Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Vrije tijd (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=31)
-   -   v Nistelrooij 130.000€ per week (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=735265)

Skyrise 29-01-2004 23:51

v Nistelrooij 130.000€ per week
 
Ik hoorde net op het nieuws dat van Nistelrooij waarschijnlijk 130.000€ per week gaat verdienen.

Dat is per jaar ongeveer evenveel als 200 gezinnen met het modaal inkomen.

Ik vind het echt belachelijk, veel te veel, maargoed blijkbaar kan het.

Maar ik vind niet dat er geld vanuit andere instanties naar voetbalclubs moet gaan (in Nederland) omdat de voetbalclubs het financieel niet halen (zoals Vitesse).

Als de club het niet kan betalen moeten ze het beter gaan doen of met mindere spelers.

naam onbekend 29-01-2004 23:57

Hoe schandalig ook:

--> Sport

Zaina 29-01-2004 23:57

ManU kan dit makkelijk betalen, dus terecht dat van Nistelrooij dit krijgt. Een topspits. (y)

De overheid mag ook wel wat geld bijleggen, zij pronken met de plaatselijke voetbalteams. Veel teams zijn het gezicht van de gemeente. (y)

nare man 30-01-2004 00:05

Volgens mij zijn het toevallig wel die tweehonderd gezinnen met modale inkomens die het helemaal geweldig vinden dat Van Nistelrooij voor dat bedrag bij die club gaat spelen.

Eurydice 30-01-2004 00:10

Dan moest ik maar eens gaan bedenken hoe ik hem aan de haak ga slaan...

Skyrise 30-01-2004 00:12

:D niet schandalig dus? okee

maar toch wel een van de eerste figuren waar het salaris bij gekort zou kunnen worden

nare man 30-01-2004 00:14

Het zou gekort kunnen worden, maar dat vind ik wel grof. Ik vind dat je als overheid niet zomaar mag ingrijpen in de vrije marktwerking en de totstandkoming van salarissen. Diezelfde markt heeft namelijk ook een disciplinerende werking: als een voetbalclub te hoge salarissen betaalt, dan kan ze het niet meer bolwerken en gaat ze failliet. Daar moet de overheid dan ook niet in ingrijpen. Voetbalclubs willen ondernemingen zijn, dan moeten ze daarvan ook de consequenties dragen.

Zaina 30-01-2004 00:17

Citaat:

nare man schreef op 30-01-2004 @ 00:14:
Het zou gekort kunnen worden, maar dat vind ik wel grof. Ik vind dat je als overheid niet zomaar mag ingrijpen in de vrije marktwerking en de totstandkoming van salarissen. Diezelfde markt heeft namelijk ook een disciplinerende werking: als een voetbalclub te hoge salarissen betaalt, dan kan ze het niet meer bolwerken en gaat ze failliet. Daar moet de overheid dan ook niet in ingrijpen. Voetbalclubs willen ondernemingen zijn, dan moeten ze daarvan ook de consequenties dragen.
Juist. (y) Al geven veel gemeentes leningen aan clubs en als het goed is betalen de clubs terug. Dat voetbalclubs nooit terug betalen is een heel ander verhaal. :P

Skyrise 30-01-2004 00:18

ja nee precies dat bedoel ik, (y)

maar ik vind dus niet dat de overheid (gemeente) mag bijspringen als het fout gaat.

graag gedaan 30-01-2004 00:22

terecht. Hard werkend.

de ballonnenman 30-01-2004 00:41

Jammer dat het zo moet.
En dan zijn er ook nog van die trieste lui, die niet tevreden zijn met bijv. 5 miljoen per jaar. :nono: (n)

Tuurlijk mogen voetballers meer verdienen dan de gemiddelde werknemer, maar 130.000 euro per week. :s
Deel het door 10 en je verdient nog steeds hartstikke veel..

de ballonnenman 30-01-2004 00:43

Citaat:

graag gedaan schreef op 30-01-2004 @ 00:22:
terecht. Hard werkend.
vast.. de plaatselijke bouwvakkers werken net zo hard.

nare man 30-01-2004 01:05

Citaat:

Zaina schreef op 30-01-2004 @ 00:17:
Juist. (y) Al geven veel gemeentes leningen aan clubs en als het goed is betalen de clubs terug. Dat voetbalclubs nooit terug betalen is een heel ander verhaal. :P
Dan moeten ze gewoon beslag leggen op het vermogen van die voetbalclub. Wie een lening niet terugbetaalt, voelt de gevolgen daarvan. Punt. Dat gewauwel dat voetbal een onderdeel van de cultuur is, of dat voetbal een belangrijke rol in de samenleving speelt: my ass.

Voetbalclubs wilden commerciëel gaan. Behandel ze dan ook als volwassen ondernemingen. Die praktijken van het kopen van een speler voor een paar ton, en vervolgens bij de gemeente komen miepen voor een langlopende lening zonder rente en het kopen van het station voor een symbolisch bedrag van een euro: my ass. De eerste club die in de problemen komt wil ik in faillissement zien.

EmilioFCG 30-01-2004 01:46

Wat heeft salaris met Sport te maken?
Wordt hier trouwens ook al besproken dus is deze dan niet wat overbodig?

^Dragon^ 30-01-2004 07:54

Citaat:

EmilioFCG schreef op 30-01-2004 @ 01:46:
Wat heeft salaris met Sport te maken?
Wordt hier trouwens ook al besproken dus is deze dan niet wat overbodig?

mee eens, en daarbij is van nistelrooij nog lang niet de best betaalde speler volgens mij...

mrhanky 30-01-2004 08:41

Da's gvd ruim €12.85 per minuut.
en ruim €1157.50 per Wedstrijd(90 minuten). :eek:

MissCzechMeOut 30-01-2004 11:26

Ach jah zo gaat de voetbal industrie lekker naar de klote

Marnix 30-01-2004 12:16

De voetbalindustrie gaat helemaal niet naar de klote, want zo gaat het al jaren en Van Nistelrooij is nog niet eens de best betaalde speler. Het hoort er gewoon bij, en in een ander topic wordt dit ook al behandeld :).

TimoBasso 30-01-2004 12:18

dan wil ik ook wel een weekje tegen een bal aan trappen :rolleyes:

Zaina 30-01-2004 12:36

Citaat:

nare man schreef op 30-01-2004 @ 01:05:
Dan moeten ze gewoon beslag leggen op het vermogen van die voetbalclub. Wie een lening niet terugbetaalt, voelt de gevolgen daarvan. Punt. Dat gewauwel dat voetbal een onderdeel van de cultuur is, of dat voetbal een belangrijke rol in de samenleving speelt: my ass.

Voetbalclubs wilden commerciëel gaan. Behandel ze dan ook als volwassen ondernemingen. Die praktijken van het kopen van een speler voor een paar ton, en vervolgens bij de gemeente komen miepen voor een langlopende lening zonder rente en het kopen van het station voor een symbolisch bedrag van een euro: my ass. De eerste club die in de problemen komt wil ik in faillissement zien.

Dat kan niet... Bij FC Utrecht wilde de gemeente Utrecht er een einde aan maken. Maar de supporters hebben de wethouders en burgemeester net zo lang bedreigd tot dat ze een 40 miljoen lening hebben afgesloten. Terwijl iedereen weet dat FC Utrecht het nooit terug zal betalen, dat zouden ze overigens ook nooit kunnen doen. En dat gold niet alleen voor Utrecht, maar ook bij MVV en NAC Breda, waar het op eenzelfde manier ging. Het is geen gezonde wereld. Maar als deze supporters gaan rellen, omdat de club geen geld krijgt, kost het de stad veel meer. En je mag alleen maar hopen dat er geen slachtoffers daarbij vallen.

Het geld gaat overigens ook naar theaters toe of andere sportvereningen. Daar gaat om minder grote bedragen, maar er zijn wel veel meer van dat soort vereningen/theaters enz. dan 36 voetbalclubs. :) Dus dat de overheid geld geeft aan voetbalclubs is eigenlijk nog best logisch, alleen jammer dat het vaak om zoveel geld gaat..


Toch moet je niet qua geweld overdrijven, bij het voetbal is er altijd aandacht en als er iets misgaat zit dus gelijk de media er bovenop. Op de straten gebeuren dit soort natuurlijk net zo vaak, maar dan zonder de media in de buurt. :o



Vitesse is volgens mij een hele andere zaak. Daar moet gewoon koning karel terug aan de macht en dan komt het vanzelf weer goed daar. :P

Citaat:

dan wil ik ook wel een weekje tegen een bal aan trappen :rolleyes:


Jij zal waarschijnlijk gelijk betrapt worden op doping-gebruik. :nono:

walter 30-01-2004 12:45

waarom begrijpen al die mensen, die zo lekker tegen het subsidieren van clubs zjin door de gemeente, niets van de maatschappelijke functie van het voetbal? om nog maar niet te spreken over het nederlands elftal. de grootste reden dat er in nederland zo'n kutsfeer hangt is omdat het volk niet meer 1 is, maar gelukkig komt er weer een ek aan

maar waarom hoor je die mensen nooit over de belachelijk hoge bedragen van honderden miljoenen die musea krijgen? ik bedoel, kunst is dope en alles, maar je kan ook overdrijven, en het blijft iets voor de elite

voetbal is van het volk
geef voetbal dan ook aan het volk

en kom niet zeuren van ja ik kijk nooit naar voetbal, want ik weet zeker dat jullie als oranje de finale haalt gewoon lekker voor de buis gekluisterd zitten

walter 30-01-2004 12:47

overigens vind ik ruud een beetje overschat, en hij verdient nu dus het meeste van manchester, maar echt niet dathij de belangrijkste speler is, aangezien keane dat al is. daarna is scholes van de meeste waarde denk ik, misschien dat ruuddaarna komt

EmilioFCG 30-01-2004 12:51

Gebeurt niet vaak dat ik het met walter eens ben maar dat stukje over musea, helemaal top (y).

Wawl 30-01-2004 13:00

Heb je enig idee hoe snel ManU dat bedrag weer in kas heeft?

EmilioFCG 30-01-2004 13:01

Citaat:

Wawl schreef op 30-01-2004 @ 13:00:
Heb je enig idee hoe snel ManU dat bedrag weer in kas heeft?
1 Week tijd van een niet zo'n hele grote sponser denk ik.

TimoBasso 30-01-2004 13:06

Citaat:

Zaina schreef op 30-01-2004 @ 12:36:
Jij zal waarschijnlijk gelijk betrapt worden op doping-gebruik. :nono:
lol :D

Skyrise 30-01-2004 14:48

Citaat:

Zaina schreef op 30-01-2004 @ 12:36:
Dat kan niet... Bij FC Utrecht wilde de gemeente Utrecht er een einde aan maken. Maar de supporters hebben de wethouders en burgemeester net zo lang bedreigd tot dat ze een 40 miljoen lening hebben afgesloten. Terwijl iedereen weet dat FC Utrecht het nooit terug zal betalen, dat zouden ze overigens ook nooit kunnen doen. En dat gold niet alleen voor Utrecht, maar ook bij MVV en NAC Breda, waar het op eenzelfde manier ging. Het is geen gezonde wereld. Maar als deze supporters gaan rellen, omdat de club geen geld krijgt, kost het de stad veel meer. En je mag alleen maar hopen dat er geen slachtoffers daarbij vallen.



Zo daar weet ik wel raad mee!!, er zijn al wat plekjes in Irak en Afghanistan vrijgekomen en ook in KAMPF Ausweis is nog wel een plekje voor onze "vriendjes"

Citaat:


Vitesse is volgens mij een hele andere zaak. Daar moet gewoon koning karel terug aan de macht en dan komt het vanzelf weer goed daar. :P



God nee!!!! Dan is er zo weer 100 miljoen euro over de kling gejaagd, die hele Aalbers was het probleem van Vitesse juist, ze moeten die vent opsluiten!

Over de subsidie: procentueel mogen ze net zoveel krijgen als musea, theaters, en andere instellingen, maar ook geen cent meer!

Citaat:

walter schreef op 30-01-2004 @ 12:45:
waarom begrijpen al die mensen, die zo lekker tegen het subsidieren van clubs zjin door de gemeente, niets van de maatschappelijke functie van het voetbal? om nog maar niet te spreken over het nederlands elftal. de grootste reden dat er in nederland zo'n kutsfeer hangt is omdat het volk niet meer 1 is, maar gelukkig komt er weer een ek aan

maar waarom hoor je die mensen nooit over de belachelijk hoge bedragen van honderden miljoenen die musea krijgen? ik bedoel, kunst is dope en alles, maar je kan ook overdrijven, en het blijft iets voor de elite

voetbal is van het volk
geef voetbal dan ook aan het volk

en kom niet zeuren van ja ik kijk nooit naar voetbal, want ik weet zeker dat jullie als oranje de finale haalt gewoon lekker voor de buis gekluisterd zitten

Ja dat is dus je reinste bullshit, Voetbal krijgt al veel meer dan Kunst.. en daarom precies wat jij zegt: Ze moeten evenveel krijgen, want niet iedereen kijkt naar voetbal, ik vind et voor boeren, hoe intelligente sport et ook is...
Nee het enige wat ik negatief vind als er een EK of WK is zonder Nederland is dat Grolsch en Heineken minder omzet draaien.

Citaat:

nare man schreef op 30-01-2004 @ 01:05:
Dan moeten ze gewoon beslag leggen op het vermogen van die voetbalclub.
Wahhahaa... stel dat ze alleen nog hun vaste dingen hebben:

Ik zie Wesley Sneider en van der Vaart al bij de Gemeente Amsterdam lopen: "Tsja euhm... pak maar een bezem en ga dit hier maar ff aanvegen..."

:D (y)

EmilioFCG 30-01-2004 15:07

Citaat:

Skyrise schreef op 30-01-2004 @ 14:48:




Wahhahaa... stel dat ze alleen nog hun vaste dingen hebben:

Ik zie Wesley Sneider en van der Vaart al bij de Gemeente Amsterdam lopen: "Tsja euhm... pak maar een bezem en ga dit hier maar ff aanvegen..."

:D (y)


Dat zou best goed zijn voor die verwende tieners.

Co 30-01-2004 16:55

Het is en blijft van de gekke, maar er is weinig aan te doen
Ruud verdient het

Maar hij zal flink moeten inleveren als hij (na uitdiening van zijn contract en een schitterend afscheid) terug naar PSV gaat :p

USPalermo 30-01-2004 17:12

Citaat:

Co schreef op 30-01-2004 @ 16:55:
Het is en blijft van de gekke, maar er is weinig aan te doen
Ruud verdient het

Maar hij zal flink moeten inleveren als hij (na uitdiening van zijn contract en een schitterend afscheid) terug naar PSV gaat :p

rentenieren zul je bedoelen ;)

Skyrise 30-01-2004 18:22

Citaat:

USPalermo schreef op 30-01-2004 @ 17:12:
rentenieren zul je bedoelen ;)
inderdaad... wat nou flink inleveren... die gast hoeft maar 1 Jaar te voetballen bij Manchester en hij kan al rentenieren met een rente waar de gemiddelde Nederlander alleen maar van kan dromen...

tssss inleveren.

Mr.Oizo 30-01-2004 21:19

stelletje gekken die zo veel verdienen :p zo veel dat ze niet meer weten wat ze met het geld moeten doen!

Roberto15 31-01-2004 12:09

Citaat:

walter schreef op 30-01-2004 @ 12:47:
overigens vind ik ruud een beetje overschat, en hij verdient nu dus het meeste van manchester, maar echt niet dathij de belangrijkste speler is, aangezien keane dat al is. daarna is scholes van de meeste waarde denk ik, misschien dat ruuddaarna komt
:rolleyes: dat kan je niet zo zeggen... op zulk niveau is het niet één speler die het belangrijkst is: het gaat om een aantal spelers samen die het fundament van het team vormen.

USPalermo 31-01-2004 20:05

Het gaat trouwens om ponden en niet om euro's, hij kan dus i.p.v. zijn rente in euro's genieten van dezelfde rente, echter nu in ponden.........

de ballonnenman 01-02-2004 00:33

Voor de mensen die zeggen dat het te veel kost:

Wel eens bedacht hoeveel geld het de staat aan de andere kant ook oplevert: alleen de belastingen uit de salarissen van de spelers al...

^Dragon^ 01-02-2004 01:09

Citaat:

de ballonnenman schreef op 01-02-2004 @ 00:33:
Voor de mensen die zeggen dat het te veel kost:

Wel eens bedacht hoeveel geld het de staat aan de andere kant ook oplevert: alleen de belastingen uit de salarissen van de spelers al...

tzal wel meer zijn dan ik wekelijks ontvang :)

maar krijgt de Nederlandse staat hier wel geld voor, anders hebben 'wij' er nog niets aan ;)

nare man 01-02-2004 01:46

Citaat:

Zaina schreef op 30-01-2004 @ 12:36:
Dat kan niet... Bij FC Utrecht wilde de gemeente Utrecht er een einde aan maken. Maar de supporters hebben de wethouders en burgemeester net zo lang bedreigd tot dat ze een 40 miljoen lening hebben afgesloten. Terwijl iedereen weet dat FC Utrecht het nooit terug zal betalen (...)
Dat weet ik. Maar in dat soort gevallen ben ik voor het kei- en keihard neerrammen van dat supporterstuig, desnoods met ME en leger. Het mag niet zo zijn dat een voetbalclub als bodemloze put fungeert, er geld in gegooid wordt en dat de fans er wel voor zorgen dat het geld blijft komen. Dan maar de harde hand. Tuig.

EmilioFCG 01-02-2004 12:25

Citaat:

nare man schreef op 01-02-2004 @ 01:46:
Dat weet ik. Maar in dat soort gevallen ben ik voor het kei- en keihard neerrammen van dat supporterstuig, desnoods met ME en leger. Het mag niet zo zijn dat een voetbalclub als bodemloze put fungeert, er geld in gegooid wordt en dat de fans er wel voor zorgen dat het geld blijft komen. Dan maar de harde hand. Tuig.
Dat zijn niet alleen hooligans die dat doen hoor.
Dat zijn ook mensen van 50 die er al vanaf hun 5/6de komen die naar elke zondag toe leven om "hun" club weer te mogen zien voetballen.
Mensen met clubliefde en dat kan heel erg ver gaan.
Gister op RTL5 werd nog gezegt dat voetbal 1 van de belangrijkste dingen is voor veel mensen in hun leven.
Mensen die na een drukke stress week zich helemaal kunnen uitleven in het stadion (en dan doel ik niet op geweld).

Zaina 01-02-2004 15:04

Citaat:

nare man schreef op 01-02-2004 @ 01:46:
Dat weet ik. Maar in dat soort gevallen ben ik voor het kei- en keihard neerrammen van dat supporterstuig, desnoods met ME en leger. Het mag niet zo zijn dat een voetbalclub als bodemloze put fungeert, er geld in gegooid wordt en dat de fans er wel voor zorgen dat het geld blijft komen. Dan maar de harde hand. Tuig.
Wat EmilioFCG ook al zei, er zullen echt heel veel mensen zijn die dan in opstand komen. Je pakt als het ware een kindje van ze af. Nu zullen ze er niet allemaal voor vechten, maar ook al is het een klein deel van die groep die het doet. Dan nog zullen zij voor veel overlast zorgen. Ik zou dan ook niet bij de gemeente Utrecht willen werken, als zo'n beslissing genomen zou worden. :o


Citaat:

Zo daar weet ik wel raad mee!!, er zijn al wat plekjes in Irak en Afghanistan vrijgekomen en ook in KAMPF Ausweis is nog wel een plekje voor onze "vriendjes"


Ja zo kan je erover denken, maar niet uitvoerbaar en zo. :P

stickybandit 01-02-2004 20:28

Citaat:

nare man schreef op 30-01-2004 @ 00:14:
Het zou gekort kunnen worden, maar dat vind ik wel grof. Ik vind dat je als overheid niet zomaar mag ingrijpen in de vrije marktwerking en de totstandkoming van salarissen. Diezelfde markt heeft namelijk ook een disciplinerende werking: als een voetbalclub te hoge salarissen betaalt, dan kan ze het niet meer bolwerken en gaat ze failliet. Daar moet de overheid dan ook niet in ingrijpen. Voetbalclubs willen ondernemingen zijn, dan moeten ze daarvan ook de consequenties dragen.
Past het steunen van de clubs door bv de gemeente dan niet binnen de marktwerking? De club levert wel degelijk een toegevoegde waarde voor de gemeente, denk aan naamsbekendheid en economische groei. De gemeente is dan toch zelf verantwoordelijk voor de mate waarin hij een voetbalclub sponsord?

USPalermo 01-02-2004 20:34

Natuurlijk moeten overheden, clubs steunen, maar dan wel consequent. Ieder het zelfde bedrag in dezelfde competitie.

Wat betreft dat doorrammen op hooligans: in het stadion keihard aanpakken, vlak daarbuiten ook. Wanneer 2 groeperingen slaags raken: mooi uit laten vechten, de natuur doet dan zijn werk.

Tovenaar 01-02-2004 21:14

Ja allemaal lekker zeuren over het salaris van Van Nistelrooy maar oh wee als hij met drie doelpunten Duitsland verslaat in de EK-finale... :rolleyes:

Overigens kan Manchester United het prima betalen, daar hebben ze sponsoren voor die in de club investeren, geef hun dan de schuld dat ze er veel geld in stoppen.

^Dragon^ 01-02-2004 21:57

Citaat:

Tovenaar schreef op 01-02-2004 @ 21:14:
Ja allemaal lekker zeuren over het salaris van Van Nistelrooy maar oh wee als hij met drie doelpunten Duitsland verslaat in de EK-finale... :rolleyes:

Overigens kan Manchester United het prima betalen, daar hebben ze sponsoren voor die in de club investeren, geef hun dan de schuld dat ze er veel geld in stoppen.

Als ie de helft minder gaat verdienen zal die even zoveel gaan scoren denk ik hoor.

Ik vraag me ook af wat een voetballer moet met zoveel geld. Deel het door twee en dan heb je volgens mij nog moeite om het op te maken :confused:

Periwinkle 01-02-2004 23:08

Ik vind het onterecht..het is toch belachelijk dat je met tegen een bal aanschoppen zoveel per week verdient.. :confused:
Ze zouden het geld ook eerlijk kunnen verdelen onder de andere sporten. er zijn zat andere sporten die het financieel niet zo breed hebben

EmilioFCG 02-02-2004 00:07

Citaat:

Periwinkle schreef op 01-02-2004 @ 23:08:
Ik vind het onterecht..het is toch belachelijk dat je met tegen een bal aanschoppen zoveel per week verdient.. :confused:
Ze zouden het geld ook eerlijk kunnen verdelen onder de andere sporten. er zijn zat andere sporten die het financieel niet zo breed hebben

Dit is trouwens niet alleen iets wat bij het voetbal gebeurt want bij golf en auto/motor sport verdienen mensen ook heel veel dus niet alles afreageren op de voetballers.

Tovenaar 02-02-2004 21:42

Citaat:

^Dragon^ schreef op 01-02-2004 @ 21:57:
Als ie de helft minder gaat verdienen zal die even zoveel gaan scoren denk ik hoor.

Ik vraag me ook af wat een voetballer moet met zoveel geld. Deel het door twee en dan heb je volgens mij nog moeite om het op te maken :confused:

Natuurlijk is het een gigantisch bedrag, en ik begrijp ook best dat veel mensen het onterecht vinden want inderdaad ik kan ook zwaarder werk bedenken...

Het is echter nou eenmaal de marktwaarde, waar ''wij'' als supporters niet zoveel aan kunnen veranderen. Behalve misschien onze club niet meer bezoeken, geen shirts meer kopen en geen voetbal op tv meer kijken... Natuurlijk zijn er voetballers die veel te veel verdienen gezien hun kwaliteit, Rivaldo de laatste jaren bijvoorbeeld. Maar een hardwerkende en veel-scorende spits van een Europese topclub als Ruudje, krijgt dat salaris gewoon als z'n contract wordt opengebroken. En dat bedrag moet toch ergens vandaan komen, van sponsoren en inkomsten van supporters dus. Dus als je het echt onterecht vind en er wat aan wil veranderen, lever bijvoorbeeld je seizoenskaart in ofzo. ;)

Alexanchez 02-02-2004 21:56

Hij verdient geloof ik 20 cent per seconde... hij kan dus om de 5 seconde een worstenbroodje in de kantine bij ons op school halen! :cool:

Alexanchez 02-02-2004 22:05

Citaat:

Periwinkle schreef op 01-02-2004 @ 23:08:
Ik vind het onterecht..het is toch belachelijk dat je met tegen een bal aanschoppen zoveel per week verdient.. :confused:
Ze zouden het geld ook eerlijk kunnen verdelen onder de andere sporten. er zijn zat andere sporten die het financieel niet zo breed hebben

Wat heeft Man Utd er aan als het geld eerlijk word verdeeld over de paalzitters, de schakers en de poolstokhoogspringers? Inderdaad 0,0. Voor hun is het veel belangrijker dat er geld binnen komt. En dat komt er door de doelpunten van Ruud Van Nistelrooy en niet van een of andere amateur-paalzitter die een natuurlijk talent heeft voor paalzitten. Helaas voor de paalzitters maar het is helaas de werkelijkheid...

RHCP_NAC 03-02-2004 14:33

Citaat:

nare man schreef op 01-02-2004 @ 01:46:
Dat weet ik. Maar in dat soort gevallen ben ik voor het kei- en keihard neerrammen van dat supporterstuig, desnoods met ME en leger. Het mag niet zo zijn dat een voetbalclub als bodemloze put fungeert, er geld in gegooid wordt en dat de fans er wel voor zorgen dat het geld blijft komen. Dan maar de harde hand. Tuig.
Denk je zo alleen over hooligans of ook over 'kutmarrokanen'

Maar ik vind het salaris van van Nistelrooij iets teveel doe dat geld maar in lagere toegangsprijzen.

En over die giften aan Voetbalclubs door de gemeenten ben ik het eens een voetbalclub Nac is van vele grotere waarden voor Breda dan het Chasse theater waar geen hond komt en elk jaar vele miljoenen kost als je iets wilt afschaffen doe dat dan, wel vind ik dat gemeentes een grotere vinger in de pap moeten hebben.

Alex 04-02-2004 06:00

Citaat:

walter schreef op 30-01-2004 @ 12:45:
waarom begrijpen al die mensen, die zo lekker tegen het subsidieren van clubs zjin door de gemeente, niets van de maatschappelijke functie van het voetbal? om nog maar niet te spreken over het nederlands elftal. de grootste reden dat er in nederland zo'n kutsfeer hangt is omdat het volk niet meer 1 is, maar gelukkig komt er weer een ek aan

maar waarom hoor je die mensen nooit over de belachelijk hoge bedragen van honderden miljoenen die musea krijgen? ik bedoel, kunst is dope en alles, maar je kan ook overdrijven, en het blijft iets voor de elite

voetbal is van het volk
geef voetbal dan ook aan het volk

en kom niet zeuren van ja ik kijk nooit naar voetbal, want ik weet zeker dat jullie als oranje de finale haalt gewoon lekker voor de buis gekluisterd zitten

Volgens mij snap jij het niet echt. Het maakt weinig uit als er minder geld gaat naar voetbalclubs, het enige wat er zal gebeuren is dat de (belachelijke hoge) salarissen omlaag gaan. Niet echt een slecht iets...

Als er minder geld naar musea gaat dan komt het in prive collecties en ziet niemand het meer. Bij voetbal is het zo dat het altijd toegankelijk blijft voor het publiek (hooguit bij een andere club)


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:56.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.