Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Nieuws, Achtergronden & Wetenschap (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=40)
-   -   Dit is zo ontzettend triest. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=29533)

RekZ 03-01-2002 18:36

Dit is zo ontzettend triest.
 
Nepagenten beroven 2000 euro van bejaarde

Uitgegeven: 3-1-2002 18:09
Laatst gewijzigd: 3-1-2002 18:26

ROZENDAAL - Nepagenten hebben donderdag 2000 euro gestolen van een 88-jarige inwoner uit het Gelderse Rozendaal. Het bejaarde slachtoffer had net geld gepind toen twee mannen bij hem aanbelden. De twee lieten een pasje zien en gaven zich uit als politiemensen.


De twee dieven vertelden dat de eurobiljetten die de 88-jarige net had gepind, mogelijk vals waren en dat het geld voor onderzoek moest worden meegenomen.

De nepagenten beloofden terug te komen, maar toen zij niet kwamen opdagen, belde het slachtoffer de politie. Die stelt een onderzoek in naar de daders. De politie vermoedt dat de twee de bejaarde man hebben gevolgd van de pinautomaat naar zijn huis.


Dat soort "mensen" zijn echt triest bezig, een beetje 2000 euro van een oude man afpakken! 2000 euro, das meer dan 4400 gulden!!! Jezelf voordoen als een agent en die oude man weet nix beters en vertrouwd ze en weg is je geld. http://forum.scholieren.com/frown.gif

McCaine 03-01-2002 18:41

Tsja, shit happens. Wat wil je hiermee zeggen?

nare man 03-01-2002 19:31

Hoe kun je in 's hemelsnaam meer dan 1000 euro in één keer pinnen? http://forum.scholieren.com/confused.gif De limiet op oude automaten was altijd 2500 gulden per dag, lijkt me sterk dat je nu in één keer bijna het dubbele kunt opnemen.

Overigens: het is natuurlijk supertriest, dit soort dingen, maar misschien is het een stimulans om eens wat minder contact geld in huis te hebben voor een bepaalde, niet nader te noemen bevolkingsgroep. Contact geld trekt alleen maar boeven aan.

McCaine 03-01-2002 19:32

De term is 'contant', toch?

RuffThugg 03-01-2002 20:42

Misselijk.

Chimera 04-01-2002 13:27

Tja. Tis natuurlijk in en in triest dat je op zo'n dergelijke manier je geld moet verdienen, maar de schuld ligt niet alleen bij die criminelen.

Wat doen een bejaarde vent in hemelsnaam met 2000 euro op zak? Moest dat weer zo nodig thuis bewaard worden? Spijt me, maar als je zo met geld omgaat...

Isa 04-01-2002 13:39

Citaat:

Chimera schreef:
Tja. Tis natuurlijk in en in triest dat je op zo'n dergelijke manier je geld moet verdienen, maar de schuld ligt niet alleen bij die criminelen.

Wat doen een bejaarde vent in hemelsnaam met 2000 euro op zak? Moest dat weer zo nodig thuis bewaard worden? Spijt me, maar als je zo met geld omgaat...

waar slaat dat nou op? is het soms verplicht om het op de bank te bewaren? veel van die oudjes kost het behoorlijk veel moeite om uberhaupt naar de bank te gaa om te pinnen.

Chimera 04-01-2002 14:14

Citaat:

Kenny McCormick schreef:
waar slaat dat nou op? is het soms verplicht om het op de bank te bewaren? veel van die oudjes kost het behoorlijk veel moeite om uberhaupt naar de bank te gaa om te pinnen.
Je gaat op je 88e toch niet met 2000 euro over straat! Wat ben je dan voor retard! Als je perse zoveel geld MOET hebben, neem dan een familielid mee.

Moeite hebben met pinnen okay, maar van 2000 euro kan de gemiddelde bejaarde 3 maanden luxe leven.

Beetje onzin dus. Het was, hoe dan ook, dom van die vent. Tuurlijk is het lullig, maar het was niet gebeurd als hij ff had nagedacht.

Regalk 04-01-2002 14:20

Citaat:

Chimera schreef:
Je gaat op je 88e toch niet met 2000 euro over straat!

Waarom niet? Het is belachelijk dat het niet mogelijk is!

John-17 04-01-2002 14:22

'ze beroven 2000 euro van bejaarde' ?
arme 2000 euro
nogal een foute formulering zeg

krijgdepleuris 04-01-2002 14:26

ik vind het zielig voor die man maar ik vraag me af of je wel 2000 Euro in een keer kan pinnen, ja kennelijk wel dus maar wat moet je met dat geld ik snap die man niet helemaal. maar ja wel lullig voor hem.

marlies 04-01-2002 22:46

Citaat:

SP666 schreef:
het probleem ligt gewoon bij het aantal mensen. 16 miljoen. Daar zitten dus rotte appels tussen. Je kan geen regeltjes maken waar 16 miljoen willekeurige mensen zich aan gaan houden.

En zeker niet in dit kapitalistische/christelijke systeem.

Kom eens even met eigen bedachten argumenten die wel enige inhoud hebben, dan deze losse kreten..

Griller 04-01-2002 22:59

Citaat:

SP666 schreef:
het probleem ligt gewoon bij het aantal mensen. 16 miljoen. Daar zitten dus rotte appels tussen. Je kan geen regeltjes maken waar 16 miljoen willekeurige mensen zich aan gaan houden.

En zeker niet in dit kapitalistische/christelijke systeem.

Welk systeem dan wel?? Volgens mij in geeneentje.. Mensen doen dit soort dingen nou een maal


McCaine 04-01-2002 23:16

Citaat:

Griller schreef:
Welk systeem dan wel?? Volgens mij in geeneentje.. Mensen doen dit soort dingen nou een maal

Hoeft helemaal niet, kapitalisme en de 'verzorgingsstaat' werken dit soort dingen gewoon in de hand. Maar ik zie het verband met christendom niet...

Adamh 05-01-2002 01:11

Citaat:

McCaine schreef:
Tsja, shit happens. Wat wil je hiermee zeggen?


Ben ik het mee eens hoor, die ouwe was gewoon dom bezig. Je weet dat in de hedendaagse samenleving eerlijkheid is opgegeven voor hebzucht (ik ben helaas een van die mensen die om te krijgen wat ie wil liegt).
Er wordt benadrukt dat het een ouwe man was, maar is een diamantenroof van miljoenen van een bedrijf dan minder erg omdat dat niet was gericht tegen een ouwe man die toch geen tijd meer heeft om zn geld uit te geven?

J-roen 05-01-2002 11:20

Citaat:

Adamh schreef:
Ben ik het mee eens hoor, die ouwe was gewoon dom bezig. Je weet dat in de hedendaagse samenleving eerlijkheid is opgegeven voor hebzucht (ik ben helaas een van die mensen die om te krijgen wat ie wil liegt).

Hmmz, en dus moet je maar niet meer met grote bedragen op zak lopen, dat heeft dus geen zin, want als je dit toelaat wordt het gewoon steeds erger.

Citaat:

Er wordt benadrukt dat het een ouwe man was, maar is een diamantenroof van miljoenen van een bedrijf dan minder erg omdat dat niet was gericht tegen een ouwe man die toch geen tijd meer heeft om zn geld uit te geven?
Het was idd allebei een diefstal maar persoonlijk vind ik het van die oude man erger, tis misschien wat dichter bij je bed ofzo...


J-roen gaat ook regelmatig met zijn opa naar de pinautomaat omdat ie niet alleen durft....

RuffThugg 05-01-2002 14:12

Ja ik vind het dus nergens op slaan dat je niet met 2000 euro op zak kan lopen zonder bang te moeten zijn dat je met zo'n leugen je geld wordt afgepakt.

Je kan het iig niet aan die ouden man verwijten vind ik.
Heeft die man geen kinderen of kleinkinderen die dergelijke zaken voor hem regelen?
Mijn oma durft ook niet te pinnen, maar die woont dan ook in Amsterdam Noord, en dat doen mijn vader en ooms voor haar.
Dat is toch wel het minste wat je voor je ouders of opa en oma kunt doen.

Griller 05-01-2002 14:17

Citaat:

McCaine schreef:
Hoeft helemaal niet, kapitalisme en de 'verzorgingsstaat' werken dit soort dingen gewoon in de hand. Maar ik zie het verband met christendom niet...


Kan wel maar .. Noem eens een systeem op waar dit soort dingen niet in de hand worden gewerkt...

J-roen 05-01-2002 14:20

Citaat:

RuffThugg schreef:
Dat is toch wel het minste wat je voor je ouders of opa en oma kunt doen.
Idd, het is wel een kleine moeite, maar het is toch gewoonweg achterlijk dat mensen bang zijn om de straat op te gaan door bepaalde figuren die op de 1 of andere manier niet gezond verstand genoeg hebben om andere mensen met rust te laten.

RuffThugg 05-01-2002 14:22

Citaat:

J-roen schreef:
Idd, het is wel een kleine moeite, maar het is toch gewoonweg achterlijk dat mensen bang zijn om de straat op te gaan door bepaalde figuren die op de 1 of andere manier niet gezond verstand genoeg hebben om andere mensen met rust te laten.


Yep, zeker.
Maar dat heb ik al gezegd dus dat ga ik niet meer herhalen.

McCaine 05-01-2002 16:19

Citaat:

Griller schreef:
Kan wel maar .. Noem eens een systeem op waar dit soort dingen niet in de hand worden gewerkt...
Er zijn zoveel systemen te verzinnen, die kan ik niet allemaal gaan opnoemen. Probleem is dat ieder van die systemen zelf ook weer grote bezwaren hebben...

Griller 05-01-2002 16:26

Ja ach zo heeft elk systeem nou eenmaal zijn eigen problemen en misschien zijn die wel groten dan in ons systeem.....


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:35.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.