Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   Vakantiebaantje voor de zomer (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1741423)

wilco6529 18-02-2009 15:03

Vakantiebaantje voor de zomer
 
Ik zoek een leuk vakantiebaantje voor de zomer. Ik heb elke keer geen geld en wil graag een leuk vakantiebaantje. Wie van jullie heeft ook een vakantiebaantje en waar kan ik leuk vakantiewerk vinden:)

justhanna 18-02-2009 15:54

hoe oud ben je? en wat versta jij onder leuk?

Commando 19-02-2009 00:42

Citaat:

wilco6529 schreef: (Bericht 28906301)
Ik zoek een leuk vakantiebaantje voor de zomer. Ik heb elke keer geen geld en wil graag een leuk vakantiebaantje. Wie van jullie heeft ook een vakantiebaantje en waar kan ik leuk vakantiewerk vinden:)

Werken is niet leuk.

blablatje 19-02-2009 10:06

Je kunt je vanaf maart/april voor vakantiewerk inschrijven bij uitzendbureaus. Die bieden je vanalles aan, maar wel veel fabrieksdingen en dat vind je vast niet leuk, maar het levert je wel werkervaring op. Vanaf die tijd kun je ook opbellen naar landbouwers in de buurt, afhankelijk van waar je woont kun je bollen pellen of fruit plukken of dat soort dingen. Die nummers vind je gewoon in de telefoongids. Afhankelijk van je leeftijd kun je ook in winkels of horeca werken. Loop zo rond mei gewoon wat winkels en cafe's/restaurants binnen om te vragen of ze een sollicitatieformulier voor je hebben; kies winkels uit die bij je passen, bv een kledingwinkel als je van mode houdt of een speelgoed- of electronicawinkel als je van gamen houdt. Een slecht verdienend maar wel mooi vakantiebaantje is activiteitenbegeleider op een camping. Daarvoor kun je campings opbellen (telefoongids weer). Het helpt daarbij als je bv. goed kunt knutselen of toneelspelen of ervaring hebt met dingen als kanoën.

wilco6529 19-02-2009 13:22

Bij welk uitzendbureau moet ik me inschrijven voor leuk vakantiewerk weet iemand dat? ik ben 18 jaar!

Hernuel Fan 19-02-2009 14:53

als je achttien bent kun je denk ik gewoon via studentenwerk. Krijg je geen echt leuk werk van, maar wel leuker dan de supermarkt. Ik werk zelf via studentenwerk en het is wel relaxt want ik krijg elke week uitbetaald. Ik verdien niet heel veel, maar ook niet extreem weinig. www.studentenwerk.nl

Ik zelf werk als railcateraar. Ik loop met een rugtas door de trein en verkoop koffie en chocolademelk en koeken enzo. Als je dat leuk lijkt moet je me maar pm-en, dan kan ik je bij mn baas voorstellen, krijg ik een bonus en jij meer kans dat je aangenomen wordt ;)

Hernuel Fan 19-02-2009 14:58

oh, maar via studentenwerk kun je dus ook dingen als: AH to go, andere eettentjes op het station (shakies/broodzaak/kiosk), tnt post, en nog veel meer, weet niet precies.

findik_kurdu_61 20-02-2009 13:28

www.asastudent.nl

op deze website kan je allerlei werk vinden ook studentenwerk en vakantie werk

Vogelvrij 12-03-2009 15:03

Citaat:

blablatje schreef: (Bericht 28909936)
Je kunt je vanaf maart/april voor vakantiewerk inschrijven bij uitzendbureaus. Die bieden je vanalles aan, maar wel veel fabrieksdingen en dat vind je vast niet leuk, maar het levert je wel werkervaring op.

Waarom zou hij fabrieksdingen niet leuk vinden? Ik heb zelf een zomer lang bij de DAF gewerkt en dat was zwaar (ik ben nogal klein en licht en het was vrij veel sjouwwerk), maar ook ontzettend leuk. En het verdiende goed :) (ik denk overigens niet dat ze nu nog veel mensen bij de DAF zoeken, maar toch... Fabriekswerk kan hartstikke leuk zijn:))

Nalah 12-03-2009 17:07

Ik heb in mijn dorp heel lang bij het bejaardentehuis gewerkt, hier werkten ook jongens van ongeveer 18 die kleine technische klusjes moesten oplossen samen met een vaste medewerker, bv het repareren van een kraan/rolstoel!
Vrij kleine klusjes dus, maar aangezien het in de zorg is verdiende het voor hen wel ontzettend goed! Je kan natuurlijk altijd zoiets proberen te regelen in je eigen woonplaats, kan ook bij een woningvereniging o.i.d.

DarkSavior 13-03-2009 17:58

Citaat:

Nalah schreef: (Bericht 28999262)
Ik heb in mijn dorp heel lang bij het bejaardentehuis gewerkt, hier werkten ook jongens van ongeveer 18 die kleine technische klusjes moesten oplossen samen met een vaste medewerker, bv het repareren van een kraan/rolstoel!
Vrij kleine klusjes dus, maar aangezien het in de zorg is verdiende het voor hen wel ontzettend goed! Je kan natuurlijk altijd zoiets proberen te regelen in je eigen woonplaats, kan ook bij een woningvereniging o.i.d.

Dat klinkt best goed. Maar daar voor moet je denk ik wel specifiek voor solliciteren.

FeyRegy 16-03-2009 10:11

als 16jarige kan je ook proberen op een camping te werken in een recreatieteam. moet je wel geluk hebben, want vaak moet je 17/18 zijn. maar mij was het ook gelukt na een aantal mailtjes overleg 2jaar geleden..

Adore 16-03-2009 11:49

Citaat:

DarkSavior schreef: (Bericht 29003724)
Dat klinkt best goed. Maar daar voor moet je denk ik wel specifiek voor solliciteren.

Een open sollicitatiebrief sturen kan natuurlijk altijd. Je kan ook bellen met de organisatie om te vragen of er toevallig vraag is naar dit soort specifieke bijbanen.

Als TS het leuk lijkt, zou ik het zeker proberen. Lukt het, dan heb je een leuke baan, lukt het niet, dan heb je het in ieder geval geprobeerd en kun je weer verder kijken. :)

Scholier2077 24-03-2009 19:56

Bij een uitzendbureau krijg je via hun betaald en niet waar je werkt. Dus je kan beter zelf werk zoeken i.p.v een uitzendbureau.
-horeca
-groenvoorziening
-recreatie

zo moeilijk is het niet om werk te vinden


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:55.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.