Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Beleidszaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=64)
-   -   (Na-)opleidingen afdeling op s.com? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=495704)

Mortischa 31-05-2003 20:52

(Na-)opleidingen afdeling op s.com?
 
Ik dacht er laatst overna dat er gewoon geen duidelijke overzichten van opleidingen (MBO, HBO, WO) zijn..

Is het geen idee om een soort afdeling op scholieren.com te maken met opleidingen voor na je scholierentijd/na je examens? Ik denk dat er veel vraag naar zou zijn!

Maar dan ook alle scholen en opleidingen in een soort bestand, en misschien wel een soort thread per opleiding waar mensen die erop zitten of zaten hun ervaringen over die school en opleidingen kwijt kunnen?

Het is een maar een ideetje... :)

Tofke_H 31-05-2003 20:56

:confused: Sorry, maar dit topic las ik al eerder... Alleen kan het nu opeens niet meer vinden.

Leonoor 31-05-2003 20:59

Citaat:

Mortischa schreef op 31-05-2003 @ 20:52:
1. Maar dan ook alle scholen en opleidingen in een soort bestand
2. en misschien wel een soort thread per opleiding waar mensen die erop zitten of zaten hun ervaringen over die school en opleidingen kwijt kunnen?

1. Zo'n site is er.
2. School & Studie?

Martin 31-05-2003 21:02

Citaat:

Tofke_H schreef op 31-05-2003 @ 20:56:
:confused: Sorry, maar dit topic las ik al eerder... Alleen kan het nu opeens niet meer vinden.
Volgens mij heeft ze het topic verwijderd en opnieuw geopend :confused:

-niels- 31-05-2003 21:06

Citaat:

Leonoor schreef op 31-05-2003 @ 20:59:
1. Zo'n site is er.
2. School & Studie?

Idd zo'n site is er, het is natuurlijk wel zo leuk en handig als het hier ook komt, maar beknopter en met veel verwijzingen...
mss een sticky op S&S of mss een sub onderdeel op s.com zelf...
maar een apart forum lijkt me niet echt nodig...

Triloxigen 01-06-2003 12:24

Citaat:

Tofke_H schreef op 31-05-2003 @ 20:56:
:confused: Sorry, maar dit topic las ik al eerder... Alleen kan het nu opeens niet meer vinden.
Ik ben er lang geleden al ooit eens mee begonnen,
maar wat Mortischa bedoeld volgens mij, lijkt mij een goed plan..

Ik zie het als een database, waar alle scholen in staan en de richtingen die ze hebben.
Daarbij kunnen mensen die op die school zitten zeggen wat ze ervan vinden en punten geven.
(een school survey, net zoals de shop survey op tweakers.net)

p-chez 01-06-2003 13:49

Lijkt mij eigenlijk een heel puik plan. :)

En dan idd zoals -niels- zegt, niet super uitgebreid, maar gewoon een database met schoolnamen (naam die gelij als link fungeert naar de homepage van de betreffende school) met hun richtingen, en een korte uitleg van hoe en wat op die school.

Zou volgens mij een nuttig gedeelte kunnen worden.

Overigens lijkt het mij niet nodig om er een apart forum over te openen.

PV 01-06-2003 13:54

Citaat:

p-chez schreef op 01-06-2003 @ 13:49:
Overigens lijkt het mij niet nodig om er een apart forum over te openen.
De naam ' School ' is ook juist veranderd in ' School & Studie ' omdat er vrij veel topics over studeren en de bijbehorende dingen gaan :)

Het zou inderdaad een handige aanvulling zijn voor scholieren die meer willen weten over vervolgopleidingen..

Mortischa 01-06-2003 14:49

hij stond eerst op dat andere forum, maar daar kon men niet reageren en werd er ook niet gereageerd, dus dan maar hiernaarverplaatsen..

ik heb eigenlijk nooit op school & studie gekeken, maar ik bedoel ook meer een onderdeel net zoals het forum, niet in het forum zelf. Zoals PV zei, idd aanvullend, zo wordt s.com toch alleen maar populairder? Dat er nou volgens Leonoor al een bestaat maakt niet uit, ik zou het een vooruitgan vinden, misschien willen die hogescholen wel zelfs sponsoren om hun info op jullie site te mogen zetten..?

Balance 01-06-2003 23:50

Citaat:

p-chez schreef op 01-06-2003 @ 13:49:
Lijkt mij eigenlijk een heel puik plan. :)

En dan idd zoals -niels- zegt, niet super uitgebreid, maar gewoon een database met schoolnamen (naam die gelij als link fungeert naar de homepage van de betreffende school) met hun richtingen, en een korte uitleg van hoe en wat op die school.

Zou volgens mij een nuttig gedeelte kunnen worden.

Overigens lijkt het mij niet nodig om er een apart forum over te openen.

lijkt me idd erg nuttig, maar dan meer reacties van personen zelf (die dus al op die scholen zitten en al die opleiding volgen) dan echt informatie over de studie. informatie is er namelijk zat te vinden, zeker als je de link van de school erbij geeft.
maar ervaringen... dan moet je echt naar een open dag gaan en daar wordt dan voornamelijk verteld hoe geweldig de school wel niet is. (terwijl op zo'n site als deze mensen denk ik ook wel de negatieve dingen willen vertellen).

Mortischa 03-06-2003 17:17

lezen beheerders deze topics ooit wel?

Simon 03-06-2003 17:58

Citaat:

Mortischa schreef op 03-06-2003 @ 17:17:
lezen beheerders deze topics ooit wel?
Nee. Pertinent niet. ;)

Ik begrijp wat je bedoelt en je idee is al eens eerder geopperd. Ik zie wel degelijk het nut in van het onderdeel, maar de uitwerking vergt heel veel tijd, geld en kennis.
Zo'n overzicht moet regelmatig bijgewerkt worden, up-to-date worden gehouden. Dus zelfs als we (Jon) ertoe besluiten zo'n onderdeel op te zetten, zal het nog wel even duren voordat het er daadwerkelijk is. Daarbij komt dat er nu een zomer aan zit te komen, wat onhandig is omdat dan al de scholen gesloten zijn.

Martin 03-06-2003 20:03

Citaat:

Simon schreef op 03-06-2003 @ 17:58:
Zo'n overzicht moet regelmatig bijgewerkt worden, up-to-date worden gehouden.
Ik zou eventueel wel bereid zijn om te helpen met het bijwerken mocht Jon ertoe besluiten om ook zo`n afdeling op te nemen. :)

Triloxigen 04-06-2003 12:10

Citaat:

Simon schreef op 03-06-2003 @ 17:58:
Nee. Pertinent niet. ;)

Ik begrijp wat je bedoelt en je idee is al eens eerder geopperd. Ik zie wel degelijk het nut in van het onderdeel, maar de uitwerking vergt heel veel tijd, geld en kennis.
Zo'n overzicht moet regelmatig bijgewerkt worden, up-to-date worden gehouden. Dus zelfs als we (Jon) ertoe besluiten zo'n onderdeel op te zetten, zal het nog wel even duren voordat het er daadwerkelijk is. Daarbij komt dat er nu een zomer aan zit te komen, wat onhandig is omdat dan al de scholen gesloten zijn.

je hoeft toch niet alles zelf in te voeren, dat kun je andere laten doen, dat is juist de kracht achter zoiets.

En voor bijhouden etc wil ik mezelf ook wel beschikbaar stellen :)

Phileine 05-06-2003 13:13

Ik vind het een goed idee. Want ga maar na: degenen die in hun middelbare schooltijd, nog tijdens het begin van dit forum een van de eersten waren, gaan nu van school af. Er is dus een relatief grote behoefte aan uitwisselingen van ervaringen rondom na-opleidingen. Denk ik.

MissKiss1985 05-06-2003 15:28

vind het ook wel erg handig :)

p-chez 07-06-2003 22:54

Citaat:

linda85 schreef op 01-06-2003 @ 23:50:
lijkt me idd erg nuttig, maar dan meer reacties van personen zelf (die dus al op die scholen zitten en al die opleiding volgen) dan echt informatie over de studie. informatie is er namelijk zat te vinden, zeker als je de link van de school erbij geeft.
maar ervaringen... dan moet je echt naar een open dag gaan en daar wordt dan voornamelijk verteld hoe geweldig de school wel niet is. (terwijl op zo'n site als deze mensen denk ik ook wel de negatieve dingen willen vertellen).

Dat is idd ook wel handig. Ervaringen van mensen.
Echter moet je dan voor alle scholen die in 't bestand opgenomen zouden worden, iemand hebben die zoiets wil schrijven.
En het lijkt me onmogelijk om dat te realiseren, aangezien die mensen niet beschikbaar zijn. :)

ekki 07-06-2003 23:22

Op http://www.eur.nl/sic/sic2.html staan wat links die ik gevolgd heb, waardoor ik uit kwam op wat andere links:

Algemeen soorten onderwijs
Hogescholen
Conservatoria
Kunstacademies
Documentaire informatie; opleidingen
Overig hoger onderwijs
Overig beroepsonderwijs
Universiteiten
Universitaire faculteiten (wat zijn dat? :o)
AOC's (wat zijn dat? :o)
ROC's


Ik denk dat je hier al een heel eind mee komt, als je al die links op een site mikt (is op zich wel ff werk, maar goed). Verder is er op de site van de [url=http://www.ib-groep.nl[/url] nog informatie over hogescholen en universiteiten. Daarvoor moet je op hun site klikken op 'Naar het hoger onderwijs' en daarna op 'Opleiding zoeken'. Daarna spreekt het voor zich (klikken op 'Zoeken hoger onderwijs 2003 - 2004', dan opent er een nieuw schermpje, waar je op 'start' moet klikken (onderaan) en je dan kunt kiezen uit een aantal dingen).

Nouja, ik had ff zin in zoeken, misschien is het wat. Ik wil er in de zomervakantie ook wel aan meehelpen, ik vrees dat er daarna weinig tijd meer voor is. Database maken wil ik wel, misschien met behulp van iemand anders (of samen met iemand anders).


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:56.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.