Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Drugs & Alcohol (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=38)
-   -   Paffertje (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1928467)

SjonnieOfZo 09-02-2017 22:46

Paffertje
 
Beste mensen,
Ik ben een minderjarige die een weekje geleden zijn eerste trek aan een paffertje heeft gehad. Maar mijn vraag is nu dus: zou ik me duizelig gevoeld moeten hebben ofzo? ?_?

bloodyb 10-02-2017 11:54

Een gewone sigaret?

SjonnieOfZo 10-02-2017 12:02

Jep, gewoon marlboro rood. En gek was, ik moest nieteens hoesten...

bloodyb 10-02-2017 18:09

Dat gebeurt ook niet bij iedereen bij de eerste peuk.

Quinty. 11-02-2017 02:52

Het kan zijn dat je het niet over je longen rookte. En na 1 trekje word je niet duizelig meestal.

SjonnieOfZo 13-02-2017 12:10

Ik rookte over m'n longen. Maar het geheim was dat ik hele kleine trekjes nam in plaats van grote...

ektegangster 14-02-2017 08:41

Zelf rook ik ook zo af en toe, en ik word bijna altijd duizelig in het begin vond ik het ook erg raak maar ben er nu wel aan gewend.:lisa:

SjonnieOfZo 15-02-2017 19:01

Ik pafte vorige week een hele weg. Ik kwam er wel achter dat ik kleine trekjes moest nemen zeg...

SjonnieOfZo 16-02-2017 15:07

Btw, ik rookte nu een paar weken, maar ik kap. Dat lijkt me beter.

bloodyb 16-02-2017 20:31

Heel verstandig!(y)

SjonnieOfZo 17-02-2017 14:29

Bedankt :)

99ThatOneGuy66 01-03-2017 15:28

Ik ben 13 en ben gestopt met roken, ik deed het nooit onder groepsdruk maar ik wou het geprobeerd hebben en ik ben niet verslaafd geraakt. Mijn tip is, stop ook aub, het is niet stoer of lekker, rook beter wiet want dat kan geen schade en is relaxend (als je tog iets wilt roken is dat beter.)

PS: Dit is niet vervelend bedoeld of betweterig hoor, maak je eigen keuzes maar het is maar een tip

bierkoning 02-03-2017 10:29

Wiet roken is ook niet goed voor je.

99ThatOneGuy66 02-03-2017 12:16

Jawel, zolang je het maar puur rookt en niet mixt met tabak. Wiet is een geestveruimend middel maar maakt niks in je hersenen of ergens in je lichaam kapot. Wiet word gebruikt om kankerpatienten te laten eten en zelfs om bepaalde soorten kanker te verlichten waardoor je chemo beter werkt. Er is nog NOOIT iemand OOIT gestorven aan wiet. Doe eens wat reserch op internet. Ik zeg niet dat iedereen het moet gaan doen want het nadeel met wiet is dat je dus in aanmerking komt met een "godoogde" "drug" en daardoor zou je wel eens belangstelling kunnen krijgen voor andere drugs.

bierkoning 03-03-2017 10:32

https://www.jellinek.nl/vraag-antwoo...oor-de-longen/

De eerste link bij Google.

99ThatOneGuy66 03-03-2017 14:56

😂😂😂 gast dat is zooo nep. In een plant zit van nature geen teer ofzo. Lees meerdere onderzoeken en daarbij niet alles wat op internet staat is waar. In wiet zit geen teer, in een tabaks plant ook niet maar dat word later toegevoegd

SacredRose 03-03-2017 15:26

Citaat:

99ThatOneGuy66 schreef: (Bericht 34323013)
😂😂😂 gast dat is zooo nep. In een plant zit van nature geen teer ofzo. Lees meerdere onderzoeken en daarbij niet alles wat op internet staat is waar. In wiet zit geen teer, in een tabaks plant ook niet maar dat word later toegevoegd

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Teer

safe to say dat er dus wel degelijk teer vrij komt bij de verbranding van cannabis.
naast teer komen er ook andere kankerverwekkende stoffen vrij tijdens de verbranding.

nu zijn er in de afgelopen verschillende onderzoeken vrij gekomen waarin duidelijk wordt dat gecontroleed/gematigd cannabis gebruik geen invloed heeft op je longcapaciteit en zelfs een verhoging hierin kan geven.
Hierbij is het wel zo dat de rook wel degelijk schade aanbrengt op de luchtwegen en daarbij voornamelijk de grotere luchtwegen.

dat iets plantaardig is wil niet direct betekenen dat het geen schadelijke effecten met zich mee kan brengen. ik kan je zo een lijst plantaardige drugs geven die je zo de andere wereld in kunnen helpen (op de niet positieve manier)

Het is inderdaad waar dat cannabis bij bepaalde vormen van kanker kan helpen en de groei kan stoppen. Als ik me niet vergis gaat het dan voornamelijk om CBD en niet de THC die het werk doet.
Ik meen me te herinneren dat er onderzoek gedaan is waaruit blijkt dat deze stof de groei van kwaadaardige cellen tegen kan houden.
Wat hieruit helaas niet direct te zeggen is welk effect dit heeft op mensen die nog in de groei zijn.

makelijk gezegd is cannabis roken gezonder dan tabak: ja zeer waarschijnlijk wel.
Maar is cannabis roken gezond: nee verre van.
je kan het gezonder maken door te vaporizen. hiermee blijven bepaalde stoffen achter en vindt er geen verbranding plaats. maar vaporizen is iets wat helaas nog niet zo veel gedaan wordt omdat er dure apparaten voor nodig zijn en het vaak niet zo draagbaar is en de gezelligheid van een joint mist.

99ThatOneGuy66 03-03-2017 17:53

Okay, je hebt deels gelijk. Zodra je een joint opsteekt neem je onder andere het gas mee van de aansteker en het papier. Maar ik wil alleen aangeven dat wiet zelf niet slecht is, maar zodra je het wilt gaan inhaleren moet je inderdaad een proces ondergaan dat niet goed is voor je. Maar wiet bevat niet nicotine of kankerverwekkende stoffen. Het best is om een takje aan te steken met een lucifer en daarmee je joint aansteken (of een bong gebruiken / vapen)

99ThatOneGuy66 03-03-2017 17:55

En daarbij, niets is 100% gezond voor je. Alles heeft een nadeel, als je niet blowt of rookt adem je nog steeds kankerverwekkende stoffen in van O.a: auto's, co2, andere mensen die roken, Maanstof en nog veel meer 😉 Maar ik respecteer jou mening en je hebt inderdaad wel een punt

bierkoning 03-03-2017 18:13

In je eerste reactie heb je het zelf over het roken van wiet. Bij dat proces komt dus teer vrij.

Zoals jij het daar verwoord zeg je dat het niet erg is. En dat is het dus wel. Dat andere manieren van gebruik eventueel kanker zouden kunnen bestrijden staat daar los van.

Maar fijn dat je het na de ruime uitleg van sacred rose wel inziet.

99ThatOneGuy66 03-03-2017 21:30

Ja, zoland mijn punt maar duidelijk is; wiet zelf is niet schadelijk (je longen gaan er ook niet op vooruit) maar zodra je het gaat roken word het slechter voor je. Toch doe ik het omdat ik het er wel voor over heb.

bierkoning 04-03-2017 09:18

Oké. En dat is verder natuurlijk prima. Ik blow ook weleens. En drink ook wel eens een drankje.

99ThatOneGuy66 04-03-2017 12:33

Ik ben blij dat wij het eens zijn geworden


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:46.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.