Top 10 Films!
Wat is jou top 10?
Geef ook wat uitleg over waarom hij in jou top 10 staat. Het hoeft niet in een specifieke volgorde te zijn. Mijn 10: -Black Swan, ik vond dit zoo'n mooie film, ook al hou ik normaal van happy ends is dit mijn favoriete film. -Les Misérables, ik leefde echt mee toen ik deze film keek, ook een mooi einde had de film. -The Nightmare Before Christmas, :D wie vind deze nou niet leuk? Mijn favoriete 3D-animatie film. -Inception, al vond ik de actie-scenes wat minder ik vond het verhaal wel erg goed. -No Strings Attached, dit zijn mijn favoriete soort films, ik vond het goed dat die film ook een kant heeft waardoor je medelijden krijgt met ashton (ik ben de naam die hij in de film had vergeten) en dat het niet alleen maar seks en grapjes waren. -The Big Lebowski, tapijten! -The Closer, ik kreeg zo'n hekel aan die kerel die maar vreemd bleef gaan en dat einde waar hij dat meisje nooit meer zal zien. En meer echte top films die ik heb gezien kan ik zo niet bedenken. |
Nightmare Before Christmas is geen 3D film. Als je stop-motion bedoelt, kan ik het nog wel begrijpen, al vind ik dat 'Mary & Max' veel sterker is.
Er en zijn toch wel meer dan 5 films die je kunt opnoemen/gezien hebt? Anders is een top-10-topic ook niet bepaald zinvol. Mijn top 10 wisselt geregeld. Ik denk dat dit heel dicht bij mijn huidige top 10 in de buurt komt: 1. 12 Angry Men (1957) 2. The Shawshank Redemption (1994) 3. The Lord of the Rings: Trilogie (2002-2004) 4. The Green Mile (1999) 5. Nuovo Cinema Paradiso (1988) 6. Pink Floyd The Wall (1982) 7. Memento (2000) 8. Il buono, il brutto, il cattivo. (1966) 9. 2001: A Space Odyssey (1968) 10. Casablanca (1942) |
Citaat:
2. Il bueno, il brutto, il cattivo 3. The shining 4. The third man 5. Rosemary's baby 6. Nosferatu 7. The fly (1986) 8. Happiness 9. Zerkalo 10. Raiders of the lost ark Andere mogelijkheden: Duck soup, Double indemnity, The killing, Lolita, Eyes wide shut, Don't look now, The exorcist, Jaws, Diabolique, Blow out, Kaidan. |
Waarbij vermeld moet worden dat ik geenszins denk dat dit per se de beste films zijn die er bestaan.
|
Top 10 is zo nietszeggend. Ik heb honderden films gezien waarvan een groot deel op hun eigen manier 'de beste' zijn.
Edit: één ding is zeker. LOTR mag sowieso niet in een top 10 staan. |
Dit zijn zo ongeveer mijn 10 favoriete films, maar de volgorde vind ik lastig te bepalen altijd.
1. Big Lebowski, The (1998) 2. Beautiful Mind, A (2001) 3. Before Sunrise (1995) 4. Lion King, The (1994) 5. Fabuleux Destin d'Amélie Poulain, Le (2001) 6. Finding Nemo (2003) 7. Simon (2004) 8. Anastasia (1997) 9. Manhattan (1979) 10. Naked (1993) |
1. Memento (2000)
2. Apocalypse Now (1979) 3. Blade Runner (1982) 4. Fight Club (1999) 5. Godfather: Part II, The (1974) 6. Pulp Fiction (1994) 7. Mulholland Dr. (2001) 8. Reservoir Dogs (1992) 9. Big Lebowski, The (1998) 10. There Will Be Blood (2007) De volgorde wisselt heel erg, maar dit zo'n beetje. |
Vergeten:
1. Once upon a time in the west 2. Rear window 3. Singin' in the rain 4. The big Lebowski 5. The king of comedy 6. Raging bull 7. Carrie 8. Annie Hall 9. Taxi driver 10. The bride of Frankenstein |
Citaat:
Zelf heb ik geen top 10, omdat ik veel films leuk vind. Ik kan gewoon niet kiezen. Laat staan ze in een volgorde te zetten. edit; Overigens kan ik wel films bedenken die ik leuk vind, maar absoluut niet in mijn top 10 komen te staan. |
Ik zal ook weer eens een poging wagen.
1. Naked 2. Il bueno, il brutto, il cattivo 3. Los amantes del circulo polar 4. Before sunrise & sunset 5. Once upon a time in America 6. Trainspotting 7. Babel 8. Secrets & Lies 9. Happiness 10. Eternal sunshine of the spotless mind De volgorde is, behalve nummer 1, wel een klein beetje willekeurig. |
1. Rounders (1998)
2. Into the Wild (2007) 3. The Shawshank Redemption (1994) 4. Fight Club (1999) 5. The Godfather 2.(1975) 6. American History X (1998) 7.The Beach (2000) 8. American Beauty (1999) 9. Inception (2010) 10. Taken (2008) Filmreeks: Bond. |
1. Ran
2. The Shawshank Redemption 3. The Good, The Bad and the Ugly 4. The Sweet Hereafter 5. Blade Runner 6. Tirez Sur Le Pianiste 7. Dawn of the Dead 8. The Lion King 9. Au Revoir Les Enfants 10. Alien Eervolle vermeldingen: John Carpenter's The Thing, Wo Hung Cang Long, Hana-Bi, The Man Who Shot Liberty Valance, Chungking Express, Shichinin No Samurai, Ikiru, Mononoke Hime, Spirited Away, Novocento, The Exorcist, Il vangelo secondo Matteo, Once Upon A Time in the West. Eh zoiets. Vroeger was ik er stellig van overtuigd dat mijn lijstjes er op een bepaalde manier uit moest zien. Maar dat interesseert me gelukkig niet meer zo. |
1. The Shawshank Redemption (1994)
2. The Lord of the Rings Triology (2002 - 2004) 3. The Green Mile (1999) 4. The Shining (1980) 5. Haute Tension (2003) 6. Frontière (2007) 7. The Hangover (2009) 8. The Boy in the Striped Pyjamas (2008) 9. The Exorcist (1973) 10. Saving Private Ryan (1998) |
In jouw top 10 afrodiete zitten bijna al mijn favoriete films.
|
Oh en American History X (1998) is ook zeker de moeite waard.
|
Gister "The Closer" gezien, ik vond het verhaal vreselijk maar het is zo mooi gedaan, zoo'n haat voor een persoon in een film krijgen vind ik vrijwel onmogelijk dus de regiseur/acteurs hebben het goed gedaan.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:16. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.