Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   Geld afgeven (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1942909)

Slanicholas 17-04-2018 09:02

Geld afgeven
 
Hey,

Sinds ik afgestudeerd ben werk ik fulltime. Ik heb een aardig inkomen maar er is een probleem: ik kick er op als mensen mijn geld afnemen... ik heb al ongeveer 4 verschillende mensen ‘uit de brand geholpen’ twv 3600€. Ik kom er zelf niet mee in de problemen alleen schaam me dr voor. Hoe kan dit en wie kent dit?

Elin3 17-04-2018 09:13

Er is wel eens eerder een jongen op de het forum geweest die dit ook heel interessant vond, ik weet alleen niet of hij nog actief is.

Waarom schaam je je hiervoor?

Slanicholas 17-04-2018 09:19

Nouja, het gevoel van misbruikt worden is kicken. Ik had hoop luxer kunnen leven maar ipv daarvan geef ik luxe aan andere die er niks voor doen. Ben 20 en geniet hiervan

Elin3 17-04-2018 09:25

Citaat:

Slanicholas schreef: (Bericht 34463410)
Nouja, het gevoel van misbruikt worden is kicken. Ik had hoop luxer kunnen leven maar ipv daarvan geef ik luxe aan andere die er niks voor doen. Ben 20 en geniet hiervan

Als jij de financiële ruimte hebt om dit te doen, en je jezelf daarbij niet tekort doet in je primaire levensbehoefte, dan is het toch prima om hier geld aan uit te geven? Hier geniet jij van en waarschijnlijk vind jij dat het waard. Een ander gaat misschien een paar keer per jaar op vakantie en geeft daar zijn geld aan uit.

Ik vind het wel een flink bedrag voor iemand van 20, maar misschien werk je al jaren, of heb je een hele goede bijbaan naast je studie.

donleo123 17-04-2018 12:06

Je mag mij wel wat geven 😂 nee grapje, als jij dit leuk vind toch lekker doen?

deadlock 17-04-2018 12:09

Nee het is niet gezond en niet normaal en kan zorgen voor gevaarlijke situaties. Ga praten met je huisarts en laat je doorverwijzen naar een iets zodat je er om mee kan leren gaan.

fizzle-fluffy 17-04-2018 13:06

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 34463485)
Nee het is niet gezond en niet normaal en kan zorgen voor gevaarlijke situaties. Ga praten met je huisarts en laat je doorverwijzen naar een iets zodat je er om mee kan leren gaan.

Waar baseer je dat op?

Jan Marijnissen 17-04-2018 14:24

Het trekt mensen aan die geen goede bedoelingen hebben maar alleen op geld uit zijn. En dat geld niet alleen op een voor de TS fijne wijze willen verkrijgen.

Tevens kan het gedrag van TS doorslaan in die zin dat hij financieel in de problemen komt omdat hij te veel geld weggeeft. Vergelijk het met gokken; als iemand zegt dat hij gokt, zich er voor schaamt en 3600 euro er mee verspeeld heeft, dan zou ik ook een rode vlag zien. Niet meteen gegarandeerd een probleem, maar het is wel op het randje. Ik zou er mee zitten als een vriend me zoiets zou vertellen.

En voor de duidelijkheid: ik speel zelf mee met diverse loterijen en zet wel eens geld in op voetbalwedstrijden. Ik schrik niet van iemand die een paar honderd euro per jaar vergokt.

Slanicholas 17-04-2018 23:02

Citaat:

donleo123 schreef: (Bericht 34463482)
Je mag mij wel wat geven 😂 nee grapje, als jij dit leuk vind toch lekker doen?

Hahah prima hoor!😂

deadlock 17-04-2018 23:03

Hmmmmmmmist er een reactie van mij?

Elin3 17-04-2018 23:17

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 34463668)
Hmmmmmmmist er een reactie van mij?

Deze jongeman heeft twee topics, misschien staat je reactie toevallig in het andere topic?

deadlock 17-04-2018 23:30

Nein. Ik denk dat m'n mobiel gefuckt heeft. Even denken wat ik ook alweer gezegd had.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:15.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.