Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Huiswerkvragen: Exacte vakken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Scheikunde 2 moeilijk? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=648356)

Mooney 01-11-2003 12:06

Scheikunde 2 moeilijk?
 
Hoi iedereen,

ik zit een beetje met een dilemma.
Ik heb profiel N&G met Geschiedenis en Scheikunde 2.
Nou ben ik niet zo zeker of ik er goed aan heb gedaan om
scheikunde 2 te kiezen. Ik heb het pas volgend jaar (ik zit nu in 4Vwo). Ik zou willen vragen aan iedereen die ook scheikunde 2 heeft of het moelijk/zwaar is en wat het ongeveer inhoud vergeleken met scheikunde 1. Alhoewel ik best goed ben in scheikunde zit ik toch te twijfelen. Ik kan het laten vallen als ik wil, maar ik weet niet of ik er goed aan zou doen. Het is niet dat ik het nodig heb voor een vervolgstudie. Wie wil me helpen?

Alvast bedankt!

slaapkop 01-11-2003 15:03

Ik zit zelf op 5 VWO NG zonder Sk 2, maar er zijn wel mensen die bij mij op school Sk 2 erbij hebben genomen.
Ik weet dat er bij Sk 2 meer op molecuulbouw wordt ingegaan.
ik denk dat als je goed bent in scheikunde dat Sk 2 niet te lastig moet zijn

belgo 01-11-2003 16:16

Ik heb SK2 en om eerlijk te zijn helpt het mij om SK beter te begrijpen. Ik ben erg slecht in SK omdat er zoveel geleerd moet worden. SK2 gaat dieper in op het hoe en waarom, waardoor je dingen vaak kunt beredeneren.

halloikbenpaap 01-11-2003 16:22

de hoofdstukken van molecuulbouw zijn niet zo heel moeilijk, maar vooral de redoxreacties en chemische industrie zijn wel lastig (vond ik)

Alicia Silverstone 01-11-2003 17:42

Bij ons was het totaal niet moeilijk, maar wij hadden een hele relaxte scheikundeleraar.. we waren ook maar met z'n 6en en het was echt een kletsuurtje :D

Mooney 01-11-2003 18:37

Hey iedereen,

Allemaal goede reacties op sk-1, jullie hebben me erg gerustgesteld, dus ik denk dat ik het toch ga houden! :D

Thanx!

Fade of Light 01-11-2003 18:46

als je sk2 neemt, wordt sk 1 makkelijker, o.a. omdat je toch meer met het vak bezig bent. SK2 ging echter bij ons op school heel slecht, met 2 van de drie proefwerken met een gemiddelde van een 4. MAar het examen was wel goed gedaan.

Daantje_0705 01-11-2003 19:39

Ik heb ook N&G met scheikunde 2 en dan nog m&o.
Ik vind scheikunde 2 niet echt heel moeilijk, het vorige blok zelfs makkelijker dan scheikunde 1. Scheikunde 2 helpt idd goed om scheikunde 1 beter te begrijpen. Je gaat over het algemeen wat dieper op de stof in en ik heb het pas gekregen in 6V dus ik ben nu ook dingen aan het herhalen uit de 4e, best makkelijk dus.

Waarom probeer je het niet gewoon, als het niet gaat en je nog genoeg andere vakken hebt dan kan je het volgens mij altijd nog laten vallen.

FlorisvdB 02-11-2003 12:33

Scheikunde 2 is niet echt moeilijker dan sk1.
er worden meer onderwerpen behandeld, zoals makkelijke/ de meer zinloze onderwerpen als 'de chemische fabriek' maar ook over redoxreacties krijg je een flink portie extra stof.

succes ermee

Young Grow Old 03-11-2003 10:15

als ik eerlijk ben, vond ik scheikunde 2 echt helemaal nergens over gaan, niet erg interessant ofzo (vergeleken bij scheikunde 1), maar ook niet echt moeilijk. Wij hadden het altijd op vrijdag de laatste 2 uur, dus het was wel gezellig, maar kan niet zeggen dat ik er wat van opgestoken heb.

nienie 03-11-2003 14:31

Op mijn school merk je pas iets van scheikunde 2 in 6VWO. Ik heb NT-profiel, dus met sk2, maar in de vijfde klas doe je precies hetzelfde als de NG-leerlingen. In de zesde klas gaan de NG-leerlingen ineens heel erg lang over één hoofdstuk doen, terwijl jij het allang afhebt, zodat je de rest van het jaar (vanaf nu ongeveer) aan het scheikunde 2-boek gaat werken. Ik heb er een beetje in zitten bladeren en volgens mij stelt het allemaal niet zoveel voor...

The0 03-11-2003 16:20

in vwo5 is NG = NT qua scheikunde

VWO 6 komt scheikunde 2 erbij en dit stelt echt NIETS voor. Tis eerder makkelijker dan moeilijker vergeleken bij SK1. Kiezen die hap :)

Fade of Light 03-11-2003 17:43

Citaat:

The0 schreef op 03-11-2003 @ 17:20:
in vwo5 is NG = NT qua scheikunde

VWO 6 komt scheikunde 2 erbij en dit stelt echt NIETS voor. Tis eerder makkelijker dan moeilijker vergeleken bij SK1. Kiezen die hap :)

onze proefwerken maar eens moeten hebben dan :p dan piepte je wel anders >:]

Mooney 03-11-2003 19:06

Nou, loop ik me helemaal druk te maken over Sk-2,
valt het allemaal reuze mee volgens jullie.
Ik ga het daarom zeker houden! :D
Relaxt vak! :cool:
Ik ga nog ff navragen of ik het in de 5de of 6de heb.

Screaming Slave 03-11-2003 22:49

ik vond het niet echt moeilijk.

het maakt scheikunde juist een beetje interessanter, leuker if you will :o


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:01.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.