Het is dus niet één ding dat ik zou willen upgraden... Vandaar dat ik neig naar alles nieuw.

Dekaloog 17-01-2018 13:10

Citaat:

Colonel Sanders schreef: (Bericht 34432527)
Ja geheugen is extreem duur geworden voor mijn gevoel, wat is daar gebeurd??

Vraag/aanbod. Ik geloof dat smartphones nu overgestapt zijn op DDR4 én dat een aardbeving wat fabrieken heeft verwoest, zoiets.

deadlock 17-01-2018 15:04

Kort antwoord: Omdat er "opeens" een tekort is aan datacenters en de chips daarvoor nodig zijn.

deadlock 17-01-2018 15:05

Het is trouwens niet extreem duur, er is een poosje behoorlijke overcapaciteit in de productie geweest. Dat is tijdens de DDR2 periode nog veel extremer geweest.

Megatron 17-01-2018 15:24

Tussen 1945-1949 was het met DDR ook niet best gesteld.

zoef de haas 17-01-2018 15:36

<3 :D

zoef de haas 17-01-2018 15:44

Oooh deadlock elke keer als ik dat soort jaartallen zie moet ik denken aan hoe je heel mooi verteld over het droevige doch prachtige ‘waaat is er gebeeeeuuurd daaaaaan tussen 1940 en 1945’

deadlock 17-01-2018 16:14

Lol ik kom uit Hengelo en was het in Goor. Maakt dit mooier dan als! Als is Goors voor alles.

Megatron 17-01-2018 16:40

http://www.inzuid.amsterdam/wp-conte.../10/Gordon.jpg

Carn 17-01-2018 20:39

Citaat:

Colonel Sanders schreef: (Bericht 34432479)
Dus moet eens rustig rekenen maar denk dat een volledig nieuwe gewoon economisch gezien een betere keuze is. Die upgrade van 700 euro helpt me misschien twee jaar vooruit, een volledig nieuwe voor 900 euro kan wellicht weer een jaar of 7 mee :o

Je kan tegenwoordig veel kopen voor 900, zelfs met de huidige pittige prijzen voor sommige onderdelen. Ik ga zelf alleen geen complete kast meer aanschaffen, ik zit zelf meer naar een NUC-achtige unit te kijken gezien ik er toch geen serieuze games meer op ga spelen. Gewoon lekker klein simpel kastje, een of twee schermen er aan en klaar.

Citaat:

Colonel Sanders schreef: (Bericht 34432527)
HOI4 en Total War worden redelijk snel erg langzaam wat denk ik juist niet aan de grafische kaart ligt. HOI4 lijkt de processor richting 100% te stampen en vraag bij beiden af of meer RAM ook zou helpen. En/of juist betere/nieuwere RAM

Het is dus niet één ding dat ik zou willen upgraden... Vandaar dat ik neig naar alles nieuw.

Strategy games leunen doorgaans inderdaad veel meer op de CPU. Meer RAM kan helpen (en kan zeker nooit kwaad) maar de impact zal altijd per game verschillen. In jouw geval zou ik het zeker meenemen (y).

Je hoeft overigens echt geen dure onderdelen aan te schaffen als je dit jaar een nieuw systeem gaat samenstellen; een gemiddelde nieuwe i5 of Ryzen 5 en een niet idiote Nvidia of AMD kaart kan je al jaren op tuffen, tenzij je 4K ambities hebt en/of het echt belangrijk vindt om altijd de hoogste instellingen te gebruiken. Natuurlijk is het wel verstandig om te kijken wat de beste combinaties zijn, maar de afgelopen jaren is er veel vooruitgang geboekt en dat begint nu wat af te vlakken. (of ja, er wordt nog genoeg nieuws bedacht maar veel gangbare onderdelen beginnen tegen limieten aan te lopen, dus men is vooral veel bezig met optimaliseren en zaken efficiënter maken, totdat de fabrieken klaar zijn voor de volgende generatie aan computertechniek)

Mema 17-01-2018 21:09

Citaat:

Colonel Sanders schreef: (Bericht 34432437)
Azerty stond 7e of zo op pricewatch. Ik ben keurig van boven naar beneden gaan klikken. Ik heb uiteindelijk de kabel en de AP bij azerty besteld en de netwerkadapter ergens anders, maar achteraf gezien had ik meteen alles daar moeten bestellen ja, die paar centen extra zijn me de tijdbesparing echt wel waard. Lesson learned.

Volgens mij is er al iets binnen gekomen (y)

Colonel Sanders 18-01-2018 08:27

Citaat:

Mema schreef: (Bericht 34432731)
Volgens mij is er al iets binnen gekomen (y)

Ja volgens email wel. Tweede pakje wordt vandaag bezorgd.
Citaat:

Vandaag 18 januari
14.15 - 16.45 uur
• Voor ontvangst van uw pakket is een handtekening vereist.
• Dit pakket mag alleen worden bezorgd bij de geadresseerde.
Kies een ander moment of plaats
Komt het moment niet uit? Of haalt u het pakket liever af op uw PostNL-locatie? Wijzig het direct in Track & Trace of in de PostNL app.
Dus dat klik ik aan, want normale mensen zijn niet thuis tijdens de uren die ze noemen. Maar uiteraard:
Citaat:

U kunt nu geen andere bezorgtijd of -plaats kiezen.
:herp: typical PostNL.


Maar goed ik mag er van jou toch niet vanavond of morgenavond mee spelen :bob:

spawn again 18-01-2018 08:32

Kan dit niet irl? :herp:

Carn 18-01-2018 09:36

Nee.

Colonel Sanders 18-01-2018 09:41

Carn, ik kreeg in het hotel een stroopwafel omdat ik een trouwe klant ben. Van "jullie" merk. Is dat bedrijf nog van de familie eigenlijk of hebben jullie dat verkocht? :o

Carn 18-01-2018 10:32

Citaat:

Colonel Sanders schreef: (Bericht 34432887)
Carn, ik kreeg in het hotel een stroopwafel omdat ik een trouwe klant ben. Van "jullie" merk. Is dat bedrijf nog van de familie eigenlijk of hebben jullie dat verkocht? :o

Dat is zeker nog van mijn familie, nadat mijn opa met pensioen ging (alhoewel ie daarna nog lang in de RvC heeft gezeten) is nu mijn oom daar de algemeen directeur / CEO / iets dergelijks. Wat wel erg tof is is dat recentelijk men de hele bedrijfsgeschiedenis (en dus vooral ook het levensverhaal van mijn opa) heeft laten optekenen incl flink wat oude foto's en dit in boekvorm heeft uitgebracht (overigens niet commercieel maar puur voor familie en relaties).

Korreltjezout 18-01-2018 10:44

Citaat:

spawn again schreef: (Bericht 34432836)
Kan dit niet irl? :herp:

Ja het is hier zo druk met al dat gespam :herp:


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:25.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.