Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Datingsites? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1945557)

Pinguin99 06-07-2018 22:06

Datingsites?
 
Hey aangezien ik niet veel meiden ken:( en degene die ik ken gewoon vrienden eillen blijven dacht ik er misschien san om eens op een dating site te kijken.
Maar welke sites of apps zijn nou eigenlijk goed voor mensen van 19.
Ik heb namelijk nog nooit gedate. Of dit uberhaupt werkt om een leuke vriendin te vinden vraag ik mij ook af. Blind date lijkt mij ook wrl leuk als degene waarmee je gematcht wordt wel even oud is en zelfde interesses heeft tenminste.
Dus weten jullie goede sites/ apps of is dit soeieso een waardelize manuer om een vriendin te vinden?

Sadman21 06-07-2018 23:14

Ha pinguin99,

Er zijn heel veel datingsites, maar sommige zijn voor wat oudere mensen dan dat jij bent (logisch) Tinder kan wat zijn maar dat vindt lang niet iedereen fijn. Je kan Lexa proberen, maar je moet je er (soort van) goed bij voelen. Als jij je er niet “veilig” of “er vertrouwen in hebben” gevoelens hebt, raad ik het af.

Succes!

Pinguin99 07-07-2018 08:18

En op lexa zitten dus meer jongere mensen dan oude mensen?

Elin3 07-07-2018 09:42

Citaat:

Pinguin99 schreef: (Bericht 34493151)
En op lexa zitten dus meer jongere mensen dan oude mensen?

Ik denk dat je op de meeste serieuzere sites ook wel veel wat oudere mensen zult vinden, maar vast ook mensen van jouw leeftijd.

Als je nog nooit gedate hebt kan je denk ik ook gerust Tinder installeren op je telefoon, om gewoon eens te ervaren hoe het is om een date te hebben met iemand die je via een datingsite/ app kent. Om te oefenen, zeg maar ;) Je eerste date hoeft niet gelijk met je soul mate te zijn. Wie weet kom je op Tinder juist wel een heel leuk iemand tegen. Het is in elk geval wat laagdrempeliger dan betaalde datingsites.

Loezzel 07-07-2018 09:58

Datingsites zijn vaak betaald, maar je kunt wel een leeftijdsgrens aangeven

Pinguin99 07-07-2018 10:08

Tinder heb ik ook aan zitten denken ja maar aangezien het daar meer om de foto’s gaat vraag ik me daar af wat voor foto kan je het best gebruiken gewoon waar je lacht op de foto of waar je ergens naar kijkt moet je een foto er op zetten waar je recht in de camara kijkt. Hebben jullie hier ook enig idee bij wat goed is. Met zonnebril op is denk ik sowieso niet goed of wel?

Elin3 07-07-2018 10:32

Citaat:

Pinguin99 schreef: (Bericht 34493172)
Tinder heb ik ook aan zitten denken ja maar aangezien het daar meer om de foto’s gaat vraag ik me daar af wat voor foto kan je het best gebruiken gewoon waar je lacht op de foto of waar je ergens naar kijkt moet je een foto er op zetten waar je recht in de camara kijkt. Hebben jullie hier ook enig idee bij wat goed is. Met zonnebril op is denk ik sowieso niet goed of wel?

Een foto waarop jij kunt laten zien wie jij bent. Of je dan in de camera kijkt maakt niet zo heel veel uit als je leuk op die foto staat (is wel beter denk ik), maar ik zou me niet achter een zonnebril verstoppen.

Straatmeid_oud 07-07-2018 13:20

happn, Inner Circle, maar voor IC moet je wel "goedgekeurd" worden. Beide gratis, maar de laatste moet je soms we betalen.

Verder zonnebril op hoofd is leuk, maar doe ook een foto zonder zonnebril. Ik ben een tijdje actief geweest op apps en ik likete nooit mannen met foto's met alleen maar zonnebrillen ("zeker niet knap"), dure auto's/fietsen/motoren ("materialistisch"), stomme quotes ("deze gast is dom"), etc. Je ziet hoe verdomde oppervlakkig het is en ik moet eerlijk zeggen dat ik het daarom ook ontzettend onboeiend ben gaan vinden. Maar de leuke mannen lieten iets van zichzelf zien, welke sport ze deden, niet alleen selfies ("hij heeft ook vrienden die foto's van hem maken", ja idd oppervlakkig maar dat is je eerste gedachte wel...), foto's van zichzelf waar ze domweg de hond uit laten enzo. Foto's van reizen. Maar als je dat allemaal niet hebt, is het ook niet zo erg eigenlijk. Verder MOET je echt lijken op je foto's IRL. Nepfoto's is een grote afknapper, dan is iemand misschien niet lelijk, maar er gewoon niet op lijken is bij mij echt een instant afwijzing. Ik vind IRL mensen tegen komen eigenlijk leuker, maar is wel moeilijker, enerzijds omdat je dan iemand moet tegenkomen, anderzijds moet je dus echt mensen in de ogen kijken en afwijzen.

Straatmeid_oud 07-07-2018 13:32

Oh en zet geen dingen in je bio als: sexiest man ever - vogue, best friend ever - paris hilton etc eronder

Tunahan Kuzu 07-07-2018 18:32

In de tijd dat ik nog single was heb ik wel gebruik gemaakt van PaiQ; zonder succes overigens. Dat is een iets andere benadering; je kon foto's van den ander "vrijspelen" naarmate je langer met elkaar chatte. Overigens heb ik daar nimmer een dame gesproken waar ik van onder de indruk was; het waren vooral onnozele, langzame gansjes. Maar ik vond het idee/principe erachter wel prettig, net een tikkeltje minder oppervlakkig daar je toch notie kunt nemen van je mogelijke date zijn of haar taalvaardigheden, gevoel voor humor, intelligentie, en wat dies meer zij.

Tunahan Kuzu 07-07-2018 18:33

Oh, als dude ben je wel vaak de sjaak als het aankomt op betalen voor dat soort diensten.

Pinguin99 07-07-2018 21:43

Citaat:

Straatmeid schreef: (Bericht 34493256)
happn, Inner Circle, maar voor IC moet je wel "goedgekeurd" worden. Beide gratis, maar de laatste moet je soms we betalen.

Verder zonnebril op hoofd is leuk, maar doe ook een foto zonder zonnebril. Ik ben een tijdje actief geweest op apps en ik likete nooit mannen met foto's met alleen maar zonnebrillen ("zeker niet knap"), dure auto's/fietsen/motoren ("materialistisch"), stomme quotes ("deze gast is dom"), etc. Je ziet hoe verdomde oppervlakkig het is en ik moet eerlijk zeggen dat ik het daarom ook ontzettend onboeiend ben gaan vinden. Maar de leuke mannen lieten iets van zichzelf zien, welke sport ze deden, niet alleen selfies ("hij heeft ook vrienden die foto's van hem maken", ja idd oppervlakkig maar dat is je eerste gedachte wel...), foto's van zichzelf waar ze domweg de hond uit laten enzo. Foto's van reizen. Maar als je dat allemaal niet hebt, is het ook niet zo erg eigenlijk. Verder MOET je echt lijken op je foto's IRL. Nepfoto's is een grote afknapper, dan is iemand misschien niet lelijk, maar er gewoon niet op lijken is bij mij echt een instant afwijzing. Ik vind IRL mensen tegen komen eigenlijk leuker, maar is wel moeilijker, enerzijds omdat je dan iemand moet tegenkomen, anderzijds moet je dus echt mensen in de ogen kijken en afwijzen.

Dan zal ik maar geen zonnebril als hoofd foto doen. En wat bedoel je met je moet echt lijken op Je foto. Geen filters er over heen ofzo? Zo ja ook geen een foto met snapchat filter ofzo?

Elin3 07-07-2018 21:57

Citaat:

Pinguin99 schreef: (Bericht 34493520)
Dan zal ik maar geen zonnebril als hoofd foto doen. En wat bedoel je met je moet echt lijken op Je foto. Geen filters er over heen ofzo? Zo ja ook geen een foto met snapchat filter ofzo?

Ik zou gewoon op de foto gaan zoals je bent. Geen filters, geen Photoshop. Ik zou een snapchat-filter best een afknapper vinden, dat komt naar mij idee vrij onvolwassen over.
Ga gewoon als jezelf op de foto, je wil immers dat mensen voor jou vallen en niet voor de snapchat-honden-oren die je over je gezicht gezet hebt. ;)

Chocoladekoek 09-07-2018 20:44

Ik heb mijn vriend ontmoet op tinder en uit de 200+ matches, koos ik hem en hij had niet eens een profielfoto van zichzelf. Ik weet niet of het allemaal veel uitmaakt, maar inderdaad geen snapchat filter op je profielfoto en een stomme bio. Gewoon lekker doen wat jij fijn vind en lekker jezelf blijven.

Pinguin99 11-07-2018 08:25

Zijn snapchat filters echt zo erg 😂.

Elin3 11-07-2018 09:07

Citaat:

Pinguin99 schreef: (Bericht 34494792)
Zijn snapchat filters echt zo erg 😂.

Tsja, ik zou de jongen willen zien... Geen hoofd verstopt achter een zonnebril, of een Snapchat filter.

Dakduif 11-07-2018 10:15

Citaat:

Pinguin99 schreef: (Bericht 34494792)
Zijn snapchat filters echt zo erg 😂.

Ja.

Dekaloog 11-07-2018 13:05

Ik vond OkCupid wel leuk. Quizjes invullen en gematcht worden met mensen die hetzelfde antwoorden.

Snapchatfilters en zonnebrillen mogen van mij, en foto's hoeven niet per se.

Pinguin99 12-07-2018 15:48

Citaat:

Dekaloog schreef: (Bericht 34494837)
Ik vond OkCupid wel leuk. Quizjes invullen en gematcht worden met mensen die hetzelfde antwoorden.

Snapchatfilters en zonnebrillen mogen van mij, en foto's hoeven niet per se.

Is dit ook een datinge app/ site?
Nog nooit van gehoord namelijk. Zitten hier ook Nederlanders op want op internet is de site gewoon engels.

Tunahan Kuzu 12-07-2018 16:41

Er zitten ook Nederlanders, je kunt aangeven wat je geo-range is. En sommige vragenlijstjes zijn tof.

Pinguin99 20-07-2018 09:37

Oke ik heb dus nu wat matches op tinder ik heb alleen geen idee hoe ik nu een gesprek mowt beginnen. Moet ik wat over haar foto zeggen dat ze er leuk uit ziet of gewoon iets standards ofzo? Ik heb echt geen idee:(

Elin3 20-07-2018 10:05

Citaat:

Pinguin99 schreef: (Bericht 34498491)
Oke ik heb dus nu wat matches op tinder ik heb alleen geen idee hoe ik nu een gesprek mowt beginnen. Moet ik wat over haar foto zeggen dat ze er leuk uit ziet of gewoon iets standards ofzo? Ik heb echt geen idee:(

Als iemand in de beschrijvingen meer zegt zou ik daar op ingaan, of als er iets meer op de foto te zien is dan een knap gezicht. Staat ze op de foto met iets van een hobby die jij wel tof vindt, begin dan daarover.

Pinguin99 20-07-2018 10:39

Dat staat er dus helaas niet. Vandaar dat ik ook niks weet te verzinnen. Vragen op welke school ze zit ofzo is denk ik niet goed als begin toch?

Elin3 20-07-2018 10:42

Citaat:

Pinguin99 schreef: (Bericht 34498533)
Dat staat er dus helaas niet. Vandaar dat ik ook niks weet te verzinnen. Vragen op welke school ze zit ofzo is denk ik niet goed als begin toch?

Misschien is ze al lang van school... Dan zou ik maar gewoon beginnen met een hoi en nog iets anders erbij.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:10.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.