Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=83)
-   -   Bedrijfsketen hotel? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1936277)

Xxxxanidaxxxx 13-09-2017 20:47

Bedrijfsketen hotel?
 
Weet iemand hoe een bedrijfskolom van een hotel eruit ziet? Alle hulp is welkom

Elin3 13-09-2017 22:38

Wat had je zelf al bedacht/ gevonden?

Erturkoetjelief 14-09-2017 07:18

Wat heft een hotel nodig, en waar komt dat vandaan - helemaal terug tot de oorsprong? Zet dat op papier en je hebt je bedrijfskolom. Wij gaan niet jouw huiswerk helemaal doen.

Xxxxanidaxxxx 14-09-2017 08:02

ik heb dat al geprobeerd maar ik kom er niet uit. Vandaar mijn bericht op dit forum. Het is NIET mijn huiswerk. Naar dat je daar gelijk vanuit gaat. Het is een vraagstelling ter interessen omdat ik mij wil verdiepen in de lesstof van volgende keer. Ik heb namelijk moeite om te snappen hoe een bedrijfskolom van diensten in zijn werk gaan. Vandaar dat ik een voorbeeld voor mijzelf wil van een bedrijfskolom van een dienst.

Xxxxanidaxxxx 14-09-2017 08:11

Citaat:

Elin3 schreef: (Bericht 34397630)
Wat had je zelf al bedacht/ gevonden?

Ik dacht iets in de richting van:

Gast boekt kamer - Front desk wijst kamer toe - Gast checkt in - Gast betaald vooraf - Gast krijgt keycard - Gast maakt gebruik van de faciliteiten - Gast checkt uit en betaald de extra kosten

Maar het moest zo specifiek mogelijk, weet niet of het goed is geformuleerd en waar ik precies moet beginnen

Elin3 14-09-2017 08:32

Citaat:

Xxxxanidaxxxx schreef: (Bericht 34397699)
Het is NIET mijn huiswerk. Naar dat je daar gelijk vanuit gaat.

Het topic staat wel bij huiswerkvragen :o

Elin3 14-09-2017 08:35

Citaat:

Xxxxanidaxxxx schreef: (Bericht 34397702)
Ik dacht iets in de richting van:

Gast boekt kamer - Front desk wijst kamer toe - Gast checkt in - Gast betaald vooraf - Gast krijgt keycard - Gast maakt gebruik van de faciliteiten - Gast checkt uit en betaald de extra kosten

Maar het moest zo specifiek mogelijk, weet niet of het goed is geformuleerd en waar ik precies moet beginnen

Wat je nu doet is een proces beschrijven. Is dat ook wat je wil, het bedrijfsproces of de workflow in kaart brengen? Of wil je de hiėrarchische structuur onderzoeken, waarbij je kijkt welke functies er in het bedrijf zijn, en wie aan wie verantwoording moet afleggen?

Erturkoetjelief 14-09-2017 10:37

Citaat:

Xxxxanidaxxxx schreef: (Bericht 34397699)
ik heb dat al geprobeerd maar ik kom er niet uit. Vandaar mijn bericht op dit forum. Het is NIET mijn huiswerk. Naar dat je daar gelijk vanuit gaat. Het is een vraagstelling ter interessen omdat ik mij wil verdiepen in de lesstof van volgende keer. Ik heb namelijk moeite om te snappen hoe een bedrijfskolom van diensten in zijn werk gaan. Vandaar dat ik een voorbeeld voor mijzelf wil van een bedrijfskolom van een dienst.

Typisch dat je alleen op die huiswerk-opmerking reageert en niet op de tip die ik wel degelijk geef. Zoals Eline al zegt staat de topic letterlijk bij huiswerkvragen, maar goed.

Citaat:

Xxxxanidaxxxx schreef: (Bericht 34397702)
Ik dacht iets in de richting van:

Gast boekt kamer - Front desk wijst kamer toe - Gast checkt in - Gast betaald vooraf - Gast krijgt keycard - Gast maakt gebruik van de faciliteiten - Gast checkt uit en betaald de extra kosten

Maar het moest zo specifiek mogelijk, weet niet of het goed is geformuleerd en waar ik precies moet beginnen

Dit is volgens mij geen bedrijfskolom. Een bedrijfskolom zoals ik het ken is van de eerste producent tot de klant beschrijven. En ja, dat is bij diensten een stuk lastiger.

brands 14-09-2017 18:25

Klik

In deze bovenstaande link staan diverse voorbeelden van een bedrijfskolom. Met deze voorbeelden kun je het wel toepassen. 1 goede zoekopdracht in Google en je had dit ook gevonden,

Erturkoetjelief 15-09-2017 08:20

Citaat:

brands schreef: (Bericht 34397876)
Klik

In deze bovenstaande link staan diverse voorbeelden van een bedrijfskolom. Met deze voorbeelden kun je het wel toepassen. 1 goede zoekopdracht in Google en je had dit ook gevonden,

Dat zijn allemaal voorbeelden van productiebedrijven en ze zoekt een bedrijfskolom van een dienstverlener. Je antwoord is juist maar nutteloos.

Xxxxanidaxxxx 15-09-2017 16:27

Op een ander forum is mijn vraag beantwoord. (y)

Positive mind 16-09-2017 00:57

Prima, dan sluit ik je topic hier (y)


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:20.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.