Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   tegemoetkoming scholieren (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1351593)

remy476 30-01-2006 12:00

tegemoetkoming scholieren
 
ik weet niet of het hier goed staat anders verplaatsen jullie het maar.

Een tijdje geleden heb een een 'tegemoetkoming scholieren' aangevraagd via de IBG. Ondertussen heb ik me ook aangemeld voor een univeristeit en een studiefinanciering. Kreeg ik afgelopen week bericht terug over de tegemoetkoming. Ik zou het verkeerde blad hebben ingevuld, dit vind ik een beetje raar omdat ik toch echt nog op het voortgezet onderwijs zit en binnekort 18 wordt.
volgens de IBG moet ik het formulier voor studiefinanciering aanvragen maar dat is toch echt voor iets heel anders.

Ik denk dat ik morgen maar eens ff naar Sittard ga om daar te vragen waar de uberhaupt mee bezig zijn want dit is toch wel een grove fout.

of doe IK toch iets fout??

Daantje_0705 30-01-2006 12:02

Heb je alleen tegemoetkoming scholieren aangevraagd en nog geen studiefinanciering en je wel al aangemeld voor de universiteit?

Ik dat geval zou ik ook studiefinanciering aanvragen en even bellen om te vragen hoe dat nou zit met je tegemoetkoming. Best kans dat ze niet begrijpen dat je het allebei wilt hebben.

remy476 30-01-2006 12:06

Citaat:

Daantje_0705 schreef op 30-01-2006 @ 13:02 :
Heb je alleen tegemoetkoming scholieren aangevraagd en nog geen studiefinanciering en je wel al aangemeld voor de universiteit?

Ik dat geval zou ik ook studiefinanciering aanvragen en even bellen om te vragen hoe dat nou zit met je tegemoetkoming. Best kans dat ze niet begrijpen dat je het allebei wilt hebben.

ondertussen (+/- 3 weken) heb ik alles aangevraagd ( tegemoetkoming (december), studiefinanciering (begin januari) en aanmelding uni (samen met studifin.)) maar die 1e heb ik dus terug gekregen.

Anneka 30-01-2006 15:17

Je moet het eigenlijk 3 maande nvan te voren aanvragen die tegemoetkoming. Ben je dus lekker laat mee:nono:

Je weet zeker dat je de tegemoetkoming hebt aangevraagd? En het hele papier goed ingevuld?
Ik ben namelijk pas in mei jarig, maarh eb al wel een overbruggign tussen Uni en middelbare aangevraagd en dat is allebei goed binnengekomen. Ik zou dus ff goed kijken of je wel het juiste hebt aangevraagd (vor het juiste jaar ook) en anders ff bellen.

Go 30-01-2006 15:55

Citaat:

Anneka schreef op 30-01-2006 @ 16:17 :
[B]Je moet het eigenlijk 3 maande nvan te voren aanvragen die tegemoetkoming. Ben je dus lekker laat mee:nono:
B]
'een tijdje geleden'.

Go 30-01-2006 15:56

Heb ik ook gehad. Even opbellen en diegene die je aan de lijn krijgt kan je vast wel helpen. Kwam er bij mij op neer dat ik het nogmaals op moest sturen, maar nu t.a.v. die medewerker. Die wikkelt de zaak verder af.

remy476 30-01-2006 16:30

Citaat:

Anneka schreef op 30-01-2006 @ 16:17 :
Je moet het eigenlijk 3 maande nvan te voren aanvragen die tegemoetkoming. Ben je dus lekker laat mee:nono:

Je weet zeker dat je de tegemoetkoming hebt aangevraagd? En het hele papier goed ingevuld?
Ik ben namelijk pas in mei jarig, maarh eb al wel een overbruggign tussen Uni en middelbare aangevraagd en dat is allebei goed binnengekomen. Ik zou dus ff goed kijken of je wel het juiste hebt aangevraagd (vor het juiste jaar ook) en anders ff bellen.

daar maak JIJ even een fout. Je moet de tegemoetkoming 3 maanden van de voren aanvragen vanaf de maad dat je er recht op hebt: ik ben in februari jarig en heb er dus pas recht op vanaf 1 april (gaan nl per 3 mnd). Dan lijkt me december toch wel RUIMSCHOOTS op tijd.

ontopic: ik ben net ff in Sittart geweest en die man zei dat de IBG een fout had gemaakt. Ze hadden wrrs VMBO gelezen ipv VWO lekker handig maarja.... als het goed is is nu alles opgelost (y)

Anneka 30-01-2006 18:10

Citaat:

remy476 schreef op 30-01-2006 @ 17:30 :
daar maak JIJ even een fout. Je moet de tegemoetkoming 3 maanden van de voren aanvragen vanaf de maad dat je er recht op hebt: ik ben in februari jarig en heb er dus pas recht op vanaf 1 april (gaan nl per 3 mnd). Dan lijkt me december toch wel RUIMSCHOOTS op tijd.

ontopic: ik ben net ff in Sittart geweest en die man zei dat de IBG een fout had gemaakt. Ze hadden wrrs VMBO gelezen ipv VWO lekker handig maarja.... als het goed is is nu alles opgelost (y)

gelukkig is je fout ontdekt, maar je had er niet december bij gezet.

Nona 30-01-2006 21:17

Je profiel zegt dat je 17 bent en voor tegemoedkoming moet je 18 zijn. Maar vraag het nog eens na, de IBG is nogal faalhazerig (ja, dat is een woord).

MightyMarcel 30-01-2006 21:55

Citaat:

Kruimel schreef op 30-01-2006 @ 22:17 :
Je profiel zegt dat je 17 bent en voor tegemoedkoming moet je 18 zijn. Maar vraag het nog eens na, de IBG is nogal faalhazerig (ja, dat is een woord).
wat betekent dat woord dan :s ?

Anneka 31-01-2006 11:21

Citaat:

Kruimel schreef op 30-01-2006 @ 22:17 :
Je profiel zegt dat je 17 bent en voor tegemoedkoming moet je 18 zijn. Maar vraag het nog eens na, de IBG is nogal faalhazerig (ja, dat is een woord).
Hij wordt over een maandje 18, vanaf en volgende termijn dat je ouders geen kinderbijslag meer krijgen heb je recht op die tegemoetkoming lijkt mij.

remy476 31-01-2006 15:53

Citaat:

Anneka schreef op 31-01-2006 @ 12:21 :
Hij wordt over een maandje 18, vanaf en volgende termijn dat je ouders geen kinderbijslag meer krijgen heb je recht op die tegemoetkoming lijkt mij.
idd is net als de kinderbijslag alleen krijg ík nu de centen

Anneka 31-01-2006 20:11

Citaat:

remy476 schreef op 31-01-2006 @ 16:53 :
idd is net als de kinderbijslag alleen krijg ík nu de centen
ga er maar van uit dat je dan dingen zelf moet gaan betalen zoals je ziektekosten of je krijgt het in plaats van zak/kleedgeld van je ouders.
Nja als je geluk hebt mag je het helemaal houden:p.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:52.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.