Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Wat is houden van?!? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=138553)

Medusa 24-06-2002 17:13

Wat is houden van?!?
 
Heee lieve mensjes!

Ik heb een probleem! Ik heb al een hele tijd met mijn vriendje! Maar ik weet niet of ik van hem houd, omdat ik gewoon niet weet wat dat is! Mijn vraag is dan ook, hoe weet je of je van je vriendje/vriendin houdt?????

Help me! Please, maybe weet ik het dan!

Kusjes

Lindansje 24-06-2002 17:25

het zal jou toch aan je reet roesten of je verliefd op je vriend bent, of dat je van hem houdt...

dat geėmmer altijd over houden van en verliefd zijn :rolleyes:

Squall 24-06-2002 22:48

inderdaad wees blij dat je iemand hebt en houd voor de rest gewoon je klep dicht en wees blij

cha0s 24-06-2002 23:50

Citaat:

Lindansje schreef:
het zal jou toch aan je reet roesten of je verliefd op je vriend bent, of dat je van hem houdt...

dat geėmmer altijd over houden van en verliefd zijn :rolleyes:

beetje gefrustreerd? :p

nare man 25-06-2002 00:21

Citaat:

Lindansje schreef:
het zal jou toch aan je reet roesten of je verliefd op je vriend bent, of dat je van hem houdt...

dat geėmmer altijd over houden van en verliefd zijn :rolleyes:

Hear hear

Dat geouwehoer over 'wanneer ben ik verliefd' of 'wanneer hou je van iemand' moet idd maar eens een keertje afgelopen zijn. Dat infantiele geblaat ook altijd...

Voor de zoveelste keer: er zijn geen definities van 'verliefdheid' of '' houden van' te geven!

Wat dat inhoudt, moet iedereen voor zichzelf bepalen. Je hebt als mens geen handleiding meegekregen bij je geboorte waarin staat wanneer je verliefd bent of van iemand houdt.

Sir Smoke-A-Lot 25-06-2002 00:36

In mijn ogen heb je houden van en geven om. Kheb er ff de DvD op nageslage:

houden van: “hou·den

I {onov.ww.}
1 (met 'van') liefde, genegenheid voelen voor => liefhebben, beminnen
2 (met 'van') gesteld zijn op, lusten => behagen scheppen in, niet vies zijn van, geporteerd zijn voor, niet afkerig zijn van

geven om: ge·ven

I {onov.ww.}
1 (met 'om') gesteld zijn op

zo duidelijk? :rolleyes: :D

miro 25-06-2002 06:36

Ben het eens met nare man. En je voelt t vanzelf wel als je van je vriendje houdt.

Alicia Silverstone 25-06-2002 10:49

Op een gegeven moment voel je dat gewoon.
Dan voel je dat het gevoel eigenlijk veel sterker is dan verliefdheid...
Je hebt ook mensen die denken dat dat hetzelfde is en dus na een week al "ik hou van je" zeggen :rolleyes:
Maar dat is het IMHO dus niet....

Zolang je het nog niet weet moet je ook niet denken van "goh het wordt nu weleens tijd, dus ik ga het nu zeggen"...
Je merkt t vanzelf wel joh :)

Lucky Luciano 25-06-2002 11:43

Citaat:

Sir Smoke-A-Lot schreef:
woordenboek
Dat geldt misschien voor meneer van Dale. Maar als hij dat zo vind kan het voor iemand anders best iets anders zijn. Ook de sterkte (aantrekkingskracht :D ) staat er niet in beschreven

Sir Smoke-A-Lot 25-06-2002 12:23

Jah, tis allemaal niet makkelijk! Je kunt om iemand geven omdat je iemand belangrijk vind, dat kan een vriend zijn maar ook DE vriend omdat je van hem houd en dan geef je ook om hem. Houden van kun je ook weer voor een vriend hebben, je houd ook van je echte vrienden maar pas zodra je iets anders en sterkers voelt dan dat weet je dat je goed zit! :) Dus als je meer voelt in het opzicht van houden van en geven om dan je normale vrienden is het duidelijk: verliefdheid! :p

casey 25-06-2002 15:40

het zeggen :'Ik hou van je' klinkt ook zo stom?!
Ik zeg veel eerder: 'k zie je graag.
Ook al bedoel ik dan eerder: 'k hou van je. Omdat ik enorm verliefd ben, hem enorm graag zie en dus veel meer voel dan ene verliefdheidje.
Maar hij weet 't ook wel, dus daarom doen we niet moeilijk.
En als ik het dan toch es zeg, dan wete ie heus ook wel da'k altijd van hem hou, en nie enkel da moment. *En toch voel ik me stom als 'k het heb gezegd.. :confused: *

kastdeur 25-06-2002 16:29

Citaat:

Medusa schreef:
Mijn vraag is dan ook, hoe weet je of je van je vriendje/vriendin houdt?????

toen ik vanochtend/vannacht half sliep/half wakker was en hij sliep en ik in zijn armen lag voelde ik een intens gevoel van houden van...

merk je vanzelf:)

Lindansje 25-06-2002 16:32

Citaat:

ikheetfroukje schreef:


toen ik vanochtend/vannacht half sliep/half wakker was en hij sliep en ik in zijn armen lag voelde ik een intens gevoel van houden van...

merk je vanzelf:)

aahhhh :)

*herken* :)

mR. DJ 25-06-2002 17:20

Citaat:

ikheetfroukje schreef:


toen ik vanochtend/vannacht half sliep/half wakker was en hij sliep en ik in zijn armen lag voelde ik een intens gevoel van houden van...

merk je vanzelf:)


Dat is in mijn ogen meer liefde. Houden van is volgens mij meer dat je veel om ienand geeft. Maar dat je niet echt een drang voelt om bij die persoon te zijn.
Zo kun je vna iemand houden die niet je vriendin is en ook nog eens een vriendin hebben waarop je verliefd ben. Die geveolens zitten allemaal moeilijk in mekaar en ik kan het niet uitleggen.
Een voorbeeld van me zelf. Ik ben best wel verliefd op een meisje, dat helaas niet mijn vriendin is (ik heb ook geen vriendin), maar voor een ander meisje voel ik ook wat, maar totaal niet op de manier van liefde. Ik geef veel om haar en sta ook altijd klaar voor haar, en zij ook voor mij. En sinds kort heeft zij verkering met een hele goeie vriend van me. Ik denk dat als ik dan van haar zou houden als bij liefde dat ik een vriend verloren zou zijn. Maar dat is niet het geval. Ik ben juist blij voor haar want ze was al op zoek naar een vriend. En onze "relatie" is nog het zelfde. Ik denk dat dat "houden van" is.

casey 25-06-2002 18:39

Citaat:

mR. DJ schreef:
Houden van is volgens mij meer dat je veel om ienand geeft. Maar dat je niet echt een drang voelt om bij die persoon te zijn.
Zo kun je vna iemand houden die niet je vriendin is en ook nog eens een vriendin hebben waarop je verliefd ben. Die geveolens zitten allemaal moeilijk in mekaar en ik kan het niet uitleggen.
Een voorbeeld van me zelf. Ik ben best wel verliefd op een meisje, dat helaas niet mijn vriendin is (ik heb ook geen vriendin), maar voor een ander meisje voel ik ook wat, maar totaal niet op de manier van liefde. Ik geef veel om haar en sta ook altijd klaar voor haar, en zij ook voor mij. En sinds kort heeft zij verkering met een hele goeie vriend van me. Ik denk dat als ik dan van haar zou houden als bij liefde dat ik een vriend verloren zou zijn. Maar dat is niet het geval. Ik ben juist blij voor haar want ze was al op zoek naar een vriend. En onze "relatie" is nog het zelfde. Ik denk dat dat "houden van" is.

Jep, dat laatste is ook houden van, maar dan als een broer/zus (hoewel zo'n broer/zus-realtie voor velen misschien overkomt als kat&hond)
tja, 't is moeilijk uit te leggen.
Toch denk ik da'k van mijn vriend hou.. 'k ben er nie weg van te slaan, ik denk constant aan hem, ik .. weet het niet, ik voel het gewoon, da's het.

Jadis 25-06-2002 18:40

houden van= alles doen om een persoon te helpen. door dik en dun. Dat krijg je dus niet na 6 maanden verkering en 2 keer neuken.

mR. DJ 25-06-2002 18:54

Volgens mij heb je 2 soorten houden van. De ene zoals ik net al beschreef (ofwel de broer/zus relatie), en de ander is echt met de liefde. Zoals je tegen je vriendin zegt: ik hou van je. Maar dat tegen je vriendin zeggen is eigenlijk in je kop gestamp door de tv enzo. Het is dan om liefde aan iemand duidelijk te maken.

M*girl 26-06-2002 12:38

Bij mij is houden van zodra ik het recht in het gezicht van diegene kan zeggen. Het is een gevoel dat je hebt, iets vertrouwd/ts, moeilijk te omschrijven...

Lady_Blue 26-06-2002 12:45

Je merkt het vanzelf als je van iemand houdt, het is zo moeilijk te vertellen wat je dan zou voelen enzo.
Maar daar kom je nog wel achter :)

tijgerin 26-06-2002 12:49

heey! ik denk dat je zolang je nog gelukkig met hem bent en hij je het gevoel geeft dat je het leukste, liefste en mooiste meisje van de wereld bent, je geen zorgen hoeft te maken!!

Liefs!

never mind 26-06-2002 13:41

houden van is enormveel om iemand geven en altijd met iemand meeleven en dat soort dingen, nooit genoeg van iemand krijgen (OKE bijna nooit) en het heeeeeeeelemaal niet erg vinden om bij die gene in de buurt te zijn.

U-NiQ 26-06-2002 17:52

Citaat:

nare man schreef:


Hear hear

Dat geouwehoer over 'wanneer ben ik verliefd' of 'wanneer hou je van iemand' moet idd maar eens een keertje afgelopen zijn. Dat infantiele geblaat ook altijd...

Voor de zoveelste keer: er zijn geen definities van 'verliefdheid' of '' houden van' te geven!

Wat dat inhoudt, moet iedereen voor zichzelf bepalen. Je hebt als mens geen handleiding meegekregen bij je geboorte waarin staat wanneer je verliefd bent of van iemand houdt.

Helemaal mee eens!

mR. DJ 26-06-2002 17:58

Citaat:

nare man schreef:


Hear hear

Dat geouwehoer over 'wanneer ben ik verliefd' of 'wanneer hou je van iemand' moet idd maar eens een keertje afgelopen zijn. Dat infantiele geblaat ook altijd...

Voor de zoveelste keer: er zijn geen definities van 'verliefdheid' of '' houden van' te geven!

Wat dat inhoudt, moet iedereen voor zichzelf bepalen. Je hebt als mens geen handleiding meegekregen bij je geboorte waarin staat wanneer je verliefd bent of van iemand houdt.

Daar sluit ik me ook bij aan........ iedereen trekt zelf zijn grenzen tussen houden van/liefde/iemand goed mogen/weet ik veel wat je nog kan bedenken.

kastdeur 27-06-2002 11:26

Citaat:

mR. DJ schreef:


Daar sluit ik me ook bij aan........ iedereen trekt zelf zijn grenzen tussen houden van/liefde/iemand goed mogen/weet ik veel wat je nog kan bedenken.

dat is duidelijk, maar misschien zou het leuk zijn dat niet iedereen loopt te mekkeren dat het een persoonlijk gevoel is en bla bla bla, maar voor het-houden-van-gevoel-voorjou kunnen omschrijven...

StefanLovertje 27-06-2002 16:10

nou ehm, das dan een probleempje he... ik kan je nie helpen... ik weet wel dat ik van mijn vriend hou, en hoe ik dat weet?

gewoon als ik in zijn armen lig dan wordt ik helemaal warm vanbinnen, en ik zou alles voor hem overhebbben, en ik zou alles en iedereen voor hem willen opgeven, en ik zou nooit een ander willen...... :)

Upior 28-06-2002 16:36

Liefde is: als de ene dood is, necrofiel worden

Lethalis 28-06-2002 17:50

Houden van is een verzinsel van de maatschappij. Bewijs maar het tegendeel :p


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:06.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.