Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   Netto uurloon berekenen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1730406)

Tripp 10-12-2008 21:17

Netto uurloon berekenen
 
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort weer een baan, en het verdient lekker. :)
Maar ik wou eigenlijk ook weten wat ik nou netto verdien per uur.
Maar hoe bereken ik dat?
Ik heb ook al op internet gekeken, maar daarbij kom ik er niet echt uit....

Tripp,

koekjes 10-12-2008 21:17

is dat niet gewoon het loon dat je overhoud door t aantal uren delen?

Balance 10-12-2008 21:45

Poeh, daar zijn wel meerdere factoren bij van belang.

Bijvoorbeeld:
Pas je loonheffingskorting toe?
Krijg je je vakantietoeslag/vakantiedagen bij je loon uitgekeerd?
Hoeveel betaal je aan pensioen premie en verzekeringen.
Krijg je reiskostenvergoeding?


Wat betreft de loonheffing, als het goed is betaal je het volgende aan loonheffing:
0.3365 x (bruto maandsalaris - 507.50)


Indien je maximaal 17.000 euro verdient per jaar dan, dacht ik.
Daarna ga je een schaal hoger, geloof ik?? Maar helemaal zeker weet ik dat niet.

x-spekkie-x 11-12-2008 13:56

Ik zou zeggen: wacht je loonstrookje af en deel dan je salaris door het aantal uur.

Is het een baan of een bijbaantje? Bij een bijbaantje is bruto zowat netto, misschien gaat er twintig cent per uur vanaf :)

Tripp 11-12-2008 16:39

Ik heb idd loonheffingskorting.

En het is een bijbaan voor op de zaterdag.
Ik verdien dan zo 9 euro bruto per uur. :D

Ivo 12-12-2008 21:53

Reken dan maar op minimaal 8,5 euro netto per uur + 8% vakantietoeslag (wordt meestal in mei voor het hele voorgaande jaar (mei t/m april of bij vaste werktijden juni t/m mei) uitbetaald.
8% vakantietoeslag (bruto bedrag over je bruto loon) is verplicht en mag GEEN onderdeel zijn van je bruto uurloon. Het moet apart berekend worden. Het mag per maand worden verrekend, maar ook zoals meestal gebeurd per jaar.

ikzelf100 13-12-2008 19:51

Citaat:

Tripp schreef: (Bericht 28604234)
Ik heb idd loonheffingskorting.

En het is een bijbaan voor op de zaterdag.
Ik verdien dan zo 9 euro bruto per uur. :D

als je niet teveel uren maakt en je werkt alleen maar zaterdags kan je bruto je netto loon zijn (Y)

DarkSavior 14-12-2008 00:00

Citaat:

Tripp schreef: (Bericht 28604234)
Ik heb idd loonheffingskorting.

En het is een bijbaan voor op de zaterdag.
Ik verdien dan zo 9 euro bruto per uur. :D

Hahaha, ik verdien dat ook. Je werkt toch niet bij de MM in Amsterdam of de IKEA in Amsterdam he? :nono:

Balance 14-12-2008 00:28

Citaat:

DarkSavior schreef: (Bericht 28613991)
Hahaha, ik verdien dat ook. Je werkt toch niet bij de MM in Amsterdam of de IKEA in Amsterdam he? :nono:

Dat zou niet echt kloppen; als jij er met je 19 jaar 9 euro verdient en zij er met haar 22 jaar ook ;)

Er zijn natuurlijk wel meer bedrijven waar je rond de 9 euro krijgt op een bepaalde leeftijd :p

Tripp 14-12-2008 12:15

Citaat:

DarkSavior schreef: (Bericht 28613991)
Hahaha, ik verdien dat ook. Je werkt toch niet bij de MM in Amsterdam of de IKEA in Amsterdam he? :nono:

Nee, ik ben postbode. :p
En ja, ik weet dat er mensen bij zitten die zeggen dat dat totaal niet verdient. Dan zal ik jullie zeggen dat ik wel aardig boven het minimumloon zit. AH, krantenwijk en uitzendbureau waren niet zo gul. Die gaven ook echt het minimumloon. :s

DarkSavior 15-12-2008 21:32

Citaat:

Tripp schreef: (Bericht 28614836)
Nee, ik ben postbode. :p
En ja, ik weet dat er mensen bij zitten die zeggen dat dat totaal niet verdient. Dan zal ik jullie zeggen dat ik wel aardig boven het minimumloon zit. AH, krantenwijk en uitzendbureau waren niet zo gul. Die gaven ook echt het minimumloon. :s

Ik verdien lekker even veel als jij. Ik hou niet van post bezorgen. Dat is hetzelfde als kranten bezorgen. Als je kranten bezorgt krijg je tenminste nog een bonus tijdens oud en nieuw. :D

Tripp 16-12-2008 09:49

Citaat:

DarkSavior schreef: (Bericht 28623130)
Ik verdien lekker even veel als jij. Ik hou niet van post bezorgen. Dat is hetzelfde als kranten bezorgen. Als je kranten bezorgt krijg je tenminste nog een bonus tijdens oud en nieuw. :D

Maar geen etentjes of een kerstpakket. :p
En trouwens een kranten bezorger, die verdient niets.
Een postbode wel, en ik ben eigen baas tot op een zekere hoogte.

Wat doe jij voor werk dan?
In een winkel?

coopergirl 16-12-2008 16:37

http://www.loonwijzer.nl/home bv

Balance 16-12-2008 17:42

Lekker boeiend dat er mensen zijn die meer verdienen. Die zijn er altijd, dus als je je daar druk om gaat maken word je nooit blij, vrees ik :p

Tripp 16-12-2008 18:25

Bedankt voor de link. :D
Ik zal kijken.

Ik weet dat er mensen zijn die meer verdienen, maar als je echt een top-salaris wil dan moet je WO Econnmie gaan studeren. En dat ben ik niet van plan. HBO Bio-Informatica is leuk/hoog zat. :cool:

DarkSavior 27-12-2008 17:59

Citaat:

Tripp schreef: (Bericht 28624707)
Maar geen etentjes of een kerstpakket. :p
En trouwens een kranten bezorger, die verdient niets.
Een postbode wel, en ik ben eigen baas tot op een zekere hoogte.

Wat doe jij voor werk dan?
In een winkel?

Mocht je het nog willen weten.

Ik werk voor Laser Nederland als financieel adviseur in de MM en de Ikea. Ik help ze met leningen aanvragen en ben een contactpersoon mochten er problemen zijn.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:29.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.