Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Acné verergert en verergert (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1934453)

anonymous2017 18-07-2017 10:17

Acné verergert en verergert
 
Vanaf mijn 13e al acné. Op mijn 16e begonnen met een Dalacin-T (clyndamicine) antibiotica kuur (voorafgaand ook benzoylperoxide en andere cremes voorgeschreven gekregen van de dokter, wat niet mocht baten). Na een half jaar was mijn acné aanzienlijk minder. Ik zie soms foto's van mezelf terug waar ik eind 17 was (bijv. in de winter) waar dus bijna geen een puistje meer te zien is.

Ook op mijn 18e toen ik net 18 was nog vrij weinig last van. De meeste had ik al gehad op mijn 14-15-16e jaar. Ik gebruikte al een aantal jaar de kuur zo nu en dan, dit mocht dan ook van de dokter omdat de kans dat je resistent er tegen zou worden heel erg klein tot geen was. Op een gegeven moment dacht ik "ach, ik ben bijna 19, en ik heb er bijna geen last meer van dus laat ik maar met alle middeltjes stoppen en mijn huid zijn natuurlijke werk laten doen". Mooi niet dus.. in de winter (toen ik 19 was, februari, maart) was het nog wel te doen, nog steeds weinig last, soms 1-2x in de week een puistje weg halen dus dat viel wel mee. Echter nu de zomer aan is gebroken zit ik ineens helemaal vol met diepe ontstekingen (had voorheen ook last van onderhuidse puisten, maar dan eens in de 3 weken misschien, nu bijna elke week wel).

Soms is het even rustig. Soms voel ik al voordat ik wakker wordt een soort "stress" gevoel hele tijd in mijn slaap en een soort drukkerig gevoel op mijn gezicht, alsof ik de puisten voel groeien. Zodra ik die ochtend wakker wordt zitten er ineens ontstekingen terwijl die avond ervoor deze niet merkbaar waren. Vooral mijn voorhoofd is een mooi doelwit blijkt. Als ik even met mijn hand over mijn hoofd strijk voel ik alleen maar bulten, oneffenheden, kleine bultjes, diepe bulten, alsof het de himalaya is. Vorig jaar (winter) had ik hier gewoon een lekker gladde huid.

Ik heb geen veranderingen gebracht in mijn huidverzorgingsproducten. Alleen gestopt met de kuur, maar daar had ik een half jaar later na stoppen nog geen last van. Nu is het alsof mijn eigen lichaam/afweersysteem de ontstekingen niet kan bijhouden, zodra de ene bijna weg is of geneest komt er nog geen cemtimeter naast weer een andere ontsteking. Ik geloof dat ze ontstaan uit de mee-eters op mijn voorhoofd, terwijl ik voorheen (winter) ook veel mee-eters had daar waar eigenlijk nooit ontstekingen uit ontstonden.

Ik probeer nu een natuurlijke Aloe Vera Propolis (soort natuurlijk antibioticum) creme dat de huid en en cellen doet herstellen. Dacht in de eerste/tweede week dat het werkte maar nu merk ik hier weinig van.

Voor mijn gevoel is het net alsof mijn acné seizoensgebonden is (zomers veel ontstekingen, in de winter weinig).

Elin3 18-07-2017 10:42

Misschien een hele stomme vraag, maar verschoon je je beddengoed vaak genoeg? Vuil beddengoed en een zweterige huid zorgen bij mij voor puistjes en in de zomer ben je natuurlijk al snel zweterig en is je bed ook broeieriger.

Erturkoetjelief 18-07-2017 12:49

Al eens gelet op wat je eet?

Kiezelsteentje 18-07-2017 16:04

Citaat:

Elin3 schreef: (Bericht 34377200)
Misschien een hele stomme vraag, maar verschoon je je beddengoed vaak genoeg? Vuil beddengoed en een zweterige huid zorgen bij mij voor puistjes en in de zomer ben je natuurlijk al snel zweterig en is je bed ook broeieriger.

Ik merk hieraan meteen wanneer ik mijn beddengoed moet verschonen, ook al is het dan eigenlijk al te laat haha


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:15.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.