Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   Niks aan cash / keuzestress (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1955623)

Me-Oma 27-10-2019 22:45

Niks aan cash / keuzestress
 
Hoi,
Ik was vorige week jarig. Nu heb ik behoorlijk wat cash gekregen, alleen nouja ik heb vrij weinig aan cash en uberhaupt weet niet waar ik mn geld aan moet uitgeven. Ik wil een oculus quest en een scooter over een jaar, of toch wat anders? Ik kan nooit kiezen.

Zo erg is de keuze stress nu dat ik eigenlijk wel ergens voor spaar maar toch al mn geld aan eten omdat ik dan geen van beide koop omdat ik in het geld maar 1 keer kan uitgeven en daardoor stress krijg. 450 is niet niks op mijn leeftijd. Ik werk ook niet

Heb de afgelopen 6 maanden meer dan 500 euro aan kleine dingen of eten uitgegeven omdat ik dus geen duurdere dingen kan kopen want ik kan niet kiezen.

Help?

Oja over het cash geld, ja wat moet ik er mee ik koop alleen eten in de winkels waar ik cash kan uitgeven en zo 250 euro opmaken is heel erg verspillend.

Daantje_0705 28-10-2019 03:07

Stort het op je rekening?

JaapieEleven 28-10-2019 14:37

Spaar het op voor je studie.

VeraIustitia 28-10-2019 20:51

Op een rekening storten idd! (Y)

Waarom koop je zoveel kleine dingen en eten eigenlijk?

Me-Oma 29-10-2019 12:02

Citaat:

VeraIustitia schreef: (Bericht 34690531)
Op een rekening storten idd! (Y)

Waarom koop je zoveel kleine dingen en eten eigenlijk?

maakt niet uit wat het is als het boven de 200 euro is krijg is stress met kopen

VeraIustitia 29-10-2019 20:08

Dat vraag ik niet. Waarom koop je zoveel kleine dingen en eten? Waarom benoem je dat zo specifiek?

Dakduif 29-10-2019 22:48

Je hoeft het geld niet uit te geven, dat is gewoon een van de opties

Me-Oma 30-10-2019 23:37

Citaat:

VeraIustitia schreef: (Bericht 34690726)
Dat vraag ik niet. Waarom koop je zoveel kleine dingen en eten? Waarom benoem je dat zo specifiek?

Eten cuZ idk. het is lekker?
Met andere/kleine dingen is het zo. Dan probeer ik geld te besparen op het product dat ik wil, al is het 10 euro. Maar dan omdat ik geld probeerde te besparen/het maken/kopen met alle losse dingen, faalt het.
of gewoon allemaal kleine dingetjes zoals wish meuk enzo. En ik koop waarschijnlijk alleen maar kleine dingen omdat ik het niet aan grotere dingen kan uitgeven van mezelf en dan toch iets moet hebben? Ik heb veel techniek hobbies enzo en daar kan veel bij helpen. inplaats van iets goeds wat duur is haal ik dan 20 dingen die slecht zijn.

Ik was eindelijk gesetteld op toch het kopen van een vr bril inplaats van alle 1000 andere dingen die ik daarvan kan halen. Ga ik zelf gvd weer twijfelen en denken kan ik niet beter wachten totdat het goedkoper is of draadloze oortjes halen of eerst de vr bril dan de oortjes. Ik word gewoon gek van mezelf en geld.

Me-Oma 30-10-2019 23:37

Citaat:

Enilorac schreef: (Bericht 34690771)
Je hoeft het geld niet uit te geven, dat is gewoon een van de opties

Maar maar ik wil ook spullen?

FishStick007 10-11-2019 18:27

Citaat:

Me-Oma schreef: (Bericht 34691287)
Eten cuZ idk. het is lekker?
Met andere/kleine dingen is het zo. Dan probeer ik geld te besparen op het product dat ik wil, al is het 10 euro. Maar dan omdat ik geld probeerde te besparen/het maken/kopen met alle losse dingen, faalt het.
of gewoon allemaal kleine dingetjes zoals wish meuk enzo. En ik koop waarschijnlijk alleen maar kleine dingen omdat ik het niet aan grotere dingen kan uitgeven van mezelf en dan toch iets moet hebben? Ik heb veel techniek hobbies enzo en daar kan veel bij helpen. inplaats van iets goeds wat duur is haal ik dan 20 dingen die slecht zijn.

Ik was eindelijk gesetteld op toch het kopen van een vr bril inplaats van alle 1000 andere dingen die ik daarvan kan halen. Ga ik zelf gvd weer twijfelen en denken kan ik niet beter wachten totdat het goedkoper is of draadloze oortjes halen of eerst de vr bril dan de oortjes. Ik word gewoon gek van mezelf en geld.

Wat koop je in godsnaam voor voedsel, wil je zo hoog uitkomen dan? Je zegt letterlijk "Eten cuZ idk. Het is lekker", dus het klinkt niet alsof je er zelf er veel om geeft naar mijn mening. Neem gwn eten van thuis mee, net zo gemakkelijk.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:28.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.