Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Seksualiteit (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=28)
-   -   massage olie als glijmiddel? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=647451)

Poesket 31-10-2003 14:33

massage olie als glijmiddel?
 
Omdat het anaal nog niet zo gaat vroeg ik me af of je ipv glijmiddel ook massage olie kunt gebruiken en of ditdan niet schadelijk is voor je?

ZHAzha 31-10-2003 14:40

Citaat:

Eerised schreef op 31-10-2003 @ 15:33:
Omdat het anaal nog niet zo gaat vroeg ik me af of je ipv glijmiddel ook massage olie kunt gebruiken en of ditdan niet schadelijk is voor je?

Denk wel dat het kan anaal.. maar ik zou gewoon wat glijmiddel halen weet je zeker dat het niet schadelijk is.

Chimera 31-10-2003 15:05

Niet zozeer schadelijk, maar het kan erg gaan irriteren. Je kunt inderdaad beter gewoon glijmiddel halen.

[D0RIEN] 31-10-2003 17:21

vaseline werkt ook heel goed en is volgens mij niet schadelijk...kan het me in iedergeval niet voorstellen.

barbara.inc 31-10-2003 17:23

het kan, maarrrrrr alleen als je geen condooms gebruikt, want het rubber kan niet tegen de olie. Dus tis niet veilig...Als je het wel veilig wilt doen, raad ik een glijmiddel op waterbasis aan. Succes!

MissBi@tch 31-10-2003 18:02

wij hebben van die massageolie van kneip (die dure jah) en die is op natuurbasis gemaakt en die hebbe wij daarook weleens voor gebruikt en t werkt.. kregen geen irritaties ofzo dus zal wel geen kwaad kunne!

Sarah 31-10-2003 18:08

Als je snel geirriteerde huid hebt dan kan het wel, maar het condoom wordt er poreus van, dus als je dat gebruikt tegen geslachtsziektes dan is het géén goed idee. Als je een condoom alleen gebruikt om geen sperma in je endeldarm te krijgen, dan is het ook af te raden, want een poreus condoom knapt veel sneller.

Pletterprater 31-10-2003 19:24

Op de verpakking van de massage olie staat het volgende:

Diep-werkzame olie voor een optimale massage (diep werkend dus)

en bij "werking en gebruik" staat:

Ideaal dus voor alle soorten massages, warming-up en fysiotherapie.

Denk dat Sex wel voldoet aan een soort van massage en warming-up

Francesco 04-11-2003 11:21

Wees er heel voorzichtig mee. Sommige (met name goedkopere) massage olie bevat chemicaliën die niet echt een fijne uitwerking hebben op de gevoelige huid (eikel, schaamlippen).

Massage-olie op basis van natuurlijke ingredienten (te koop bij o.a. bodyshop en goede drogist) moet kunnen, maar zoals al gezegd; condooms zijn na het in contact komen met de olie niet meer veilig.

Chimera 04-11-2003 11:34

Citaat:

Pletterprater schreef op 31-10-2003 @ 20:24:
Denk dat Sex wel voldoet aan een soort van massage en warming-up
Waarschijnlijk staat er ook ergens "niet voor inwendig gebruik".

Het vaginaslijmvlies is nogal gevoelig. Baby-olie is ook zo zacht als het maar kan, maar dat irriteert ook.

juno 04-11-2003 11:42

Je hebt olie en olie. De samenstelling van massage en baby olie is chemisch, het is vaal geparfumeerd, er zitten conserveermiddelen in, het is vaak een water in olie emulse zodat er bindmiddelen in moeten tegen het schiften.
Kijk maar eens op de verpakking, een hele waslijst aan irriterende ingredienten.

Glijmiddel is het beste
Vaseline wordt zelfs bij de uroloog gebruikt Ik lag acuut in een deuk daar toen die man met een klodder vaseline op zo'n gezellige handschoen aan kwam zetten...maar het is dus goed spul, bleek inderdaad niet te irriteren maar krijg je onderbroek maar weer eens schoon. Het gevaar van vaseline is dat het een aardoliederivaat is, en dus rubber aantast.
Veel spuug is ook wel goed,
Desnoods pak je de olijfolie of een pakje boter.

Maar geen massageolie, of bodylotion of handcreme!

fimmes 04-11-2003 12:28

Ik gebruik met me vriendin vet vaak massage olie als glijmiddel ( en natuurlijk ook als massageolie, vet geil) en t werkt prima, mischien zelfs beter als glijmiddel omdat glijmiddel eenbeetje te erg helpt.........voor de jongen niet zo fijn................ ;)

DorkNL 04-11-2003 12:30

als je maar goed spoelt! :P

jnieuwelaar 04-11-2003 18:08

Die vragen stonden ook wekelijks in de fancy :D

Het antwoord daar: je hebt massageolie op waterbasis en op oliebasis. Die op waterbais tast condooms niet aan, die op oliebasis niet.
Inwendig weet ik niet wat het doet.

Sarah 05-11-2003 09:16

Citaat:

jnieuwelaar schreef op 04-11-2003 @ 19:08:
Die vragen stonden ook wekelijks in de fancy :D

Het antwoord daar: je hebt massageolie op waterbasis en op oliebasis. Die op waterbais tast condooms niet aan, die op oliebasis niet.
Inwendig weet ik niet wat het doet.

Olie op waterbasis :confused:

Chimera 05-11-2003 09:29

Citaat:

sarahbressers schreef op 05-11-2003 @ 10:16:
Olie op waterbasis :confused:
Inderdaad, klok-klepel geval. Hij bedoelt dat er glijmiddel is op water- en oliebasis. Olie is toch meestal wel op oliebasis :D

juno 05-11-2003 09:38

Puur water heb je niet, pure olie ook niet, in de cosmeticasector.

Het is bijna altijd of een water-in-olie emulsie, of een olie-in-water emulsie, afhankelijk van de relatieve hoeveelheid olie en water. Daarom zitten er ook emulgatoren, zoals lecitine, in, om te voorkomen dat de olie gaat drijven op het water.

Sla-olie, dat is pure olie.

Zelfs in glijmiddel op waterbasis zit glycerine. Water glijdt niet genoeg, anders zou spuug wel genoeg zijn.

Arenda 05-11-2003 16:47

Nooit geen dingen op oliebasis gebruiken bij seks als je alleen een condoom gebruikt en niet zwanger wil worden. Het condoom wordt er poreus van! Je kunt ook gewoon KY-jelly ophalen... werkt net zo goed en je betaald zo'n 3 euro voor een redelijke tube... massageolie lijkt me ook niet zo prettig :P

metalgirl 05-11-2003 21:11

Citaat:

MissBi@tch schreef op 31-10-2003 @ 19:02:
wij hebben van die massageolie van kneip (die dure jah) en die is op natuurbasis gemaakt en die hebbe wij daarook weleens voor gebruikt en t werkt.. kregen geen irritaties ofzo dus zal wel geen kwaad kunne!
Oei... Amandel? Die ruikt zo geil...

bugge 07-11-2003 20:54

kzou het niet doen eigenlijk. Massage-olie is bedoeld voor op de huid en niet voor in je lichaam...waarom koop je niet gewoon glijmiddel?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:27.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.