Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   Schimmen langs mijn bed (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1955440)

Henknaam 15-10-2019 16:56

Schimmen langs mijn bed
 
Hallo,

Ik ben een jongen van 17 en word de laatste tijd midden in de nacht wakker, vervolgens zie ik hetzelfde vage gedaante aan de voet van mijn bed staan, de verroert zich niet en doet ook niks maar ik vind het zeker niet aangenaam.
Ik kan het gedaante beschrijven als een donker gedaante van een vrouw dat lichtjes voorover gebogen is en ongeveer 1m60 hoog zou zijn, ik herken geen herkenbaar gelaat zoals een gezicht dat mij bekent voorkomt en kan het daarom ook niet echt beschrijven.

Ik heb zelf gezocht naar iets en kwam wel uit op Hypnagoge hallucinaties waarbij je tussen je dromen en de echte wereld inzit zegmaar, een soort augmented reality. hierin zien mensen ook schimmen maar kunnen zij zich niet bewegen.
Nu kan ik mezelf volkomen bewegen en zijn mijn ogen wagenwijd open, toch voelt het niet normaal...

Nu is mijn vraag waar ik last van heb, wat ik eraan kan doen en wat dit allemaal inhoud.
(Als deze post op de verkeerde pagina is gepost laat het aub even weten, ik vond dit zelf een geschikte plaats)

alvast bedankt,
groetjes henk!

bloodyb 15-10-2019 18:11

Weet je zeker dat je wakker bent als dit gebeurt?

Protected22 16-10-2019 20:46

Ik denk dat je een soort Lucid Dream had ofzo.

VeraIustitia 16-10-2019 21:34

Heb je óók psychische klachten?

filoSOPHIEx 02-11-2019 20:41

Dit klinkt voor mij als een slaapverlamming, dit ervaar ik zelf ook regelmatig.
Verlamming van de spieren treedt normaal op tijdens de remslaap. Alleen de oogspieren, de longen en het hart zijn dan nog actief. Deze verlamming treedt op om te voorkomen dat bewegingen in dromen echt uitgevoerd worden. Bij slaapverlamming bevindt de persoon zich als het ware tussen droom en waaktoestand in, waardoor deze zich niet kan bewegen en praten. Dit kan zeer beangstigend zijn voor de persoon in kwestie. Hier kunnen ook hallucinaties bij ontstaan.

Wanneer ik eentje heb helpt het om me specifiek op het bewegen van mijn arm te focussen. Zodra ik mijn arm kan bewegen ben ik weer geheel wakker. Herken jij jezelf hierin?

De symptonen zijn vermoeidheid, slapen op je rug, drugsgebruik en stress. Probeer dus je slaapgewoonten te verbeteren, als je je herkent in slaapverlamming.

VeraIustitia 02-11-2019 20:44

Citaat:

filoSOPHIEx schreef: (Bericht 34691965)
De symptonen zijn vermoeidheid, slapen op je rug, drugsgebruik en stress.

:confused:

Henknaam 03-11-2019 23:08

Ik doe niet aan drugs, ik zie nu zelfs schimmen zodra ik de lampen uit maak, volgrns mij word ik gek ofzo help me aub

bloodyb 04-11-2019 01:13

Wij kunnen niet veel voor je doen Henk. Ga aub naar je huisarts. Je hebt professionele hulp nodig.

ImQueer 04-11-2019 06:11

Citaat:

filoSOPHIEx schreef: (Bericht 34691965)
Dit klinkt voor mij als een slaapverlamming, dit ervaar ik zelf ook regelmatig.
Verlamming van de spieren treedt normaal op tijdens de remslaap. Alleen de oogspieren, de longen en het hart zijn dan nog actief. Deze verlamming treedt op om te voorkomen dat bewegingen in dromen echt uitgevoerd worden. Bij slaapverlamming bevindt de persoon zich als het ware tussen droom en waaktoestand in, waardoor deze zich niet kan bewegen en praten. Dit kan zeer beangstigend zijn voor de persoon in kwestie. Hier kunnen ook hallucinaties bij ontstaan.

Wanneer ik eentje heb helpt het om me specifiek op het bewegen van mijn arm te focussen. Zodra ik mijn arm kan bewegen ben ik weer geheel wakker. Herken jij jezelf hierin?

De symptonen zijn vermoeidheid, slapen op je rug, drugsgebruik en stress. Probeer dus je slaapgewoonten te verbeteren, als je je herkent in slaapverlamming.


Ik denk idd dat dat het is heb er over het internet wat over gelezen en een filmpje over een meisje gezien die dat ook had!


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:27.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.