Dark City - 7/10
Ja, mooi hoor. Jack Bauer met een prikding <3 |
The Big Lebowski
Nog steeds leuk. Jeff Bridges is een held. 9/10 Vertigo Dikke crap. Memento is veel beter. 7/10 |
THE BOX - 5/10
Begint met een langzame spanningsopbouw. Mooie weergave van de tijd (1976) met bijhorende kostuums, auto's en interieurs. Watechter begint als een spannende thriller; "zou jij op een knop drukken voor 1 miljoen, als hierdoor iemand die je niet kent, sterft?" loopt na de helft uit op een warrig sci-fi-horrorverhaal dat niet tot het eind blijf boeien. Tegenvaller! |
Citaat:
|
Percy Jackson
Ja, leuk als je 12 bent :). Vond het iets te Amerikaans, ken verder de boeken ook niet. 6/10 Valentine's day Echte feel good movie! PRrrr:) 7/10 |
67. http://www.whatiwatch.net/images/dvd.png Meet the Spartans (Jason Friedberg, Aaron Seltzer, 2008) :: 2.0
Bagger van het hoogste niveau. Toch nog een klein beetje beter dan Epic en Disaster Movie. 68. http://www.whatiwatch.net/images/dvd.png One of Our Aircraft Is Missing (Michael Powell, Emeric Pressburger, 1942) :: 8.0 Zeer interessante WOII-film van P&P die ook nog eens tijdens de oorlog gemaakt is. Qua acteerprestaties lang niet het beste wat ik ooit gezien heb, maar het verhaal an sich was ontzettend interessant. Ook het feit dat de Britse (en Nederlandse) acteurs waar nodig in het Nederlands spraken zorgde voor hele realistische verwarringen en doet erg schattig aan op sommige momenten. En dat dit het filmdebuut is van Sir Peter Ustinov, die een klein rolletje heeft als een Nederlandse priester is nog eens extra meegenomen (y). 69. http://www.whatiwatch.net/images/dvd.png Inland Empire (David Lynch, 2006) :: 8.8 Uh, tsja. Wat moet ik hier nu van vinden? Een vreemd en onduidelijk verhaal of een drie uur lange geniale stortvloed van onsamenhangende beelden die ergens toch weer samenhang weten te vinden? Waar bij Mulholland Drive nog enige duidelijkheid ontstond tijdens de film zelf, verging het mij hier na de eerste 60 minuten veel minder goed. Maar dat doet niets onder aan de genialiteit van de film zelf. Dit zijn films die vaker gezien moeten worden en met Laura Dern die een prachtrol neerzet is dat zeker geen kwelling. Waar David Lynch wel voor gezorgd heeft is dat hij een wereld gecreëerd heeft die nog lang in mijn hoofd zal rond blijven spoken en een verhaal neergezet heeft waarbij de stukjes hopelijk ooit op de goede plek zullen vallen voor mij. |
edge of darkness - 7/10
huis-tuin-en-keuken-film die prima wegkijkt. niets meer, niets minder. |
Citaat:
|
Fantastic Mr. Fox
Heel lang geleden het boek gelezen, weet er weinig meer van dus ik weet ook niet of de film het boek erg volgt. Maar ik vind de film zeer vermakelijk, leuke cast, goede grappen. |
Fantastic Mr. Fox
Leuk, orgineel, geniaal van tijd tot tijd. Maar bereikt niet zijn geheel aan potentie. 7,5/10 Boondock saints 2 Minder dan deel 1, wel goed. 6,5/10. |
The Public Enemy
Eén van de meer gedateerde gangsterfilms met James Cagney. Cagney zelf blijft geweldig, maar het acteerwerk van veel andere acteurs komt zeer ouderwets over de die constante medium-longshots en fade-outs gaan op de zenuwen werken. Lang niet zo vermakelijk als White Heat en Angels with Dirty Faces. Maar ook zeker geen verspilde tijd, dankzij een aantal briljant scènes en natuurlijk Cagney. Dat soort filmsterren hebben we niet meer. |
Terug Naar De kust - 6/10
Een beetje een clichéwerkje, maar niet slecht uitgevoerd. De knullige, typisch Nederlandse dialogen zijn hier tevens ook tot een minimum beperkt, wat de film veel goed doet. Maar ja, het blijft een Nederlandse film..... |
74. http://www.whatiwatch.net/images/dvd.png The Squid and the Whale (Noah Baumbach, 2005)
Verrassend goed verhaal over een gebroken gezin waar beide ouders elkaar van alles verwijten en dit natuurlijk via hun kinderen spelen, welke hier zichtbaar onder lijden. Zeer goed uiteengezet met een compliment voor Owen Kline, die het jongste kind van het gezin speelt. Erg jammer dat de film na 81 minuten alweer voorbij was. 8,2/10 |
Where the wild things are
Een naar mijn idee verschrikkelijke film over een jongetje dat zijn zin niet krijgt en daarom wegloopt van huis. Na een reis over zee ontmoet hij een groep monsters om vervolgens tot koning grekroond te worden. Zeer naargeestig verhaal en erg deprimerend. Al moet ik wel zeggen dat ik het er wel mooit uit vind zien. Heel realistisch. Mooi gemaakt. |
Once upon a time in America
Beter dan The Godfather. Regisseurs die zo'n melodramatische film kunnen maken zonder dat het cheesy wordt, zijn zeldzaam. Het enige moment dat waar het té over the top werd was
Spoiler
|
De nieuwe X-Files. Niet goed maar zoveel beter dan dat wanstaltige stuk wat ze hiervoor hebben geproduceerd.
|
boondock saints 2
pff nog kinderachtiger dan de eerste. 2 uur lang zitten rolleyen. alsof ik niet wist dat dat ging gebeuren, stom. |
Citaat:
Spoiler
|
The Hurt Locker
Aardig filmpje. Was totaal niet wat ik verwacht had, though. Ik verwacht een realistisch en grauw oorlogsdrama met documentairestijl, maar het leek bij wijlen wel een komedie. De hoofdrolspeler is namelijk een heerlijk droog personage dat gewoon zijn ding doet en op zijn dooie gemak een explosief ontrafelt en onschadelijk maakt. Keek lekker weg, maar ik snap niet waarom deze film zo enorm bejubeld werd, want zo speciaal is het nou ook weer niet. Het is onrealistisch, er gebeurt niet zo heel veel en er is weinig karakterontwikkeling. Let trouwens ook op de cameo van Wall-E! ;) 7,5/10 |
Millenium II
Veel vlotter dan deel 1, dat op bepaalde momenten langdradig was. Ennem, leuk. :) |
Citaat:
|
bitch slap
dat is godverdomme een goeie film, godverdomme. |
Citaat:
http://cgi.ebay.com/AKIRA-KUROSAWA-C...item3caa4518f0 *o* |
2012
Ik keek deze film eigenlijk alleen maar omdat ik goede dingen hoorde over de special effects, de rest moest ik me niet teveel van voorstellen. Erg jammer dat die special effects naar mijn idee maar matig waren, sommige delen van de film zelfs gewoon nep. Het verhaal vond ik verder belachelijk, het acteerwerk ondermaats en de special effects dus ook zeer tegenvallend. Er zaten stukken in het verhaal dat ik de neiging had om hem af te zetten omdat ik me daar zo aan ergerde.
Spoiler
Kan hem echt niet hoger geven dan 4/10, voor de moeite laten we maar zeggen... |
Shutter Island (2010)
Dat de samenwerking tussen Scorsese en DiCaprio succesvol is, bleek al uit de vorige 3 films (Gangs of New York, The Aviator en The Departed) en wederom blijkt dat het een geweldige combinatie is. Het verhaal lijkt op het eerst gezicht erg simpel. een US Marshall moet de verdwijning van een gevangene op een zwaarbewaakt eiland waar alleen een psychiatrische instelling is gevestigd onderzoeken, samen met zijn partner. Maar natuurlijk is het allemaal niet zo simpel als het lijkt en naarmate de film vordert ontrafelt zich een steeds boeiender wordend plot. Martin Scorsese is, bijna 40 jaar na zijn eerste grote succes, het nog steeds niet verleerd en weet een film neer te zetten die zich in mijn ogen met zijn beste films weet te meten. Maar de meeste credits gaan naar Leonardo DiCaprio die laat zien dat een rol als deze perfect voor hem geschikt is. Bijgestaan door zijn assistent, gespeeld door Mark Ruffalo (Eternal Sunshine of the Spotless Mind) en de twee meest belangrijke doctoren in de instelling, gespeeld door Ben Kingsley Schindler's List, Gandhi) en Max von Sydow (Det sjunde inseglet, Smultronstället) is er natuurlijk sprake van een topcast. Al met al een film waarbij de verwachtingen vrij hoog waren, maar waar ze meer dan ingelost werden. 9,2/10 |
The book of Eli
Ik denk dat deze film het leukst is om te kijken als je er niets vanaf weet. En dat was bij mij het geval, dus werd ik enigszins verrast. Verder vond ik het een beetje te kazige propaganda met een Amerikaans sausje. Maar de sfeer van de film vond ik goed en Mila Kunis (that 70's show) had een leuke rol (y). Een 6 voor de kazigheid en een 7 voor de rest |
boondock saints 2 - 6.5/10
ook weer een verstand-op-nul-en-lekker-wegkijken-film. als je deel 1 niets vond, deze vooral niet kijken
Spoiler
|
Citaat:
Spoiler
|
Edge of Darkness - 5/10
Niet heel erg bagger, maar het is allemaal ook niet veel bijzonders. Ik zou het kantjeboord een middenmoter willen noemen. Daybreakers - 7/10 Deze is wel tof. Lekker bloederig, goede rolbezetting, mooie plaatjes, aardige interpretatie van een stokoud verhaal. Morgen maar eens Shutter Island kijken. Ik verwacht er niet zo veel van, eerlijk gezegd. |
Citaat:
Spoiler
|
Avatar
Eindelijk heen gegaan. En ik vond het echt über! Er werd goed gebruik gemaakt van het 3D effect en de kleurtjes waren lekker space. |
Gewoon Hans
Volkomen originele film. Zowel geestig als spannend, en alle rollen zijn prachtig ingevuld. Jamie Grant in de hoofdrol is indrukwekkend en Hans Teeuwen is soms hilarisch als 'zichzelf'. René van 't Hof, de beste acteur ter wereld, heeft een grappige minirol. Het had van mij nog wel iets gekker gemogen, maar wat doe je eraan. Diederik Ebbinge is echt een aanwinst voor de Nederlandse film. |
Gewoon Hans
Toen Hans over zijn stichting Mumbubuda begon kon ik echt niet met een strak gezicht blijven kijken :D Hier en daar wel grappig, maar het acteerwerk is soms iets te geforceerd en de ontknoping vond ik zwak. Jamie Grant heeft wel wat weg van Jessica Alba. 6/10 |
The Fantastic Mr. Fox - 6/10
Soms heel aardig, maar meestal iets-boven-matig. De film duurt veel te kort en het verhaal is in beweging toch een stuk minder intens dan dat het in het boek was. Daarnaast is de stop-motion een beetje een uitglijer, aangezien we alles al VEEL eerder beter hebben gezien. En de constante bruintinten zijn gewoon foeilelijk. Toch zaten er wel een paar goede scenes in en Clooney doet het leuk. |
Showgirls
Viel me nog alleszins mee qua verhaal en B-filmstatus. Het is dan ook een B-film met een relatief hoog budget, al blijft het natuurlijk een slechte film. De actrices die naakt gaan zijn ook nog niet eens zo knap. Maar ik betrapte me er wel op dat ik geboeid bleef kijken naar de ontknoping. 3/10 |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
The Lovely Bones
Wat een gedrocht van een film. Volgens mij wilde Peter Jackson ons met deze film laten voelen hoe het moet zijn om te sterven. Het is me duidelijk. Het is een pijnlijke, langzame dood waarin je terecht komt in een lelijke fantasiewereld vol achterhaalde cgi, terwijl je allemaal symbolische cliché's voor je kiezen krijgt en je constant blijft doorratelen over leven, dood, afscheid en liefde. Wat een hel om dit uit te moeten zitten. 4/10
Spoiler
|
Citaat:
|
Het is één van de weinige bigbudgetexploitatiefilms. Dat maakt hem wel bijzonder.
|
showgirls is goed door zijn slechtheid. net zo als striptease, die van de week al op was en bijvoorbeeld een klassieke must-see als de zeemeerman :D
|
Februari
Films 51. http://www.whatiwatch.net/images/internet.png The Simpsons 20th Anniversary Special: In 3-D! On Ice! (Morgan Spurlock, 2010) :: - 52. http://www.whatiwatch.net/images/bluray.png The Fountain (Darren Aronofsky, 2006) :: 9.5 53. http://www.whatiwatch.net/images/dvd.png Il mio nome è Nessuno (Sergio Leone, Tonino Valerii, 1973) :: 8.0 54. http://www.whatiwatch.net/images/bios.png The Imaginarium of Doctor Parnassus (Terry Gilliam, 2009) :: 8.5 55. http://www.whatiwatch.net/images/dvd.png Au revoir les enfants (Louis Malle, 1987) :: 8.5 56. http://www.whatiwatch.net/images/dvd.png Epic Movie (Jason Friedberg, Aaron Seltzer, 2007) :: 1.8 57. http://www.whatiwatch.net/images/bluray.png Public Enemies (Michael Mann, 2009) :: 7.2 58. http://www.whatiwatch.net/images/bluray.png Dude, Where's My Car? (Danny Leiner, 2000) :: 5.0 59. http://www.whatiwatch.net/images/dvd.png Filmpje! (Paul Ruven, 1995) http://www.whatiwatch.net/images/eye.gif :: 5.5 60. http://www.whatiwatch.net/images/bluray.png Lesbian Vampire Killers (Phil Claydon, 2009) :: 5.8 61. http://www.whatiwatch.net/images/bluray.png The Bucket List (Rob Reiner, 2007) :: 7.8 62. http://www.whatiwatch.net/images/bluray.png 10 Things I Hate About You (Gil Junger, 1999) http://www.whatiwatch.net/images/eye.gif :: 6.8 63. http://www.whatiwatch.net/images/dvd.png Charade (Stanley Donen, 1963) :: 8.2 64. http://www.whatiwatch.net/images/dvd.png Tonari no Totoro (Hayao Miyazaki, 1988) :: 7.5 65. http://www.whatiwatch.net/images/bluray.png Non si deve profanare il sonno dei morti (Jorge Grau, 1974) :: 7.5 66. http://www.whatiwatch.net/images/dvd.png A Matter of Life and Death (Michael Powell, Emeric Pressburger, 1946) :: 8.8 67. http://www.whatiwatch.net/images/dvd.png Meet the Spartans (Jason Friedberg, Aaron Seltzer, 2008) :: 2.0 68. http://www.whatiwatch.net/images/dvd.png One of Our Aircraft Is Missing (Michael Powell, Emeric Pressburger, 1942) :: 8.0 69. http://www.whatiwatch.net/images/dvd.png Inland Empire (David Lynch, 2006) :: 8.8 70. http://www.whatiwatch.net/images/dvd.png Cloaca (Willem van de Sande Bakhuyzen, 2003) http://www.whatiwatch.net/images/eye.gif :: 8.2 71. http://www.whatiwatch.net/images/dvd.png What's Eating Gilbert Grape (Lasse Hallström, 1993) :: 8.5 72. http://www.whatiwatch.net/images/internet.png Le voyage dans la lune (Georges Méliès, 1902) :: 8.0 73. http://www.whatiwatch.net/images/dvd.png La strada (Federico Fellini, 1954) :: 6.8 74. http://www.whatiwatch.net/images/dvd.png The Squid and the Whale (Noah Baumbach, 2005) :: 8.2 75. http://www.whatiwatch.net/images/bios.png Shutter Island (Martin Scorsese, 2010) :: 9.2 76. http://www.whatiwatch.net/images/dvd.png Dead End (William Wyler, 1937) :: 7.0 77. http://www.whatiwatch.net/images/dvd.png La nuit américaine (François Truffaut, 1973) :: 7.8 78. http://www.whatiwatch.net/images/dvd.png The Seven Year Itch (Billy Wilder, 1955) :: 8.0 Statistieken Totaal 28 films (maandgemiddelde: 37.5) gekeken: - Kort (t/m 20 min.): 1. - Middel (21 t/m 75 min.): 1. - Lang (meer dan 75 min.): 26. Totaal 91 afleveringen van series gekeken. Totale speelduur: 6814 min. Aantal films / series herzien: 7. Best beoordeeld: The Fountain (9.5, 1ste dit jaar). Slechtst beoordeeld: Epic Movie (1.8). Media-verdeling http://www.whatiwatch.net/images/bios.png 2. http://www.whatiwatch.net/images/bluray.png 7. http://www.whatiwatch.net/images/dvd.png 17. http://www.whatiwatch.net/images/internet.png 2. |
A Serious Man
Ja. Leuk. Grappig bij vlagen, maar over het algemeen een beetje treurig. De film heeft een aparte opbouw, ik snap niet altijd wat de reden was om die te kiezen, maar blijft wel vermakelijk om te kijken. Redelijk goed acteerwerk, en de sfeer van die tijd is met succes neergezet. |
The Imaginarium of Doctor Parnassus Zoals wel vaker bij Gilliam een beetje overvol. Het is niet echt vervelend, zijn vreemde wereld is zelfs best vermakelijk, maar uiteindelijk weet het niet echt te pakken (en ook dit gebeurt wel vaker bij Gilliam). Wel een vrij toffe rol voor Tom Waits. 7/10
The Wolfman Wat is Anthony Hopkins toch een vervelende vent, ik kan die man echt moeilijk serieus nemen. Benicio del Toro kijkt ook heel de tijd zo moeilijk, een beetje vermoeiend allemaal. Toch niet heel de tijd vervelend, en ik kan de klassieke aanpak nog best waarderen. 6/10 |
Citaat:
Nee, deze film is niet aardig-matig, maar gewoon slecht. En er zitten, anders dan ik eerst dacht, ook absoluut geen "goede scenes" in (n) 4/10, dus. Possessed (Bool-sin-ji-ok ) - 6/10 Een klein, maar bedachtzaam filmpje over religie en bijgeloof. Niet echt opzienbarend of eng, maar wel aardig om te zien. Met uiteraard weer het verplichte ambigue einde waar ze in Azie zo'n onmetelijk harde plasser van lijken te krijgen. |
Citaat:
|
millennium 1: mannen die vrouwen haten - 7/10
de film deed me erg aan 8mm denken. verder wel een goede film, hoewel wat lang en soms wat voorspelbaar. |
Valentine's Day
Had niet echt veel zin om deze film te kijken, maar veel keus was er niet. En hij bleek heel erg leuk. (y) Grappig, onverwachte twistjes en leuk hoe iedereen met elkaar te maken heeft. Goed einde. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:07. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.