Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [diskette] probleem met bestanden kopieren (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=639099)

PV 23-10-2003 20:06

[diskette] probleem met bestanden kopieren
 
Ik krijg de volgende foutmelding als ik een bepaald bestand wil kopieren (of verplaatsen) van m'n diskette naar m'n harde schijf:

http://www.boomspeed.com/pvpv/bestandkopieren.jpg

Het is niet bij elk bestand, andere documenten die op de diskette stonden kon ik gewoon verplaatsen. Dit bestand wat niet wil had ik getypt op een pc op school, de rest niet. Ik weet niet of daar het probleem ligt, of ergens anders.. kan ik er iets tegen doen :confused:

'k heb dit al vaker gehad met andere bestanden, toen dacht ik dat het aan de diskette lag maar dat lijkt me eigenlijk sterk omdat er met de bestanden zelf niks mis is.

het bestand openen kan overigens wel, het dan opslaan onder een andere naam gaat ook, ik ben het bestand niet kwijt gelukkig

p.s. weet niet zeker op welk forum dit hoort..

Screaming Slave 23-10-2003 20:09

ik weet waaraan het ligt, win9x (y)

Enlightenment 23-10-2003 20:17

Diskettes zijn oude rommel, je diskette is corrupt. Probeer een andere diskette. Ook het feit dat je een oude diskettedrive hebt kan een rol spelen dat veel (zoiets als 50%) van je diskettes kuren vertonen.

Antieke shit... koop een pendrive (y)

PV 23-10-2003 20:33

hmm dan kan ik dus al mn diskettes weggooien? :/

ik vind ze handig omdat je ze én thuis én op kamers én op school eenvoudig kan gebruiken..
wat een pendrive is weet ik niet eens, hoe werkt dat dan?

Enlightenment 23-10-2003 20:36

Dat is een soort pennetje, die je makkelijk mee kunt nemen en onder je kleren kunt dragen. Je kunt hem in iedere computer gebruiken (behalve antieke computers, die in prijs stijgen ipv dalen) door hem in de USB poort te steken. Sommige computers hebben op de voorkant USB-aansluitingen, dat is extra makkelijk.

Anyways, er past 32MB (25 diskettes) tot iets van 2GB op, 32MB is het goedkoopst, €25 ofzo. 128MB betaal je €60 voor, maar voor jou is 32MB voldoende. Het is snel, gemakkelijk, licht en dus makkelijk mee te nemen en betaaldbaar. En vooral erg veilig, nooit geen vervelende problemen zoals bij diskettes.

Je kunt hem bij vrijwel iedere (echte) computerwinkel kopen.

Screaming Slave 23-10-2003 20:37

ble, disk drive zit tenminste aan de voorkant :p ff vlug vraagje, werkt dat ook als ik die pen drive in mijn monitor duw (zit usb heb in)?

Orion16 23-10-2003 20:38

Citaat:

Enlightenment schreef op 23-10-2003 @ 21:17:
Diskettes zijn oude rommel, je diskette is corrupt. Probeer een andere diskette. Ook het feit dat je een oude diskettedrive hebt kan een rol spelen dat veel (zoiets als 50%) van je diskettes kuren vertonen.

Antieke shit... koop een pendrive (y)

Pleaze Enlightenment.. :rolleyes: ik begin weer geen discussie met je maar ik houd het erop dat je dat soort nieuwerwetse shit heel vaak niet op school kunt gebruiken. Dus ga even na of ze Windows 95/98 draaien en/of dat de pc's geen front USB hebben, dan heb je niks aan een pendrive. Zo niet, doen. Als het maar kan!

Dat 50% niet zou werken is overdreven, bij mij werkt toch zeker 90% van de diskettes. En die 10% die niet werkt is mishandeld, laten slingeren tussen het stof, slecht mee omgegaan, in slechte diskdrives geplaatst (ik moet toch wel toegeven dat diskdrives op scholen er niet beter op worden door het vele gebruik..)

@ PV:

- Zorg voor goede diskettes zonder slechte sectoren, bewaar deze op een goede plek zonder sterke magnestische straling, vocht, e.d. bij voorkeur in een doosje.

- Kies een PC op school met een goedwerkende diskdrive en zorg ervoor dat de diskdrive thuis ook in orde is. (Samsung en TEAC zijn goed maar mijn Epson diskdrive van 14 jaar oud doet het ook erg goed) Stof is funest!

- Is je diskette toch gaar haal dan een schijfcontrole eroverheen dat wil nog wel n's helpen.

Orion16 23-10-2003 20:53

Enlightenment postte de voordelen van een pendrive; ik de nadelen:

- Voor een pendrive heb je een USB-poort nodig. Oudere pc's, denk aan 486's en de meeste Pentium 1's, hebben deze niet. Sommige el-cheapo (kloon) PC's op Pentium II-niveau ook niet.

- Draai je Windows 95/98, dan wordt je USB-pendrive niet meteen herkend. Je zult dus software (drivers, stuurprogramma's)moeten installeren daarvoor. Erg onhandig als je telkens op een andere pc zit, zoals op school en op kamers. Dan zul je telkens weer opnieuw de software moeten installeren vóórdat je iets kopieeërt naar het apparaat. Dus zit je de volgende dag achter een andere PC op school dan begint het verhaal weer. Als ze daar herstelsoftware gebruiken of je mag daar niks installeren heeft het ook geen zin.

- Dan zit je nog met iets, wat ik persoonlijk erg onhandig vind is dat de USB-poort achterop de pc zit.. dus moet je je helemaal achter de PC wurmen om 'm erin te doen. Als ze bij jou op school die pc's netjes in meubels hebben gezet kun je er niet eens bij. Zit er voorop de PC USB dan is dat natuurlijk veel handiger maar lang niet iedere pc heeft dat. Oudjes al helemaal niet.

Orion16 23-10-2003 20:55

Citaat:

Crystal Method schreef op 23-10-2003 @ 21:37:
ble, disk drive zit tenminste aan de voorkant :p ff vlug vraagje, werkt dat ook als ik die pen drive in mijn monitor duw (zit usb heb in)?
Ja, zolang je in die monitor een kabeltje hebt gestoken dat weer doorgelust is aan de USB-poort aan de achterkant van je pc.

Screaming Slave 23-10-2003 20:58

dus een van de 2 usb poorten achteraan men pc moet ik met een usb kabeltje aan één bepaalde poortje bij mijn monitor verbinden (soort switch/hub uplink) ?

Orion16 23-10-2003 21:03

Citaat:

Crystal Method schreef op 23-10-2003 @ 21:58:
dus een van de 2 usb poorten achteraan men pc moet ik met een usb kabeltje aan één bepaalde poortje bij mijn monitor verbinden (soort switch/hub uplink) ?
Nee, je moet een USB kabeltje kopen, die ene kant verbinden met de monitor en de andere kant (platte kant) stop je in één van je USB poorten

Screaming Slave 23-10-2003 21:04

Citaat:

Orion16 schreef op 23-10-2003 @ 22:03:
Nee, je moet een USB kabeltje kopen, die ene kant verbinden met de monitor en de andere kant (platte kant) stop je in één van je USB poorten
dat is dus wel wat ik zei ? :p of ben ik gek?

Orion16 23-10-2003 21:05

Citaat:

Crystal Method schreef op 23-10-2003 @ 22:04:
dat is dus wel wat ik zei ? :p of ben ik gek?
Je bent gek, want een hub/switch is nog geen kabeltje.

Screaming Slave 23-10-2003 21:07

Citaat:

Orion16 schreef op 23-10-2003 @ 22:05:
Je bent gek, want een hub/switch is nog geen kabeltje.
hub/switch uplink had ik het over. o laat ook maar zitten, je bent blijkbaar niet zo'n kei in analogieën :p

Orion16 23-10-2003 21:12

Citaat:

Crystal Method schreef op 23-10-2003 @ 22:07:
hub/switch uplink had ik het over. o laat ook maar zitten, je bent blijkbaar niet zo'n kei in analogieën :p
En jij bent niet zo'n kei in pc's, want een hub of switch is weer totaal iets anders dan een uplink.. da's een functie die zo'n ding heeft. En dan denk ik toch vooral aan een switch, een USB-hubje stelt niets voor. Dat heb je eigenlijk ook alleen maar nodig als je USB-poorten tekort komt met zo'n hub kun je in principe tot 72 apparaten aansluiten.

Screaming Slave 23-10-2003 21:22

Citaat:

Orion16 schreef op 23-10-2003 @ 22:12:
En jij bent niet zo'n kei in pc's, want een hub of switch is weer totaal iets anders dan een uplink.. da's een functie die zo'n ding heeft. En dan denk ik toch vooral aan een switch, een USB-hubje stelt niets voor. Dat heb je eigenlijk ook alleen maar nodig als je USB-poorten tekort komt met zo'n hub kun je in principe tot 72 apparaten aansluiten.
godsamme, waar heb je het in hemelsnaam over. no fucking shit @ bold text. irritant hoe sommige mensen hele zinnen verkeerd lezen op de een of andere manier.

PV 23-10-2003 21:46

Op school hebben ze Windows '98 en dat heb ik thuis ook.. om elke x vanalles te moeten installeren op school heb ik niet echt zin in.. dus zo'n pen gaat niet werken.

en tja de pc's op school zijn volgens mij wel vrij oud, dus dan zal het daar wel aan liggen..

ik upload m'n bestanden in het vervolg dan maar naar een gratis uploadsite :p

Orion16 23-10-2003 22:02

Citaat:

Crystal Method schreef op 23-10-2003 @ 22:22:
godsamme, waar heb je het in hemelsnaam over. no fucking shit @ bold text. irritant hoe sommige mensen hele zinnen verkeerd lezen op de een of andere manier.
Laat maar :rolleyes:

Orion16 23-10-2003 22:02

Citaat:

PV schreef op 23-10-2003 @ 22:46:
Op school hebben ze Windows '98 en dat heb ik thuis ook.. om elke x vanalles te moeten installeren op school heb ik niet echt zin in.. dus zo'n pen gaat niet werken.

en tja de pc's op school zijn volgens mij wel vrij oud, dus dan zal het daar wel aan liggen..

ik upload m'n bestanden in het vervolg dan maar naar een gratis uploadsite :p

Daarom.. :) of gewoon 2x kopieëren en zorgen voor goede diskettes helpt ook een boel.

PV 23-10-2003 22:21

Citaat:

Orion16 schreef op 23-10-2003 @ 23:02:
Daarom.. :) of gewoon 2x kopieëren en zorgen voor goede diskettes helpt ook een boel.
hmm het waren BASF diskettes.. slecht merk dan? en welke is wel goed?
(dan doe ik 't anders wel dubbel, én op diskette én uploaden ;) )

Orion16 23-10-2003 22:26

Citaat:

PV schreef op 23-10-2003 @ 23:21:
hmm het waren BASF diskettes.. slecht merk dan? en welke is wel goed?
(dan doe ik 't anders wel dubbel, én op diskette én uploaden ;) )

Uploaden is ook weer zoiets :/ met jouw BASF diskettes is niks mis, ik gebruik diskettes van Takkyo Hayyoi en Hangkypangksi kortom dat maakt niet uit............ maar ik bedoel dat er geen slechte sectoren opstaan :)

PV 23-10-2003 23:00

Citaat:

Orion16 schreef op 23-10-2003 @ 23:26:
Uploaden is ook weer zoiets :/ met jouw BASF diskettes is niks mis, ik gebruik diskettes van Takkyo Hayyoi en Hangkypangksi kortom dat maakt niet uit............ maar ik bedoel dat er geen slechte sectoren opstaan :)
ohzo :o hm dan gooi ik er wel schijfcontrole overheen :)

Orion16 23-10-2003 23:07

Citaat:

PV schreef op 24-10-2003 @ 00:00:
ohzo :o hm dan gooi ik er wel schijfcontrole overheen :)
Doe maar meis :) Schijfcontrole vind je onder Start -> Programma's -> Bureau-acc -> Systeemwerkset.

Start -> Uitvoeren -> SCANDISK werkt misschien ook

Als het goed is :o ik gebruik hier geen Win 98'..

Orion16 23-10-2003 23:09

Ohja zorg er ook voor dat je 'uitgebreid' kiest en uiteraard de optie 'bestanden repareren' aanvinkt. kijk eventueel bij geavanceerd. ik hoop dat de rest voor zich spreekt :)

langejongen 28-10-2003 21:04

Citaat:

Orion16 schreef op 23-10-2003 @ 21:53:
Enlightenment postte de voordelen van een pendrive; ik de nadelen:

- Draai je Windows 95/98, dan wordt je USB-pendrive niet meteen herkend. Je zult dus software (drivers, stuurprogramma's)moeten installeren daarvoor. Erg onhandig als je telkens op een andere pc zit, zoals op school en op kamers. Dan zul je telkens weer opnieuw de software moeten installeren vóórdat je iets kopieeërt naar het apparaat. Dus zit je de volgende dag achter een andere PC op school dan begint het verhaal weer. Als ze daar herstelsoftware gebruiken of je mag daar niks installeren heeft het ook geen zin.-

Op sommige scholen gebruiken ze NT 4.0 en daar werkt het dus niet. Gelukkig zijn ze bij ons op school op 2000 overgestapt en dat werkt zonder problemen. En ik denk dat ze op geen enkele school windows 98 draaien in een groot netwerk. Hooguit voor stand-alone testpc's voor projecten o.i.d.

Enlightenment 28-10-2003 23:09

NT4 werkt het vanaf SP6 (Service Pack 6) voor zover ik weet.

PIE 28-10-2003 23:17

Citaat:

langejongen schreef op 28-10-2003 @ 22:04:
Op sommige scholen gebruiken ze NT 4.0 en daar werkt het dus niet. Gelukkig zijn ze bij ons op school op 2000 overgestapt en dat werkt zonder problemen. En ik denk dat ze op geen enkele school windows 98 draaien in een groot netwerk. Hooguit voor stand-alone testpc's voor projecten o.i.d.
Vrije Universiteit Amsterdam, Economische faculteit: Windows 95. :cool:

Enlightenment 28-10-2003 23:41

Zeker om het verschil tussen economische levensduur en technische levensduur duidelijk te maken. ;)

PIE 29-10-2003 13:01

:D

Toch draait het zaakje nieteens zo verkeerd. :) Alleen toch zou het geen slechte zet zijn om wat extra geheugen te plaatsten en Win2k te installeren.
Het zijn van die 1337 Compaq P3's met 64Mb...

PCRodent 29-10-2003 17:18

Ik heb voor m'n PWS diskettes vernield met magneten, en de uitkomst was dat ze eigenlijk nauwelijks (direct) kapot gingen tenzij je die magneet er tegenaan hield. Als je ze gaat bewaren in een magnetisch veld gaan ze ook wel kapot, maar langzamer.
Wat je dus wilt doen, is altijd kopiën hebben van wat je op diskette hebt staan, desnoods e-mail je ze vanaf school naar jezelf.

@ PIE:

Ik zit op de VU bij Aard- en LevensWetenschappen en daar hebben we Macs :( Ik weet niet of ik liever Win95 of macs heb, die dingen crashen continu. :s

Orion16 29-10-2003 18:44

Citaat:

langejongen schreef op 28-10-2003 @ 22:04:
En ik denk dat ze op geen enkele school windows 98 draaien in een groot netwerk. Hooguit voor stand-alone testpc's voor projecten o.i.d.
Nou op een heleboel scholen nog wel hoor; je slaat echt de plank volledig mis; hun reden zijn vaak:

"We hebben nog een groot aantal pc's met 64mb ram"

"Het werkt sowieso ook sneller op de -wat mindere- pc's ook al hebben ze 128mb, gemiddeld staat hier een Pentium 3 pc met 128mb ram"

"Het is voor ons onmogelijk om die pc's in één keer te voorzien van Windows 98"

"Als het instabiel gaat lopen gaat d'r gewoon een nieuw image overheen"

"Novell is hier ingeburgerd en we vinden dat veel beter en makkelijker werken"

"met Win XP-beheer zijn we niet bekend, daar moeten dan weer cursussen voor komen enz"

"We hebben geen geld voor betere pc's dan de Pentium II's die hier staan en we van een bedrijf gehad hebben, dus dan moet er maar Windows 98 op"

btw op mijn stageplek hebben ze ook nog '1337' Pentium II's dus we zijn nog minder af dan jou, PIE :P ook al zit d't wel meer ram in: 128; straks wordt dat 256.

Manus J. van Alles 29-10-2003 19:38

De faculteit Ruimtelijke Wetenschappen (alsmede Economie, zit in 1 gebouw) heeft voor dit jaar alle computers in het Rekencentrum vervangen door leuke 2.4 Ghz. machientjes met LCDschermen, doch ik geloof niet dat er een USBpoort aan de voorkant zit; alleen een diskettedrive, een DVDdrive, zo'n ding voor een koptelefoon en nog iets wat ik even ben vergeten maar wat volgens mij ook geen USB is. Ik zal er eens op letten als ik er weer eens ben.

EDIT: Ze draaien overigens wel allemaal op WinXP Prof.

$@nd€r $@l@m@nd€r 29-10-2003 19:52

I.p.v. floppy's of pendrives kan je toch ook cd-rw's gebruiken?

Dr Evil 31-10-2003 08:45

Citaat:

$@nd€r $@l@m@nd€r schreef op 29-10-2003 @ 20:52:
I.p.v. floppy's of pendrives kan je toch ook cd-rw's gebruiken?
idd heb 5 cdrw 80 mm werkt perfect, en gelukkig niet groot even groot als een diskette (met jewelcase) maar kan meer dan 128 x zoveel op (cdrw 80mm=185 mb cdr=210mb)
Je kunt natuurlijk ook gewoon op een Secure Digital kaart zetten en dan gelijk in je Palm Zire 71 doen :P ... of andere Palm/Pocket PC :)
Heb je gelijk bij de hand en kun je er nog dingen aan veranderen ;)

Orion16 31-10-2003 17:52

Citaat:

$@nd€r $@l@m@nd€r schreef op 29-10-2003 @ 20:52:
I.p.v. floppy's of pendrives kan je toch ook cd-rw's gebruiken?
Niet iedere PC op school heeft een cd-rewriter da's helemaal onnozel. Een public cd-rewriter lijkt me een beetje krom.. ik heb het nog nooit meegemaakt anders.

En om nou een bestandje van 1,2mb op cd te gaan branden.. :rolleyes: ook al gebruik je dan cd-rw's er zijn ouwe bakken die cd-rom spelers hebben die weer niet met cd-rw's overweg kunnen.

Gus 31-10-2003 18:08

Er kan wel eens iets misgaan met floppies... Dat zijn er sectoren op het schijfje niet meer leesbaar. Er zijn een hoop programma's die kunnen proberen om de beschadigde bestanden naar stukjes van de diskette te kopieren, die wel leesbaar zijn. Bijvoorbeeld de schijfcontrole van Windows, die kan ook fouten repareren.

Voorzichtig zijn met floppies helpt al een hoop. (Ik stop ze altijd in een leeg CD-hoesje, dat helpt best goed.) Maar soms heb je gewoon pech...

Orion16 31-10-2003 18:13

Citaat:

Gus schreef op 31-10-2003 @ 19:08:
Er kan wel eens iets misgaan met floppies... Dat zijn er sectoren op het schijfje niet meer leesbaar. Er zijn een hoop programma's die kunnen proberen om de beschadigde bestanden naar stukjes van de diskette te kopieren, die wel leesbaar zijn. Bijvoorbeeld de schijfcontrole van Windows, die kan ook fouten repareren.

Voorzichtig zijn met floppies helpt al een hoop. (Ik stop ze altijd in een leeg CD-hoesje, dat helpt best goed.) Maar soms heb je gewoon pech...

Goedewerkende diskdrives schelen ook een boel.. Op mn werk zijn genoeg pc's met diskdrives die niet ideaal zijn en laat ik diskettes echt slingeren, (het is toch al zo'n zooi in het systeembeheerdershok) en als je er niet voorzichtig mee omgaat worden ze onleesbaar, of als je gewoon brakke diskettes gebruikt.. kan ook.. Maar op cd's komen ook snel krassen als je ze niet in een doosje doet

Enlightenment 31-10-2003 18:59

Ik heb ook genoeg ervaringen met diskettedrives die diskette's prima kunnen schijven, en daarna ook kunnen lezen. maar vervolgens niet in andere diskettedrives werken, niet echt compatible met elkaar
en dan gaat het echt niet om tayo yuden merken maar gewoon om NEC, Samsung en Sony.

Het is de erfenis van een vroeger tijdperk, net als alle legacy I/O op moederborden. Apple is meer vooruitstrefend op dit gebied, door in de Imac geen diskettedrive te stoppen en USB keyboard/muis te gebruiken. (y)

Ik zelf ben groot voorstander van non-legacy I/O. Als mensen nog parallel, Serieel, PS/2, Gameport of FDD willen gebruiken, kunnen ze daar dan een USB adapter voor kopen. Maar moderne moederborden van de K8-generatie wil ik legacy vrij houden. Zo los je een groot deel van de IRQ/Resource problemen op en wordt je computer uiteindelijk veel sneller van (geen processor die 80% aan interrupts kwijt is, bah). Probeer maar wat op diskette te schrijven of via LPT poort te printen. Sow wat is je performance dan genaaid zeg. Zelfs de muis wil niet meer vloeiend bewegen.

$@nd€r $@l@m@nd€r 31-10-2003 21:03

Citaat:

Orion16 schreef op 31-10-2003 @ 18:52:
Niet iedere PC op school heeft een cd-rewriter da's helemaal onnozel. Een public cd-rewriter lijkt me een beetje krom.. ik heb het nog nooit meegemaakt anders.

En om nou een bestandje van 1,2mb op cd te gaan branden.. :rolleyes: ook al gebruik je dan cd-rw's er zijn ouwe bakken die cd-rom spelers hebben die weer niet met cd-rw's overweg kunnen.

Mja, da's waar. Dacht ik even niet aan.

Orion16 01-11-2003 15:51

Citaat:

Apple is meer vooruitstrefend op dit gebied, door in de Imac geen diskettedrive te stoppen en USB keyboard/muis te gebruiken. (y)
[/B]
En daarom vind ik Mac troep, die eenknopsmuizen zijn helemaal waardeloos :rolleyes:

En hoe wou je ooit een bestand overzetten van de ene pc naar de andere als het netwerk 't niet doet en je geen pendrive hebt? Of als je geen ruk verstand hebt van Mac zoals de meesten bij ons :confused: ;)
Beetje jammer om een bestandje van 730kb op cd-rom te branden

Maar we hebben altijd nog de USB-diskettedrive, werkt ook met MAC, en als Enlightenment moederborden zou gaan maken (de diskettedrivecontroller van het mainboard zou halen) werkt deze ook nog (y)

http://www.tactile.se/bilder/access/usbdisk.jpg

Enlightenment 02-11-2003 02:33

USB FDD heb ik ook niets op tegen, op die manier blijft de comp legacyvrij. :)

Die dingen heb ik ook overwogen, wel prijzig €25,50. Niet gedaan, omdat de comps waarvoor ik die shit nog nodig heb niet kunnen booten van USB. Dus mja.

Trouwens, waarom is het zonde 1,2MB op CD-RW te branden? Maakt geen ruk uit toch? Erase en je kunt em weer beschrijven.

Doe ik vaak zat. :)

Orion16 02-11-2003 20:22

Citaat:

Enlightenment schreef op 02-11-2003 @ 03:33:


Trouwens, waarom is het zonde 1,2MB op CD-RW te branden? Maakt geen ruk uit toch? Erase en je kunt em weer beschrijven.

Doe ik vaak zat. :)

Ja dat zou kunnen maar-
hoe wou je branden als er daar (op school) helemaal geen mogelijkheid toe is?

En ik heb nog nooit gehoord van een public-cd-writer..

Moonspell 02-11-2003 22:22

Citaat:

Enlightenment schreef op 29-10-2003 @ 00:09:
NT4 werkt het vanaf SP6 (Service Pack 6) voor zover ik weet.

:confused: serieus? volgens mij doen heeft usb nooit kunnen werken onder NT.

Moonspell 02-11-2003 22:24

En ja, voor al die kosten die je moet maken met diskettes / USB sticks, die slecht worden ondersteund, omdat nog lang niet alle bedrijven / scholen geen investering wil doen naar een upgrade van 2k / XP terwijl de investering straks alleen maar groter wordt,
kan je beter een domeintje hosten met wat ftp ruimte erop:p

Vooral dat gepruts met NT netwerken, in combinatie met novell,word je niet vrolijk van.

Enlightenment 03-11-2003 00:18

Citaat:

Orion16 schreef op 02-11-2003 @ 21:22:
Ja dat zou kunnen maar-
hoe wou je branden als er daar (op school) helemaal geen mogelijkheid toe is?

En ik heb nog nooit gehoord van een public-cd-writer..

Nee, dat komt vrijwel nooit voor.

CD-RW is one way. Maar je school heeft meestal wel een fijne inet verbinding, waardoor je op webspace (FTP?) kunt zetten.

Nouja ik denk dat er mogelijkheden genoeg zijn.

Orion16 03-11-2003 09:12

Citaat:

Enlightenment schreef op 03-11-2003 @ 01:18:
Nee, dat komt vrijwel nooit voor.

CD-RW is one way. Maar je school heeft meestal wel een fijne inet verbinding, waardoor je op webspace (FTP?) kunt zetten.

Nouja ik denk dat er mogelijkheden genoeg zijn.

We hebben wel een fijne verbinding, maar geen FTP-ruimte jammergenoeg, het zou wel cool zijn om zoiets te maken ja. Meestal kwakken de studenten 't gewoon het in hun eigen map (iedereen heeft een eigen map op de server)

Maar daar kun je vanuit thuis niet bij (ja, alleen ik met VNC :D )

Enlightenment 03-11-2003 13:25

Je kan toch thuis een FTP aanmaken? Of van je ISP? Of een gratis FTP provider? Of van iemand anders?

Mogelijkheden genoeg :cool:

Tuinkabouter !! 03-11-2003 13:41

Citaat:

Moonspell schreef op 02-11-2003 @ 23:22:
:confused: serieus? volgens mij doen heeft usb nooit kunnen werken onder NT.
Doet het wel hoor...op het transportcentrum in enschede doet het dat wel...maar nou weet ik zo ff niet, welke sp's ze hebben.

Moonspell 23-11-2003 14:08

Citaat:

meyer3 schreef op 03-11-2003 @ 14:41:
Doet het wel hoor...op het transportcentrum in enschede doet het dat wel...maar nou weet ik zo ff niet, welke sp's ze hebben.

goede info (y) ff kijken of daar iets op te vinden is.

Orion16 24-11-2003 17:40

Citaat:

Enlightenment schreef op 03-11-2003 @ 14:25:
Je kan toch thuis een FTP aanmaken? Of van je ISP? Of een gratis FTP provider? Of van iemand anders?

Mogelijkheden genoeg :cool:

Dat gaat de mooie, maar computern00bige studentes te ver boven hun pet vrees ik. http://forum.fok.nl/i/s/sadley.gif


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:16.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.