Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Drugs & Alcohol (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=38)
-   -   sigarettje rollen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1387212)

't kieken 02-04-2006 17:45

sigarettje rollen
 
Kan er mij iemand wat tips geven om een sigaret te rollen? Ik heb harde blaadjes en tabak.
merci.

Paranoide 02-04-2006 17:48

n00bshagroker. :D

Gewoon oefenen en jezelf dwingen om elke wancreatie die je rolt daadwerkelijk op te roken, dan leer je 't gauw genoeg. :cool:

't kieken 02-04-2006 17:49

khaal het weer uit elkaar zodat ik men tabak ernieuw kan gebruiken! ;)

Mentu 02-04-2006 17:51

Practice makes perfect. Of zoiets.

En zoals paranoide al zegt, oproken (Y). Want dan weet je waarom zo'n ding niet goed rookt.

MASJ ONLINE NU!!!

Paranoide 02-04-2006 18:01

Citaat:

Mentu schreef op 02-04-2006 @ 18:51 :
Practice makes perfect. Of zoiets.

En zoals paranoide al zegt, oproken (Y). Want dan weet je waarom zo'n ding niet goed rookt.

MASJ ONLINE NU!!!

Consider it done (y)

zeehond23 02-04-2006 18:11

Citaat:

't kieken schreef op 02-04-2006 @ 18:49 :
khaal het weer uit elkaar zodat ik men tabak ernieuw kan gebruiken! ;)
dat moet je niet doen, dan leer je het nooit

coopergirl 02-04-2006 19:18

meekijken hoe een ervaren draaier draait (y)
Daarna ga je zelf met een pakje shag oefenen.

't kieken 02-04-2006 19:20

ja ma ik krijg nooit een trechter vorm, en das beetje mijn probleem.

coopergirl 02-04-2006 19:22

schuin rollen (hoe leg je dat uit -_- Ik ben niet handig genoeg met paint om een gebruiksaanwijzing te p00sten)

wann 02-04-2006 19:35

Citaat:

't kieken schreef op 02-04-2006 @ 20:20 :
ja ma ik krijg nooit een trechter vorm, en das beetje mijn probleem.
Je moet de shag dus al in een trechtervorm op het vloeitje leggen (:o), dus van de ene kant naar de 'dunne' naar de 'dikke' kant moet het niet alleen breder worden, maar ook hoger. Met een beetje oefenen kun je ook steeds beter zorgen dat het vrij geleidelijk een trechtervorm krijgt (ipv dat je 'lege plekken' hebt). Daarna het draaien, zorgen dat het niet te strak en niet te los wordt (kwestie van oefening ook). Dan bij de 'dunne' kant van het sjekkie de rand van het vloeitje er in draaien (gewoon blijven draaien tot het er vanzelf in gaat) en dan verder dichtdraaien en dichtlikken.

MTpower 02-04-2006 20:58

Trek het vloeite tijdens het draaien een beetje uit elkaar (niet te ver, want dan scheurt het).
En zorg ervoor dat de tabak voor het draaien al goed verdeeld is over de vloei :o

't kieken 03-04-2006 12:10

dus eigelijk gewoon veel oefenen?
Merci

Iveauh 03-04-2006 19:05

niet oefenen.
verdelen!

ashwin2 07-04-2006 14:35

j ehebt ook apparaten, dan leg je het vloeitje er in, ff sguiven, en het is een mooie trechter. Als je dan ff op een avond 2 pakkies doet ofzo, heb je weer genoieg voor en hele tijd...

Guissie 07-04-2006 17:19

Citaat:

ashwin2 schreef op 07-04-2006 @ 15:35 :
j ehebt ook apparaten, dan leg je het vloeitje er in, ff sguiven, en het is een mooie trechter. Als je dan ff op een avond 2 pakkies doet ofzo, heb je weer genoieg voor en hele tijd...
Ga leren hoe je moet typen ofzo... (n)

Wammus 08-04-2006 01:35

Jij bent nog te jong om te roken. :nono:

Mutant_oud 08-04-2006 01:39

NU wel. Maar toen ik jong was... toen was je niet te jong ^^

mohtje1221 04-05-2007 13:44

Een plukje tabak, stevig draaien, even met de tong langs de gomrand, dichtrollen, plakken en de brand erin. Zie daar de kunst van het bouwen van een peuk, ofwel, het rollen vaneen oer-Hollands sjekkie.

Volgens sommigen is het een ingebakken, eeuwenoude traditie en verheven kunstvorm tegelijk. Een ritueel. Volgens anderen heeft het roken en zelf draaien van een shagje iets sjofels en armoedigs. Iets voor op een steiger of in een fabriek, maar niet passend op een party of in een boetiek. Toch vind je shagrokers onder alle lagen van de bevolking “Er zit iets rebels aan shag. Ik weet niet hoe ik het precies moet uitleggen. Het is een statement, een gevoel ‘van ‘maling hebben aan’. Bovendien vind ik het ook lekkerder dan sigaretten.

De shagroker is overwegend mannelijk. De vrouwen, die qua rookgedrag zeker een inhaalslag hebben gemaakt in de afgelopen dertig jaar, geven de voorkeur aan filtersigaretten. Het shagverbruik is volgens cijfers van de Nationale Drug Monitor sinds begin jaren negentig wel aan het dalen. In het jaar 2000 werden er in ons land in totaal 16,7 miljard sigaretten gerookt tegen 13,7 miljard shagjes. De shagjes komen volgens de grootste Nederlandse vloeiproducent Mascotte in vele vormen en maten. Op de website van de fabrikant worden de diverse modellen geshowd en wordt voor de leek de kunst van het rollen, uitvoerig uit de doeken gedaan. Iedereen heeft zo zijn voorkeur voor een bepaald model. Zoals bijvoorbeeld: Miss Perfect. Dit slanke shaggy heeft nog het meest weg van een industriële sigaret. De taps toelopende Fat Boy kan naast tabak ook andere genotsmiddelen in de buik vervoeren. De Dromedaris heeft een vreemde ophoping van tabak in het midden en Het Kameeltje lijkt door zijn rug te zijn gegaan. Model Slankie lijkt te kampen met een zware tabakstoornis.

De Nederlander heeft overigens niet het patent op het roken van shag. Ook de Noren zijn fervente shagdraaiers. Meer4an zestig procent van alle sigaretten die de Vikingen roken, bestaat uit zelfgedraaide shagjes. In Nederland is de verhouding precies andersom. Maar met de shagrokers in die twee landen hebben we wel gelijk de Europese kopgrnep te pakken. Het armzalige peloton wordt



Mvg, Dennis

Mutant_oud 04-05-2007 14:56

Citaat:

mohtje1221 schreef op 04-05-2007 @ 14:44 :
Een plukje tabak, stevig draaien, even met de tong langs de gomrand, dichtrollen, plakken en de brand erin. Zie daar de kunst van het bouwen van een peuk, ofwel, het rollen vaneen oer-Hollands sjekkie.

Volgens sommigen is het een ingebakken, eeuwenoude traditie en verheven kunstvorm tegelijk. Een ritueel. Volgens anderen heeft het roken en zelf draaien van een shagje iets sjofels en armoedigs. Iets voor op een steiger of in een fabriek, maar niet passend op een party of in een boetiek. Toch vind je shagrokers onder alle lagen van de bevolking “Er zit iets rebels aan shag. Ik weet niet hoe ik het precies moet uitleggen. Het is een statement, een gevoel ‘van ‘maling hebben aan’. Bovendien vind ik het ook lekkerder dan sigaretten.

De shagroker is overwegend mannelijk. De vrouwen, die qua rookgedrag zeker een inhaalslag hebben gemaakt in de afgelopen dertig jaar, geven de voorkeur aan filtersigaretten. Het shagverbruik is volgens cijfers van de Nationale Drug Monitor sinds begin jaren negentig wel aan het dalen. In het jaar 2000 werden er in ons land in totaal 16,7 miljard sigaretten gerookt tegen 13,7 miljard shagjes. De shagjes komen volgens de grootste Nederlandse vloeiproducent Mascotte in vele vormen en maten. Op de website van de fabrikant worden de diverse modellen geshowd en wordt voor de leek de kunst van het rollen, uitvoerig uit de doeken gedaan. Iedereen heeft zo zijn voorkeur voor een bepaald model. Zoals bijvoorbeeld: Miss Perfect. Dit slanke shaggy heeft nog het meest weg van een industriële sigaret. De taps toelopende Fat Boy kan naast tabak ook andere genotsmiddelen in de buik vervoeren. De Dromedaris heeft een vreemde ophoping van tabak in het midden en Het Kameeltje lijkt door zijn rug te zijn gegaan. Model Slankie lijkt te kampen met een zware tabakstoornis.

De Nederlander heeft overigens niet het patent op het roken van shag. Ook de Noren zijn fervente shagdraaiers. Meer4an zestig procent van alle sigaretten die de Vikingen roken, bestaat uit zelfgedraaide shagjes. In Nederland is de verhouding precies andersom. Maar met de shagrokers in die twee landen hebben we wel gelijk de Europese kopgrnep te pakken. Het armzalige peloton wordt



Mvg, Dennis

let eens op de datum :)


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:49.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.