Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Hoe een relatie? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1944321)

Vraagtekentje 27-05-2018 22:40

Hoe een relatie?
 
Hoi,
Ik ben nu een tijd aan het daten en vind haar hartstikke leuk!
Wederzijds denk ik dat dat ook zo is.

Hoe zet je die stap?

Ik heb nu 5/6x afgesproken en ja, moet ik dan nog verder daten of met haar praten, en hoe moet dan?

Laat me ervaringen weten maar ook advies!

Bij voorbaat dank.

Elin3 27-05-2018 22:42

Gewoon eens over praten, aangeven dat je het wel leuk vindt en misschien een grapje maken over of jullie nu "officieel" zijn? Of zeggen dat je dat wel leuk zou vinden.

Vraagtekentje 27-05-2018 22:47

Citaat:

Elin3 schreef: (Bericht 34480317)
Gewoon eens over praten, aangeven dat je het wel leuk vindt en misschien een grapje maken over of jullie nu "officieel" zijn? Of zeggen dat je dat wel leuk zou vinden.

Ik dacht zelf aan een happie eten en dan een drankje doen, wat we overigens al eerder hebben gedaan. Daarnaast nog iets outside the box eraan toevoegen zodat het niet zo casual is.
Daarna een wandelingetje door de stad/strand/park etc.

Klinkt als een ideaal plan om het dan na een leuke avond bij het “wandelingetje” aan te kaarten.

Maar ik vraag me meer af op welke manier je het moet brengen.

Wil niet te soft zijn, ook niet te hard. Ben zelf hier best onzeker over maar ik denk dat het wel goed komt maar wil het wel goed doen aangezien ik echt met me mond vol tanden ga staan😅

Elin3 28-05-2018 07:11

Praat er gewoon samen over. Het is geen huwelijksaanzoek, dus het hoeft echt niet perfect ;) En samen bespreken wat je wil en verwacht lijkt me denk ik zinniger dan een kinderlijk "Wil je verkering met me?", het is fijn om te weten hoe de ander er in staat na een aantal dates.

Jan Marijnissen 28-05-2018 09:04

Citaat:

Elin3 schreef: (Bericht 34480392)
Praat er gewoon samen over. Het is geen huwelijksaanzoek, dus het hoeft echt niet perfect ;) En samen bespreken wat je wil en verwacht lijkt me denk ik zinniger dan een kinderlijk "Wil je verkering met me?", het is fijn om te weten hoe de ander er in staat na een aantal dates.

Ja dit vooral. Ik heb geloof ik nooit officieel "verkering" gevraagd in mijn relaties, maar het is wellicht wel goed om te bespreken of jullie exclusief zijn et cetera. :p

Vraagtekentje 28-05-2018 10:23

Dus:
- Je gevoelens uiten
- Vragen wat zij ervan vindt
- Vragen hoe zij erover denkt(Waarover = ons)

Zie ik dat goed?

Jan Marijnissen 28-05-2018 11:11

Je maakt er een veel te groot iets van voor mijn gevoel.

Vraagtekentje 28-05-2018 11:46

Ja maar ik heb zoiets nog nooit echt meegemaakt/gedaan.

Een keer een simpel app dingetje wat uit de hand liep in een 4 jarige relatie. Maar nooit daten->relatie face2face

Jan Marijnissen 28-05-2018 13:02

Dat begrijp ik op zich maar wat verwacht je te bereiken met je vragen; anders gezegd, wat wil je graag weten? Bijvoorbeeld even zeker stellen dat jullie niet ook met anderen afspreken. Is het zoiets waar je naar op zoek bent?

Ik heb het gevoel dat je te veel waarde hecht aan een labeltje.

Vraagtekentje 28-05-2018 13:37

Het is meer, dat ik niet weet hoe je zoiets aanpakt.
Want hoe ga je van daten naar meer?

Heel veel informatie op het internet is onzin dus wil het liever weten van mensen met ervaring:) so i don’t fuck up

Jan Marijnissen 28-05-2018 13:44

Dat gaat vanzelf. Nogmaals; het kan geen kwaad om wat specifieke dingen af te stemmen zoals het terugkerende voorbeeld van niet met anderen afspreken, maar verder...

Wat bedoel je eigenlijk precies met "meer"? Seks? Bij elkaar blijven slapen? Samenwonen? Elkaars ouders ontmoeten?

Elin3 28-05-2018 13:47

Samen over praten, dat soort dingen gaan bij elk stel anders en zijn afhankelijk van zo veel factoren. Ga er gewoon samen het gesprek over aan, geef aan wat jij graag wil en vraag naar haar mening en verwachtingen.

Vraagtekentje 28-05-2018 13:50

Citaat:

Jan Marijnissen schreef: (Bericht 34480509)
Dat gaat vanzelf. Nogmaals; het kan geen kwaad om wat specifieke dingen af te stemmen zoals het terugkerende voorbeeld van niet met anderen afspreken, maar verder...

Wat bedoel je eigenlijk precies met "meer"? Seks? Bij elkaar blijven slapen? Samenwonen? Elkaars ouders ontmoeten?

Naar een relatie.

Vraagtekentje 28-05-2018 13:51

Citaat:

Elin3 schreef: (Bericht 34480512)
Samen over praten, dat soort dingen gaan bij elk stel anders en zijn afhankelijk van zo veel factoren. Ga er gewoon samen het gesprek over aan, geef aan wat jij graag wil en vraag naar haar mening en verwachtingen.

Zal ik doen. Kost wat moed maar anders komt het nooit

Jan Marijnissen 28-05-2018 15:34

Citaat:

Vraagtekentje schreef: (Bericht 34480515)
Naar een relatie.

Wat bedoel je met een relatie? Ja sorry, ik blijf doorvragen, bedoel het niet vervelend. Gaat het je alleen om het woord of verwacht je ook een verandering qua gedrag of activiteiten?

Ik begrijp ergens goed de behoefte om wat meer duidelijkheid te krijgen van wat jullie doen. Maar dan vooral in de zin van; stel jij hebt een scharrel die weer eens wil afspreken, maar jij doet dat niet want je vindt deze jongedame leuk. Dat je dat gedrag ook andersom verwacht. Of bijvoorbeeld dat het je leuk lijkt om niet alleen meer in een publieke ruimte af te spreken maar bij iemand thuis. Of dat er een leuke expositie in het museum is waar je met haar naar toe wilt. Of dat je naar een feest gaat met vrienden en haar graag meeneemt. Als je "pas" vijf keer hebt afgesproken zijn dat zaken die niet vanzelfsprekend zijn en handig om even af te stemmen. Maar ze vallen niet noodzakelijkerwijs onder een relatie.

Van de andere kant zou ik zelf na vijf keer afspreken schrikken als iemand over een relatie begon. Ik zou dat wel erg snel vinden en waarschijnlijk in een fase zitten van "we zien wel waar het schip strand, dit is leuk en ik wil best vaker afspreken maar ik weet gewoon nog niet of ik jou mee naar mijn ouders wil nemen of zo". Ik zou dan zelf liever hebben dat iemand vroeg "ga je mee naar dat feest volgende week, is met mijn vrienden?" dan dat er een labeltje aan gehangen werd. Maar goed ik had dan ook wel lichte bindingsangst :p

Vandaar dat ik er zo over doorvraag.

Vraagtekentje 28-05-2018 17:32

Citaat:

Jan Marijnissen schreef: (Bericht 34480548)
Wat bedoel je met een relatie? Ja sorry, ik blijf doorvragen, bedoel het niet vervelend. Gaat het je alleen om het woord of verwacht je ook een verandering qua gedrag of activiteiten?

Ik begrijp ergens goed de behoefte om wat meer duidelijkheid te krijgen van wat jullie doen. Maar dan vooral in de zin van; stel jij hebt een scharrel die weer eens wil afspreken, maar jij doet dat niet want je vindt deze jongedame leuk. Dat je dat gedrag ook andersom verwacht. Of bijvoorbeeld dat het je leuk lijkt om niet alleen meer in een publieke ruimte af te spreken maar bij iemand thuis. Of dat er een leuke expositie in het museum is waar je met haar naar toe wilt. Of dat je naar een feest gaat met vrienden en haar graag meeneemt. Als je "pas" vijf keer hebt afgesproken zijn dat zaken die niet vanzelfsprekend zijn en handig om even af te stemmen. Maar ze vallen niet noodzakelijkerwijs onder een relatie.

Van de andere kant zou ik zelf na vijf keer afspreken schrikken als iemand over een relatie begon. Ik zou dat wel erg snel vinden en waarschijnlijk in een fase zitten van "we zien wel waar het schip strand, dit is leuk en ik wil best vaker afspreken maar ik weet gewoon nog niet of ik jou mee naar mijn ouders wil nemen of zo". Ik zou dan zelf liever hebben dat iemand vroeg "ga je mee naar dat feest volgende week, is met mijn vrienden?" dan dat er een labeltje aan gehangen werd. Maar goed ik had dan ook wel lichte bindingsangst :p

Vandaar dat ik er zo over doorvraag.

Dus je zegt dat ik beter een andere stap moet nemen.
Me gevoelens uiten zou wel een redelijk iets zijn, tuurlijk hoef niet gelijk een relatie

Elin3 28-05-2018 17:48

Citaat:

Vraagtekentje schreef: (Bericht 34480581)
Dus je zegt dat ik beter een andere stap moet nemen.
Me gevoelens uiten zou wel een redelijk iets zijn, tuurlijk hoef niet gelijk een relatie

Je gevoelens en verwachtingen bespreken is vaak een goed idee (y)

Succes!

Vraagtekentje 28-05-2018 18:46

Citaat:

Elin3 schreef: (Bericht 34480593)
Je gevoelens en verwachtingen bespreken is vaak een goed idee (y)

Succes!

Last question, moet je dat ineens aan de orde brengen of denk je dat er naar toe werken een beter plan is?

Elin3 28-05-2018 18:48

Citaat:

Vraagtekentje schreef: (Bericht 34480611)
Last question, moet je dat ineens aan de orde brengen of denk je dat er naar toe werken een beter plan is?

Je moet er niet te hard over nadenken ;) Er is geen stappenplan hoe je het "goed" doet, let op de non-verbale communicatie van je date en dan komt het vast in orde met dat gesprek.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:10.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.