Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   XP en registreren? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=65650)

Moonspell 23-04-2002 11:25

XP en registreren?
 
Aangezien ik weinig ervaring heb met XP ( wil ik ook zo houden )
heb ik hier even een vraag over, er belde iemand op met de vraag dat ze binnen 10 dagen de pc moesten registreren ofzo met de licentiecode.. ( ze hebben zon macro pctje gekocht )
( amd XP 2000+ )

Waar kan ik dit ergens in XP registreren? En is het wel zeker dat die code er bij zit?

Weet iemand hier meer van?

Moonspell

eddie 23-04-2002 11:44

via internet kan het volgens mij, en via de telefoon.

De code wordt gegenereerd door WinXP, en deze moet worden doorgegeven aan MS.

ned441 23-04-2002 15:33

Citaat:

Moonspell schreef:
Aangezien ik weinig ervaring heb met XP ( wil ik ook zo houden )
heb ik hier even een vraag over, er belde iemand op met de vraag dat ze binnen 10 dagen de pc moesten registreren ofzo met de licentiecode.. ( ze hebben zon macro pctje gekocht )
( amd XP 2000+ )

Waar kan ik dit ergens in XP registreren? En is het wel zeker dat die code er bij zit?

Weet iemand hier meer van?

Moonspell

Xp heeft 30 dagen om te registreren als ik me niet vergis. Xp genereerd zelf een code en stuurt deze wanneer mogelijk via internet naar database oid. Als je geen internet hebt kan het via een 0800 nr. De code die xp maakt word gemaakt naar de hardware die in je computer zit.

Registreren doe je via Start=>Programs=>Accessories=>System Tools=>Activate Windows.

Groeten Ned441

(nu zonder pop 3 mail :(:( (zie andere topic)

wabbit 24-04-2002 08:40

windows XP registreren???? k heb em al een aantal maandjes lopen maar registreren...nope

Moonspell 24-04-2002 14:05

weet iemand dat 0800 nr?

[EDIT]

Van iemand gekregen:

00800 22848283

of

0800 023 3487

[/EDIT]

perseus 24-04-2002 15:03

Citaat:

kevingerritsen schreef:
windows XP registreren???? k heb em al een aantal maandjes lopen maar registreren...nope
Dat kan niet... Of je moet toevallig HET bestand hebben weggegooid ofzo... Of je hebt een rare rare versie.

ned441 24-04-2002 16:14

Citaat:

kevingerritsen schreef:
windows XP registreren???? k heb em al een aantal maandjes lopen maar registreren...nope

Ten eerste is het activeren, niet registreren. Dat je het niet hoeft te activeren kan alleen als je de corperate edition hebt van de pro versie, dat is voor bedrijven dus. Dat bestandje kun je natuurlijk niet per-ongeluk weggooien zoals perseus zegt. Dan zou de kopieer beveiliging wel erg makkelijk te omzeilen zijn denk je niet? en tenslotte dat telefoon nummer komt, dacht ik, voor in de wizard van xp om het te activeren. kiezen voor de optie dat je geen inet verbinding hebt.

Ik ken het niet uitproberen want die van mij is al geactiveerd, maar ik dacht dat het zo moest.


Gegroet Ned441

wabbit 05-06-2002 13:20

Citaat:

ned441 schreef:



Ten eerste is het activeren, niet registreren. Dat je het niet hoeft te activeren kan alleen als je de corperate edition hebt van de pro versie, dat is voor bedrijven dus. Dat bestandje kun je natuurlijk niet per-ongeluk weggooien zoals perseus zegt. Dan zou de kopieer beveiliging wel erg makkelijk te omzeilen zijn denk je niet? en tenslotte dat telefoon nummer komt, dacht ik, voor in de wizard van xp om het te activeren. kiezen voor de optie dat je geen inet verbinding hebt.

Ik ken het niet uitproberen want die van mij is al geactiveerd, maar ik dacht dat het zo moest.


Gegroet Ned441

precies je zegt het zelf al, ik heb de corperate edition van pro


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:23.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.