Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   niet stunten met de pil! (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=545616)

poesiefox 20-07-2003 12:42

niet stunten met de pil!
 
Meiden, please, de pil is echt een heel betrouwbaar voorbehoedsmiddel, maar alleen als je hem volgens het boekje gebruikt.

Dus niet mee stunten, niet gaan doorslikken, of eerder slikken of wat dan ook.

Begin op de EERSTE dag van je menstruatie, slik hem 21 dagen lang, en dan 7 dagen niet. Je eerste pil van de strip neem je altijd in op dezelfde dag van de week, 's avonds voor je slapen gaat.

Hou je hier aan, en je hoeft nooit in de zenuwen te zitten. Echt, je hebt het aan jezelf te wijten.

Als je wilt verschuiven, bel dan de dokter!

Quiana 20-07-2003 12:44

Uhm. Mededeling, en volgens mij hoort het in het grote piltopic ?

(maar je hebt wel gelijk ;))

Miracle 20-07-2003 13:14

is doorslikken slecht voor de betrouwbaarheid?

Another Way 20-07-2003 13:18

WTF is doorslikken

Nemen jullie hem dan als zuigtabletje ofzo :confused:

MissBi@tch 20-07-2003 13:21

Citaat:

Another Way schreef op 20-07-2003 @ 14:18:
WTF is doorslikken

Nemen jullie hem dan als zuigtabletje ofzo :confused:

in je stopweek wel de pil slikken zodat je niet ongi word.

dat doe ik btw zo vaak en nooit problemen gehad dus...

poesiefox 20-07-2003 13:22

Doorslikken is geen stopweek inlassen. Doorslikken is niet bevorderlijk voor de betrouwbaarheid, op de wat langere termijn. Je hebt ook een verhoogde kans op onverwachte doorbraakbloedingen, en daar zat je nou net niet op te wachten.

Als je wilt doorslikken, lees dan heel goed de bijsluiter of vraag het aan de apotheek. Per soort pil verschilt dat!

Bovendien heeft de dokter er een speciale pil voor, primolut. Ook geschikt voor meisjes die niet aan de pil zijn.

Qamra 20-07-2003 13:43

Citaat:

dreen schreef op 20-07-2003 @ 14:14:
is doorslikken slecht voor de betrouwbaarheid?
Je kan een maand of 3 veilig doorslikken (anders geven ze die mogelijkheid niet :rolleyes: )..
Behalve bij een 3-fasenpil, dan kan je niet langer dan 5 dagen doorslikken..

Citaat:

Bovendien heeft de dokter er een speciale pil voor, primolut. Ook geschikt voor meisjes die niet aan de pil zijn.
Waarvoor? Veilig de pil doorslikken? Wat moeten meiden zonder pil er dan mee? Of tegen doorbraakbloedingen die je krijgt als je doorslikt? (nogmaals; wat moeten pilloze meiden er dan mee?

En we hebben een mooi algemeen piltopic, toch? ;)

Magdalena 20-07-2003 13:44

Citaat:

poesiefox schreef op 20-07-2003 @ 14:22:
Doorslikken is geen stopweek inlassen. Doorslikken is niet bevorderlijk voor de betrouwbaarheid, op de wat langere termijn. Je hebt ook een verhoogde kans op onverwachte doorbraakbloedingen, en daar zat je nou net niet op te wachten.

daar zijn op zich de meningen over verdeeld. Zowel mijn dokter als verschillende internet sites zeggen dat het niet afdoet aan de betrouwbaarheid (wel kies ik er zelf voor het niet te veel te doen, want MOCHT ik zwanger zijn dan zie ik pas veel later dat ik niet ongesteld wordt). Ook heb ik in de Opzij een tijdje geleden gelezen dat sommige onderzoekers zelfs van mening zijn dat de stopweek de pil minder betrouwbaar is.
Ik zeg niet dat ik deze mening deel, ik weet ook niet of hij waar is, maar geef alleen aan dat de meningen verdeeld zijn.

Maar ehm, waar ik wel nieuwsgierig naar ben is eigenlijk waarom hij dan op de lange termijn minder betrouwbaar wordt, want ik slik de pil vrij vaak een tijdje door omdat het soms beter uitkomt :)

Magdalena 20-07-2003 13:47

Citaat:

Qamra schreef op 20-07-2003 @ 14:43:

Waarvoor? Veilig de pil doorslikken? Wat moeten meiden zonder pil er dan mee? Of tegen doorbraakbloedingen die je krijgt als je doorslikt? (nogmaals; wat moeten pilloze meiden er dan mee?

En we hebben een mooi algemeen piltopic, toch? ;)


de pil die poesiefox noemde heb ik zelf ook weleens geslikt en is bedoelt om je menstruatie uit te stellen. ik geloof alleen dat je hem dan niet langer dan 14 dagen kan uitstellen en ook min of meer precies moet weten wanneer je ovuleert en dan deze pil slikken, maar voor de rest werkt hij prima, mits je hem elke dag inneemt net als de pil. Voordeel is inderdaad dat je geen doorbraakbloeding krijgt.

poesiefox 20-07-2003 14:25

Als je op de goede manier doorslikt kan het geen kwaad, op de onverwachte doorbraakbloedingen na, maar het gevaar is dat je verkeerd gaat doorslikken. En dan is-ie niet meer betrouwbaar. Een driefasenpil werkt anders dan een combinatiepil. Ik spreek uit ervaring...

thunder110 20-07-2003 14:29

Trouwens, op de bijsluiter staat dat je ab-so-luut niet mag roken als je aan de pil bent (en al helemaal niet als je ook nog eens boven de 35 bent!). Weet iemand waarom?

Qamra 20-07-2003 14:35

Citaat:

thunder110 schreef op 20-07-2003 @ 15:29:
Trouwens, op de bijsluiter staat dat je ab-so-luut niet mag roken als je aan de pil bent (en al helemaal niet als je ook nog eens boven de 35 bent!). Weet iemand waarom?
Dat verhoogd de kans op trombose (de pil doet dat en roken ook, in combinatie is het risico nog VEEL hoger)..

Leonoor 20-07-2003 14:40

Citaat:

Quiana schreef op 20-07-2003 @ 13:44:
Uhm. Mededeling, en volgens mij hoort het in het grote piltopic ?

(maar je hebt wel gelijk ;))

Volledig mee eens.

Hoewel sommige dokters soms adviseren de pil juist wel drie maanden achter elkaar door te slikken, maar dat even terzijde.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:05.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.