Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   persoonlijk verhaal (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1945434)

victoria666 03-07-2018 19:36

persoonlijk verhaal
 
Ik zou graag een boek/verhaal schrijven.
Nu is mijn vraag: Is er hier iemand met een interessant verhaal. Iemand die iets heeft meegemaakt en zijn verhaal wil doen?

Elin3 03-07-2018 19:39

Het is nogal wat om het verhaal van iemand anders op te schrijven? Waarom geen verhaal over je eigen leven? Of een fictief verhaal?

victoria666 03-07-2018 19:52

Citaat:

Elin3 schreef: (Bericht 34491645)
Het is nogal wat om het verhaal van iemand anders op te schrijven? Waarom geen verhaal over je eigen leven? Of een fictief verhaal?

Ik zou graag iets waargebeurd schrijven. Het blijft natuurlijk wel anoniem als dat gewild is. Verhalen over mijn leven zijn hier niet echt van toepassing.

Elin3 03-07-2018 19:56

Citaat:

victoria666 schreef: (Bericht 34491648)
Ik zou graag iets waargebeurd schrijven. Het blijft natuurlijk wel anoniem als dat gewild is. Verhalen over mijn leven zijn hier niet echt van toepassing.

Misschien kan je wat inspiratie opdoen op een nieuwssite, en op basis van een krantenkop die je leest iets schrijven over die situatie?

Als onervaren schrijfster een waargebeurd verhaal opschrijven over het leven van iemand anders is best lastig, je wil namelijk niet alleen de feiten opschrijven, maar ook recht doen aan alle emoties. En weten hoe dingen voelen, zeker als je nog niet zo veel hebt meegemaakt in je eigen leven, dat is best wel lastig...

victoria666 03-07-2018 19:59

Citaat:

Elin3 schreef: (Bericht 34491651)
Misschien kan je wat inspiratie opdoen op een nieuwssite, en op basis van een krantenkop die je leest iets schrijven over die situatie?

Als onervaren schrijfster een waargebeurd verhaal opschrijven over het leven van iemand anders is best lastig, je wil namelijk niet alleen de feiten opschrijven, maar ook recht doen aan alle emoties. En weten hoe dingen voelen, zeker als je nog niet zo veel hebt meegemaakt in je eigen leven, dat is best wel lastig...

Daarom dat ik geen verhaal wil vertellen gebaseerd op krantenartikels. Dat lijkt me veel te subjectief aangezien je maar een beperkt deel kent. Ik heb genoeg meegemaakt in mijn leven maar hierover schrijven is geen optie.

Elin3 03-07-2018 20:14

Citaat:

victoria666 schreef: (Bericht 34491654)
Daarom dat ik geen verhaal wil vertellen gebaseerd op krantenartikels. Dat lijkt me veel te subjectief aangezien je maar een beperkt deel kent. Ik heb genoeg meegemaakt in mijn leven maar hierover schrijven is geen optie.

Waarom niet? En waarom zouden andere mensen jou dan wel hun (persoonlijke) verhaal toevertrouwen?
Hoe zie je het verder voor je, dat je regelmatig contact met deze mensen hebt om meer te weten te komen over hun leven en hun verhalen, wil je dan ook met mensen uit hun omgeving gaan praten, zodat je meerdere meningen en perspectieven kan verwerken in het verhaal?

victoria666 03-07-2018 20:20

Citaat:

Elin3 schreef: (Bericht 34491657)
Waarom niet? En waarom zouden andere mensen jou dan wel hun (persoonlijke) verhaal toevertrouwen?
Hoe zie je het verder voor je, dat je regelmatig contact met deze mensen hebt om meer te weten te komen over hun leven en hun verhalen, wil je dan ook met mensen uit hun omgeving gaan praten, zodat je meerdere meningen en perspectieven kan verwerken in het verhaal?

Het makkelijkste is waarschijnlijk via mail aangezien het toevallig zou zijn dat ik mensen uit de buurt vind. Ik verplicht trouwens niemand om zijn verhaal te doen, het is gewoon een oproep.

Laraaaatje010 03-08-2018 19:40

Heel eerlijk denk ik, als ervaring van een beginnende schrijfster, dat het het handigste is om te beginnen met een verhaal over jezelf. Het zal misschien niet het meest spectaculaire worden, maar hierdoor leer je wel emoties duidelijk te beschrijven. Als dit niet gaat, kun je eerst fictie proberen.
Ben zelf een verhaaltje aan t schrijven over mijzelf. Geloof mij: het is een stuk moeilijker je eigen emoties en gebeurtenissen op papier te zetten. Laat staan een verhaal over een onbekend persoon te gaan schrijven ;)

Succes met het zoeken van een persoon in ieder geval!

Area51 28-08-2018 20:43

Ik heb wel een paar verhalen voor je.
Leuk grappig apart enz.
Maar of dat het papier waard is weet ik niet.

Jan Marijnissen 04-09-2018 09:10

Een vierdelige romanserie van 1500 pagina's per roman over de eeuwige strijd tussen de zin in spicy food en de pijn de volgende ochtend bij het schijten.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:05.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.