Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Uitsmijter betoog (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1948590)

Winniedp 22-11-2018 16:54

Uitsmijter betoog
 
Hallo allemaal,

binnenkort heb ik mijn betoog voor Nederlands en ik doe het over de DNA-databank. Ik ben voor de DNA-databank maar ik kan echt geen uitsmijter verzinnen. Kan iemand mij misschien helpen?

Tunahan Kuzu 22-11-2018 17:07

Spoiler


Alle gekheid op een stokje; je bent vóór de DNA-databank? Moet je dat zijn voor je opdracht? Zo nee, waarom ben je vóór? Regardless ben ik wel benieuwd naar je betoog.

Destruct! 22-11-2018 17:20

Citaat:

Winniedp schreef: (Bericht 34540872)
Hallo allemaal,

binnenkort heb ik mijn betoog voor Nederlands en ik doe het over de DNA-databank. Ik ben voor de DNA-databank maar ik kan echt geen uitsmijter verzinnen. Kan iemand mij misschien helpen?

Bedenk een argument waarom je voor bent.

Winniedp 22-11-2018 18:19

Citaat:

Tunahan Kuzu schreef: (Bericht 34540878)
Spoiler


Alle gekheid op een stokje; je bent vóór de DNA-databank? Moet je dat zijn voor je opdracht? Zo nee, waarom ben je vóór? Regardless ben ik wel benieuwd naar je betoog.

Ja dat moet.... ik heb er zelf ook niet voor gekozen

Winniedp 22-11-2018 18:20

Citaat:

Destruct! schreef: (Bericht 34540881)
Bedenk een argument waarom je voor bent.

Huh?

Straatmeid_oud 23-11-2018 18:08

Oh wat lastig! Ben je ook echt vóór DNA-databank?

Hoe kun je nu een mooi bevlogen betoog maken als je zelf niet voor bent... Ik ben wel benieuwd naar je betoog dan! Beetje lastig uitsmijter bedenken zonder je betoog.

JaapieEleven 24-11-2018 00:54

Citaat:

Winniedp schreef: (Bericht 34540872)
Hallo allemaal,

binnenkort heb ik mijn betoog voor Nederlands en ik doe het over de DNA-databank. Ik ben voor de DNA-databank maar ik kan echt geen uitsmijter verzinnen. Kan iemand mij misschien helpen?

Das idd een moeilijke. Als je een rijmpje wilt als uitsmijter, helpt dit dan?
De overheid doet dit voor justitie, niet voor het kwaad! Jullie zullen wel zien hoe het in de toekomst gaat!
Ja dit is slecht, maar hopelijk heb je hier iets aan.

Tunahan Kuzu 24-11-2018 07:37

Citaat:

Winniedp schreef: (Bericht 34540896)
Ja dat moet.... ik heb er zelf ook niet voor gekozen

Damn, dat is natuurlijk een ramp. Sterkte, wel! Wat ik zou overwegen is een cynische/ironische uitsmijter in dat geval. Dan kun je wat meer met her gegeven dat je tégen bent.

Elin3 24-11-2018 09:04

Bij een betoog voor school is het heel normaal dat je een mening moet verdedigen waar je zelf niet achter staat. Dit dwingt je om een probleem van de andere kant te bekijken, en je in te leven in mensen met een andere mening.

In je betoog zou ik dus niet je eigen mening laten doorschemeren, maar echt je voorgeschreven standpunt verdedigen, anders haal je je eigen betoog onderuit.

Tunahan Kuzu 24-11-2018 09:19

In dit geval is er weinig te 'andere kanten'.

Straatmeid_oud 24-11-2018 11:38

Idd, wat Tuna zegt. Dit is echt een moeilijke opdracht. Op school had ik geen moeite met betogen schrijven vóór iets, terwijl ik tegen was.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:17.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.