Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Beleidszaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=64)
-   -   Onzin en De Kantine toch maar eens samenvoegen? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1922217)

Axel11 21-09-2016 11:07

Onzin en De Kantine toch maar eens samenvoegen?
 
Ik gooi de bal maar eens op. Argumenten voor: liever 1 wat levendiger subforum dan deze 2 / De Kantine is wel heel erg dood / ... Argumenten tegen: DK'ers en Onzinners gaan niet samen / ik ben autistisch en wil geen veranderingen / ...

Ik neig zelf sterk naar samenvoegen.

Koeispammerd 21-09-2016 11:25

Wat maakt het uit? Wat denk je te bereiken door samenvoegen?

Axel11 21-09-2016 11:56

Citaat:

Koeispammerd schreef: (Bericht 34215198)
Wat maakt het uit? Wat denk je te bereiken door samenvoegen?

Een klein beetje meer activiteit op 1 plek. Het aantrekkelijker maken te reageren in DK-topics. Zie ook http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1920563.

Little Phoebe 21-09-2016 12:35

Dark Phoenix, kom er maar in.

Little Phoebe 21-09-2016 12:37

Maar even serieus, weet je onze laatste grote samenvoegactie nog? Dat heeft ook niet voor heel veel activiteit gezorgd.

Axel11 21-09-2016 13:00

Ik zeg nergens "heel veel" activiteit :p Dacht jullie dat echt toen jullie die andere subfora gingen samenvoegen? :d :lisa:

Axel11 21-09-2016 13:02

Maar voor mezelf gesproken: ik zou vaker reageren op berichten die mensen nu op DK posten als deze op een plek zouden staan waar wat meer onderlinge interactie plaatsvindt.

Little Phoebe 21-09-2016 13:18

Nee, maar van die samenvoegingen was het ook de bedoeling om wat meer leven erin te krijgen. Ik had niet verwacht dat de servers overbelast zouden raken ofzo ;)

Ik weet dat het argument DKers posten niet op onzin niet opgaat, omdat dat wel gebeurt, maar ik merk persoonlijk wel dat de sfeer anders is. En wat dat betreft komt er misschien wel een scheiding in topics en "kliekjes".

En weet je, ik heb gewoon gevoelsmatig bezwaar en ik kan dat gevoel niet onderbouwen :D

Megatron 21-09-2016 17:13

Gevoelens.. Fucking nagel aan ieders doodskist.

Dark Phoenix 21-09-2016 17:18

Citaat:

Little Phoebe schreef: (Bericht 34215243)
Dark Phoenix, kom er maar in.

Jeetje, Phoebe, ik wist niet dat je zo dol op me was. ;)

Durian 21-09-2016 17:42

Jouw kutje en mijn penis toch maar eens samenvoegen?

Little Phoebe 21-09-2016 19:08

Citaat:

Dark Phoenix schreef: (Bericht 34215609)
Jeetje, Phoebe, ik wist niet dat je zo dol op me was. ;)

Ik zie je nooit ergens anders reageren dan hier en vooral als het om dit soort dingen gaat :p

Daantje_0705 21-09-2016 19:26

Ik ben niet direct voor maar ook niet echt tegen.

Megatron 21-09-2016 20:35

Citaat:

Daantje_0705 schreef: (Bericht 34215792)
Ik ben niet direct voor maar ook niet echt tegen.

Kraak noch smaak, tjonge.

Dark Phoenix 21-09-2016 22:22

Citaat:

Little Phoebe schreef: (Bericht 34215762)
Ik zie je nooit ergens anders reageren dan hier en vooral als het om dit soort dingen gaat :p

Ik reageer nog zelden op BZ, check mijn post historie maar. Maar fijn dat je meteen aan me denkt. :p

Little Phoebe 22-09-2016 11:20

Citaat:

Megatron schreef: (Bericht 34215822)
Kraak noch smaak, tjonge.

Kom je hier alleen om sarcastische opmerkingen te maken of heb je nog wat zinnigs te zeggen?
Citaat:

Dark Phoenix schreef: (Bericht 34215873)
Ik reageer nog zelden op BZ, check mijn post historie maar. Maar fijn dat je meteen aan me denkt. :p

Er is ook niet zo vaak drama meer :o maar oke!

Maar ik ben nu wel oprecht benieuwd wat je vindt van samenvoegen.

Dark Phoenix 22-09-2016 17:10

Citaat:

Little Phoebe schreef: (Bericht 34215981)
Kom je hier alleen om sarcastische opmerkingen te maken of heb je nog wat zinnigs te zeggen?


Er is ook niet zo vaak drama meer :o maar oke!

Maar ik ben nu wel oprecht benieuwd wat je vindt van samenvoegen.

Ik denk dat DK als forum (al een hele tijd eigenlijk) weinig toegevoegde waarde meer heeft gezien de beperkte activiteit. Ik denk alleen dat als je het samenvoegt de meeste mensen die nu nog actief zijn op DK daardoor ook gaan verdwijnen en je dus nog minder actieve leden over houdt. Ik betwijfel of het ineens allemaal op Onzin gepost gaat worden, anders hadden ze dat nu wel al gedaan.

Little Phoebe 22-09-2016 17:56

Citaat:

Dark Phoenix schreef: (Bericht 34216098)
Ik denk dat DK als forum (al een hele tijd eigenlijk) weinig toegevoegde waarde meer heeft gezien de beperkte activiteit. Ik denk alleen dat als je het samenvoegt de meeste mensen die nu nog actief zijn op DK daardoor ook gaan verdwijnen en je dus nog minder actieve leden over houdt. Ik betwijfel of het ineens allemaal op Onzin gepost gaat worden, anders hadden ze dat nu wel al gedaan.

Dit klinkt best zinnig (y) ik vind het lastig om een objectieve mening te vormen, omdat ik opgegroeid ben op Onzin, maar uiteindelijk DK toch mijn forum is.

Andere forumbazen, input?

Daantje_0705 22-09-2016 19:57

Ik ben ook vooral benieuwd naar reacties van DK-ers. Zouden jullie niet op dezelfde voet verder kunnen op Onzin?

Axel11 22-09-2016 20:04

Aan de andere kant maak ik (en anderen ook) regelmatig typische DK-topics, maar die zet ik altijd op Onzin omdat op De Kantine het aantal reacties veel kleiner is.
Bovendien zullen DK-achtige topics niet (meer) verzuipen op Onzin, aangezien het daar ook niet heel erg druk is.

Daantje_0705 22-09-2016 20:10

En als je gehecht bent aan een bepaalde groep kan Saai natuurlijk prima naast Hoi blijven bestaan. Ooit waren er natuurlijk tig van dat soort topics naast elkaar.

Iemand.. 23-09-2016 21:45

Samenvoegen? Ben jij wel helemaal lekker in je kop? Ik zeg verwijderen die handel!

Elin3 23-09-2016 21:53

Citaat:

Iemand.. schreef: (Bericht 34217133)
Samenvoegen? Ben jij wel helemaal lekker in je kop? Ik zeg verwijderen die handel!

Stond jij nog steeds op de Ik-wil-forumbaas-worden-lijst :o

Axel11 23-09-2016 21:54

Citaat:

Iemand.. schreef: (Bericht 34217133)
Samenvoegen? Ben jij wel helemaal lekker in je kop? Ik zeg verwijderen die handel!

Je wil De Kantine verwijderen of Onzin of allebei? En wat zijn je argumenten?

Binkyboy97 23-09-2016 21:54

Ik denk dat het sarcastisch bedoeld is.

Iemand.. 23-09-2016 22:01

Citaat:

Axel11 schreef: (Bericht 34217166)
Je wil De Kantine verwijderen of Onzin of allebei? En wat zijn je argumenten?

Weg met de kantine!

Iemand.. 23-09-2016 22:01

Citaat:

Elin3 schreef: (Bericht 34217163)
Stond jij nog steeds op de Ik-wil-forumbaas-worden-lijst :o

Zekers! Ik ga het toch nooit halen maarja....

Elin3 23-09-2016 22:04

Citaat:

Iemand.. schreef: (Bericht 34217199)
Zekers! Ik ga het toch nooit halen maarja....

Bepaald gedrag kan tegenwerken ;)

Iemand.. 23-09-2016 22:23

Citaat:

Elin3 schreef: (Bericht 34217211)
Bepaald gedrag kan tegenwerken ;)

Alsof ik het ooit zou halen door alle tests...

Not for Sale 23-09-2016 23:30

Zolang de moderatiestijl van het samengevoegde forum dicht bij die van Onzin blijft vind ik het prima als de topicreeksen en spelletjes van de Kantine naar Onzin komen. Maar Kantine heeft altijd teveel dwaze regeltjes gehad, en dat hoeft dus weer echt niet.

Riven 12-10-2016 23:26

Voeg toch gewoon samen, alsof iemand het nog boeit. Jon heeft al eeuwen /care.

Bans worden niet meer eens uitgevoerd omdat niemand er zin in heeft.

Geef het gewoon op, Jon heeft al jaren geen care meer. Er zijn leukere en vooral nuttigere bezigheden :')

aumgn 13-10-2016 06:21

Citaat:

Riven schreef: (Bericht 34233333)
Geef het gewoon op, Jon heeft al jaren geen care meer. Er zijn leukere en vooral nuttigere bezigheden :')

Zoals op een forum verkondigen dat er betere dingen te doen zijn. :Y

Koeispammerd 13-10-2016 07:43

Citaat:

Riven schreef: (Bericht 34233333)
Geef het gewoon op, Jon heeft al jaren geen care meer. Er zijn leukere en vooral nuttigere bezigheden :')

Jon voert al jaaaren een zeer nadrukkelijk en overduidelijk afsterfbeleid uit, helemaal met je eens

Citaat:

Riven schreef: (Bericht 34233333)
Voeg toch gewoon samen, alsof iemand het nog boeit.

Maar waarom is dit een reden om samen te voegen? Wat ga je daarmee veranderen?

Ik heb nog altijd geen goede reden gelezen om samen te voegen.:confused: Stoort iemand zich aan het bestaan van de Kantine of zo?:ghe:

Jon 13-10-2016 18:48

Een reden om in het algemeen subfora samen te voegen (of een keer lekker de bezem er doorheen), is dat het overzicht creëert. Want wat moet een nieuwkomer met twee gezelligheidsfora..?

Ik heb wel eens gekeken naar Discourse. Uitgangspunt is daar het topic, in welk subforum (of categorie) hij valt is minder belangrijk. Een topic valt op dit forum van een game-studio bijvoorbeeld in de categorie "Gameplay", "Suggestions" of "Bugs". Hun De Kantonzine is "Off Topic".

Het voordeel van "topics first" is bovendien dat het zorgt voor meer eenheid, meer uitnodigt om mee te doen (geen lege klaslokalen meer) en in ieder geval drukker oogt.

Riven 13-10-2016 20:42

Citaat:

Koeispammerd schreef: (Bericht 34233462)
Maar waarom is dit een reden om samen te voegen? Wat ga je daarmee veranderen?

Ik heb nog altijd geen goede reden gelezen om samen te voegen.:confused: Stoort iemand zich aan het bestaan van de Kantine of zo?:ghe:

Of niet natuurlijk. De discussie is gewoon nutteloos. Het maakt niks uit.

Citaat:

Jon schreef: (Bericht 34234254)
Een reden om in het algemeen subfora samen te voegen (of een keer lekker de bezem er doorheen), is dat het overzicht creëert. Want wat moet een nieuwkomer met twee gezelligheidsfora..?

Ik heb wel eens gekeken naar Discourse. Uitgangspunt is daar het topic, in welk subforum (of categorie) hij valt is minder belangrijk. Een topic valt op dit forum van een game-studio bijvoorbeeld in de categorie "Gameplay", "Suggestions" of "Bugs". Hun De Kantonzine is "Off Topic".

Het voordeel van "topics first" is bovendien dat het zorgt voor meer eenheid, meer uitnodigt om mee te doen (geen lege klaslokalen meer) en in ieder geval drukker oogt.

Dude, seriously, wtf lul je nou. Kom er gewoon een keer voor uit dat het forum voor jou nog 0,0 interessant is en loop niet te doen alsof :')

Jon 13-10-2016 22:27

Citaat:

Riven schreef: (Bericht 34234407)
Dude, seriously, wtf lul je nou. Kom er gewoon een keer voor uit dat het forum voor jou nog 0,0 interessant is en loop niet te doen alsof :')

Altijd gezellig je weer te zien Mutant :P Ik heb je ook gemist.

Hoe zou jij het forum weer interessant maken voor scholieren?

Axel11 13-10-2016 22:50

Citaat:

Jon schreef: (Bericht 34234569)
Altijd gezellig je weer te zien Mutant :P Ik heb je ook gemist.

:D

Riven 14-10-2016 07:40

Citaat:

Jon schreef: (Bericht 34234569)
Altijd gezellig je weer te zien Mutant :P Ik heb je ook gemist.

Hoe zou jij het forum weer interessant maken voor scholieren?

Wat fijn dat je uc's bekendmaakt :) Als je dit per se wil doen, dan zou ik willen vragen dat je mijn forumnaam gebruikt en mijn echte naam verwijdert.

En hoe ik het forum weer interessant zou willen maken, daar hebben we (ik niet alleen) 1,5 jaar achteraan gezeten terwijl jij elk idee uitstelde met 'wacht op de nieuwe visie, ik weet nog niet wat ik wil en welke kant we op moeten'. Waarna je, nadat de forumbazen een partij dodgeball op het hoogste niveau op Beleidszaken hadden overleefd in afwachting van jouw visie, zei dat het je niet interesseerde en dat we het zelf moesten uitzoeken.

En ik weet zeker dat het je nog steeds niet interesseert, dus ga hier niet de goeie Jon uithangen en trek met je gezwam naar de politiek.

Ik ga nu mijn eigen advies weer opvolgen, leukere en nuttigere dinven doen.

Klovorhop 14-10-2016 11:05

Citaat:

Dark Phoenix schreef: (Bericht 34216098)
Ik denk dat DK als forum (al een hele tijd eigenlijk) weinig toegevoegde waarde meer heeft gezien de beperkte activiteit. Ik denk alleen dat als je het samenvoegt de meeste mensen die nu nog actief zijn op DK daardoor ook gaan verdwijnen en je dus nog minder actieve leden over houdt. Ik betwijfel of het ineens allemaal op Onzin gepost gaat worden, anders hadden ze dat nu wel al gedaan.

Er zijn toch geen DK'ers meer? Er is op DK nog één actief topic, en iedereen die zich daar wel eens laat zien is minstens zo actief op Onzin. Gewoon verwijderen dus, zou ik zeggen.

Fitematrulle 15-10-2016 03:09

Jezus Mutant, let op je hart meid :D

Verder eens met Klaver, het aantal vaste users is zo'n klein groepje dat het prima kan lijkt me. MAAR niet DK verwijderen maar verplaatsen naar een DK archief please!
Ik zit hier al meer dan de helft van mijn leven! Dit forum is in zekere zin toch een soort stukje van mijn 'dagboek'. Dat kan je niet zomaar weggooien!

Een nieuwe naam juich ik toe na samenvoeging :y

df 15-10-2016 06:51

Lol @ mutant

Haubenmeise 15-10-2016 18:55

Het lijkt me, met het oog op terugkomende DK'ers, eigenlijk niet zo'n goed idee om het echt dicht te gooien. Een klein beetje activiteit in WSZ motiveert namelijk eerder tot even verder kijken op bijvoorbeeld onzin dan een bak gearchiveerde topics.

deadlock 16-10-2016 07:46

Citaat:

Haubenmeise schreef: (Bericht 34235769)
Het lijkt me, met het oog op terugkomende DK'ers, eigenlijk niet zo'n goed idee om het echt dicht te gooien. Een klein beetje activiteit in WSZ motiveert namelijk eerder tot even verder kijken op bijvoorbeeld onzin dan een bak gearchiveerde topics.

Want die mensen die 3 dagen in het jaar terugkomen posten wél in andere topics dan WSZ?

df 16-10-2016 10:25

Chick Rock is 24/7 op onzin te vinden in ieder geval.

deadlock 18-10-2016 16:34

Ik wil graag nog opmerken dat ik er geen problemen mee zou hebben als er, op een samengevoegd forum, strenger gemodereerd wordt in DK-achtige topics zoals het weerwolfspel a la DK zeg maar. Geven de topichuggers aan dat iets anders moet, dan mag een mod wat mij betreft direct ingrijpen.

En ik denk dat er een nieuwe naam moet komen voor Onzin/DK samensmelting eigenlijk :o General Chat ofzo.

hppa 28-06-2023 16:14

Nee nee nee, wat een bizar idee :nono:

DK en Onzin niet samen!!!


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:49.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.