Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Voer hier al uw saaie gesprekken over saaie onderwerpen! #1957 (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1930949)

Little Phoebe 13-04-2017 19:39

Voer hier al uw saaie gesprekken over saaie onderwerpen! #1957
 
Gebruikersnaam Berichten
deadlock 107
Little Phoebe 51
GluipigeJood 39
Fitematrulle 35
ecnelis 31
Holland Oates 30
fizzle-fluffy 27
Megatron 20
Dekaloog 19
Maaike.sann 18
Haubenmeise 16
Elin3 15
Abby. 14
Enilorac 13
Daantje_0705 12
Mr Soija 10
Turk February 8
bloodyb 8
Miekje* 7
Carn 6
WolterB 4
Klovorhop 2
Kuikie 1
Tigerly 1
Snebbeltje 1
frats 1
Harira 1
Uitwaaien 1
df 1
Penolopepop 1
Mark52 1

Miekje* 13-04-2017 19:40

Poep! :bob:

Little Phoebe 13-04-2017 19:41

Mijn ogen gaan echt belachelijk hard achteruit. Ik kan niet uit het raam naar de bomen kijken en ze scherp zien zonder me echt erop te focussen. De boom die recht tegenover me staat, met een straatbreedte ertussen, gaat nog redelijk. Kankertriest :ghe:

Met bril zie ik overigens nog steeds prima hoor, al denk ik wel dat het tijd is voor een nieuwe, kan soms shit op mijn tv met bril ook niet lezen.

Little Phoebe 13-04-2017 19:42

Citaat:

Miekje* schreef: (Bericht 34343144)
Poep! :bob:

Je bent zelf poep :bob:

Miekje* 13-04-2017 19:44

Pffff :bob:

Little Phoebe 13-04-2017 19:44

Jij mag de volgende :p

Miekje* 13-04-2017 19:44

Volgend jaar zeker :bob:

Little Phoebe 13-04-2017 19:46

Dat heb je zelf ook wel een beetje in de hand :D

Miekje* 13-04-2017 19:50

Touché :herp:

deadlock 13-04-2017 20:29

Haubenmeisje:
Die link naar computerbase: Incidenten. Echt een ander woord is er niet voor. Vorige week vlogen er bij ons 250 accounts opeens op slot omdat er contractenobjecten waren die niet goed gekoppeld waren aan de accountobjecten. 250 op 125.000: Boeiend. Maar er zaten 4 directeuren bij, 6 teamleiders en verder nog meer mondig volk. Volgens mij hoef ik jou niet uit te leggen dat het gaat om harde statistiek en niet om anecdotaal gezever.

Dan dit:
Citaat:

Alleen is het bij o.a. graphics drivers niet zo dat er alleen een driver wordt geïnstalleerd, maar zit er ook nog een heel softwarepakket voor o.a. instellingen omheen. Dit wordt in mijn ervaring bij grote updates van W10 niet correct volledig verwijderd voordat er weer een oudere versie wordt geïnstalleerd. (Specifiek ging het hier om AMD's Crimson-driverpakket.)
Dat boeit niet. Het blijft een driver. De software niet meenemen is juist een heel goed iets want als er één ding is wat veel verandert is het wel grafische dingen. De interfaces zijn van Windowsversie tot Windowsversie totaal verschillend. Er moet dus een compatibele driver zijn. Het is niet aan Windows om dat te checken.

Citaat:

Er was niks substantieel gewijzigd. Waarschijnlijk was het dan ook niks meer dan een poging om (onoplettende) gebruikers alsnog naar die diensten te krijgen.
Dat kan je vinden maar dat hoeft niet waar te zijn. Daarnaast kan het een commercieel model zijn/koppelverkoop. Is niet in alle gevallen verboden. En nou moet jij dus een hele extra keer op nee klikken. Wil je een tissue?

Citaat:

Voor AMD kan ik dat bevestigen. Zo zit er al driekwart jaar een bug in hun drivers die ervoor zorgt dat GCN 1.0-kaarten soms in hun UVD-kloksnelheden blijven hangen. Dat probleem is nog niet eens officieel erkend, terwijl heel veel mensen er last van hebben.
Het probleem met AMD-drivers is vooral de upstream kernel developers in Linux. AMD wil het open source doen maar dat brengt consequenties met zich mee. AMD bulkt niet van het geld maar heeft het moeilijk. Het is allemaal nogal complexer dan je denkt.

fizzle-fluffy 13-04-2017 22:14

Jeetje ik dacht dat ik inactief ben de laatste tijd en toch sta ik zo hoog op de toppostlijst!

Haubenmeise 13-04-2017 23:18

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 34343186)
Dat boeit niet. Het blijft een driver. De software niet meenemen is juist een heel goed iets want als er één ding is wat veel verandert is het wel grafische dingen. De interfaces zijn van Windowsversie tot Windowsversie totaal verschillend. Er moet dus een compatibele driver zijn. Het is niet aan Windows om dat te checken.

Hoewel het wel irritant is, is het probleem niet zozeer dat hij weer een, oudere, eigen driver installeert, want dat is op zich niet onlogisch gezien de manier waarop die updates werken, maar dat hij ook de bijbehorende instellingensoftware gewoon over de nieuwere versie heenzet. Dit leidt dan weer tot een maar half functionerende AMD Radeon Settings. De enige 'oplossing' die ik momenteel zie is het volledig verwijderen van de met de hand geïnstalleerde AMD-drivers voordat je zo'n feature update uitvoert. W10 installeert dan automatisch zelf z'n eigen oudere versie en ik mag toch hopen dat daar dan geen problemen optreden.

deadlock 13-04-2017 23:29

Hij zet het er niet overheen, hij zet de oude instellingen niet over de standaardinstellingen heen. Dat is echt een ontzettend belangrijk verschil. Dit hele gezeik zit hem in de details. Leer dat nou eens.

deadlock 13-04-2017 23:31

En de oplossing is uiteraard de Radeon drivers over de standaarddrivers heenzetten en dan alles weer te configgen. We spreken hier overduidelijk een taal die je begrijpt, anders zou je je wel bezwaard voelen om antwoord te geven maar wat is nou precies je probleem? Kan je niet gewoon toegeven dat je eigenlijk niet weet waar je het over hebt?

deadlock 13-04-2017 23:38

Ik denk dat ik weet wat het probleem is; Jij vindt dat dit soort dingen en de motivaties allemaal maar eenvoudig en begrijpelijk zijn. Dat zijn ze niet. Dat zullen ze nooit worden, het wordt alleen maar complexer. Het wordt trouwens niet per definitie beter, maar het wordt zeker niet simpeler. Jij als geschiedkundige bent simpelweg niet gekwalificeerd om ook maar ééntiende van een weging in een mening te hebben in vergelijking met bijvoorbeeld Carn, Megatron of mezelf. Het is verdorie iets waar ik jarenlang 2 FTE per week voor heb moeten leren en bijhouden en dan kom jij met dit soort geneuzel en denkt het beter te weten. Dat is gewoon niet zo. Soms moet je weten wanneer je het fout hebt en moet gaan liggen, dit is zo'n moment.

Edit: ik weet dat dit een beroep op autoriteit is, maar ik ben een autoriteit. Ik spreek tegenwoordig bijna wekelijks voor groepen van honderd tot enkele duizenden mensen wereldwijd over precies dit soort dingen. I know my shit.

deadlock 13-04-2017 23:47

Zie ook m'n sig.

Haubenmeise 14-04-2017 00:10

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 34343321)
Hij zet het er niet overheen, hij zet de oude instellingen niet over de standaardinstellingen heen. Dat is echt een ontzettend belangrijk verschil. Dit hele gezeik zit hem in de details. Leer dat nou eens.

Dus volgens jou verwijdert hij eerst keurig alles dat in program files staat qua AMD-driverspul en installeert dan netjes de driver uit Windows Update? Mijn ervaring is echt een andere. :p

Haubenmeise 14-04-2017 00:13

En ik wil echt niet beweren dat ik meer weet op ICT-gebied dan jij. Dat zou totale nonsens zijn. Ik beschrijf alleen wat problemen waar ik tegenaan liep.

Holland Oates 14-04-2017 00:14

Citaat:

Little Phoebe schreef: (Bericht 34343147)
Mijn ogen gaan echt belachelijk hard achteruit. Ik kan niet uit het raam naar de bomen kijken en ze scherp zien zonder me echt erop te focussen. De boom die recht tegenover me staat, met een straatbreedte ertussen, gaat nog redelijk. Kankertriest :ghe:

Met bril zie ik overigens nog steeds prima hoor, al denk ik wel dat het tijd is voor een nieuwe, kan soms shit op mijn tv met bril ook niet lezen.

Tsja, ouderdom he. :p

Mijn ogen zijn ook verder achteruit gegaan. M'n sterkte is nog steeds vrij zwak, maar ik heb er wel een cylinder-afwijking bij. Jippie.

Little Phoebe 14-04-2017 00:17

Citaat:

Holland Oates schreef: (Bericht 34343369)
Tsja, ouderdom he. :p

Mijn ogen zijn ook verder achteruit gegaan. M'n sterkte is nog steeds vrij zwak, maar ik heb er wel een cylinder-afwijking bij. Jippie.

Ja, die had ik al, maar volgens mij gaat de sterkte nu ook keihard achteruit. Samen met de cilinder. Good times. Maar dat moet maar even wachten tot ik geld heb voor een nieuwe bril, het is niet dat ik echt niks meer zie.

Holland Oates 14-04-2017 00:22

Krijg je geen vergoeding van je ziekenfonds? Ik krijg 100 euro per 2 jaar.
En als je je sterktes weet raad ik aan om een bril online te bestellen. Ik heb brillen van zennioptical.com en die zijn echt de shit. Je hebt zelfs zonnebrillen op sterkte voor 15 euro ofzo. In Nederland heb je Charlie Temple. Wat minder keus, maar ook wel cheap.

Ik ben btw wel blij dat ik zonder bril nog wel redelijk kan zien. M'n date-dude heeft -8 en -10 en soms vergeet ik dat en vraag ik me af why the fuck hij 's nachts aan het rondstommelen is, maar dat is omdat hij m'n huis nog niet goed genoeg kent om zonder bril de weg naar m'n badkamer te vinden. :')
Pas probeerde hij ook uit te vogelen wat dat rare mintgroene ding op z'n tafel was en hij moest echt z'n hoofd er recht voor houden om te zien dat het m'n koptelefoon was. :herp:

Little Phoebe 14-04-2017 01:22

Nee, ik heb het niet meer laten meten sinds ik mijn bril heb. Ja, nou ja, 1x, maar die chick was niet heel duidelijk en was ook een beetje gehaast, dus ik geloof niet dat ze een goede uitkomst had.

Awwwwww je dudedate blijft al slapen en alles, toe maar :ertur:

Pr0xy 14-04-2017 04:24

Dit is meer een topic voor Onzin, kun je deze ff verplaatsen Phoebe? Oh wacht, je bent zelf de TS :eek:

deadlock 14-04-2017 07:51

Citaat:

Haubenmeise schreef: (Bericht 34343360)
Dus volgens jou verwijdert hij eerst keurig alles dat in program files staat qua AMD-driverspul en installeert dan netjes de driver uit Windows Update? Mijn ervaring is echt een andere. :p

Nee, hij verwijdert het niet, Windows verplaatst alles naar c:\windows.old en begint opnieuw en kopieert daarna instellingen van windows.old\users\jouwaccount\%appdata% naar c:\users\jouwaccount\%appdata% en zo zijn er nog wat mappen.

Megatron 14-04-2017 08:50

Ik kan me trouwens ook voorstellen dat het 'probleem' niet eens veroorzaakt werd door een overijverige Microsoft maar door AMD die een fuckup had in het drivermodel als enabler. Maar dat is speculatie.

Holland Oates 14-04-2017 08:54

Citaat:

Little Phoebe schreef: (Bericht 34343393)

Awwwwww je dudedate blijft al slapen en alles, toe maar :ertur:

Joh, al sinds oktober ofzo. We gaan zelfs samen op vakantie. :D
Maar het is nog steeds niet m'n friendjuh. :o

Abby. 14-04-2017 08:56

Citaat:

Holland Oates schreef: (Bericht 34343438)
Joh, al sinds oktober ofzo. We gaan zelfs samen op vakantie. :D
Maar het is nog steeds niet m'n friendjuh. :o

Zou je dat eigenlijk wél willen? Serieuze vraag.

Megatron 14-04-2017 08:57

Godsamme wat een relatieve rust rondom Amsterdam centraal vanochtend. En de NS besloot vanaf Hoofddorp een extra lange sprinter in te zetten, oh the fucking irony. Iedereen is schijnbaar vrij. Drie keer raden wie dat niet is :bob:

Megatron 14-04-2017 08:58

Citaat:

Holland Oates schreef: (Bericht 34343438)
Joh, al sinds oktober ofzo. We gaan zelfs samen op vakantie. :D
Maar het is nog steeds niet m'n friendjuh. :o

Oeee één van de grote Relatie-ijkpunten. De Eerste Vakantie :cool: Tenminste, ik neem aan dat het voor het eerst is.

Holland Oates 14-04-2017 10:05

Citaat:

Abby. schreef: (Bericht 34343444)
Zou je dat eigenlijk wél willen? Serieuze vraag.

Ik weet het serieus niet. Zou ergens wel leuk zijn, maar elkaar zo af en toe zien is ook prima.
Citaat:

Megatron schreef: (Bericht 34343450)
Oeee één van de grote Relatie-ijkpunten. De Eerste Vakantie :cool: Tenminste, ik neem aan dat het voor het eerst is.

Ja, eerste keer. We hebben sowieso nog niet veel buiten onze huizen gedaan. Alleen wat door de stad gestruind en uit eten geweest.
We zouden vorige week samen naar Roffa gaan, maar als je elkaar niet zo vaak ziet wordt de tijd vaak aan andere activiteiten besteed. :Bloos:

Haubenmeise 14-04-2017 10:29

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 34343426)
Nee, hij verwijdert het niet, Windows verplaatst alles naar c:\windows.old en begint opnieuw en kopieert daarna instellingen van windows.old\users\jouwaccount\%appdata% naar c:\users\jouwaccount\%appdata% en zo zijn er nog wat mappen.

Gebeurt dat kopiëren selectief? En hoe wordt bepaald wat er gekopieerd moet worden en wat niet?

Daarnaast staat er dus ook spul van AMD in program files. Zou dat ook naar windows.old gaan?

Elin3 14-04-2017 10:35

Citaat:

Holland Oates schreef: (Bericht 34343462)
Ik weet het serieus niet. Zou ergens wel leuk zijn, maar elkaar zo af en toe zien is ook prima.


Ja, eerste keer. We hebben sowieso nog niet veel buiten onze huizen gedaan. Alleen wat door de stad gestruind en uit eten geweest.
We zouden vorige week samen naar Roffa gaan, maar als je elkaar niet zo vaak ziet wordt de tijd vaak aan andere activiteiten besteed. :Bloos:

Zeggen "We hebben een relatie" hoeft toch niet gelijk te betekenen dat jullie anders met elkaar omgaan, elkaar vaker zien, etc. Gewoon verwachtingen uitspreken.

Dakduif 14-04-2017 10:45

Nou ja, en het is maar net hoe belangrijk je het vindt om die naam er aan te geven. Als je het toch prima vindt zoals het is, waarom moet er dan per sé een label op?

Little Phoebe 14-04-2017 12:18

Citaat:

Holland Oates schreef: (Bericht 34343438)
Joh, al sinds oktober ofzo. We gaan zelfs samen op vakantie. :D
Maar het is nog steeds niet m'n friendjuh. :o

Zo klinkt het wel :D
Citaat:

Enilorac schreef: (Bericht 34343477)
Nou ja, en het is maar net hoe belangrijk je het vindt om die naam er aan te geven. Als je het toch prima vindt zoals het is, waarom moet er dan per sé een label op?

En dat is ook weer zo :o

Fitematrulle 14-04-2017 13:00

Citaat:

Enilorac schreef: (Bericht 34343477)
Nou ja, en het is maar net hoe belangrijk je het vindt om die naam er aan te geven. Als je het toch prima vindt zoals het is, waarom moet er dan per sé een label op?

Ze begon er zelf over dus blijkbaar vindt ze het zelf ook lastig.
En ik kan me niet voorstellen dat iemand niet zou willen weten waar ie precies aan toe is na een lange tijd daten. Anders is het wel heel makkelijk om een beroep te doen op alleen de lusten en niet de lasten, zoals hij dus ook eerder heeft gedaan door op vakantie te gaan met een meid die hij leuk vond en wat hij niet wilde afzeggen.

Holland Oates 14-04-2017 14:43

Nou ja, dat lag iets ingewikkelder en dat is inmiddels over. Ik voel nog steeds niet echt vlinders, maar ik voel me wel totaal op m'n gemak bij 'm en dat is ook wat waard.
Mss hebben we t er de volgende keer wel over.

Holland Oates 14-04-2017 14:44

Hij staat btw op een foto bij een artikel. Had ik niet verwacht. 😁

ecnelis 14-04-2017 15:05

linklinklink!

Holland Oates 14-04-2017 15:11

Ja jongeh, zoek zelf maar. :D

ecnelis 14-04-2017 15:15

Verliefdheid is wel echt complex, de goede kant op en de slechte kant op. De goede kant vind ik de totale verwondering om iemands bestaan, en dat je iemand tot op elke centimeter wil koesteren. En de slechte kant vind ik de soms totaal overdonderend grote angst iemand te verliezen. Als ik ook maar in de straal van 10 kilometer van zijn huis een ambulance hoor ben ik al bang :o

ecnelis 14-04-2017 15:27

Ohja en daarop nog aanvullend, het wel of niet vlinders voelen hoeft misschien geen voorwaarde te zijn voor een goede of slechte relatie. Er zijn meerdere vormen van liefde dan alleen de romantische liefde.

Holland Oates 14-04-2017 15:31

Ik ben wel blij dat ik niet de totale hotel-de-botelheid voel als toen bij die Engelse conjo. Het deed toen echt pijn om afscheid te nemen en ik ben heel lang echt kapot geweest nadat het uit was.
Deze dude is echt duizent keer liever voor me en beter voor m'n zelfvertrouwen dan die andere eikel, maar mss dat ik daarom ook minder clingy ben. Ik wéét dat hij me leuk vindt en ik hoef niet te smeken om aandacht.
Het is wel fijn dat ik dit veel rationeler kan bekijken.

Abby. 14-04-2017 22:36

Oh, Carn en ik hebben ook meer dan vier jaar een weekend-relatie gehad, waarbij we elkaar in het begin meestal zelfs maar één dag in het weekend zagen. Elkaar af en toe missen is ook best gezond in een relatie (y)

deadlock 14-04-2017 23:10

Zu Hause <3

deadlock 14-04-2017 23:10

Of Da Heim eigenlijk. Henk houdt heel veel van me. Blijft zelfs op schoot terwijl ik rook.

Holland Oates 15-04-2017 00:59

Aww, liev. <3

Heb hier net gin-tonics zitten drinken in een jacuzzi met mountain-view. Sodetering, wat een vet huis heeft m'n bff. Net lekker zitten opwarmen op het schapenvel bij de houtkachel. Mmm.

Miekje* 15-04-2017 09:33

Citaat:

Abby. schreef: (Bericht 34343639)
Oh, Carn en ik hebben ook meer dan vier jaar een weekend-relatie gehad, waarbij we elkaar in het begin meestal zelfs maar één dag in het weekend zagen. Elkaar af en toe missen is ook best gezond in een relatie (y)

Ik doe dit inmiddels ook al drie jaar en word er inmiddels toch wel chagrijnig van :ghe:

Fitematrulle 15-04-2017 10:48

Heb je al 3 jaar met Wolter furkering? :eek: Ik dacht veel korter!

Abby. 15-04-2017 11:51

Citaat:

Miekje* schreef: (Bericht 34343681)
Ik doe dit inmiddels ook al drie jaar en word er inmiddels toch wel chagrijnig van :ghe:

Ligt waarschijnlijk ook wel aan de afstand. Utrecht-Tilburg is prima te doen. Daarbij ben ik nogal gewend om te reizen voor werk, dus dan is dat tripje ook makkelijk te overzien.

Little Phoebe 15-04-2017 12:08

Citaat:

Fitematrulle schreef: (Bericht 34343693)
Heb je al 3 jaar met Wolter furkering? :eek: Ik dacht veel korter!

Nee joh, zij begon toen ik begon :p


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:27.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.