Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   Ik heb geld nodig!! (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=342548)

***sweetheart*** 15-01-2003 14:11

Ik heb geld nodig!!
 
Ik ga nu op maandag, dinsdagavond en donderdagmorgen naar school, verder maak ik 15 uur ofzo in de supermarkt(waar ik niet meer als 15 uur kan werken)
Ik ben bijna 18 en moet 800 euro meebetalen aan rijbewijs, dan nog mijn vakantie 600 euro en zakgeld voor op vakantie (paar honderd euro)
Ik krijg dit allemaal nooit bij elkaar!!!

Heeft iemand een idee hoe ik in korte tijd veel geld kan verdienen???

Shadina 15-01-2003 14:14

Stoppen met school en fulltime gaan werken ofzo??
Desnoods bank beroven. :p

Shibby 15-01-2003 14:17

niet op vakantie gaan... jeutje! dat zou schelen!!! :eek: dat je daar zoveel aan uitgeeft :p

Boogie 15-01-2003 14:46

Het leven bestaat uit keuzes maken. Als je het geld niet hebt, moet je kiezen tussen rijbewijs óf vakantie.

Thomas 15-01-2003 15:00

Keuzes, keuzes.

Balance 15-01-2003 16:36

Je wilt € 800 voor rijen, € 600 voor vakantie en een paar honderd voor zakgeld op vakantie binnen 3,5 maanden (dan ben je jarig).
Dat is zo'n € 1600.

Maar op je 17e mag je maar maximaal € 1175,00 netto verdienen per kwartaal, omdat anders je kinderbijslag in gevaar komt.

Eerst voor je rijbewijs dan maar sparen lijkt me...
Daarvoor zou ik een ander bijbaantje d'r bij nemen of zoeken. Eentje waar je meer uren kan draaien, zodat je dat geld voor elkaar krijgt.

ikbenschipper1 15-01-2003 16:57

Citaat:

linda85 schreef:
Maar op je 17e mag je maar maximaal € 1175,00 netto verdienen per kwartaal, omdat anders je kinderbijslag in gevaar komt.

zie ik geen probleem want das dus ruim 4400 euro op jaarbasis :)

Billy_bob 15-01-2003 17:20

Prostutie!!! GEweldlozen oplossing haha :P

Mariebel 15-01-2003 17:41

Doe een tijdje zuinig aan, lukt mij ook en ik moet mn rijbewijs helemaal betalen. En anders zoek er nog een baantje bij als je toch zo weinig op school zit. En als je echt in de problemen komt kun je altijd aan je ouders vragen of je wat kunt lenen.

very drunk driver 15-01-2003 17:56

no way zal nooit gaan lukken op een legale manier. dus het moet op een illegale manier en ik denk niet dat jij zo'n meisje bent. had je eerder moeten gaan sparen

Alex 15-01-2003 19:00

Meer werken...... je bent woensdag, vrijdag en zaterdag vrij.
Dit komt nog lui over, ik werk veel meer en moet veel meer naar school.... niet zeiken gewoon doorgaan..

MissEvil 15-01-2003 19:51

achter een raam gaan staan, of langs de weg..

sorry, die is best flauw..

Karliene 15-01-2003 20:22

Citaat:

***sweetheart*** schreef:
Ik ga nu op maandag, dinsdagavond en donderdagmorgen naar school, verder maak ik 15 uur ofzo in de supermarkt(waar ik niet meer als 15 uur kan werken)
Ik ben bijna 18 en moet 800 euro meebetalen aan rijbewijs, dan nog mijn vakantie 600 euro en zakgeld voor op vakantie (paar honderd euro)
Ik krijg dit allemaal nooit bij elkaar!!!

Heeft iemand een idee hoe ik in korte tijd veel geld kan verdienen???

Wat moet je met een rijbewijs als je geen geld hebt voor een auto + benzine/diesel?

Balance 15-01-2003 20:27

Citaat:

ikbenschipper1 schreef:
zie ik geen probleem want das dus ruim 4400 euro op jaarbasis :)
Ik krijg het idee dat ze dat allemaal wilt verdienen vóór d'r verjaardag.
dat is 3,5 maand.

en ze kijken niet naar wat je verdient op jaarbasis volgens mij, maar echt per kwartaal. D'r is namelijk ook een speciale zomerregerling en die is ook echt alleen geldig in de zomer, dus d'r zal wel iets van controle zijn.

SpiritX 15-01-2003 20:44

Citaat:

Alex schreef:
Meer werken...... je bent woensdag, vrijdag en zaterdag vrij.
...... , ik werk veel meer en moet veel meer naar school.... niet zeiken gewoon doorgaan..


battlestar 15-01-2003 21:55

baantje erbij? moet naar mijn mening makkelijk kunnen met die paar uren die je maar naar school gaat..
of prioriteiten stellen.. wat moet je inderdaad met je rijbewijs als je daarna geen geld meer hebt voor je auto/brandstof..

***sweetheart*** 16-01-2003 13:54

ja, als ik mn rijbewijs heb leen ik wel de auto van me vader.
en ik wil best werk erbij maar ik kan nix vinden!!
ik ga me nu inschrijven bij een promotieteam dus ik hoop dat dat iets wordt

ikbenschipper1 16-01-2003 14:19

Citaat:

linda85 schreef:
Ik krijg het idee dat ze dat allemaal wilt verdienen vóór d'r verjaardag.
dat is 3,5 maand.

en ze kijken niet naar wat je verdient op jaarbasis volgens mij, maar echt per kwartaal. D'r is namelijk ook een speciale zomerregerling en die is ook echt alleen geldig in de zomer, dus d'r zal wel iets van controle zijn.

lijkt me niet nodig dat je over 3,5 maand je vakantie al bij elkaar hebt en inderdaad ze kijken niet op jaar basis

Yoha 16-01-2003 21:04

Goed, je hebt dus nog 3,5 maand (?) om 1400 euro te verdienen, en je wilt geen keuzes hoeven maken. 3,5 maand is 16 weken, dus je moet per week 100 euro verdienen (om ook nog 200 euro zakgeld over te houden).

Ik weet niet hoeveel je per uur verdient bij die supermarkt, maar ik ga er van uit dat het niet lager is als 4 euro p/u. 15x4 dus je hebt al 60 euro per week, nog 40 euro erbij dus. Je kunt er inderdaad nog een baantje bijnemen, maar je kunt ook klusjes gaan opknappen, hoewel het niet helemaal legaal meer is als je er 40 euro per week mee wilt gaan verdienen, zal er geen haan naar kraaien :)

Hierbij kun je bijvoorbeeld denken aan oppassen of auto's wassen. Of je neemt een krantenwijk, maar als je graag lang in je bedje ligt zou ik daar maar niet aan beginnen :)

Rocksaan 16-01-2003 22:20

niet op vakantie zeg...jeetje waar ga je voor zoveel geld naar toe?

Slither 17-01-2003 14:14

Ik vind 't eigenlijk belachelijk dat je als zeventienjarige niet meer 'fulltime' naar school gaat. Al heb je maar 'n havo-diploma, dat staat al heel wat indrukwekkender op je cv, en daar kan je nog een aardig salaris mee behalen ook.

Trouwens - anders wacht je nog even met je rijbewijs en zoek je een fatsoenlijke parttime baan. Er is zát wat beter betaald dan een supermarkt.

Balance 17-01-2003 16:02

Citaat:

Slither schreef:
Ik vind 't eigenlijk belachelijk dat je als zeventienjarige niet meer 'fulltime' naar school gaat. Al heb je maar 'n havo-diploma, dat staat al heel wat indrukwekkender op je cv, en daar kan je nog een aardig salaris mee behalen ook.
Mijn broer zit op de uni en heeft net zo veel lesuren ongeveer als zij. Aantal lesuren zegt dus niet zo veel...

***sweetheart*** 17-01-2003 17:54

vorig jaar gezakt voor havo en doe nu 3 vakken, dus aan het einde van dit jaar heb ik mn havo-diploma als het goed is

de ijsprinses 17-01-2003 18:30

als ik jou was zou ik denk ik meer werk zoeken en dan wachten met die rijlessen tot ik het geld had. je kunt trouwens ook gewoon lessen en werken, je hoeft toch niet alles in één keer te betalen?

Belle 25-01-2003 12:33

Citaat:

Rocksaan schreef:
niet op vakantie zeg...jeetje waar ga je voor zoveel geld naar toe?
Ik ga dit jaar op vakantie en ga €3000 uitgeven, dus zoveel is 600 niet..

maagoed wat zou je kunnen doen is inderdaad oppassen, oude mensjes helpen met boodschappen enz enz.

skyscraper 25-01-2003 16:31

strippen


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:37.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.