Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   Eenzaam meisje (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1896958)

KawaiiPluzzle 03-01-2015 22:15

Eenzaam meisje
 
Hoi ik ben een meisje van 15 jaar. Ik ben op school erg verlegen/onzeker. Ik zelf wil het niet maar het gebeurt gewoon. Thuis als ik met mijn online vrienden skype dan is het anders. Dan ben ik gewoon een meisje dat gewoon graag gewild is. Ik bedoel, iedereen kan om me lachen, vind me aardig, schattig en van zulk soort dingen. Mijn online vrienden geloven niet dat ik erg verlegen kan zijn of iets in die richting. Het liefste wil ik gewoon dat niemand van mijn vrienden in mijn situatie beland. Ik zou ze dan aan het lachen maken en zo wel troosten.

Maar ze zijn niet altijd online. Dus zit ik me vaak erg te vervelen omdat er niemand beschikbaar is om mee te skypen.

Op school word ik volgens mij beschouwd als een stil meisje. Ik heb niet veel vrienden op school. Ik bedoel, iemand waar ik alles tegen kan zeggen, Ik heb nog nooit iemand uit mijn klas gehad waartegen ik alles vertelde en hoe ik me voelde. Ik wil gewoon iemand die er altijd voor me is, iemand naar me toe komt als ik me verveel.

groetjes, Kleine Pluzzle

Pluis 03-01-2015 22:31

He pluzzle, wilde je alleen maar eens je hart luchten hier, of wil je ook graag advies van ons om je situatie te veranderen?

Want ik kan je vertellen dat ik je gevoel wel herken. Ik was vroeger ook altijd veel moediger op het internet dan in het echt. Dat hoort er ook een beetje bij. Op het internet kun je namelijk gewoon alles roepen waar je zin in hebt zonder dat het consequenties heeft (meestal tenminste).
Je kunt niet verwachten dat mensen uit zichzelf naar jou toe komen en dan ineens je beste vriend willen worden. Daar moet je zelf ook iets voor doen. Namelijk eens buiten school om afspreken met de paar schoolvrienden die je hebt (dat hoeven er heus niet veel te zijn, had ik ook niet). Of een hobby of sport zoeken waarbij je met leeftijdsgenootjes samenwerkt. Dat toffe meisje dat je op het internet bent, ben je namelijk in het echt ook gewoon.

Revolution25 09-01-2015 22:32

Citaat:

Pluis schreef: (Bericht 33715442)
He pluzzle, wilde je alleen maar eens je hart luchten hier, of wil je ook graag advies van ons om je situatie te veranderen?

Want ik kan je vertellen dat ik je gevoel wel herken. Ik was vroeger ook altijd veel moediger op het internet dan in het echt. Dat hoort er ook een beetje bij. Op het internet kun je namelijk gewoon alles roepen waar je zin in hebt zonder dat het consequenties heeft (meestal tenminste).
Je kunt niet verwachten dat mensen uit zichzelf naar jou toe komen en dan ineens je beste vriend willen worden. Daar moet je zelf ook iets voor doen. Namelijk eens buiten school om afspreken met de paar schoolvrienden die je hebt (dat hoeven er heus niet veel te zijn, had ik ook niet). Of een hobby of sport zoeken waarbij je met leeftijdsgenootjes samenwerkt. Dat toffe meisje dat je op het internet bent, ben je namelijk in het echt ook gewoon.

mee eens.
Ik heb het zelfde ook voor een lange tijd gehad. ik heb nu nog steeds geen top vrienden, maar heb mensen om op school mee te lachen en gek mee te doen en dat vind ik prima. Iemand om beste vrienden mee te worden en je gevoelens mee te delen zijn moeilijk te vinden. gewoon je zelf zijn en lol maken heeft mij erg geholpen met contacten krijgen op school.

Reverend 11-01-2015 18:21

Leer jezelf te vermaken in plaats van te rekenen op anderen.

Axel11 21-01-2015 00:10

Ik vraag me (serieus) af of neuken in een wc-hokje je heeft geholpen met je (eenzame) gevoelens.

Erturkoetjelief 21-01-2015 08:28

Want eenzame meisjes hebben geen recht op seksueel experimenteren? Dat mogen alleen meisjes doen die het gevoel hebben dat ze veel goede vrienden hebben?

Axel11 21-01-2015 13:07

Citaat:

Erturkoetjelief schreef: (Bericht 33725476)
Want eenzame meisjes hebben geen recht op seksueel experimenteren? Dat mogen alleen meisjes doen die het gevoel hebben dat ze veel goede vrienden hebben?

Nee hoor, ik vraag gewoon naar haar gevoel/gevoelens uit nieuwsgierigheid :p

marn20 14-02-2015 15:49

Ik ben nu 17 en was eerst ook erg verlegen, (eerst zelfs voor mijn ouders maar dat is gelukkig weg) en heb (ligt eraan met wat voor persoon) soms moeite met contact leggen. In de eerste klas kwamen ze ook allemaal naar mij en de mentor toe; waarom zegt M niks?
Maar ik ben uiteindelijk gewoon bij een groepje uit mijn klas (nu 4e) gaan zitten en zo heb ik de meeste leren kennen.

just anonymous 15-02-2015 21:24

Citaat:

KawaiiPluzzle schreef: (Bericht 33715430)
Hoi ik ben een meisje van 15 jaar. Ik ben op school erg verlegen/onzeker. Ik zelf wil het niet maar het gebeurt gewoon. Thuis als ik met mijn online vrienden skype dan is het anders. Dan ben ik gewoon een meisje dat gewoon graag gewild is. Ik bedoel, iedereen kan om me lachen, vind me aardig, schattig en van zulk soort dingen. Mijn online vrienden geloven niet dat ik erg verlegen kan zijn of iets in die richting. Het liefste wil ik gewoon dat niemand van mijn vrienden in mijn situatie beland. Ik zou ze dan aan het lachen maken en zo wel troosten.

Maar ze zijn niet altijd online. Dus zit ik me vaak erg te vervelen omdat er niemand beschikbaar is om mee te skypen.

Op school word ik volgens mij beschouwd als een stil meisje. Ik heb niet veel vrienden op school. Ik bedoel, iemand waar ik alles tegen kan zeggen, Ik heb nog nooit iemand uit mijn klas gehad waartegen ik alles vertelde en hoe ik me voelde. Ik wil gewoon iemand die er altijd voor me is, iemand naar me toe komt als ik me verveel.

groetjes, Kleine Pluzzle

Op school zeg ik ook bijna nooit iets ben ook verlegen en thuis Skype ik met een vriend die ik niet in het echt ken en ik verander meteen in een gast met erge ADHD
Ik help je hier vast niet mee maar ik wou gewoon even melden dat je niet de enige bent

deadlock 17-02-2015 15:25

Citaat:

Reverend schreef: (Bericht 33719735)
Leer jezelf te vermaken in plaats van te rekenen op anderen.

Dat inderdaad. Niemand op Skype DUS niets te doen, huh? Ga in bomen klimmen, hutten bouwen, vissen, lezen, met lego spelen weet ik veel.

Damian2 1 24-02-2015 16:56

hii ik wil wel met je skypen lijkt me gezellig
want ik heb tog nooit wat te doen:s:D


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:52.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.