Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Onzin (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=49)
-   -   Elke week iets wegdoen-challenge. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1955428)

VeraIustitia 15-10-2019 15:28

Elke week iets wegdoen-challenge.
 
Wie doet er mee?

Elke week iets verkopen/weggooien/weggeven/whatever! Wie doet er mee? :cool:

JaapieEleven 15-10-2019 15:35

is goed. Wanneer beginnen we?

Positive mind 15-10-2019 15:42

Leuk! Ik probeer dit vanaf augustus en heb al best leuk bij verdient via Marktplaats. Vooral schoolboeken gaan lekker en ik had er in 4 jaar genoeg verzameld (y)

Positive mind 15-10-2019 15:42

Kleding is trouwens ook een goede om eens uit te zoeken en wat van weg te geven

Haller 15-10-2019 16:10

Ik heb een zakdoek met cum die ik wel kan weggeven.

JaapieEleven 16-10-2019 17:05

en daarna is hier niks meer gezegd :(

VeraIustitia 16-10-2019 21:43

Boeken gaan bij mij ook mondjesmaat weg, maar zijn wel echt de lastigste dingen. :o Om weg te doen dan he, verkopen is prima. Ik heb alleen zoveel boeken en I luvvvv boeken. :bloos: :nerdje:

Kleding gaat niet zo snel, probeer wel wat meerdere sites uit en elke site heeft zijn voor- en nadelen. :o Maar ik loop nu elke week mijn berging in en MOET weglopen met iets wat ik weg doe en het werkt echt goed, nog steeds geen spijt en straks met verhuizen zal ik het effect zien. :cool: (y)

frats 17-10-2019 07:56

Opruimen is fijn! Ik heb herfstvakantie en heb al heul veel opgeruimd en schoongemaakt. Allemaal van die oma dingen zoals kranen in azijn zetten zodat het ontkalkt.. (Nog nooit eerder gedaan) Heb ook helemaal geen moeite met dingen weggooien, dus ik moet af en toe opletten dat ik daar niet té enthousiast in ben.

VeraIustitia 18-10-2019 20:27

Ja ik ben soms ook te enthousiast geweest. :o

Daantje_0705 18-10-2019 21:42

Ik heb deze week zeven boeken weggegeven. Alle boeken die ik gelezen heb en niet nog een keer wil lezen, ga ik weggeven of ruilen. Ik heb al vriendinnen en collega's die ze willen en in de straat hebben we zo'n ruilbibliotheekje en anders breng ik ze naar de bieb in het buurthuis had ik bedacht.

VeraIustitia 19-10-2019 16:14

Wat goed! Ja boeken zijn dus heel moeilijk voor mij en dat irriteert me. :D Maar daar heb ik ook al veel van weggedaan/verkocht. Dus dat wordt ook steeds lastiger.
Voor de rest ben ik dan wel weer heel radicaal en gaan heel veel dingen gewoon weg. Ik wil straks kleiner wonen dus ik moet wel.

Destruct! 19-10-2019 17:15

Engelse boeken > Nederlandse boeken.

Daantje_0705 19-10-2019 17:34

Citaat:

VeraIustitia schreef: (Bericht 34687696)
Wat goed! Ja boeken zijn dus heel moeilijk voor mij en dat irriteert me. :D Maar daar heb ik ook al veel van weggedaan/verkocht. Dus dat wordt ook steeds lastiger.
Voor de rest ben ik dan wel weer heel radicaal en gaan heel veel dingen gewoon weg. Ik wil straks kleiner wonen dus ik moet wel.

Ik koop elk jaar een stapel boeken op het boekenfestijn omdat dat voor mij goedkoper is dan een abonnement op de bieb. Dat zijn veelal boeken die ik gewoon één keer lees en ik ben er verder niet aan gehecht. Ik heb ook een boekenkast met boeken die ik wel wil bewaren.

Daantje_0705 19-10-2019 17:35

Ik ben sowieso niet zo gehecht aan spullen en ik geef vrij makkelijk dingen weg. Weggooien doe ik eigenlijk nooit met iets wat nog goed is.

Not for Sale 19-10-2019 18:42

Ik gooi elke dag wel wat weg!

VeraIustitia 09-11-2019 11:16

Ik ga straks de regen trotseren om weer dingen op de post te doen etc. :lief:

VeraIustitia 09-11-2019 11:18

Hoewel er ook weer iets is binnengekomen. :facepalm: Maar het waren boeken en medicatie of het was allemaal zwart dus dat mag. :bloos: (y)

Regenboog 09-11-2019 12:33

Bij ons in de supermarkt staat zo'n boekenkast waar je boeken uit mag meenemen en ook in mag neerzetten. Dus daarin heb ik een tijd geleden en echt bergen met boeken gedropt. Ik neem er ook regelmatig wel weer iets uit mee..

En verder gaat er regelmatig kleding/textiel naar de textielbak, staat ook bij de supermarkt, dus lekker makkelijk. Kleding verkopen gaat voor mij niet echt op omdat ik dingen echt totaal afdraag :o

VeraIustitia 24-11-2019 20:54

Ik heb vandaag ook kleren weggedaan wat ik al tig keer had laten repareren en andere spullen die eigenlijk niks meer waard zijn of worden. Heb afgelopen week wederom iets op de post gedaan. Enneh, ik heb dus dozen weggegooid. Want ik gebruik ze niet meer, maar daardoor besefte ik wel hoeveel dozen en plastic etc ik gebruikt heb en dat was wel confronterend. Oja ik heb ook nog een kledingrek gedemonteerd. :cool: (y) Vooral mijn berging gaat wel snel eigenlijk.

Alleen boeken. :bob: Daarvan komen er nog steeds meer binnen dan er uit gaan. Een e-reader ben ik nog niet aan toe. :herp:

VeraIustitia 24-11-2019 20:56

"VeraIustitia, gun jezelf een cadeautje, je verdient het (k)" Nou de reclames worden steeds agressiever. Ik delete alles zonder überhaupt te kijken. Black Friday? BOEIENT. (y)

Positive mind 24-11-2019 22:09

Black friday is bullshit. Ik probeer elk jaar weer rond black friday het gesprek te openen over waardoor spullen zo goedkoop zijn 😒

VeraIustitia 24-11-2019 23:04

Ja, het slaat echt nergens op!

Ach ja, geld moet rolleh

Regenboog 25-11-2019 00:03

Citaat:

VeraIustitia schreef: (Bericht 34701802)
Ik heb vandaag ook kleren weggedaan wat ik al tig keer had laten repareren en andere spullen die eigenlijk niks meer waard zijn of worden. Heb afgelopen week wederom iets op de post gedaan. Enneh, ik heb dus dozen weggegooid. Want ik gebruik ze niet meer, maar daardoor besefte ik wel hoeveel dozen en plastic etc ik gebruikt heb en dat was wel confronterend. Oja ik heb ook nog een kledingrek gedemonteerd. :cool: (y) Vooral mijn berging gaat wel snel eigenlijk.

Alleen boeken. :bob: Daarvan komen er nog steeds meer binnen dan er uit gaan. Een e-reader ben ik nog niet aan toe. :herp:

Ik heb storytell en als ik een boek tegenkom wat me interessant lijkt, zoek ik m daarin op en zet m op de “boekenplank” (y)

Heel fijn want ik kan ze bij 50% van m’n werk ook luisteren.

WolterB 25-11-2019 06:43

Citaat:

Positive mind schreef: (Bericht 34701841)
Black friday is bullshit. Ik probeer elk jaar weer rond black friday het gesprek te openen over waardoor spullen zo goedkoop zijn ��

Sowieso, waarom een week (of langer) black friday. Slaat nergens op en zorgt bij mij juist voor veel meer aversie tegen dit fenomeen in Europa. Laat het lekker in Amerika en echt maar één dag waarop mensen elkaar de winkels uitvechten. Zorgt gelijk weer voor een stukje natuurlijke selectie.

VeraIustitia 25-11-2019 09:32

Citaat:

Regenboog schreef: (Bericht 34701889)
Ik heb storytell en als ik een boek tegenkom wat me interessant lijkt, zoek ik m daarin op en zet m op de “boekenplank” (y)

Heel fijn want ik kan ze bij 50% van m’n werk ook luisteren.

Oh, dat is ook een goede! Maar ik heb voor audioboeken niet de capaciteit om echt goed te luisteren. :herp: of ik moet stil zitten en mijn ogen dicht doen. Anders luister ik niet echt.

JaapieEleven 25-11-2019 09:34

Ik ben door mijn boekenkast heengegaan afgelopen weekend, en ik heb een hoop oud papier gelost

VeraIustitia 05-12-2019 18:59

Twee dingen verkocht en mijn lievelingsbroek voor reparatie weggebracht. Niet gek voor een Black Friday.

Positive mind 05-12-2019 19:31

Ik heb voor december mezelf de niets onnodigs bijkopen challenge gesteld. Ik probeer alleen wat nodig is te kopen en probeer eerst dingen uit de kast te gebruiken voordat ik nieuwe dingen koop (y).

En als het goed is komen er morgen weer 2 mensen pakketjes afhalen. Voor sinterklaas trouwens ook best lekker verkocht (y)

VeraIustitia 05-12-2019 20:49

(y)(y)(y)(y)

Ik heb tig kleren laten repareren door mijn kleermaker, is altijd vriendelijk en blij als ie me ziet. :D En ik heb vandaag gekookt voor twee van too good to go producten. :o

VeraIustitia 05-12-2019 20:57

Citaat:

VeraIustitia schreef: (Bericht 34687696)
Wat goed! Ja boeken zijn dus heel moeilijk voor mij en dat irriteert me. :D Maar daar heb ik ook al veel van weggedaan/verkocht. Dus dat wordt ook steeds lastiger.
Voor de rest ben ik dan wel weer heel radicaal en gaan heel veel dingen gewoon weg. Ik wil straks kleiner wonen dus ik moet wel.

sindsdien geen boek meer gekocht trouwens. :cool: "Nee, je hebt al genoeg, lees eerst die andere uit". :herp:(y):bob:

LaReina 13-01-2020 22:35

Oké, ik heb wat boeken verkocht, maar er zijn ook weer binnengekomen. Voor boeken zoek ik nog een nieuwe manier om die kwijt te raken. Deze dingen blijven toch wel echt mijn zwakke punt, levert vaak ook wel weinig op, dus is het niet echt motiverend om mijn kasten door te lopen. Verder heb ik veel (oudere) literatuur en die gaan dus echt nooit weg. En verder heb ik alweer boeken uit mijn dozen gehaald, omdat ik ze toch in de kast wilde hebben, of liever als cadeau weg geef. :o

En kleding ging er de laatste tijd meer uit dan er binnen kwam, schoenen net zo, maar goed, ik was lang op zoek naar een grijze pantalon, dus heb ik voor het eerst in tijden weer een kledingstuk gekocht. :eek: En komt er een dik studieboek aan. :bloos:

Verder zit ik nu aan de keukentafel en daar ligt een knetterduur studieboek die ik hopelijk niet meer in 2021 nodig heb, want ik haat dat kutboek en ik haat hetgeen waarom ik dat boek nu heb. Ik moet er teringzuinig op zijn nu, want die wil ik straks zsm weg hebben. :mad: (y)

Verder gooi ik nog steeds alle mailtjes met 70%!1!1!! korting!!!!! etc redelijk makkelijk weg. En ben ik al aan het kijken naar kleinere huizen. :o

Struilhuik 14-01-2020 11:20

92% van alle hits op een specifieke Joomla-site (in het Engels/Nederlands) over de maand december door een IP-adres uit Litouwen -o- Dat betekent weer werk -o-

Straatmeid 05-09-2020 21:58

Yooooo ik doe dit nog steeds.

Oké, ik ben lekker aan het wegdoen, verkopen etc. Maar nu komt het volgende... ik heb dus een heleboel vakbladen, dus niet eens popi jopi shit... Weet iemand wat te doen daarmee? :bloos: Ik ga ze nooit meer lezen uiteraard, want ik weet natuurlijk ALLES wat daar in staat :bloos: (Elke keer als ik weer een rekening krijg denk ik: GVD weeeeeer vergeten op te zeggen :herp: )

Destruct! 05-09-2020 22:14

bijna een jaar

Daantje_0705 05-09-2020 22:19

Citaat:

Straatmeid schreef: (Bericht 34784561)
Yooooo ik doe dit nog steeds.

Oké, ik ben lekker aan het wegdoen, verkopen etc. Maar nu komt het volgende... ik heb dus een heleboel vakbladen, dus niet eens popi jopi shit... Weet iemand wat te doen daarmee? :bloos: Ik ga ze nooit meer lezen uiteraard, want ik weet natuurlijk ALLES wat daar in staat :bloos: (Elke keer als ik weer een rekening krijg denk ik: GVD weeeeeer vergeten op te zeggen :herp: )

Misschien verkopen/weggeven via een alumni vereniging of collega's oid?

Mema 06-09-2020 05:48

Citaat:

Straatmeid schreef: (Bericht 34784561)
Yooooo ik doe dit nog steeds.

Oké, ik ben lekker aan het wegdoen, verkopen etc. Maar nu komt het volgende... ik heb dus een heleboel vakbladen, dus niet eens popi jopi shit... Weet iemand wat te doen daarmee? :bloos: Ik ga ze nooit meer lezen uiteraard, want ik weet natuurlijk ALLES wat daar in staat :bloos: (Elke keer als ik weer een rekening krijg denk ik: GVD weeeeeer vergeten op te zeggen :herp: )

ik gooi dat bij het oud papier. Overigens heeft de meest nuttige een app waarin ook alle artikelen staan dus dat maakt het voor me wat makkelijker. :o

Kim010 06-09-2020 07:25

Mijn vader koopt als sinds het begin van de Quest in 2004 het blad. Heeft iemand hier interesse er in?

Straatmeid 06-09-2020 15:51

Citaat:

Mema schreef: (Bericht 34784591)
ik gooi dat bij het oud papier. Overigens heeft de meest nuttige een app waarin ook alle artikelen staan dus dat maakt het voor me wat makkelijker. :o

Ja die apps zou ik ook moeten hebben. :o Maar nooit account aangemaakt, omdat ik het op papier had. :ghe::herp:

Straatmeid 06-09-2020 15:55

Trouwens.... plastic tasjes............ (n)(n)(n) Ik koop ze dus al echt jaren niet meer, maar wtf. (n)

En ik had net ook een besef dat ik echt niet met duurzaamheid en geld sparen bezig was jaren geleden... Goed dat ik nog relatief jong ben en dus dat jetset gedoe (ik werkte daar ook echt veel te hard voor) lang geleden heb achter gelaten.

Straatmeid 06-09-2020 15:56

Citaat:

Destruct! schreef: (Bericht 34784567)
bijna een jaar

Dit is dus ook niet correct ;)

Straatmeid 11-11-2020 09:51

Welke drommel is al in de verleiding gekomen door singles day?

hppa 11-11-2020 13:12

ik heb dit jaar zoveel bespaard door niet uit eten te gaan en de vakantie in te korten dat ik ter compensatie nu continu dingen bestel :o

WolterB 11-11-2020 14:49

Ik heb een verhuisdoos vol met oude elektronica en kabels staan om weg te doen (y)

Positive mind 11-11-2020 17:11

Citaat:

Straatmeid schreef: (Bericht 34799902)
Welke drommel is al in de verleiding gekomen door singles day?

Ik vind singles day stom maar heb wel nieuwe dr Martens gekocht in de opruiming :lief:. En mezelf goed voorgenomen dit jaar verder geen nieuwe kleding of schoenen meer te kopen

Positive mind 11-11-2020 17:12

Ik heb een zak kleding klaarstaan om binnenkort te doneren aan het meisjeshuis. Besloten dat ik ook sokken ga doneren want ik heb er belachelijk veel

Daantje_0705 11-11-2020 19:42

Ik heb twee printers die het allebei niet doen, die moet ik eigenlijk weg doen en m'n oude stereo en kabels enzo idd.

Straatmeid 14-11-2020 08:46

Citaat:

hppa schreef: (Bericht 34799934)
ik heb dit jaar zoveel bespaard door niet uit eten te gaan en de vakantie in te korten dat ik ter compensatie nu continu dingen bestel :o

Wat een pauper ben je toch ook

Straatmeid 14-11-2020 08:47

Citaat:

Positive mind schreef: (Bericht 34799980)
Ik heb een zak kleding klaarstaan om binnenkort te doneren aan het meisjeshuis. Besloten dat ik ook sokken ga doneren want ik heb er belachelijk veel

Zullen we dat samen doen?

Straatmeid 15-11-2020 12:58

En hop, weer een zak met kleding dat versleten is naar de textielcontainer!

Overigens heb ik wel (duurzame, dus ik loop er weer jaren in) kleding gekocht de laatste maanden, maar nog veel meer verkocht. (y)

Overigens draag ik dus dingen van de duurzamere merken, uit een tijd dat er nog niet zo met duurzaamheid reclame werd gemaakt. Dan kocht ik gewoon kwalitatief goede kleding, dat is pas duurzaamheid, het komt echt uit de tijd dat ik op de middelbare school zat en er zit nog geen enkel gat in. :o :eek:

Dakduif 15-11-2020 13:06

Wij brengen elke week heel veel luiers weg huhuhu


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:56.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.