Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   4 vmbo/t naar de havo (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1827477)

Winstanley 21-02-2011 16:11

4 vmbo/t naar de havo
 
Hallo, ik zit nu in 4 vmbo/t en ben al aan het nadenken over een vervolgopleiding. Een van de opties is naar de havo. De toelatingseis is een 7 (voor wat en hoe ik dat moet zien weet ik niet), een goede werkhouding. Ik sta voor alle vakken gemiddeld een 7 of hoger op de helft van mn 5e pta, en heb CKV al afgerond. Zijn er mensen met ervaring? En kan iemand uitleggen hoe ik die 7 gemiddeld moet berekenen? En NASK laat ik vallen dus ik neem aan dat dit nergens meer voor mee telt? Domme vragen amar slechte informatie hierover op mijn school. Bedankt.

Chariot 21-02-2011 16:20

Welke richting wil je gaan doen? Wat voor vakken heb je? Dat moet natuurlijk ook aansluiten.

Dat gemiddelde gaat over alle vakken. Bij elkaar optellen en dan weer delen door het aantal vakken, maar het lijkt me dat je wel weet hoe je een gemiddelde moet berekenen.

Winstanley 21-02-2011 16:23

Citaat:

Chariot schreef: (Bericht 31383912)
Welke richting wil je gaan doen? Wat voor vakken heb je? Dat moet natuurlijk ook aansluiten.

Dat gemiddelde gaat over alle vakken. Bij elkaar optellen en dan weer delen door het aantal vakken, maar het lijkt me dat je wel weet hoe je een gemiddelde moet berekenen.

Dat wordt economie en maatschappij of cultuur en maatschappij. Die vakken liggen mij wel. In ieder geval bedankt voor je reactie.

Sarah 21-02-2011 17:01

De meeste scholen vinden dat het gemiddelde van al je eindexamenvakken op het vmbo een 7 moet zijn om naar de havo te mogen. Dus dan mag er wel een zes bij zitten, als je die maar compenseert met een 8. Maar jij staat nu voor alle vakken minimaal een 7 zeg je, dus dan zit je sowieso wel goed (y).
Als je nu al aangeeft bij bv. je mentor dat je na het vmbo graag naar de havo wil, en vraagt om tips om dat goed te laten gaan, en ook iets doet met die tips, vinden ze dat waarschijnlijk een duidelijk teken van een goede werkhouding en je mentor zal zoiets ook zeker naar voren brengen op rapportvergaderingen e.d.

jochemie 21-02-2011 18:42

Heb het zelf ook gedaan.
Allereerst: een school mag niet een eis stellen dat je een 7 of hoger gemiddeld moet staan. Het wordt vaak gedaan maar officieel mag het niet.
Dan zit je met vakkenpakket. De vakken moeten op elkaar aansluiten. Wil je op je eigen school blijven. Een andere optie is om naar volwassen onderwijs te gaan. Hier zijn ze veel minder streng. Alleen als je onder de 18 bent moet je oude school toestemming geven.

ChamsysMQ100 21-02-2011 20:47

Ik zou een profielkeuze formulier vragen op school voor de HAVO, dan kan je daar je vmbo-t vakkenpakket op baseren. Dit scheelt een hoop :y

Winstanley 21-02-2011 20:58

Ik zal het zeker aankaarten bij het eerst volgende gesprek. Ik heb best wel een goede werkhouding en heb al wel eerder aangegeven graag naar de havo te willen. Daar zal het niet aan liggen denk ik. Maar we zitten pas in de 2e periode van het pta dus er valt nog niks over te zeggen. Maar het lijkt me niet dat ze over 0,1 ofzo moeilijk gaan doen.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:10.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.