Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Levensbeschouwing & Filosofie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=90)
-   -   adam en eva (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1947558)

sanne.c 02-10-2018 11:14

adam en eva
 
Als Adam en Eva de eerste mensen waren en die zich hebben voortgeplant, zijn we dan niet allemaal familie van elkaar?

Ik vraag me dit al heel lang af, wie denkt hier nog meer over na?:)

deadlock 02-10-2018 12:17

Adam en Eva hebben niet bestaan en toch blijft het zo dat we allemaal familie van elkaar zijn ergens.

Jan Marijnissen 02-10-2018 13:39

Citaat:

sanne.c schreef: (Bericht 34524333)
Als Adam en Eva de eerste mensen waren en die zich hebben voortgeplant, zijn we dan niet allemaal familie van elkaar?

Ik vraag me dit al heel lang af, wie denkt hier nog meer over na?:)

Ligt uiteraard aan je definitie van familie en aan je definitie van mensen. Maar ja, veel mensen hebben als je maar ver genoeg teruggaat dezelfde oorspronkelijke voorouders. Of je letterlijk bij twee mensen zou kunnen uitkomen, volgens mij is de wetenschap daar nog niet helemaal over uit, het kan natuurlijk zo zijn dat op verschillende plekken onafhankelijk van elkaar "mensen" zijn ontstaan. Al lijkt Afrika de kraamkamer te zijn.

Wat Adam en Eva hiermee te maken hebben, dat weet ik niet, slaat natuurlijk volledig nergens op dat je die er bij haalt.

Tunahan Kuzu 02-10-2018 13:46

Citaat:

sanne.c schreef: (Bericht 34524333)
Als Adam en Eva de eerste mensen waren en die zich hebben voortgeplant, zijn we dan niet allemaal familie van elkaar?

Ik vraag me dit al heel lang af, wie denkt hier nog meer over na?:)

Als dat je premisse is en je daarmee akkoord bent, had je daar niet lang over na hoeven denken.

Ik denk daar niet over na, omdat het verhaal van Adam en Eva lariekoek is.

WolterB 02-10-2018 14:36

Stel, je gelooft (letterlijk) in de verhalen die in de bijbel staan, hoe is het mogelijk dat toen zij uit het paradijs moesten er daarbuiten meer mensen waren?

Verder wat men hierboven zegt.

deadlock 02-10-2018 16:40

Citaat:

Jan Marijnissen schreef: (Bericht 34524351)
Ligt uiteraard aan je definitie van familie en aan je definitie van mensen. Maar ja, veel mensen hebben als je maar ver genoeg teruggaat dezelfde oorspronkelijke voorouders. Of je letterlijk bij twee mensen zou kunnen uitkomen, volgens mij is de wetenschap daar nog niet helemaal over uit, het kan natuurlijk zo zijn dat op verschillende plekken onafhankelijk van elkaar "mensen" zijn ontstaan. Al lijkt Afrika de kraamkamer te zijn.

Wat Adam en Eva hiermee te maken hebben, dat weet ik niet, slaat natuurlijk volledig nergens op dat je die er bij haalt.

Er is recentelijk een studie geweest waar het resultaat van was dat echt daadwerkelijk zo'n beetje iedereen hier familie is van Karel de Grote. Zelfde geldt volgens mij ook voor Khan.

Straatmeid_oud 02-10-2018 22:45

Nee, wij zijn allemaal dinosauriërs.

Arrow 03-10-2018 13:17

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 34524378)
Er is recentelijk een studie geweest waar het resultaat van was dat echt daadwerkelijk zo'n beetje iedereen hier familie is van Karel de Grote. Zelfde geldt volgens mij ook voor Khan.

Hallo dzenghis deadlock de grote

jsano 05-10-2018 09:31

het zou kunnen dat we allemaal een soort familie zijn van elkaar, maar ik denk dat mensen zich hebben gescheiden van elkaar op de aarde en daardoor niet meer met elkaar in contact zijn gekomen

Melle2.0 05-10-2018 09:34

Ik geloof niet in het verhaal van Adam en Eva, maar de gedachten over dat we allemaal familie zijn klop denk ik wel. Er moeten op een bepaalt tijdstip terug in de tijd 2 mensen kinderen hebben gekregen waar een gezin uit is ontstaan. Daaruit zou dan weer een familie ontstaan en zo door. Zo zouden we dus inderdaad allemaal familie kunnen zijn.

alisha 27-06-2019 15:15

ik denk dat adam en eva echt een groot gelul is. ik ben zwart, adam en eva waren blank. hoe zijn hun kinderen en de kinderen van hun enzovoort zo donker geworden dan. ik geloof echt dat we afstammen van de apen want je hebt wel zwarte apen en blanke apen.

Haller 27-06-2019 15:38

Citaat:

alisha schreef: (Bericht 34636062)
ik denk dat adam en eva echt een groot gelul is. ik ben zwart, adam en eva waren blank. hoe zijn hun kinderen en de kinderen van hun enzovoort zo donker geworden dan. ik geloof echt dat we afstammen van de apen want je hebt wel zwarte apen en blanke apen.

Wat een dom argument.

Elin3 27-06-2019 16:29

Citaat:

alisha schreef: (Bericht 34636062)
ik denk dat adam en eva echt een groot gelul is. ik ben zwart, adam en eva waren blank. hoe zijn hun kinderen en de kinderen van hun enzovoort zo donker geworden dan. ik geloof echt dat we afstammen van de apen want je hebt wel zwarte apen en blanke apen.

Hoe weet je zo zeker dat Adam en Eva blank waren?

VeraIustitia 27-06-2019 19:16

Citaat:

alisha schreef: (Bericht 34636062)
ik denk dat adam en eva echt een groot gelul is. ik ben zwart, adam en eva waren blank. hoe zijn hun kinderen en de kinderen van hun enzovoort zo donker geworden dan. ik geloof echt dat we afstammen van de apen want je hebt wel zwarte apen en blanke apen.

Hoe dan?

Epibreerbeer 27-06-2019 19:28

Citaat:

Elin3 schreef: (Bericht 34636101)
Hoe weet je zo zeker dat Adam en Eva blank waren?

Hoe weet je zeker dat Adam en Eva bestaan hebben? Right-o, dat staat geschreven. Ja, nee, dan is huidskleur een perfectly valid discussiepunt hoor, vooral zonder schaamte.

VeraIustitia 27-06-2019 20:35

Citaat:

Epibreerbeer schreef: (Bericht 34636191)
Hoe weet je zeker dat Adam en Eva bestaan hebben? Right-o, dat staat geschreven. Ja, nee, dan is huidskleur een perfectly valid discussiepunt hoor, vooral zonder schaamte.

Hahaha, ja blijft hilarisch he. (y)

Tunahan Kuzu 27-06-2019 21:06

Citaat:

VeraIustitia schreef: (Bericht 34636230)
Hahaha, ja blijft hilarisch he. (y)

Ik kan hier ook gewoon níet bij met m'n verstand. Net zo krankzinnig als de spits die zijn of haar doelpuntje blijft vieren, ruim nadat deze afgefloten is dankzij buitenspel. Gewoon lekker negeren en blijven feestvieren *o*

Saiy 27-06-2019 21:58

Citaat:

VeraIustitia schreef: (Bericht 34636182)
Hoe dan?

Citaat:

VeraIustitia schreef: (Bericht 34636230)
Hahaha, ja blijft hilarisch he. (y)

Citaat:

Tunahan Kuzu schreef: (Bericht 34636245)
Ik kan hier ook gewoon níet bij met m'n verstand. Net zo krankzinnig als de spits die zijn of haar doelpuntje blijft vieren, ruim nadat deze afgefloten is dankzij buitenspel. Gewoon lekker negeren en blijven feestvieren *o*

Nou natuurlijk gewoon omdat de binnenkant van de handen van zwarte mensen blank is dus ze waren eerst blank en zijn daarna donker geworden (Y)


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:14.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.