Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=83)
-   -   Stelling over prostitutie (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1023831)

Bezoeker12345 25-11-2004 16:32

Stelling over prostitutie
 
Heyy iedereen!
Ik heb binnenkort een presentatie voor maatschappijleer, en om een boeiend onderwerp te kiezen, hebben we gekozen voor het onderwerp prostitutie in Nederland.
Genoeg intressants om over te vertellen,en genoeg over te vinden.

Nu weten we alleen geen stelling!

Heeft iemand een idee voor een stelling, waar graag eventueel een discussie over kan losbarsten?

Alvast bedankt,
groetjes!

Agamemnon 25-11-2004 22:43

Je kan als stelling gebruiken dat prostitutie weer illegaal moet worden.

Evatjuhhhh 26-11-2004 14:10

Citaat:

Agamemnon schreef op 25-11-2004 @ 23:43 :
Je kan als stelling gebruiken dat prostitutie weer illegaal moet worden.
Het wordt op dit moment toch alleen maar gedoogd en het is alsnog dus een beetje semi-illigaal?

Agamemnon 26-11-2004 15:07

Citaat:

Evatjuhhhh schreef op 26-11-2004 @ 15:10 :
Het wordt op dit moment toch alleen maar gedoogd en het is alsnog dus een beetje semi-illigaal?
Nee er zijn allerlei voorschriften voor (heel veel) maar als daar aan wordt voldaan is het dus legaal. Illegale prostitutie wordt soms ook nog wel gedoogd maar niet altijd.

Femic 26-11-2004 16:39

Lijkt me een prima stelling!
Alternatief: Pooiers (is daar ook een mooi woord voor?) moeten hun prostituees ook bij het uitzendbureau kunnen inhuren.
Of: Prostituees moeten ook via het uitzendbureau werk kunnen zoeken.

Maar persoonlijk vind ik die van Agamemnon beter ;)

T_ID 26-11-2004 22:09

illegaal? why? wat is het voordeel?

er bestaan namelijk geen voordelen van.

een legale status bied het voordeel van regulatie en voorkomt misbruik van personen en maakt tevens hardere suppressie van zaken die dan illegaal blijven (zoals kinderprostitutie, vrouwenhandel, etc)

legalisatie lijkt me de sterkere stelling in dit debat...

Balance 26-11-2004 22:19

Citaat:

T_ID schreef op 26-11-2004 @ 23:09 :
legalisatie lijkt me de sterkere stelling in dit debat...
maar 't is toch al legaal?

Femic 26-11-2004 22:21

Het is al legaal en als je een leuk debat op gang wil brengen, kan je stellen dat het weer illegaal moet worden. Zoals we in dit topic zien, komen daar wel reacties op ;)

Agamemnon 26-11-2004 23:04

Citaat:

T_ID schreef op 26-11-2004 @ 23:09 :
legalisatie lijkt me de sterkere stelling in dit debat...
Beetje zinloos zoals Balance al zei aangezien het dat al is.

T_ID 27-11-2004 23:22

ok, met 'legalisatie' bedoelde ik dus 'legaal houden', aangezien de tegenpartij dus voor het opnieuw illegaal maken is.

Balance 27-11-2004 23:51

Citaat:

T_ID schreef op 28-11-2004 @ 00:22 :
ok, met 'legalisatie' bedoelde ik dus 'legaal houden', aangezien de tegenpartij dus voor het opnieuw illegaal maken is.
Indien het een debat is wel ja, maar bij een betoog of presentatie sta je d'r in je eentje voor en moet je dus met een stelling komen die iets verandert aan de huidige situatie.

Gimme more beer 28-11-2004 10:39

Citaat:

T_ID schreef op 28-11-2004 @ 00:22 :
ok, met 'legalisatie' bedoelde ik dus 'legaal houden', aangezien de tegenpartij dus voor het opnieuw illegaal maken is.
Jah, maar je wil een debat op gang krijgen. En op scholen kun je dan het beste werken met een stelling die veel reactie oplevert :)

Bezoeker12345 01-12-2004 08:07

Citaat:

FMathers schreef op 26-11-2004 @ 23:21 :
Het is al legaal en als je een leuk debat op gang wil brengen, kan je stellen dat het weer illegaal moet worden. Zoals we in dit topic zien, komen daar wel reacties op ;)
Ja dat zal wel een leuk debat op gang brengen, maar het is vooral bij een presentatie belangrijk dat je goede argumenten hebt voor je stelling, en eigenlijk haal je jezelf alleen maar onderuit door te stellen dat prostitutie illegaal moet worden
(Het zal er toch altijd blijven, is gebleken uit de geschiedenis, en is het niet beter het probleem te behandelen in plaats van het uit de weg te gaan? )

Bedankt iedereen voor de tips, we hebben nu als stelling (beetje saai maaar gelukkig [;)] zitten er wel een paar in onze klas die vast tegen prostitutie zijn: Afschaffing van het bordeelverbod was noodzakelijk, omdat prostitutie onvermijdelijk is.

T_ID 01-12-2004 21:19

Citaat:

Gimme more beer schreef op 28-11-2004 @ 11:39 :
Jah, maar je wil een debat op gang krijgen. En op scholen kun je dan het beste werken met een stelling die veel reactie oplevert :)
mwo, de tegenpartij eerst laten praten en daarna tegen ze van leer trekken dat ze Nederland naar de jaren '50 terug willen brengen, bekrompen zijn, etc..

voordat opvalt dat je met een bedekte persoonlijke aanval bezig bent overschakelen naar jouw argumenten..


toegegeven, niet volgens de regels, maar zoiets ethisch is heel hoogdravend te brengen, en goed verwoord scoort dat punten.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:47.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.