Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Games (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=26)
-   -   Minecraft (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1832987)

erkro1 04-05-2011 10:49

Minecraft
 
Echt heel vet spel, je moet niet letten op de slechte graphics want het is echt heel gaaf.

Je kan hier de Classic versie spelen :
http://www.minecraft.net/play.jsp

Maar je moet natuurlijk Beta downloaden :
http://www.minecraft.net/download.jsp

DAH 04-05-2011 11:26

Ik speel(de) de gratis, classic versie, en die vind ik leuk. :)

Zazum 04-05-2011 23:11

Ik heb de legale beta versie gekocht, erg leuk spel en echt een aanrader!

erkro1 05-05-2011 07:41

Ik heb maar een keer de Classic versie gespeelt, veel te saai, je hebt al meteen van alles heel veel en je hebt niet alle dingen die in Beta zitten..

Zazum 05-05-2011 08:43

Classic is inderdaad een stuk saaier, omdat je daar niet zelf dingen kunt maken, alleen plaatsen en verweideren.

erkro1 06-05-2011 13:02

Citaat:

Zazum schreef: (Bericht 31576682)
Classic is inderdaad een stuk saaier, omdat je daar niet zelf dingen kunt maken, alleen plaatsen en verweideren.

Idd, en je kan ook geen skins en mods doen, etc.

T_ID 06-05-2011 22:40

Ik kwam het een tijdje geleden tegen en vond het grappig. Het is een soort lego voor volwassenen, en ik betrapte mezelf erop dat ik al gauw allerlei dingen aan het bouwen was.

Tegelijkertijd heb ik in jaren niets gezien dat zo slecht geprogrammeerd is. Het spel haalt het niveau van spellen van een jaar of elf a twaalf geleden, maar trekt toch wel even 30-40% van een toch stevige CPU leeg, en taskswitchen gaat al helemaal traag als minecraft draait. De programmeurs zouden terug moeten gaan naar de basics, en eerst een stevige basis leggen voordat ze allerlei dingen blijven toevoegen. Ik kan gewoon niets doen behalve me ergeren als je je omdraait of snel loopt en het gaat terug naar 1 frame per seconde omdat het spel allerlei dingen moet laden.

FREAKY_7 07-05-2011 14:19

Klopt, dat een spel met zulke graphics zoveel lag heeft is gewoon frustrerend en is voor mij het enige echte minpunt van het spel.

Ik hou van het gehele idee dat erachter zit, maar ik hoop dat ze nog wat gaan doen aan die 'omgevingsgeneratorlag'.
Het heeft spel nog een hele evolutie voor zich.

Sebastien 09-05-2011 20:06

Minecraft is sowieso een leuk spel :P

erkro1 10-05-2011 12:31

Citaat:

FREAKY_7 schreef: (Bericht 31581153)
Klopt, dat een spel met zulke graphics zoveel lag heeft is gewoon frustrerend en is voor mij het enige echte minpunt van het spel.

Ik hou van het gehele idee dat erachter zit, maar ik hoop dat ze nog wat gaan doen aan die 'omgevingsgeneratorlag'.
Het heeft spel nog een hele evolutie voor zich.

Je wilt niet weten hoeveel rekenkracht het kost om een wereld te laten genereren en hem ook nog echt (oke, soms vliegende blokjes ofzo) en mooi uit te laten zien. ;)

T_ID 10-05-2011 16:57

Citaat:

erkro1 schreef: (Bericht 31588632)
Je wilt niet weten hoeveel rekenkracht het kost om een wereld te laten genereren en hem ook nog echt (oke, soms vliegende blokjes ofzo) en mooi uit te laten zien. ;)

Maar daar is al jaren een oplossing voor gevonden, in het weergeven van alleen zichtbare zaken, en de rest niet, of op lage capaciteit bij te houden. Volgens mij heet dat hidden surface removal.

Minecraft doet dat alleen voor onverlichte en nog onaangeraakte blokken geloof ik (te oordelen aan de kijk-door-de-muur bug), waardoor er dus enorme stukken grond en grotten om je heen volledig bijgehouden moeten worden, terwijl je ze niet ziet.

Plus dat het spel alleen volledige blokken landschap wil laden, waardoor je op een grensvlak opeens het spel veel meer te doen geeft dan in het midden van 1 blok staand.

Jefar 10-05-2011 23:52

Minecraft is een bazen spel, ik heb zelf nu een public server die goed en zonder lag loopt!

erkro1 11-05-2011 07:18

Citaat:

T_ID schreef: (Bericht 31589497)
Maar daar is al jaren een oplossing voor gevonden, in het weergeven van alleen zichtbare zaken, en de rest niet, of op lage capaciteit bij te houden. Volgens mij heet dat hidden surface removal.

Minecraft doet dat alleen voor onverlichte en nog onaangeraakte blokken geloof ik (te oordelen aan de kijk-door-de-muur bug), waardoor er dus enorme stukken grond en grotten om je heen volledig bijgehouden moeten worden, terwijl je ze niet ziet.

Plus dat het spel alleen volledige blokken landschap wil laden, waardoor je op een grensvlak opeens het spel veel meer te doen geeft dan in het midden van 1 blok staand.

Dat is wel een nadeel ja, Notch zou het eigenlijk moeten maken dat hij niet de blokjes laad onder je, maar meestal (in SMP) werkt het al om Render Distance op Short te zetten. ;)

Jefar 12-05-2011 22:11

Je hebt wel een brakke computer als je minecraft niet kan draaien

Zazum 12-05-2011 23:00

Nouja als ik MineCraft ga spelen moetk tog echt wel msn enzo uitzetten...

Jefar 15-05-2011 22:42

Ik kan minecraft en WoW gewoon draaien als ik ze beide aan heb staan

-SoloWolf- 16-05-2011 09:25

wat voor wank pc draai je minecraft op? P3 ofzo?

J0hAn 18-05-2011 16:49

Echt een geweldig spel, het ziet er wat kinderachtig uit,
maar je kan echt gigantisch veel.

Op youtube staat trouwens een geweldige minecraft serie:
http://www.youtube.com/watch?v=4UdEFmxRmNE

Geriananas 18-05-2011 19:09

Het ziet er toch helemaal niet slecht uit? Ik denk dat als minecraft er net zo uit zou zien als de sims geen enkele computer het aan zou kunnen. Mijne kan het nog maar net draaien, met 8 fps, niet omdat de computer slecht is maar omdat ik geen goede videokaart heb. (Het is een werkcomputer).
Ik speelde het een jaar geleden heel veel, maar nu nog maar af en toe. Ik ga alleen nog grotten enzo ontdekken met mijn vriendje, de rest is niet zo spannend meer.

erkro1 20-05-2011 07:09

Citaat:

Geriananas schreef: (Bericht 31611657)
Het ziet er toch helemaal niet slecht uit? Ik denk dat als minecraft er net zo uit zou zien als de sims geen enkele computer het aan zou kunnen. Mijne kan het nog maar net draaien, met 8 fps, niet omdat de computer slecht is maar omdat ik geen goede videokaart heb. (Het is een werkcomputer).
Ik speelde het een jaar geleden heel veel, maar nu nog maar af en toe. Ik ga alleen nog grotten enzo ontdekken met mijn vriendje, de rest is niet zo spannend meer.

Dat is wel een nadeel ja, het word snel saai, dan is alleen SMP nog leuk.

T_ID 20-05-2011 14:44

Citaat:

Geriananas schreef: (Bericht 31611657)
Het ziet er toch helemaal niet slecht uit? Ik denk dat als minecraft er net zo uit zou zien als de sims geen enkele computer het aan zou kunnen.

Dat hangt er van af hoe het geprogrammeerd is. Minecraft steekt grafisch-technisch slecht in elkaar (zie mijn eerdere post over hidden surface removal) en verbruikt dus meer computerkracht dan noodzakelijk is.

Als ze zulke techniek beter zouden toepassen zou Minecraft met dit grafisch niveau op machines van tien jaar oud prima kunnen draaien.

erkro1 21-05-2011 10:48

Citaat:

T_ID schreef: (Bericht 31616173)
Dat hangt er van af hoe het geprogrammeerd is. Minecraft steekt grafisch-technisch slecht in elkaar (zie mijn eerdere post over hidden surface removal) en verbruikt dus meer computerkracht dan noodzakelijk is.

Als ze zulke techniek beter zouden toepassen zou Minecraft met dit grafisch niveau op machines van tien jaar oud prima kunnen draaien.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens, want als Minecraft de blokjes 'unload' als je ze niet meer ziet, moet hij ze dus ook weer inladen als je ze wel ziet, oftewel lagg

Alpha_Omega 21-05-2011 18:38

Bijna alle games renderen alleen het broodnodige.

Sherlock 22-05-2011 21:56

Ik speel het al sinds de alpha

*hipster*

Jefar 23-05-2011 00:06

Ik speelde voordat het mainstream werd /flex

SacredRose 25-05-2011 06:22

ik weet niet wat voor klote computer je hebt als je lag hebt bij minecraft. ik gebruik een laptop die nu alweer een anderhalfjaar oud is maar er wel op gemaakt is om meerdere grafische programma's te draaien dus eigen videokaart en vor die tijd een redelijke processor.
maar ik kan wel gewoon msn, chrome, photoshop, en nog redelijk wat andere dingen. en hij loopt bij mij gewoon goed rond de 60 FPS en ik merk het niet eens wanneer een nieuwe chunk geladen.

T_ID 25-05-2011 10:49

Citaat:

sacredrose schreef: (Bericht 31626472)
ik weet niet wat voor klote computer je hebt als je lag hebt bij minecraft.

Ik zou zeggen dat grafisch 256 MB met een relatief goede chip en 1 gig aan geheugen toch voldoende zou moeten zijn om zo'n simpel spel vlekkenloos te laten lopen. Processor trekt hij nooit voor meer dan 45% leeg (wat zou suggereren dat Minecraft rond de 900-1000 mhz nodig heeft op drukke momenten), dus dat kan het niet zijn.

Maar af en toe komt het hele gebeuren gewoon knarsend tot stilstand.

Dat ik bij een grafische geweldenaar als Oblivion of Stalker soms moet wachten, okay, maar minecraft heeft niet genoeg grafische kwaliteit om dat te rechtvaardigen.

Skate_Gangsta 13-07-2011 12:34

Ik speel beta 1.7 en gebruik Romecraft TexturePack en Heb eigen servers XD

Vendetta' 21-07-2011 16:32

Klinkt wel leuk, is er ook een mac versie?

Aicanaro 22-07-2011 03:24

Ik ben stout want ik geef toe dat ik software piraat.

En post jullie creaties hier anders ff, ook leuk om te zien.

F2 in minecraft is screenshot. Die zit dan in je MC folder.

start --> uitvoeren --> %appdata% --> .minecraft --> screenshots --> de hele bagger.

Ik zou wat posten als ik nu niet op de verkeerde pc zat...

arPos 22-07-2011 12:48

ja grappig spel maar toch eerst maar m'n windhoos regeneraten.

arPos 22-07-2011 12:52

Citaat:

T_ID schreef: (Bericht 31616173)
Dat hangt er van af hoe het geprogrammeerd is. Minecraft steekt grafisch-technisch slecht in elkaar (zie mijn eerdere post over hidden surface removal) en verbruikt dus meer computerkracht dan noodzakelijk is.

Als ze zulke techniek beter zouden toepassen zou Minecraft met dit grafisch niveau op machines van tien jaar oud prima kunnen draaien.

Ach ik weet niet of die techniek bereikbaar is voor een indy programmer of überhaupt mogelijk in dit specifieke spel, of dat het dan bv moeilijker wordt om te modden (wat toch meestal de drijvende kracht achter zon spel is op low-new-content momenten)

de meeste spellen kan je niet volledig afbreken en opbouwen naar wens, kan me best voorstellen dat er problemen kunnen ontstaan.

of werkt dat zo niet?

Aicanaro 22-07-2011 17:33

Citaat:

Alpha_Omega schreef: (Bericht 31797507)
Ik ben een vervelend heilig boontje.

:)

Alpha_Omega 22-07-2011 18:07

Citaat:

Aicanaro schreef: (Bericht 31798519)
:)

Het staat in de regels en ik heb de rest van je post netjes teruggezet.

Aicanaro 22-07-2011 18:36

http://img35.imageshack.us/img35/512...0721154823.png

http://img838.imageshack.us/img838/1...0719233746.png

http://img832.imageshack.us/img832/7...steel48573.jpg

Vendetta' 22-07-2011 20:39

Citaat:

Aicanaro schreef: (Bericht 31798653)

LEGO!!!!!!!!

DAH 22-07-2011 22:43

Citaat:

Aicanaro schreef: (Bericht 31798653)

Winning. :)

Pr0xy 25-07-2011 03:40

Ik ben net maar eens even begonnen met Minecraft :o
Het huis is nog een beetje een Irak-achtig geval ;)

DAH 25-07-2011 11:54

Citaat:

Pr0xy schreef: (Bericht 31804491)
Ik ben net maar eens even begonnen met Minecraft :o
Het huis is nog een beetje een Irak-achtig geval ;)

Irak-achtig voor de oorlog, of na de oorlog?

Pr0xy 27-07-2011 05:56

1 Bijlage(n)
Citaat:

DAH schreef: (Bericht 31804875)
Irak-achtig voor de oorlog, of na de oorlog?

Maakt niet veel uit toch ;)

Aicanaro 27-07-2011 13:58

Citaat:

Pr0xy schreef: (Bericht 31811275)
Maakt niet veel uit toch ;)

Een deur is wel zo handig. :)

Macrador 27-07-2011 20:49

http://s3-llnw-screenshots.wegame.co...70767778_l.png

Aicanaro 27-07-2011 23:33

Die is ook goed!

Macrador 28-07-2011 11:21

Je had alles moeten zien voor dat een stomme griefer het afbrandde :(

Paranoide 29-07-2011 06:37

Ik had dit gepost in het wat-kun-je-niet-waarderen-topic op DK, maar eigenlijk past het beter hier:

Deze lui, uit de aankomende Minecraft-update. Ik kan ze niet waarderen omdat ze me gegarandeerd nachtmerries gaan bezorgen. [...] Vooral dit is doodeng:

Citaat:

They are generally peaceful. If you look at them, they freeze, stare back at you, and become hostile. When you look away, they will run fast towards you and teleport.
They will run fast.. And teleport? ..waarheen? En dan? En dat doen ze pas als je wegkijkt? WAT WAT WAT.

Ze bewegen schijnbaar ook alleen als je er niet naar kijkt, dus je weet niet waar ze zijn, maar je mag ze niet aankijken om te zien waar ze zijn want dat vinden ze niet leuk. EEHHHH. En ze kunnen kennelijk dingen bouwen, of in ieder geval blokken optillen/verplaatsen. Wat betekent dat ze potentieel in je huis kunnen komen.

En ze zijn gebaseerd op Slender Man.

Dat wordt nooit meer naar buiten gaan :)

Eigenlijk is Minecraft gewoon een soort Amnesia: The Dark Descent, maar dan vermomd als een onschuldig spelletje waarin je kastelen kunt bouwen en taart kunt bakken en graan kunt verbouwen enzo. En dan ga je het spelen en dan blijkt van 'Ja, ja, dat is zo.. Overdag.' http://www.deslyxie.nl/forum/images/smilies/para.gif

Aicanaro 29-07-2011 12:55

Oh shit, voor altijd op peaceful terwijl ik met me zwaard in het diepste hoekje van me kasteel zit.

T_ID 29-07-2011 23:52

Klinkt juist als prima bejaagbare vijanden. Bedenk even: jij hebt controle over wanneer zij bewegen of stilstaan. Dus je houd de cursor erop terwijl je zorgt dat er een (dodelijk) obstakel tussen hem en jou komt te zitten.

Een gracht lava met een 1-bloks muur er tussen, zelfs al is die niet breed, zou zo'n ding, als die voorspelling van zijn gedrag klopt, zo fataal moeten worden. Wellicht kun je ze zelfs verzuipen in water door de cursor erop te richten terwijl ze zwemmen; blup, blup, blup.

Weet je wat mij een bugger lijkt? Meerdere van die dingen tegelijk, of een enderman en een andere vijand in de buurt, zodat je geen rust krijgt om die tactieken uit te voeren.

Pr0xy 01-08-2011 06:44

Citaat:

Aicanaro schreef: (Bericht 31812344)
Een deur is wel zo handig. :)

Zit er inmiddels in hoor en het Dirt aan het vervangen door Cobblestone :p

Pr0xy 01-08-2011 06:47

Citaat:

Macrador schreef: (Bericht 31814949)
Je had alles moeten zien voor dat een stomme griefer het afbrandde :(

*Backupje maak van ~/.minecraft*

Aicanaro 01-08-2011 22:58

Wat is je server eigenlijk, Mac?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:26.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.