Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Hoe zou jij het schoolsysteem willen veranderen? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1945869)

KaedeAkamatsu 21-07-2018 17:04

Hoe zou jij het schoolsysteem willen veranderen?
 
Ik ben bezig met een essay over de druk die studenten op Nederlandse middelbare scholen krijgen.

Hierbij zou ik meningen, ideeën en opmerkingen waarderen. Klagen over bepaalde aspecten van jouw school is ook waardevol voor mij.

Bedankt alvast!

MeisjeLisa 21-07-2018 17:41

Citaat:

KaedeAkamatsu schreef: (Bericht 34499664)
Ik ben bezig met een essay over de druk die studenten op Nederlandse middelbare scholen krijgen.

Hierbij zou ik meningen, ideeën en opmerkingen waarderen. Klagen over bepaalde aspecten van jouw school is ook waardevol voor mij.

Bedankt alvast!

Als ze nou is beginnen met (vaak zijn er op een school meerdere gebouwen of verdiepingen) de nivea's in andere verdiepingen te doen of in andere gebouwen... Zodat niet alle leerlingen in een gang lopen!!!

Elin3 21-07-2018 19:16

Citaat:

MeisjeLisa schreef: (Bericht 34499694)
Als ze nou is beginnen met (vaak zijn er op een school meerdere gebouwen of verdiepingen) de nivea's in andere verdiepingen te doen of in andere gebouwen... Zodat niet alle leerlingen in een gang lopen!!!

Sommige scholen doen dat al. Dat is meer een logistiek issue dan iets wat betrekking heeft op het hele schoolsysteem.

KaedeAkamatsu 21-07-2018 21:21

Citaat:

MeisjeLisa schreef: (Bericht 34499694)
Als ze nou is beginnen met (vaak zijn er op een school meerdere gebouwen of verdiepingen) de nivea's in andere verdiepingen te doen of in andere gebouwen... Zodat niet alle leerlingen in een gang lopen!!!

Bedankt voor de reactie! Dit is inderdaad een goed punt, sommige scholen houden zich er gelukkig wel aan.

Zijn er ook andere punten waar je misschien iets over te zeggen hebt?

Pluis 21-07-2018 21:42

Ik had op mijn school met name in de bovenbouw echt een gatenkaas als rooster. Heb maandenlang op vrijdag het eerste uur les gehad, daarna 3 (!!) tussenuren en dan weer 2 uur les gehad. Ik had die eerste les dan liever op een ander moment met een andere klas gevolgd (er waren 3 vwo klassen in mijn jaar), maar dat mocht niet omdat het ook mijn mentor uur was.

deadlock 21-07-2018 21:42

deadlock tvp voor straks want ik heb hier wel een beetje over nagedacht.

deadlock 21-07-2018 21:45

Citaat:

Elin3 schreef: (Bericht 34499820)
Sommige scholen doen dat al. Dat is meer een logistiek issue dan iets wat betrekking heeft op het hele schoolsysteem.

Niet helemaal. Het is soms een bewuste keuze, het gebeurt ook dat er per verdieping een schoolsoort gehuisvest wordt maar bepaalde vakken worden aan alle kinderen gegeven en soms betekent dat je roostertechnisch een docent Nederlands die eigenlijk overgekwalificeerd is voor de bovenbouw VMBO TL zet. Helemaal op kleinere scholen. Zo'n docent ga je dan natuurlijk niet uit zijn eigen lokaal halen.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:33.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.